جاباما
۸۶۴۵۲
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

هشدار فرابورس نسبت به افراد سودجو

مدیر روابط عمومی فرابورس، درپی مصوبه جدید شورای پول واعتبار مبنی برافزایش سقف تسهیلات مسکن ، نسبت به سوءاستفاده افراد سود جو هشدار داد.

خبرگزاری ایرنا: مدیر روابط عمومی فرابورس، درپی مصوبه جدید شورای پول واعتبار مبنی برافزایش سقف تسهیلات مسکن ، نسبت به سوءاستفاده افراد سود جو هشدار داد.

رسول شریفی گفت: درپی مصوبه جدید شورای پول و اعتبار مبنی برافزایش تسهیلات مسکن، معاملات اوراق امتیاز تسهیلات مسکن و مراجعه متقاضیان تشدید شده است.

وی افزود: از سوی دیگر برخی افراد سود جو از ناآگاهی مردم سوء استفاده می کنند و با گرفتن مبالغ کلان، اوراق مسکن را برای آنها از فرابورس خریداری می کنند و مردم نیز که اطلاع کاملی از فرایند خرید این اوراق ندارند به جای مراجعه به کارگزاری های عضو فرابورس با مراجعه به این اشخاص و پرداخت چند صد هزار تومان کارمزد، اوراق تسهیلات مسکن را دریافت می کنند.

وی ادامه داد: فرابورس بارها از راه های مختلف و تبلیغات متنوع به مردم تاکید کرده است برای خرید این اوراق، به هیچ وجه به بنگاه ها مراجعه نکرده و به شرکت های کارگزاری مراجعه کنند.

شریفی اظهارداشت : شرکت فرابورس با همکاری سازمان بورس و بانک مسکن، ازسال ۸۹ زمینه ساز و میزبان معاملات امتیاز تسهیلات مسکن بوده و طی سه سال در تامین مالی بیش از ۶هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی نقش بسزایی ایفا کرده و درپی مصوبه اخیر با دور جدیدی در تثبیت جایگاه این مهم و افزایش سهم در خانه دار شدن مردم مواجه شده است.

وی گفت: این فصل تازه با مصوبه اخیر شورای پول واعتبار مبنی برافزایش تسهیلات مسکن از ۲۰۰ به ۳۵۰ میلیون ریال و وام جعاله از ۵۰ به ۱۰ میلیون ریال و همچنین وام ازدواج۵۰۰ میلیون ریالی زوجین بر روی یک واحد مسکونی رخ داده است.

وی اضافه کرد: این مصوبه علاوه براینکه موجب رشد بهای امتیاز تسهیلات مسکن در فرابورس شده ، متقاضیان زیادی را روانه بازار فرابورس و شرکت های کارگزاری کرده است.

به گفته شریفی، در صورتی که متقاضی کد سهام داری نداشته باشد در قدم اول باید با مراجعه به کارگزاری درخواست صدور کد بدهد که یکی دو روز برای این موضوع زمان می برد.

وی افزود: در مجموع حدود پنج روز در سیستم فرابورس زمان لازم است تا یک فرد اوراق تسهیلات مسکن را دریافت کند، اما اینکه پس از آن چقدر زمان می خواهد تا فرد با ارائه اوراق به بانک مسکن تسهیلات دریافت کند مربوط به بانک است.

بر اساس این گزارش، طبق مصوبه جدید سقف تسهیلات مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن وام به ۳۵۰میلیون ریال افزایش یافت که با خرید ۷۰ عدد اوراق و به ارزش اسمی هر برگه ۵ میلیون ریال می توان وام ۳۵۰ میلیون ریالی از بانک مسکن دریافت کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج