جاباما
۸۵۷۵۱۱
۴ نظر
۵۰۳۱
۴ نظر
۵۰۳۱
پ

سخت کوشی کافی نیست، هوشمندانه کار کنید

وقتی شما ۲۴ ساعت شبانه روز کار می‌کنید، درست مانند بیشتر افراد، جایی نیاز دارید تلاش‌تان را هوشمندانه کنید تا از وقت و انرژی باارزشی که صرف می‌کنید بیشترین بهره را ببرید. «سختکوشی شما را به نتیجه می‌رساند، اما سختکوشی و به طور همزمان هوشمندانه کار کردن، شما را به بهترین نتیجه می‌رساند».

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی: بیشتر کار‌هایی که ما انجام می‌دهیم نیازمند تلاش‌اند. چه آن کار شغل‌مان باشد و چه روابط یا اهداف شخصی‌مان، نیاز دارند تا برای‌شان سخت بکوشیم تا بهترین نتیجه‌ی ممکن را کسب کنیم.

متاسفانه سختکوشی، اثرات منفی نیز با خود دارد. اگر شما برای مدتی طولانی به سختی کار و فعالیت کنید، زمانی می‌رسد که می‌فهمید تلاشی بالاتر از این نمی‌توانید بکنید. شاید بگویید این حرف اشتباه است. سختکوشی به هر حال اهمیت دارد و کسی که عادت به سختکوشی دارد می‌تواند بی‌وقفه به تلاش خود ادامه دهد و به موفقیت برسد، چون در هر صورت، تلاش، لازمه‌ی موفقیت است.

اما وقتی شما ۲۴ ساعت شبانه روز کار می‌کنید، درست مانند بیشتر افراد، جایی نیاز دارید تلاش‌تان را هوشمندانه کنید تا از وقت و انرژی باارزشی که صرف می‌کنید بیشترین بهره را ببرید. «سختکوشی شما را به نتیجه می‌رساند، اما سختکوشی و به طور همزمان هوشمندانه کار کردن، شما را به بهترین نتیجه می‌رساند».

هدف‌تان را شفاف کنید

سخت کوشی کافی نیست، هوشمندانه کار کنید

هر کاری هدفی دارد، فقط موضوع این است که آن هدف را بدانید یا نه. هدف نهایی‌تان از چیزی که دنبالش هستید چیست؟ افرادی که نمی‌دانند هدف‌شان از کاری که می‌کنند چیست، بیشتر ِ وقت خود را تلف می‌کنند. اگر هدف‌تان را بدانید می‌توانید روی آن خوب تمرکز کرده و خوب شکلش دهید. هر چه هدف شفاف‌تر، بهتر!

تصویری برای خود خلق کنید

حالا که دانستید هدف‌تان چیست، پس باید تصویری برای خود خلق کنید. این تصویر را به عنوان جهت مسیر خود ببینید. باید بدانید که تصویری که در ذهن دارید و جلوی چشمان‌تان تصور می‌کنید، به شما این امکان را می‌دهد تا مقصدتان را بشناسید و انگیزه‌ی حرکت به جلو پیدا کنید.

از قانون ۲۰/۸۰ استفاده کنید

همیشه راه‌های زیادی برای رسیدن به یک نتیجه وجود دارد. اما طبق قانون ۲۰/۸۰، فقط ۲۰ درصد از فعالیت‌های شما منجر به تولید ۸۰ درصد از نتیجه خواهد شد. موثرترین راهی که شما را از اینجایی که هستید به جایی که می‌خواهید برسید می‌رساند چیست؟ همان راه را بروید.

به دنبال چیز‌هایی بروید که بیشترین اثر را دارند

کار‌های بیشماری وجود دارند که می‌توانید برای رسیدن به یک هدف انجام دهید. اما شما باید به دنبال مهم‌ترین کار‌ها بروید، همان‌هایی که بیشترین تاثیر را می‌گذارند. به عنوان نمونه اگر صاحب وبلاگی هستید، روی موضوعات کلیدی تمرکز کنید که بیشترین تفاوت‌ها را ایجاد می‌کنند، مثلا نوشتن محتوایی با کیفیت بالا برای خواننده‌های‌تان.

ساختاری ایجاد کنید که انگیزه‌تان جریانی یکنواخت داشته باشد

اگر بدانید انگیزه چطور کارش را انجام می‌دهد و اثرش را می‌گذارد، پس حتما این را هم می‌دانید که امواج بلند و کوتاهی دارد. ممکن نیست شما در تمامی لحظات، ۱۰۰ درصد با انگیزه باشید؛ بنابراین باید محیط و شرایط خود را جوری تنظیم و تعدیل کنید که جریانی متعادل و یکنواخت از انگیزه وجود داشته باشد. شرایط پیرامون شما به عنوان مثال می‌توانند آدم‌هایی باشند که با آن‌ها ارتباط دارید، روتین‌تان، و روابط حرفه‌ای‌تان.

دست از کمال گرایی بردارید

سخت کوشی کافی نیست، هوشمندانه کار کنید

کمال گرایی و کمال گرا بودن، بی‌عیب و ایده آل نیست اگر جلوی رسیدن و پیشرفت‌تان را بگیرد. پس طرز فکر کمال گرایانه را کنار بگذارید و نسبت به جزئیات وسواس به خرج ندهید. شما معمولا کنترلی روی جزئیات ندارید.

از دیگران یاد بگیرید

منابع زیادی برای یاد گرفتن وجود دارد: افراد باهوش، فرصت‌های استثنایی، و کتاب‌های مطرحی که به آن‌ها دسترسی دارید، از این منابع بهره ببرید. از مشورت کردن با افراد موفق و کاربلد واهمه نداشته باشید. این کار کمک‌تان می‌کند خیلی زود و موثر به نگرش‌هایی مهم دست پیدا کنید.

اگر روشی جواب داد، ادامه‌اش دهید

اگر به فرمولی دست پیدا کرده‌اید که جواب می‌دهد پس از همان استفاده کنید. چرخ یک بار اختراع شده و لازم نیست شما دوباره آن را اختراع کنید! وقت‌تان را صرف کاری کنید که ارزش داشته باشد.

کمک بخواهید

بیشتر ما ترجیح می‌دهیم خودمان کار‌ها را انجام دهیم و دیگران را به زحمت نیندازیم. این ویژگی از نظر اخلاقی بسیار عالیست، اما گاهی درخواست کمک کردن، جنبه‌های مثبتی فراتر از آنچه تصور می‌کنید دارد. آدم‌ها دوست دارند به هم کمک کنند، درست همان طور که شما دوست دارید به دیگران کمک کنید و این کار خوشحال‌تان می‌کند. پس درخواست کنید تا جواب بگیرید. اگر چیزی نگویید، هرگز جوابی دریافت نخواهید کرد.

کار‌های بیفایده را انجام ندهید

دنبال کار‌هایی که بیشترین اثر را دارند رفتن، یعنی اینکه باید کار‌های بیفایده را رها کنید. کار‌ها و فعالیت‌هایی وجود دارند که شاید انجام‌شان بد نباشد، اما در بلند مدت واقعا نتیجه‌ای ندارند. پس کاری را انجام ندهید مگر اینکه واقعا لازم باشد.

درصورت امکان از اتوماسیون استفاده کنید

آیا راهی وجود دارد که کارهای‌تان را اتومات کنید، مخصوصا کار‌های پُرهزینه؟ فقط کار‌های سخت و پیچیده نیاز به اتوماسیون ندارند، حتی کار ساده‌ای مانند فیلتر کردن ایمیل‌های‌تان می‌تواند اتومات شود تا شما شخصا برای این کار وقت صرف نکنید. اپلیکیشن‌های کاربردی زیادی وجود دارند که کار‌ها را بهتر برای‌تان انجام می‌دهند و ضمنا وقت بیشتری برای رسیدن به کار‌های ضروری‌تر خواهید داشت.

بعضی از کار‌ها را به دیگران بسپارید

کار‌های کم اهمیت‌تر و کم‌اثرتری را که به هر حال باید انجام شوند و نمی‌توانید حذف‌شان کنید، به دیگران واگذار کنید. اگر کسب و کاری راه انداخته‌اید، حتما یک فرد مورد اعتماد را استخدام کنید تا بعضی از کار‌ها به آن‌ها محول شود.

همچنین اگر کاری خارج از تخصص یا دانش شماست و یا بهتر است فرد دیگری انجامش دهد، پس خودتان را از آن کنار بکشید. شما فقط ۲۴ ساعت در روز وقت دارید و این زمان محدود شما باید صرف چیز‌هایی شود که بیشترین ارزش را دارند. مثلا کار‌های حسابداری، برنامه ریزی و ... را به دیگران بسپارید. لازم نیست شما خودتان به علم حسابداری وارد باشید یا آن را یاد بگیرید. کاری که هسته‌ی فعالیت شما نیست نباید توسط شما انجام شود.

سخت کوشی کافی نیست، هوشمندانه کار کنید

صبر داشته باشید

گاهی صبر کردن می‌تواند بهترین راه حل باشد. بعضی از مسائل وقتی که صبر می‌کنید، خودشان حل می‌شوند. اگر در وضعیت دشواری گرفتار شدید، با مدتی صبر کردن، راه حل‌های جدیدی به ذهن‌تان خطور خواهند کرد. این طبیعی است که در انجام کار‌ها گاهی به مانع بربخوریم، اما زمانی باید با این موانع بجنگیم که ارزش تلاش و صرف وقت را داشته باشد. یعنی باید ابتدا، جنبه‌های مثبت و منفی را ارزیابی کنید و سپس تصمیم بگیرید صبر کنید یا مبارزه. سعی نکنید نسبت به هر مانعی که برخورد می‌کنید گارد بگیرید، شاید واقعا آنسوی ماجرا هیچ چیز باارزشی نباشد!

همیشه به دنبال راه بهتری باشید

خودتان را به یک سری از قوانین ثابت و از پیش تعیین شده مقید نکنید و دست و پای خودتان را با آن‌ها نبندید. داستان‌های موفقیت دیگران را مطالعه کنید، موقیعت خودتان را ارزیابی کنید و به دنبال راه‌هایی برای بهبود کاری که انجام می‌دهید باشید. نسبت به تغییرات انعطاف نشان دهید تا بهتر نتیجه بگیرید.

هر وقت خسته شدید توقف کنید

افراد موفق به این را تجربه کرده‌اند که وقتی سعی می‌کنند روی مسئله‌ای فشار بیاورند در حالی که خسته هستند، فقط مشکلات بیشتری ایجاد می‌کنند و خسته‌تر و بی‌انرژی‌تر می‌شوند. به جسم و ذهن استراحت دادن برای دست آورد‌های بیشتر ضروریست. یک آدم خسته نمی‌تواند کار مفیدی انجام بدهد، اما کسی که خوب استراحت کرده و شارژ شده، سریع‌تر و بهتر کار می‌کند.

کارهای‌تان را مرتبا مرور کنید

کار‌هایی را که هفته‌ی گذشته انجام داده‌اید و نتایجی که کسب کرده‌اید را به طور مرتب مرور نمایید. سپس فعالیت‌هایی را که مفید بوده‌اند یا بی‌نتیجه بوده‌اند آنالیز کنید. مفید‌ها را ادامه دهید و بی‌نتیجه‌ها را رها کنید. خیلی زود خواهید دید لیستی شسته و رفته از کار‌ها و روش‌هایی دارید که مفید و جوابگو هستند.

منبع: dumblittleman

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ممنون

    • amir

      تشکر عالی بود

    • بدون نام

      چه نکات خوبی مطرح شد
      سپاس

    • کیان سعادت

      سپاس از مطلب زیباتون و خسته نباشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج