جاباما
۸۵۷۷۵۵
۲۲ نظر
۵۰۰۵
۲۲ نظر
۵۰۰۵
پ

برزای: از گل‌محمدی یاد گرفتم با شرافت باشم

یک استقلالی بعد از گلزنی به این تیم با اشک و گریه تبدیل به تیتر یک رسانه‌های ورزشی شد.

فرهیختگان: یک استقلالی بعد از گلزنی به این تیم با اشک و گریه تبدیل به تیتر یک رسانه‌های ورزشی شد. او به استقلال گل زد و گریه کرد و شاید بهتر از هرکس دیگری می‌دانست که این گل قهرمانی را از آبی‌پوشان گرفته است. صحبت از بهنام برزای، مهاجم جنوبی سابق استقلال است که با آن استارت سریع و دیدنی و گلش به این تیم، شاگردان شفر را از کورس قهرمانی خارج کرد، باعث اخراج سرمربی آلمانی شد و تیم محبوبش را وارد چالشی سهمگین کرد.

برزای بعد از بازی با گریه و ناراحتی به همبازیان سابقش دلداری داد و دو روزی از دسترس خارج شد! با این حال و بعد از ۴۸ ساعت از سپری شدن دیدار بزرگ مشهد حالا کمی به خودش آمده و درباره این دیدار، احساسش بعد از گل و خیلی از اتفاقات دیگر ازجمله سرمربیگری مجیدی در استقلال می‌تواند به راحتی و با آرامش صحبت کند. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با مرد اول بازی پدیده مشهد و استقلال تهران را در ادامه می‌خوانید.

چند روزی از بازی پدیده و استقلال گذشته و چه بسا الان بهتر بتوانی درباره این دیدار و اتفاقاتی که افتاد صحبت کنی.

درست می‌گویید و الان راحت‌تر می‌توانم صحبت کنم. بازی خوبی بود، استقلال امسال خود را تیمی قوی نشان داده که البته مهره‌های خیلی خوبی هم دارد و در بازی قبلی خود مقابل الهلال هم به خوبی بازی کرده ولی با وجود شایستگی شکست خورده بود. از سوی دیگر ما هم کادرفنی و آنالیزورهای قدرتمندی داریم که به خوبی استقلال را آنالیز کرده و به این وسیله نقاط ضعف و قوت این تیم را شناخته و توانستیم از فرصت‌هایمان استفاده کرده و درنهایت ۳ امتیاز حساس این دیدار را با تلاش زیادی که داشتیم برای خودمان کنیم.

با این پیروزی به کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا هم امیدوارتر شدید.

درست است. امیدوارم در دیدارهای بعدی هم موفق باشیم و درنهایت به این هدفی که داریم برسیم. هرچند یک بازی سخت مقابل سپاهان اصفهان داریم باید این دیدار را هم با موفقیت سپری کنیم.

از آن دسته استقلالی‌های متعصب هستی و این احتمال می‌رفت که در این دیدار نتوانی توانایی‌هایت را به نحواحسن به نمایش بگذاری.

خیلی‌ها قبل از بازی به من تهمت زدند و فحش می‌دادند. خیلی‌ها به کادر پدیده می‌گفتند به برزای بازی نده، چون استقلالی است و می‌خواهد به تیم سابقش راه بدهد. ولی من این‌طور بزرگ نشدم. مربیانی داشتم که به من یاد دادند وجدان داشته باشم و شرافتم را زیر پا نگذارم.

در همین پدیده، یحیی گل‌محمدی آدمی است که هیچ وقت شرافتش را زیر پا نمی‌گذارد. او واقعا از لحاظ شخصیتی آدم بزرگی است و از امثال گل‌محمدی‌ها یاد گرفته‌ام که باشرافت باشم و کاری کردم که دیگر تهمت نزنند که می‌خواهد تبانی کند. مطمئنم اگر در این بازی گل نمی‌زدم خیلی‌ها می‌گفتند برزای تبانی کرده که این طرز تفکر بسیار اشتباه است. با این حال همین که شرافتم را زیر پا نگذاشتم، خوشحالم.

قبل از بازی از نزدیک با اسطوره‌ات یعنی فرهاد مجیدی رودررو شدی؟

بله؛ از او برای بازی رخصت گرفتم. برای اولین بار بود آقا فرهاد را می‌دیدم و از این بابت خیلی خوشحال شدم. امیدوارم او از این گل ناراحت نشده باشد.

بعد از گل احساس خاصی داشتی؛ در میان جشن گل همبازیانت گریه می‌کردی.

قبل از پاسخ به این سوال باید عنوان کنم که بعد از گل به هیچ وجه بنده لبخندی نزدم و نمی‌دانم چرا گزارشگر گفت که من لبخند زده‌ام. من بعد از گل بغض کرده بودم و خبری از لبخند زدن نبود.

چطور با آن تناقض بعد از گلزنی کنار آمدی؟

در هر صورت سه چهار سال در استقلال بودم و با جان و دل برای این تیم بازی کردم. هواداران هم بیشتر از بازی و گلزنی‌هایم به خاطر غیرتم دوستم داشتن. در هر صورت خدا را شاکرم که در این دیدار گلزنی کردم اما این تنها گلی بود که در عمرم زدم و از صمیم قلب از آن خوشحال نشدم.

البته در استقلال و هنگام جدایی‌ات، رفتار خوبی با تو صورت نگرفت.

دقیقا، خیلی سختی کشیدم و خود بزرگ‌ترهای استقلال و بازیکنان این تیم هم می‌دانند اما دوست ندارم هیچ وقت درباره مسائل حاشیه‌ای صحبت کنم یا حرفی بزنم که استقلال به حاشیه برود.

گلی که زدی جنبه انتقامی هم داشت؟

نه اصلا؛ بحث انتقام و این مسائل مطرح نبود. برخی گفتند از شفر انتقام گرفتم که این صحبت‌ها درست نیست. من در زمین مسابقه بازی‌ام را کردم و هرکسی هر برداشتی می‌تواند داشته باشد. شاید سرمربی حریف برداشت کند که این گل انتقام از وی بود اما به شخصه هیچ ذهنیتی نداشتم و آمدم تا مردانه بازی کنم. فقط همین!

بعد از بازی هم صحنه‌های دلداری‌ات به بازیکنان استقلال حسابی سروصدا کرد.

من ۵،۴ سال با آنها زندگی کرده و شب و روز با هم بودیم و واقعا از ناراحتی آنها، من هم ناراحت می‌شوم و اگر هر کس دیگری هم بود همین کارها را می‌کرد. بعد از بازی خیلی ناراحت بودم و اصلا دوست نداشتم چنین اتفاقاتی بیفتد، اما قسمت و سرنوشت بود و شاید خدا سرنوشت من را این‌طور رقم زده بود.

حتما خبر داری که فرهاد مجیدی سرمربی موقت استقلال و جانشین شفر شد. در واقع با گل تو، کسی که دوستش داشتی به سرمربیگری تیم محبوبت رسید.

در هر صورت بعد از انقلاب شاید یکی از اسطوره‌ها و محبوب‌ترین بازیکنان استقلال، فرهاد مجیدی باشد و همه این را قبول دارند و معتقدم هواداران استقلال خیلی خوشحالند که او سرمربی استقلال شده است و از هواداران انتظار می‌رود که به او کمک کنند.

اما خیلی‌ها می‌گویند نیمکت استقلال برای مجیدی زود بود و او را هم سوزاندند.

هیچ‌کس بهتر از مجیدی نمی‌تواند در این خصوص تصمیم‌گیری کند. به نظرم باید اجازه داد تا خودش در این مورد تصمیم بگیرد چون وقتی یک نفر تا این اندازه محبوب می‌شود، این موضوع نشان از آن دارد که فکرش خیلی خوب کار می‌کند و آدم بزرگی است، پس او با این بزرگی‌اش می‌تواند تصمیم بگیرد که سرمربی استقلال بشود یا نشود و تصمیم با خودش است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اسی

      اگر گل محمدی شرافت داشت رفت و برگشت به لنگ نمی باخت

      پاسخ ها

      • کامران

        خود استقلال اگه شانس نداشت بازی رفت دربی رو هم میباخت و از منظر شما میشد چون رفت و برگشت باخته بود کادر فنی و بازیکنان میشدن بی شرافت! شما چون نتونستین پدیده رو تو مشهد ببرین مربی ای رو که دو هفته قبل انداختین بالا رو اخراج کردین بعد انقدر عجیبه بهترین تیم چهار سال اخیر ایران پدیده رو برده؟

      • بدون نام

        خودتون چراباختید؟همه مربیابه سرورشون باختن شماک جای خودداریدکیسه

    • بدون نام

      تو اگر شرافت داشتی در استقلال گلزنی میکردی نه وقتی روبروی استقلال قرار بگیری از جان مایه بگذاری

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرندنگوباباواقعاشخصیت عقل شماکیسه هادرهمین حده

      • بدون نام

        چرندنگوباباواقعاشخصیت عقل شماکیسه هادرهمین حده

    • ارتش سرخ

      اگه یه ذره شرافت هم حنیف عمران زاده و اسماعیل شریفات و میلاد میداوودی داشتن ، الان کیسه دسته سه بازی میکرد.

    • بدون نام

      برو گمشو! اتفاقا بیشرفی! شرف رو از بازیکتای سایق پرسپولیس مثل نوری و بنگر و مسلمان یاد بگیر!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخ

      • بدون نام

        قشنگ بود دمت گرم لنگیا کلا شرف ندارن وسلام

    • بدون نام

      درود به شرفت که حقیقت رو گفتی ک۶ درس شرف رو باید از پرسپولیسیها آموخت
      قابل توجه امثال نحیف عنایتی مرفاوی و شریفات و میداودی که یا پنالته دادن و اخراج شدن یا تک به تک رو به آسمون زدن یا مثل صمد نرغابی بهترین دفاعش رو گزاشت دفاع آخر ......

      پاسخ ها

      • ارتش سرخ

        صمد بهترین فورواردش که عنایتی بود و گذاشت دفاع آخر ، که بازم اوج بیشرفی و زمانی نشون دادن که همون عنایتی بیشرف از عمد دو کارته شد و اخراج شد که کیسه بتونه بازی و ببره ، بیشرف تر از عنایتی و عمران زاده و شریفات و مرفاوی و میداوودی عالم ندیده

    • بدون نام

      خاک برسرت کوشرافت گل محمدی هشت بازی پشت سرهم به پرسپولیس میبازه توشدی باوجدان لنگیاخرت کردن میدازنت بیرون

    • حامد

      جک سال رو گفتی گل محمدی جلو پرسپولیس جوری ترکیب میچی ب بازه حتما اولگوت محسن مسلمانه

    • بدون نام

      پس این جمله را به کیسه کش های بی فکر هزار بار دیگر بگو که گل محمدی آدمی است که شرف دارد وشرافت را یاد شاگردانش هم داده تا در مقابل شما کیسه کش های بیشرف بازی جوانمردانه انجام دهد. ودیگر به او تهمت نزنید. عیب از خود شما بی فکرها است که تحمل باخت را ندارید وکم کاری وبی غیرتی خود را در زمان نتیجه نگرفتن گردن دیگران می اندازید وتهمت وزیر پرسمولیسی بودن میزنید یا یحیی وتارتار را به وادادن بازی به پرسپولیس متهم میکنید.

    • بدون نام

      پس هیچکدومتون شرافت ندارید

    • علی

      کیسه زباله ها کی به برانکو نباخته اونم چندین بار که شما یحیی رو مثال میزنید همین امسال تو جام حذفی نزدیک بود یحیی حذفمون کنه

      پاسخ ها

      • همت

        خاک بر سرت این خودش اسوه خیانته ادم قحطی بود

    • antilong

      اگر گل محمدی شرافت داشت هرسال شش امتیاز به لنگ تقدیم نمیکرد

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مثل منصوریان صمد شریفات حنیف میداودی عنایتی و....بهم یا بسه همین تیم شماازسرورتون شکست خوردچجوری یحیی بیادپرسپولیس شکست بده بدون بازیکن؟پس تیم شماجلوی سرورتون واداده

    • بدون نام

      خفه شو آدم دو رو و مکار مثل روز روشن دروغ میگویی

    • بدون نام

      بی شرف هستی و یه ذره شرف نداری و الا گل محمدی که هر شش بازی را به لنگ واگذار کرده نمی گفتی شرف آموختی ، خودت هم لنگی هستی من اینو میدونم ،دیگه هم حرفی از اسطوره تاج کبیر نزن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج