۸۵۷۶۹۷
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

مصطفوی: شفر به استقلال و خودش شلیک کرد

استقلال در شرایطی که هنوز برای قهرمانی در لیگ برتر و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان شانس دارد وینفرد شفر را برکنار و فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرد.

ورزش سه: استقلال در شرایطی که هنوز برای قهرمانی در لیگ برتر و صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان شانس دارد وینفرد شفر را برکنار و فرهاد مجیدی را به عنوان سرمربی موقت انتخاب کرد.

برکناری سرمربی آلمانی و جانشینی ستاره محبوب شماره ۷ آبی ها مهمترین خبر دو روز اخیر فوتبال ایران بوده است. امروز نیز مجیدی رسما استقلال را تمرین داد تا مشخص شود آن ها در ادامه فصل با یک سرمربی جوان و تازه نفس به میدان می روند.

صالح مصطفوی مربی سابق در رابطه با شرایط اینروزهای استقلال گفت:« ببینید درباره شفر و عملکردش می توان بحث فنی جدی داشت اما اینکه آیا برکناری او در این مقطع از نظر استراتژیک درست بود یا نه؟ به نظر من درست نبود.»

او افزود:« کجای دنیا تیمی که در رده سوم جدول است و برای سهمیه می جنگد و در لیگ قهرمانان شانس صعود دارد را برکنار می کنند.

مهمترین بازی استقلال دیدار با الدحیل در لیگ قهرمانان است.» مصطفوی در ادامه گفت:« البته معمولا تغییر و تحولات دراوایل کار جواب می دهد ، استقلال تیم پرمهره ای است و می تواند خوب نتیجه بگیرد اما واقعیت این است که ما خیلی خوش استقبال و بدبدرقه هستیم.

همان کاری که با علیرضا منصوریان و امیر قلعه نویی کردند با شفر هم انجام دادند. می توانستند به او بگویند به تمرین بیا و با بچه ها خداحافظی کن و سپس برای فسخ وارد مذاکره می شدند. اما اینکه او را سرتمرین راه ندادند را تصمیم خوبی نمی دانم.»

دستیار علیرضا منصوریان در استقلال همچنین اضافه کرد:« نظر شخصی من این است که انتخاب شفر از ابتدا درست نبود. دوستانی که این تصمیم را گرفتند همان موقع اطلاعات کافی از شخصیت و سطح فنی شفر داشتند. الان هم نقدهایی زیادی وجود دارد.

استقلال در سه پنجره نقل و انتقالاتی ، بازیکن خارجی جذب کرد که این می تواند ایجاد شائبه کند. شفر در دربی اشتباهات خودش را روی دوش کاپیتان تیم و فرشید اسماعیلی ریخت ، در حالی که یک مربی مثل پدر می ماند و هیچوقت نباید فرزندش را پیش چشم همه تنبیه کند.

یک مربی با تجربه چرا باید بعد از باخت در دربی و از دست دادن قهرمانی و عصبانیت هوادارها، باخت را گردن بازیکن جوان و کاپیتان تیم بیاندازد؟ فرشید باقری، فرشید اسماعیلی و مهدی رحمتی قربانی این مساله شدند. وقتی افرادی را برای حفظ خودت قربانی می کنی دیگر نمی توانی از آن ها انتظار داشته باشی که حمایتت کنند.»

او گفت:« خنجر اصلی را به استقلال خود شفر زد. در واقع او با یک کار اشتباه هم به استقلال شلیک کرد و هم به خودش. یک مربی هفتادساله و با تجربه باید شهامت پذیرفتن اشتباهاتش را داشته باشد.

البته استقلال در حال حاضر یکی از بهترین فوتبال های آسیا را بازی می کند و مهمترینش بازیکنانی است که این تیم دارد اما یک مشکلی هست، وقتی برای پست سه بازیکن خوب دارید مثل دفاع راست یا دفاع چپ، و در مقاطعی نتیجه نگیرد آن وقت ممکن است در رختکن به مشکل بخورید و با بازیکنان ناراضی مواجه شوید.

استقلال خوب بازی می کند اما برای نتیجه گرفتن در فوتبال چند نکته ضروری است؛ تفکرات فنی ، بازیکنان و مدیریت در کسب این نتایج نقش دارند.»

گزینه های بهتر از شفر

صالح مصطفوی در بخش دیگری از صحبت هایش گفت:« استقلال در زمانی که شفر را انتخاب کرد ۴ گزینه دیگر هم داشت اما مدیران این تیم با وجود اطلاعاتی که به آن ها داده شده بود ، از بین ۵ نفر بدترین را انتخاب کردند. حالا هم که آقای شفر را انتخاب کردید برای نتیجه گیری باید تیم ثبات داشته باشد.»

او درباره انتخاب فرهاد مجیدی هم گفت:«برای مجیدی آرزوی موفقیت می کنم اما کار سختی دارد. گفتن این حرف برایم سخت است اما می توانیم پرسپولیس را به عنوان الگو انتخاب کنیم.

این تیم همیشه یک فوتبال یک شکل بازی می کند و در آسیا، حذفی و لیگ برتر مدعی است و دو قهرمانی و یک نایب قهرمانی در لیگ برتر آورده است و هوادارانش کاملا از این تیم راضی هستند. استقلال یک مربی ساختارگرا می خواهد.

این تیم یک مربی مثل میلان ماچالای ده سال قبل را می خواهد تا برای این تیم ساختار بسازد. وینکو بگوویچ ۲۰ سال است که در ایران حضور دارد و امسال توانست تیم گل گهر را به لیگ برتر بیاورد.

او در یک شهر کوچک با مردم عاشق فوتبال تیمی درست کرد که به لیگ برتر آمد اما با احترام به مردم خوب و خونگرم سیرجان، ما از این شهرها در ایران زیاد داریم اما چرا آن ها به لیگ برتر نمی آیند؟ استقلال ۳۰ میلیون هوادار دارد و یک تیم بزرگ است.

باید برای این تیم یک مربی ساختارگرا بیاوریم؛ کسی مثل برانکو و کی روش که در پرسپولیس و تیم ملی ساختار درست کردند. استقلال از این نظر کمی عقب است.» او ادامه داد:« متاسفانه یک سری دست ها وجود دارد که سودشان در هرج و مرج است و اجازه نمی دهند تیم ساختار پیدا کند. استقلال باید یک مربی ساختارساز و گردن کلفت خارجی بیاورد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      داداش اقای مصطفوی ازاینکه استقلالیاچه ازمدیریت گرفته تاهواداران بی جنبه بودنشان زبان زدعام وخاص وشهرهست شماهم وماهم مستحضرهستین وهستیم نکندخدایی نکردبااندکی تعریف ازتیم رقیب برعلیه شماموضع بگیرن وهزارتهمت ازباشگاه وهواداران استقلال بسمت حضرت عالی روانه کنن هرچندکه خودمجیدی هم مفیداندکه اگرقبول کندمربی ثابت باشداوراهم به اخروعاقبت منصوریان قلعه نوعی وشیفرو..........وچارمیکنن وبازهم شاهدچنین حرکاتی ازاین تیم درقبال مربیان وبازیکنان خواهیم بود..این خط......اینهم نشان......

    • بدون نام

      اینا کار فر۶اد بود از اولم معلوم بود ولی فرهادم مث منصوریان نابود میشه

    • بدون نام

      حرف خوبی زدی ، من به عنوان یک پرسپولیسی از سه نسل قبل ، امیدوارم استقلال سر و سامان بگیره به شرط آنکه هوادارانش به بقیه تیمها احترام گذاشتن را یاد بگیرن ، فوتبال و زمانه همینه یک روز بالایی یک روز پایین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای کاش این رو یاد طرفدارای بیشعورتون بدین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج