۸۵۸۸۱۷
۲۱ نظر
۵۰۰۶
۲۱ نظر
۵۰۰۶
پ

بنزین در صدر یارانه‌بگیران

در حالی این روزها بحث سهمیه‌بندی بنزین و حذف یارانه پنهان در حامل‌های انرژی مطرح است که اگر دولت آزادسازی کامل حامل‌های انرژی را انجام دهد سالانه حداقل حدود ۳۸۵ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی انجام می‌شود. در این میان بنزین با رقمی نزدیک به ۱۲۳ هزار میلیارد تومان در صدر دریافت کنندگان یارانه قرار دارد.

خبرگزاری ایسنا: در حالی این روزها بحث سهمیه‌بندی بنزین و حذف یارانه پنهان در حامل‌های انرژی مطرح است که اگر دولت آزادسازی کامل حامل‌های انرژی را انجام دهد سالانه حداقل حدود ۳۸۵ هزار میلیارد تومان صرفه‌جویی انجام می‌شود. در این میان بنزین با رقمی نزدیک به ۱۲۳ هزار میلیارد تومان در صدر دریافت کنندگان یارانه قرار دارد.

بحث یارانه‌های پنهان را دولت همزمان با ارائه لایحه بودجه ۱۳۹۸ مطرح کرد و طی آن اعلام شد سالانه حدود ۹۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود، در این بین موضوع حامل‌های انرژی مطرح بود که با توجه به اختلاف قیمتی که بین نرخ حامل‌ها و قیمت فوب خلیج فارس وجود داشت موجب شد سالانه رقم سنگینی بابت این اختلاف قیمت، دولت یارانه پرداخت کند.

بحث آزادسازی بخشی از حامل‌های انرژی به صورت مرحله‌ای و حذف یارانه آن از جمله مباحثی بود که مورد توجه قرار گرفت و در روزهای اخیر موضوع سهمیه بندی بنزین با گمانه زنی‌هایی مطرح شد، هر چند که از سوی دولت تائید نشده و زمان و جزئیات آن مشخص نیست.

در همین رابطه اطلاعاتی که در سازمان برنامه و بودجه در مورد یارانه پنهان در حامل‌های انرژی وجود دارد نشان می‌دهد که سالانه حدود ۳۸۵ هزار میلیارد تومان یارانه بابت حامل‌های انرژی پرداخت می‌شود.

در این بین با توجه به اختلاف قیمت داخل و منطقه، بنزین که در روز حداقل ۹۰ میلیون لیتر مصرف دارد و با نرخ ۱,۰۰۰ تومان در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد، سالانه نزدیک به ۱۱۶ هزار میلیارد تومان یارانه صرف می‌کند. همچنین بنزین سوپر حدود ۶,۸۰۰ میلیارد تومان در سال به دولت پرداخت یارانه تحمیل می‌کند که در مجموع یارانه بنزین هزینه‌ای حدود ۱۲۵ هزار میلیارد تومان در سال به همراه دارد.

در سایر بخش‌های مربوط به فرآورده‌های نفتی نیز بابت گاز مایع تا ۱۲,۴۰۰ میلیارد تومان یا نفت سفید حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود.

همچنین در گاز طبیعی روال به گونه‌ای است مصرف سالانه حدود ۲۰۹ میلیارد متر مکعب است که در مقایسه با قیمت صادراتی آن دولت یارانه‌ای حدود ۷۲,۵۰۰ میلیارد تومان در طول یک سال بابت آن هزینه پرداخت می‌کند.

در مورد برق باید گفت که مصرف سالانه آن به ۲۷۰ میلیارد کیلو وات ساعت می‌رسد که در مجموع در طول یک سال برای مصرف برق سهم خانوار حدود ۳,۳۹۰ میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود.

ریز روند پرداخت یارانه پنهان در حامل‌های انرژی

بنزین در صدر یارانه‌بگیران

بنزین در صدر یارانه‌بگیران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بابا نفت واسه ملته .گاز واسه ملته ....مگه مغازه باز کردن که منت میزارن .....جمع کنید بابا ....هی میگید با خلیج خلیج .حقوقا درامدا با اونورم یکیه ...ازادیم اونجا یکیه ..دزدیا اونجا یکیه..جمع کنیدبابا

    • علی بیلکی

      یارانه پنهان حقوق کارگر رو لطف کن بزن تو کل دنیا حقوق کارگر مشخصه چرا راجع به اون چیزی نمیگی قیمت بنزین رو آزاد کنید حقوق کارگر رو در حد جهانی پرداخت کنید مشکلی نیست نه فقط واسه خودتون دست بزنید

    • علی اکبر

      سلام، الان مامور شدی اینو بنویسی که بگی کار خوبیه گرون کردن بنزین، داداش مشکل گرون شدن بنزین و مالیات دادن مردم نیست، مهم اینه که مردم میدونن این پولها که دریافت میشه به زندگی و رفاهشون تعلق نمیگیره بلکه یا در اثر سوء مدیریت از بین میره یا یه گردن کلفت اونا رو میزنه به جیب، والا اگه مثل کشورهای پیشرفته اثر این پولها که از مردم گرفته میشه تو زندگی اونا دیده بشه کسی مشکلی با دادن مالیات و گرونی بنزین و امثالهم نداره....

    • نااشنا

      حقوق روماهی ۷۰ میلیون کنید بنزین ۷۰۰۰تومان.

    • بدون نام

      اصلاً یارانه ای به مردم داده نمیشه! بلکه با گرانیهای نجومی و کاهش شدید ارزش پول ازشون یارانه هم گرفته میشه! مرذم همیشه تقاص بی عرضگی دولتهارو دادن! و یارانه نگرفتن!

    • بدون نام

      با این اراجیف که سر هم میکنید چه خوابی برای مردم دیدید دیگه کارد به استخوان مردم رسیده بس کنید یه خورده به فکر مردم باشید این دفعه مردم به سیم آخر میزنن مردم موش آزمایشگاهی نیستن مردم تا حدودی صبر میکنن به فکر مردم باشید که اگر صبر مردم تموم بشه غوغا میشود

    • بدون نام

      اگر حرفتون و امارتون درسته نصف اینو بدین مردم و ازاد کنید وبا بقیه کارهای زیر بنایی انجام بدین ی موقعه نبرید کانادا

    • بدون نام

      ترا بخدا اینقدر منت قیمت را به ما نگذارید همین حالا هم قبوض ۳۰ در صد درامد است اگر با خارج مقایسه میکنید بفرمایید چند درصد درامد صرف انرژی انها میشود.
      مگر دوران احمدی نژاد ازاد سازی قیمت اتفاق نیفتاد؟ خب .جواب؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جوابش مشخصه چه اون دولت چه این دولت منظورشون چاپیدن بیشتر مردم بوده! هیچکدام به فکر مردم نبودن!

    • cooolfasl0

      اقابان رئیس جمهور ومعاون محترمش جهانگیری ورئیس محترم مجلس شما که مبگفتید برنامه های دولت قبل اشتباه بوده ان دولت لااقل چنپر غازی به مردم میداد خودشون هم میخوردن الان که شما نسبت به ان دولت هفت برابر گرانتر کردین چیزی هم به این مردم همیشه درصحنه شریف در زمان انتخابات شما نمیدید که هیچ جون ومالوناموسشم که از دیتشون میگیرین علی برکت اله

    • بدون نام

      بنزین باید آزاد باشد بدون کارت سوخت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بازم بلخره این دولت محترم چیزی پیدا کرد تا مردم خوشان را بت قیمت وسهمیه بنزین مشغول کند تا حواس ملت از افزایش حقوق وتهریم امریکا جنایت کار وهزاران موضوع به دور بشه

    • ساحل

      بابا بنزین رو گرون کنید تا حداقل قیمت بنزین هم که شده به پای فوب خلیج فارس برسه و هم درامد دولت ب ه بالا ما ملتی مقاوم هستیم کک مون نمی گزه خخخخ

    • دونالد ترامپ

      خوب بنزین رو ازاد کنید و یارانه ش رو بین مردم توزیع کنید اینجوری عدالت برقرار میشه منی که ماشین ندارم چرا باید هزینه اضافه برای سوخت و کرایه پرداخت کنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خیالت راحت باشه تویی که ماشین نداری اگه بنزین گرون کنن بیشتر از بقیه باید پول پرداخت کنی! اون موقع معنی یارانه گرفتن رو می فهمی!

    • بدون نام

      شمااگه به فکردلسوزمملکت ومردم هستین خرج بودجه ومنابع شغل حدود۲۰ملیون افغانی چرامیدین بااین بیکاری فقرنجومی ومیش بودجه بالا۲۰۰سال مملکت دددین

    • همایون

      سوخت هوایی لیتری ۶۰۰ تومان و سوخت جت لیتری ۱۲۰۰ تومان ؟؟؟؟؟

    • بدون نام

      امان از رسانه‌های پاچه خوار

    • بدون نام

      این بحث مال موقعی که یک کارگر حقوقش شش میلیون تومان باشه نه الان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم اجازه نمیدن دولت به مردم ظلم کنند

    • معینی.

      سلام ایافکری به حاله مردم بدبختی که نه پول دارنرنه ماشین بازنشسته بدبختی که هچی ندارد باحقوق چهارصدهزارتومان چخاکی سرش بریزد هزار مترمی بردت پنج هزارتومان ازخدابترسیداه این فقرازمین گیرمی کند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج