۸۵۷۴۰۳
۴ نظر
۵۰۰۰
۴ نظر
۵۰۰۰
پ

همدانی: نباید مجیدی را سوزاند

استقلال درحالی به مصاف پدیده رفت که از نظر فنی و کیفی این تیم به خاطر تغییرات چندباره در ترکیبش باز هم نتوانست انتظارات را برآورده کند.

فرهیختگان: استقلال درحالی به مصاف پدیده رفت که از نظر فنی و کیفی این تیم به خاطر تغییرات چندباره در ترکیبش باز هم نتوانست انتظارات را برآورده کند. از سوی دیگر پدیده تیمی بود که از لحاظ روحی و روانی در شرایط ایده‌آلی بوده و بازیکنان دونده و با‌انگیزه این تیم به مراتب کار را برای استقلال در این دیدار سخت کرده بودند.

این تیم ثبات خود را به‌خوبی از ابتدای فصل نشان داده و قطعا فاکتورهایی برای تحقق این امر وجود داشته و این‌طور نبوده که پدیده به صورت شانسی بخواهد در صدر جدول و بین مدعیان قرار داشته باشد. در واقع گل‌محمدی تیمی یکدست و همدل و البته منسجم پدید آورده و همین عوامل به‌همراه بازی تاکتیکی که این تیم در بازی به نمایش گذاشت، کار را برای استقلال سخت کرده بود.

قبل از بازی اشاره کرده بودم که استقلال باید در این دیدار توانایی قطع ارتباط بین خط هافبک و حمله حریف را داشته باشد و اگر این کار را انجام داده و اجازه نمی‌داد بازیکنان میانی پدیده، مهاجمان‌شان را تغذیه کنند، مطمئن باشید بازی را نمی‌باخت، اما همان نگرانی‌ای که من داشتم محقق شد و با پاس در عمق اکبر صادقی و فرار بهنام برزای، پدیده از تک‌موقعیتش استفاده کرده و درنهایت نتیجه را از آن خود کرد.

استقلال زهردار بازی نمی‌کند و قدرت جنگندگی و دوندگی در این تیم به‌خوبی مشهود نیست. در واقع عدم‌حضور هافبک قلدری مثل امید ابراهیمی و یک تخریبچی در میانه زمین برای خنثی کردن حملات حریف، به‌خوبی در این تیم به چشم می‌آید، اگرچه فرشید باقری در میانه زمین تا حدودی این خلأ را پر کرده، اما در مجموع عدم‌حضور یک بازیکن مانند ابراهیمی در فصل جاری ضربه‌اش را به این شکل به استقلال وارد کرد.

همچنین علی کریمی هم زحمت زیادی می‌کشد و منکر زحمات او نیستیم اما نیاز استقلال، بازیکنی به مراتب با کیفیت‌ فنی بالاتر از کریمی است. استقلال به بازیکنی نیاز دارد که رهبر تیم باشد و بتواند در همه زمینه‌ها در میانه میدان بازیکنان این تیم را راهبری و رهبری کند.

نیمه اول این دیدار درحالی پیگیری شد که شفر نیاز به تعویض نداشت و می‌توانست با تغییرات در ترکیب تیمش زمین مسابقه، مسیر حرکتی تیم را اصلاح کند و نیازی نبود در نیمه اول یک تعویض تیم با حضور تبریزی در ترکیب سوخت شود. اما در مجموع یک‌سری ایرادات را به شفر می‌توان وارد دانست که آن هم به عدم‌مدیریت این تیم برمی‌گردد و مصاحبه‌هایی که وی قبل از دربی انجام داد، باعث شد کمی جو به هم بریزد.

بعد از آن هم داستان‌های دربی، از دست رفتن امتیاز در بازی حساس با سایپا و شادی بیش از اندازه در دیدار با سپاهان پیش آمد که هرکدام حواشی‌ای را به وجود آورده و باعث شد هر مساله‌ای تبدیل به سد و دست‌انداز برای استقلال شود. بنابراین فکر می‌کنم کار بزرگ، افکار بزرگ می‌خواهد و برخی مواردی که برشمردم، کار افراد کوچک است.

در واقع در پازل این تیم، استقلال به لحاظ هدف‌هایی که ممکن است برای خود ترسیم کرده باشد، آدم‌های بزرگی ندارد و باید از لحاظ کادر و بازیکن اصلاح و قدرتمند شود. این اتفاقات دل هواداران را به درد آورده و چند سال است که مدام تکرار می‌شود.

اگر قطع همکاری و برکناری شفر صورت بگیرد، فرهاد مجیدی شرایط مطلوبی داشته و اشراف خوبی به تیم دارد، با این حال برای فرهاد زود است که این مسئولیت بزرگ و حساس را بخواهیم به این مربی جوان بدهیم و معتقدم با این کار او را می‌سوزانیم. با این حال این ۳ بازی باقی‌مانده می‌تواند بسیار محک خوبی برای وی باشد و از سوی دیگر فرهاد متوجه خواهد شد که نفر اول بودن چه مشکلاتی را خواهد داشت و چه فشارهایی را می‌تواند به وجود بیاورد.

در واقع این موضوع می‌تواند برای آینده فرهاد یک تجربه بسیار مناسب باشد. من موافقم اگر قرار است با شفر در آخر فصل خداحافظی کنیم، الان با او خداحافظی کنیم و این ۳ بازی را اجازه بدهیم فرهاد مجیدی پخته‌تر شود و بفهمد که نفر اول بودن در استقلال چقدر سخت است. در هر صورت بحث مربیگری و بازیگری دو دنیای متفاوت است اما فرهاد هم کاریزما و آینده خوبی برای مربیگری دارد و این چند بازی فرصت بسیار خوبی است که باید به وی داده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجیدی رو دوپینگ سوراند

    • ناشناس!

      همدانی هم از غار پیشکسو تها بیرون اومد و در باره وضعیت این روزای استقلال و مجیدی نظر داد!!

    • بدون نام

      خخخخ اقای همدانی فرناز خانم الان هم سوخته است بیشتر از این خجالتش نده خخخ

    • فقط پرسپولیس!

      راه حلش اینه که قبل از سوزاندن بنزین بریزیم!!خخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج