۸۶۶۷۱۰
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

افراد کم‌خون، برای سحری چه غذاهایی بخورند؟

متخصص تغذیه گفت: افراد کم خون می‌توانند از گوشت شتر مرغ در سحر استفاده کنند، همچنین سعی کنند غذاهای برنجی و مصرف انواع خورشت‌ها را کاهش دهند.

خبرگزاری ایلنا: سید ضیاءالدین مظهری متخصص تغذیه درباره تغذیه مناسب در ماه مبارک «رمضان» توضیح داد: بهترین نوشیدنی برای روزه داران در این ماه آب است و فقط باید به این نکته توجه کنیم که آب مصرفی زیاد سرد نباشد و در هنگام افطار هم بهتر است شیر کم چرب با خرما استفاده شود.

وی با بیان اینکه استفاده از شیر ولرم در زمان افطار توصیه می‌شود، گفت: توجه داشته باشید مواد سرد یا نوشیدنی‌های سرد معده را تحریک می‌کنند و همچنین تشنگی را نیز از بین نمی‌برند.

مظهری افزود: اگر بخواهیم از یک نوشیدنی مفید دیگر نام ببریم شربت آبلیمو گزینۀ مناسبی است. شربت باید از لیموی تازه و شکر یا عسل خیلی کم تهیه شده باشد به دلیل اینکه شکر باعث ترشح انسولین می‌شود و مواد قندی در خون کاهش می‌یابد در نتیجه در میان روز باعث کمتر شدن قندخون و به وجود آمدن ضعف در بدن می‌شود.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی در خصوص تغذیۀ افراد کم‌خون گفت: افراد کم خون می‌توانند از گوشت شتر مرغ در سحر استفاده کنند همچنین سعی شود غذاهای برنجی و مصرف انواع خورشت‌ها را هم کاهش دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اهدای خون در ماه مبارک رمضان ضرری برای افراد دارد توضیح داد: اهدای خون نه تنها ضرری ندارد بلکه باعث نو شدن سلول‌های خون می‌شود. تنها باید دقت کرد که این میزان خون کم شده از حجم مایعات بدن، جبران شود. اگر افراد پس از افطار، خون دهند می‌توانند با استفاده از آب، میوه و سبزی این کمبود را جبران کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      اخه مرد حسابی اینا که گفتی همه از سفره مردم رفته

    • بدون نام

      وقتی پول هیچکدام از اینا ندارن

    • بدون نام

      این غذاهایی که گفتی عتیغس زیرخاکیه مال قدیمابود حرف ازپای مرغ نون بادمجون حرف بزن

    • بدون نام

      علاوه بر گوشت شتر مرغ، خاویار هم بد نیست. کباب جگر بره هم بدک نیست! کارشناس انگار در ایران زندگی نمی کند و یا فقط برای تغذیه اقازاده ها و ژن های خوب راهکار اعلام می کند.

    • بدون نام

      خخخحخخخ بجای شکر عسل بریزید داخل آب این فکر کنم پسر آقا زاده باشه میگن سیر از گرسنه خبر نداره الان ی کیلو برنج ایرانی با یه بسته خرما نمی تونی بخری حرف از گوشت شتر مرغ میزنی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج