۸۵۹۲۳۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

مهشید افشارزاده: سینما بسیار بی‌رحم است

مهشید افشارزاده که از دهه ۶۰ تا اواخر دهه ۸۰ در محصولات سینمایی بسیاری ایفای نقش کرده است، پس از دو سال دوری از سینما با ساخت فیلم «پنج ستاره» به عنوان کارگردان به سینما برگشته و حال با تأکید بر روال عادی کنار رفتن بازیگران قدیمی و روی کار آمدن بازیگران جدید معتقد است که این مسأله به ذات سینما برمی‌گردد و سینما بسیار بی‌رحم است.

برنا: مهشید افشارزاده که از دهه ۶۰ تا اواخر دهه ۸۰ در محصولات سینمایی بسیاری ایفای نقش کرده است، پس از دو سال دوری از سینما با ساخت فیلم «پنج ستاره» به عنوان کارگردان به سینما برگشته و حال با تأکید بر روال عادی کنار رفتن بازیگران قدیمی و روی کار آمدن بازیگران جدید معتقد است که این مسأله به ذات سینما برمی‌گردد و سینما بسیار بی‌رحم است.

مهشید افشارزاده: سینما بسیار بی‌رحم است

مهشید افشارزاده، بازیگر و کارگردان سینما اظهار داشت: «با وجود اینکه چند سالی است در فضای بازیگری نیستم اما می‌دانم که کنار رفتن بازیگران قدیمی و ظهور چهره‌های جدید در ذات سینما است و مسأله‌ای گریزناپذیر است ولی بسیاری از بازیگران نمی‌توانند با این مسأله کنار بیایند.»

افشارزاده خاطرنشان کرد: «سینما بسیار بی‌رحم است و این بی‌رحمی را من به شخصه کاملاً حس کرده‌ام. زمانی که می‌خواستم فیلم سینمایی «پنج ستاره» را بسازم قصد داشتم به سراغ بازیگران گمنام بروم اما بعدها مجبور شدم این تصمیم را کنار گذاشته و از بازیگران شناخته شده استفاده کنم چرا که بسیاری از کارشناسان تأکید می‌کردند که با بازیگران ناشناس فیلم اصلا دیده نمی‌شود و طبیعی است که من به عنوان یک کارگردان به دیده شدن فیلمم فکر می‌کنم.»

وی افزود: «شاید صحبت‌هایی درباره وضعیت بازیگری در سینمای ایران زده شود که وضعیت بازیگری را به خصوص برای بازیگران زن بسیار سخت تعریف می‌کند، این مسأله را نمی‌توان رد کرد اما فکر می‌کنم سخت بودن وضعیت بازیگری در سینما و مشکلاتی از قبیل کنار رفتن برخی بازیگران تنها مربوط به ایران نمی‌شود و تمام دنیا بازیگران با این روال مواجه هستند.»

این کارگردان در ادامه گفت: «مسأله اصلی خواست مردم است. معمولاً در هر زمان برخی بازیگران بیشتر دیده می‌شوند و به قولی روی بورس هستند و چند فیلم بازی کرده و سپس کنار رفته و فراموش می‌شوند. مهم این است که مردم این بازیگر را تا چه زمانی می‌خواهند و برای دیدنش بلیت می‌خرند و به سینما می‌آیند. اگر مردم یک بازیگر را بخواهند قدرتی نمی‌تواند آن بازیگر را کنار بگذارد.»

مهشید افشارزاده در فیلم‌های سینمایی و مجموعه‌های تلویزیونی متعددی از جمله «بایسیکل‌ران»، «افسانه آه»، «مردی در آینه»، «آقای رئیس جمهور»، «شب چراغ»، «روزگار قریب» و «شب هزار و یکم» ایفای نقش کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج