۸۵۶۷۷۹
۱۵ نظر
۵۰۲۰
۱۵ نظر
۵۰۲۰
پ

قیمت فعلی خرما ۶برابر نرخ واقعی است

دبیر انجمن خرما درباره آخرین تحولات بازار خرما گفت: فروش هر کیلو خرما با نرخ ۳۰، ۳۵ هزار و در برخی موارد بالاتر بیانگر فروش ۵ تا ۶ برابری قیمت واقعی و سود کاذب دلالان است.

باشگاه خبرنگاران جوان: علی اصغر موسوی دبیر انجمن خرما درباره آخرین تحولات بازار خرما اظهار کرد: در ابتدای فصل برداشت برخی دلالان قیمت خرما را به حدی کاهش می‌دهند تا بتوانند پس از خرید محصول از کشاورزان سود‌های هنگفتی را به جیب بزنند.

وی قیمت کنونی خرما در بازار را غیر منطقی دانست و افزود: در ابتدای فصل، دلالان هر کیلو خرما را تنها با نرخ یک هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان از کشاورزان خریداری کردند. افزایش کاذب قیمت‌ها و نوید مجدد افزایش قیمت در ماه رمضان اجحاف در حق مصرف کنندگان است که باید دولت با این افراد سودجو برخورد جدی داشته باشد.

موسوی ادامه داد: با توجه به آنکه انجمن قدرت اجرایی ندارد، از این رو برای تنظیم بازار و جلوگیری از سودجویی دلالان کاری از دستش بر نمی‌آید.

این مقام مسئول قیمت منطقی هر کیلو خرما را ۴ تا ۵ هزار تومان اعلام کرد و گفت: فروش هر کیلو خرما با نرخ ۳۰، ۳۵ هزار و در برخی موارد بالاتر بیانگر فروش ۵ تا ۶ برابری قیمت واقعی محصول و سود کاذب دلالان است.

وی با بیان اینکه کمبودی در عرضه خرما به بازار نداریم، اظهار کرد: سال گذشته ۹۰۰ تا یک میلیون تن خرما در کشور تولید شد که طبق آمار تنها ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار تن از این میزان در داخل مصرف می‌شود که به این ترتیب کمبود خرما تنها بهانه‌ای برای افزایش کاذب قیمت در بازار است.

بیشتر بخوانید: قیمت خرما ۳ برابر نرخ واقعی است/ قیمت هر کیلو خرما ۳۰ هزار تومان

به گفته وی، با توجه به نوسان نرخ ارز بخش قابل توجهی از خرمای کشور به بازار‌های هدف صادر شد که از این رو انجمن موافق پیمان ارز صادراتی است تا به این ترتیب از صادرات بی رویه محصول جلوگیری شود.

دبیر انجمن خرما با تاکید بر پیمان ارزی صادرات گفت: صادرکنندگان مطابق با ارزش‌های جهانی موظند ارز حاصل از صادرات را به دولت برگردانند چرا که این امر در کنار افزایش نظارت در داخل بر جلوگیری از نوسان قیمت خرما در بازار تاثیر بسزایی دارد.

موسوی راه اندازی صندوق خرما را یکی دیگر از راه‌های کنترل قیمت در بازار دانست و افزود: با توجه به آنکه راه اندازی این صندوق دست دلالان و واسطه گران را از بازار کوتاه می‌کند، بنابراین در تعادل قیمت و آرامش بازار تاثیر بسزایی دارد.

وی درباره آخرین وضعیت بازار خرما در ماه رمضان گفت: با استمرار روند سودجویی دلالان و واسطه گران و فقدان نظارت بر بازار افزایش مجدد قیمت در ماه رمضان دور از انتظار نیست که این امر بی انصافی در حق خریداران است.

موسوی در پایان درباره تاثیر وقوع سیل اخیر بر میزان تولید خرما تصریح کرد: با توجه به آنکه هم اکنون زمان گرده افشانی نخیلات است، از این رو وقوع سیل اخیر تنها به بخشی از نخلستان‌های استان خوزستان خسارت وارد کرده است که با این وجود بخشی از تولید خرما در این استان کاهش خواهد یافت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعیدا

      دیگه عملا چیزی به نام کنترل و نظارت و بازرسی وجود نداره هر کی هر چی گفت و خواست. یعنی قیمت دست یه مشت دلاله از خدا بی خبره که با دادن رشوه راحت قیمتا رو بالا میبرن بدون اینکه کک مسولین هم کمی تکون بخوره حالا مردم هم به جون هم بیوفتن مهم نیست یا نداشته باشن بخورن هم مهم نبست مهم اینه كه نماینده ها و مسولین و سران سه قوه سلامت و پولدار و در رفاه باشن علی برکت الله

    • چی بگم خدایا

      بخدا قسم خرمای مظافتی خریدم کیلویی ۳۲ هزار تومن خداشاهده انقدر عصبی شدم خواستم بندازم سطل آشغال

      خدایا این عزراییل کجاست نمیاد جون منو بگیره امام‌زمان(عج) که ما فعلا لیاقت نداریم حداقل این عزراییل بفرس جان منو بگیره که بخدا قسم توی خرید پوشک و شیر خشک نوزدام مانده‌ام خدایا واقعا بسه دیگه

    • بدون نام

      علی برکت‌الروحانی مقصر دودت قبله حتما

    • بدون نام

      دولت کجاست؟

    • بی نام

      سازمان امور مالیاتی می تواند مالیات حقه را از این افراد بگیرد ؟؟
      تا بساط دلال بازی هست نه دولت مالیات می تواند بگیرد و نه ملت از خرید خود راضی هستند
      راهکار این است تعاونبهای روستایی شکل بگیرد و تقویت و حمایت شود تا جلوافتادن سود جو گرفته شود و کشاورز هم محصول خود را به نرخ منطقی بفروشد و متضرر نشود

    • علی

      خرما خریدم کیلویی 45000 تومن.نمیخواستم پولش رو بدم از خجالت باقی مشتریا خریدمش.ایران شده پر از دزد و دلال و رانتخور...یکی میخواد مثل صادق خلخالی قول میدم یه ماهه همه چیز درست بشه

    • بدون نام

      خرما هم رفت تو حباب. کلا مملکتو با کف صابون ساختن. همه چی تو حبابه

    • بدون نام

      ۶برابردردوبلاخوره به جون‌دولت

    • بدون نام

      باید خون گریست

    • بدون نام

      بالخره کشور مسلمانیم وبعضیها برای قرب بخدا وکسب ثواب وسهیم شدن در ثواب مردم مبادرت به نگهداری وعرضه فراوان در ماه رمضان میکنند ،از کشورشیعه جز اینم انتظاری نیست ،اجرکم عندالاه

    • بدون نام

      همه چیز دست دلال هاست ونهاد های نظارتی هم کشکند!!

    • بدون نام

      خداروشکر ازرئیس اتحادیه وصنف وانجمن دروغگوهای بالقوه ای هستید....!

    • محمد

      واقعا که .

    • بدون نام

      ما به این چندبرابری ها و حباب ها عادت داریم.تورخدا اعصاب خودتونو خورد نکنین.شما راحت بعشید ما راحتیم

    • بدون نام

      جهت اطلاع مسولین اقدام کنید!!!!!!!!!!نکنه منتظرید جیب چندتا خون مردم خور رو پر کنید بعد اقدام گردد؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج