۸۵۸۹۹۱
۵ نظر
۵۰۰۷
۵ نظر
۵۰۰۷
پ

ترکیه: نمی‌توانیم به سرعت نفت ایران را رها کنیم

وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشور پس از پایان معافیت آمریکا برای واردات نفت از ایران، قادر نیست به سرعت واردات نفت خود را متنوع کند.

خبرگزاری ایسنا: وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که کشور پس از پایان معافیت آمریکا برای واردات نفت از ایران، قادر نیست به سرعت واردات نفت خود را متنوع کند.

این اظهارات ترکیه پس از اظهارات مشابه چین صورت می‌گیرد که اعلام کرده با اقدامات آمریکا مخالف بوده و به همکاری منطقی و قانونی با ایران ادامه می‌دهد.

آمریکا به خریداران نفت ایران اعلام کرده که تا اول ماه مه باید به خرید نفت‌شان خاتمه دهند یا با تحریم‌های آمریکا مواجه شوند.

ترکیه و چین دو کشوری بوده‌اند که تاکنون تمایل خود برای ادامه واردات نفت ایران را اعلام کرده‌اند. ترکیه واردات نفت ایران را در سال گذشته کاهش داد اما مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرد که پالایشگاه‌های این کشور قادر به فرآوری نفت کشورهای دیگر نیستند.

وی در یک کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: به نظر می‌رسد برای ما امکان متنوع کردن منابع واردات نفت در کوتاه مدت وجود ندارد و واشنگتن باید در تصمیم خود تجدیدنظر کند.

بر اساس گزارش رویترز، واردات نفت ترکیه از ایران از ماه مه سال ۲۰۱۸ که آمریکا از وضع مجدد تحریم‌ها علیه ایران خبر داد، به تدریج کاهش پیدا کرد. این کشور برای تأمین نیازهای انرژی خود به واردات وابسته است و به طور متوسط ماهانه ۹۱۲ هزار تن نفت ایران را تا ماه مه سال ۲۰۱۸ وارد می‌کرد که ۴۷ درصد از کل واردات انرژی این کشور را تشکیل می‌داد.

ترکیه در مدت چهار ماه پس از بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه ایران، به طور متوسط ماهانه ۲۰۹ هزار تن نفت ایران را وارد کرد که معادل ۱۲ درصد از نیازهای انرژی این کشور بود.

آنکارا هفته گذشته اعلام کرد که تلاش می‌کند واشنگتن را متقاعد کند به پالایشگاه توپراس اجازه دهد به واردات نفت ایران ادامه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      عقب افتاده کم از ترکیه خبربذار،وزیرامورخارجه گفت خریدازایران‌کم میکنیم تادستگاهامون‌ عوض کنیم بعدش توقف صددرصد،هندهم که تمومه

    • بدون نام

      ولی یواش یواش این کارو میکنه (همسایه ی بد)

    • بدون نام

      دشمنان قوی == مدیران دانا میخواهد نه مدیران بیخود

    • بدون نام

      همان بهترکه اززمین وزمان تحریم بشویم چون پول نفت گیرآقازاده های تهرانی میشودکه درکشورهای همچون آمریکاوکاناداباخودوخانواده کیف میکنندوقاقابه ریش ملت کم عقل ایران وایرانی می خندندناراحت شدیدجهنم.

    • بدون نام

      خخخخخخخخخخ به خوردن نفت مفت عادت کردی رفیق . گوارای وجودتان باد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج