۸۵۶۴۱۶
۱۳ نظر
۵۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۸
پ

تحرکات تازه اروپا برای فشار بر برنامه موشکی ایران

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد کشورهای اتحادیه اروپا به دنبال راه‌هایی برای مهار برنامه موشکی ایران هستند.

خبرگزاری فارس: یک رسانه آمریکایی امروز جمعه (۶ اردیبهشت) گزارش داده کشورهای اروپایی در تلاشند راه‌هایی برای مهار برنامه موشک‌های بالستیک ایران پیدا کنند.

طبق گزارش روزنامه وال‌استریت‌ژورنال، اتحادیه اروپا از طریق تدابیری جدید مانند اعمال فشار بر کشورهای غیرعضو جهت کاهش فروش «فناوری‌های حساس» به ایران و سخت‌گیرانه‌تر کردن شرایط صادرات به ایران به دنبال تحقق این هدف است.

کشورهای اروپایی بعد از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای برجام در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ وعده داده‌اند با تضمین منافع اقتصادی ایران، این توافق را حفظ کنند. این کشورها، علی‌رغم ایستادگی‌های لفظی و سیاسی در برابر اقدام آمریکا تاکنون هیچ گام عملی در جهت تحقق وعده‌هایشان برنداشته‌اند.

بروکسل به علاوه، علی‌رغم مخالفت با تصمیم آمریکا در زمینه برجام، با سایر ادعاهای واشنگتن علیه ایران در زمینه فعالیت‌های موشکی و فعالیت‌های منطقه‌ای همسو است.

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال، در ابتدا فرانسه، آلمان و انگلیس همراه با برخی از کشورهای متحد نظیر هلند و دانمارک اتحادیه اروپا به دنبال جلب موافقت اتحادیه اروپا با اعمال تحریم‌هایی نظیر مصادره اموال و صدور فرامین منع سفر علیه مقام‌ها و موسسات دخیل در توسعه برنامه موشکی ایران بودند.

آمریکا از اعمال تدابیری نظیر موارد فوق‌الذکر حمایت می‌کرد، اما اعضای اتحادیه اروپا از بیم آنکه چنین تحریم‌هایی ممکن است باعث خروج ایران از برجام شود، از آنها صرفنظر کردند. تحریم، نیازمند موافقت تمامی ۲۸ عضو اتحادیه اروپا است.

یک دیپلمات ارشد اروپایی گفت: «بریتانیا، فرانسه و آلمان به دنبال آن هستند اتحادیه را متقاعد کنند در هفته‌ها و ماه‌های پیش رو اقدام‌های دیگری انجام دهند.»

مقام‌های جمهوری اسلامی ایران گفته‌اند هیچ‌گاه توان دفاعی کشور را به مذاکره نخواهند گذاشت، آن هم در شرایطی که کشورهای غربی در حال تسلیح دشمنان ایران در منطقه هستند.

دیپلمات‌ها به وال‌استریت‌ژورنال گفتند یکی از تدابیری که اروپایی‌ها به دنبال آن هستند این است که از کشورهای آفریقایی و آسیایی بخواهند صادرات خود به ایران را متوقف کنند و یا مانع انتقال کالاهای حساس به ایران شوند.

دیپلمات‌ها علاوه بر این به دنبال آن هستند از طریق تحکیم همکاری با یک برنامه منع اشاعه آمریکا که در سال ۲۰۰۶ ایجاد شده از انتقال قطعات و فناوری‌های موشک به ایران جلوگیری کنند.

وال‌استریت‌ژورنال ادعا کرده کشورهای اروپایی سال ۲۰۰۶ در قالب این برنامه با آمریکا برای جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران تلاش کرده‌اند. آن طرح، تشدید نظارت‌ بر صادرات و تلاش برای وادار کردن سایر کشورها به عدم فروش فناوری‌های حساس به ایران را در برمی‌گرفت.

مقام‌های اروپایی علاوه بر این به دنبال تشدید کنترل‌های صادراتی هستند. اتحادیه اروپا فهرستی از کالاهای دارای کاربری دوگانه دارد که روی صادرات آنها نظارت بیشتری اعمال می‌کند.

«لاورنس نورمان»، خبرنگار وال‌استریت‌ژورنال در توئیترش به نقل از دیپلمات‌های اروپایی نوشته بخشی از راهبرد کشورهای اروپایی «روشنگری» درباره «تهدید موشکی ایران» و ترغیب سایر کشورها به اقدام علیه آن را شامل می‌شود. او نوشته

اتحادیه اروپا، در راستای همین هدف اقدام به تهیه یک گزارش اطلاعاتی درباره برنامه موشکی ایران کرده است. در این گزارش تصریح شده که برنامه موشکی ایران اخیراً به پیشرفت‌های عمده‌ای دست پیدا کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      وقتی روی موشکها مرگ بر این و مرگ بر اون مینویسن این برخورد منطقیه

      پاسخ ها

      • ضد امریکا

        اروپا الان نمک رو زخم ایران میپاشه.اروپا نباید علیه برنامه نظامی ایران حرف بزنه.

    • خسته از ریا و دروغ

      خودت فهمیدی چی نوشتی

    • بدون نام

      با فشارهای اروپا بیشتر مقاوم خواهیم شد ، درختی که در بیابان است چوب محکمتری دارد تا درختی که در باغ پر آب است**٫»****************»»**»»*»*»*******************

    • بدون نام

      در زمانی که ما به فکر ورود با پای چپ یا راست بودیم کشورهایی مثل هند ، برزیل و ......جهش های اقتصادی خود را انجام دادن و پیشرفت کردن ، ولی ما چی ؟ هنوز ما در بحث پای چپ و راست گیریم چون فکر دیگری نداریم .

    • بدون نام

      تسلیحات دفاعی ایران قابل مذاکره نیست .

    • بدون نام

      آقایان دولت تدبیر و امید اروپا با آمریکا فرقی ندارد کشور و مردم رو بدبخت کردید کی از خواب بیدار مبشوید

    • بدون نام

      دل به اروپا نبندید انها نوچه های ترسوی امریکا هستند. بجای ان در داخل باز سازی انقلابی انجام دهید بجای تمرکز بر حجاب و شرط بندی. اهداف انقلاب را کوچک کردن کار دشمن است

    • بدون نام

      این ها هر کاری بکنن حکومت ما فقط سکوت میکنه.باید برجام رو نقض کرد.

    • بدون نام

      اروپا دنبال آمریکا حلقه محاصره را تنگ میکند .فقط با تصویب اف‌‌ای‌تی‌اف ساید خللی ایجاد شود ... متاسفم

    • عابد

      اتحاديه اروپا سگهاي دست آموز نتانياهو و مشت زن آمريکايي شرابخوار شدند و بودند .

    • سعید

      ددددد حالا شروع شد این مشنگاه یه روز یه موشک. یه روز به هسته ای. یه روز به تروریستی. یه روز به حقوق بشر. یه ور یه کوفت یه روز به زهر مار یه روز.. ....همینطور هی گیر میدن این انگلهای زمین یکی نیست بکه احمقها به شما چه تو کشورمون چی میگزره چهار دیواری اختیاری دوست داریم هرچی بسازیم

    • جانبهسر

      هر چند که تاکنون بارها و بارها اعلام شده است توان موشکی و نظامی نیروهای مسلح ما بومی سازی شده است و اروپا و آمریکا توان جلوگیری از پیشرفت آن را ندارند و خود اروپا ئی ها هم به این واقعیت رسیده اند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج