۸۶۳۶۴
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

۵۳ درصد کشته ها مربوط به اسکانیا است

سردار اسکندر مومنی در نشست خبری خود گفت: قرار است طرح به دولت ارائه شود که با اجرای آن تعداد کشته های تصادفات ۴۰ درصد کاهش می یابد.

خبرآنلاین: سردار اسکندر مومنی در نشست خبری خود گفت: قرار است طرح به دولت ارائه شود که با اجرای آن تعداد کشته های تصادفات ۴۰ درصد کاهش می یابد.

سردار اسکندر مومنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در نشست خبری که با خبرنگاران داشت به ارائه آماری در زمینه میزان تصادفات در این ۹ پرداخت و عملکرد این مرکز در این ۹ ماه را اعلام کرد.

مهمترین اظهارات او در جدول زیر آمده است:

موضوع

شرح موضوع

طرح کاهش کشته ها

- طرحی به دولت در هفته آینده ارائه می شود که بر اساس این طرح پیش‌بینی می‌شود تعداد کشته‌های تصادفات بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته باشند .
- بخش‌هایی از این طرح خروج خودروهای فرسوده، روزآمد شدن قوانین و مقررات، رفع نقاط حادثه‌خیز و کنترل هوشمند 20 تا 30 هزار کیلومتر از جاده‌های کشور است .
- اگر پول جریمه‌های یک سال را به ما دهند این طرح را بدون کم و کاست اجرا می‌کنیم .

تعداد کشته های تصادفات

- خوشبختانه امسال ۷.۵ درصد تعداد کشته‌ها در هشت ماه ابتدایی امسال کاهش داشته است .
- امسال 1050 نفر کشته کمتر ناشی از تصادفات رانندگی پیش بینی می‌شود و انتظار داریم تا انتهای سال تعداد این کشته ها به زیر 18 هزار نفر برسد .

خودروی اسکانیا

- خودروی اسکانیا فقط 10درصد بازار کشور را در اختیار دارد ، اما 53 درصد کشته‌های مربوط به وسایل حمل و نقل عمومی مربوط به خودروی اسکانیا می‌شود .
- خودروی اسکانیا باید نواقص خود را برطرف کند ، خودروهای ۴۰۵ و هوو نیز ابتدا نقص فنی خود را قبول نمی‌کردند اما بعد با برطرف کردن نواقص خود به کار ادامه دادند .
- ما اگر موضوعی را مطرح می‌کنیم انتظار داریم که دستگاه‌های مسئول آن را بررسی کنند. به عقیده ما داشتن برگه استاندارد برای خودروها کافی نیست چرا که این کمترین چیزی است که یک خودرو نیاز دارد .
- بزرگترین خودروسازان هم اشتباه خود را قبول می‌کنند و از مردم عذرخواهی می‌کند در حالی که خودروهای آنها تمام استانداردها را دارد .

آلودگی هوا

رسیدن به استاندارد یورو ۵، خروج خودروهای فرسوده و فراخوان خودروهای فاقد کنیستر و نصب کنیستر بر روی آنها از جمله راهکارهایی است که می‌تواند در کاهش آلودگی هوا مؤثر واقع شود .

گواهینامه جدید

- یک میلیون و ۲۱۴ هزار گواهینامه جدید امسال داده شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته و نشانگر تغییر هرم سنی کشور است .
- در 9 ماهه امسال یک میلیون و ۲۱۴ هزار نفر گواهینامه جدید دریافت کردند، شماره‌گذاری خودرو، ۱۹.۵ درصد، موتورسیکلت، ۴۲ درصد و صدور گواهینامه ۱۴ درصد در ۹ ماه گذشته نسبت به مشابه سال پیش کاهش داشته است .

تعداد کشته ها در استانها

- آمار کشته‌های تصادفات وسایل حمل و نقل عمومی افزایش داشته است که تعاونی‌ها باید نظارت بیشتری بر خودروهای خود داشته باشند .

- 5 استان کرمان، خوزستان، گیلان، اصفهان و سیستان و بلوچستان استانهایی هستند که کاهش کشته‌ها را داشتند و 5 استان یزد، کردستان، البرز، فارس و هرمزگان بیشترین کشته ها را داشته‌اند .
- کشته ها و تصادفات از آغاز طرح زمستانی راهور ۵ تا ۶ درصد کاهش داشتند .

سند مالکیت خودرو

- از نظر ما و قانون، سند مالکیت پلیس رسمی است ولی دیوان عدالت نیز مشخص کرده که مسئولیت صدور سند مالکیت خودرو با پلیس است .
امسال هم مانند سال گذشته به خودروساز‌ها اجازه شماره‌گذاری سال 93 را برای خودروهایی که دارای تمام استانداردها هستند می‌دهیم گفت: به عقیده پلیس کارهای مقطعی برای کاهش آلودگی هوا مؤثر نیست .

خودروی فرسوده

متأسفانه امسال شاهد کاهش 70 درصدی خروج خودروهای فرسوده هستیم که این آمار نگران کننده است.فقط 34 هزار خودروی فرسوده در 9 ماه ابتدایی امسال خارج شدند .


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج