۸۶۷۳۴۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

صیادمنش: برای نیمکت‌نشینی به فنرباغچه نیامده‌ام

وقتی در اوایل سال ۲۰۱۸ به انتخاب گاردین در فهرست ۶۰ استعداد برتر فوتبال جهان قرار گرفت، سایپا افسوس نداشتنش را خورد و استقلال بیش از پیش متوجه شد استعدادی درخشان و گنجی گرانبها در اختیار دارد.

فرهیختگان: وقتی در اوایل سال ۲۰۱۸ به انتخاب گاردین در فهرست ۶۰ استعداد برتر فوتبال جهان قرار گرفت، سایپا افسوس نداشتنش را خورد و استقلال بیش از پیش متوجه شد استعدادی درخشان و گنجی گرانبها در اختیار دارد. همه گنج‌ها برای فروختن نیستند، شاید بد نبود تیم آبی پایتخت ایران این ابرستاره هنوز معرفی‌نشده را در قلب خود نگاه دارد، اما همین که به کنایه نوشته‌اند، پول شفر از محل انتقال صیادمنش به دست آمده، خود گویای اهمیت این نقل و انتقال مهم است.

چند روز پیش بود که خلیل‌زاده، عضو هیات‌مدیره استقلال اعلام کرد صیادمنش به باشگاه فنرباغچه ترکیه با قیمت ۸۵۰ هزار دلار فروخته شده و باشگاه نیز کامل این پول را گرفته است. درست یا غلط، استقلال گویا از این انتقال راضی است.

به این ترتیب در پایان فصل صیادمنش از استقلال جدا می‌شود، آن هم در حالی‌که مدیران باشگاه بر حفظ او تاکید داشتند! امروز هم چندین رسانه ترکیه‌ای از پیوستن رسمی اللهیار، مهاجم جوان استقلال به تیم فنرباغچه خبر دادند. رسانه‌های ترک اعلام کردند قرارداد مهاجم ایرانی چهارساله به علاوه قابلیت تمدید برای یک فصل دیگر است.

باشگاه استقلال نیز از این انتقال ۸۵۰ هزار دلار درآمد کسب کرده است. ستاره ۱۷ساله استقلال زاده شهر آمل، درخشان در ترکیب سایپا و آبی‌های تهران، همچنین مهره کلیدی تیم ملی زیر ۱۷سال ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۷ اکنون خود را برای درخشش در تیم بزرگ ترکیه «فنرباغچه» آماده می‌کند.

اولین گلزن دهه هشتادی لیگ برتر ایران، به خبرنگار روزنامه ملیت گفته است: «می‌خواهم در فنرباغچه بازی کنم و برای نیمکت‌نشینی به ترکیه نخواهم آمد. دوست دارم مهره کلیدی تیم باشم، اما واضح است که تابع دستورات مربیان خواهم بود. برنامه دارم و به‌زودی به یک بازیکن خوب برای فنرباغچه تبدیل خواهم شد، این تیم باید از خرید من بسیار خوشحال باشد.»

این انتقال بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های ترکیه داشته است. ملیت در گزارش مفصلی آورده است: «صیادمنش در خیابان‌های اطراف استادیوم فنرباغچه با هواداران این تیم بسیار صمیمانه و قابل‌تامل صحبت کرد و در اولین قدم بسیار حرفه‌ای و کاربلد معرفی شد. هواداران فنرباغچه نیز گرد او حلقه زدند و از او خواستند ستاره بی‌چون و چرای تیم‌شان باشد.»

وب‌سایت خبری آسپور آنکارا نوشت: «صیادمنش می‌خواهد بازی کند و تاکید دارد که برای نیمکت‌نشینی نیامده و این یعنی فنرباغچه یک ستاره با‌انگیزه خریداری کرده است.» فاناتیک ترکیه نیز نوشت: «صیادمنش بازیکن جوانی است که انتخاب خوبی داشته. او اگر مستقیم به سمت اروپا می‌رفت، شاید برای همیشه فراموش می‌شد، اما درخشش در تیم مهم ترکیه برای او یک شانس بزرگ است؛ صیادمنش بهترین جا را برای سلام کردن به دنیای فوتبال حرفه‌ای انتخاب کرده است.»

تی آر تی اسپور ترکیه نیز با اشاره به خرید تازه فنرباغچه آورده است: «صیادمنش بازیکن خوبی است، هرچند سن کمی دارد، اما کم‌تجربه نیست و کسی که جام جهانی را هم تجربه کرده و در دو تیم مهم لیگ برتر ایران حضور داشته، می‌تواند در فنرباغچه خودش را به تیم تحمیل کرده و روزگار طلایی را در فوتبال باشگاهی ترکیه تجربه کند.»

وب‌سایت فوتبال ترکیه نیز ضمن پرداختن به تاریخچه حضور ایرانیان در فوتبال ترکیه نوشته است: «صیادمنش که در آینده‌ای نزدیک ۱۸ساله خواهد شد، عضوی از خانواده قناری‌های زرد محسوب می‌شود و فرصت دارد در قلب هواداران میلیونی این تیم جای بگیرد.»

روزنامه صباح استانبول نیز در گزارشی از این انتقال مهم نوشت: «فنرباغچه هرگز ضرر نکرده است، این تیم خرید خیلی خوبی داشته و بدون تردید با این جوان خوش‌آتیه و ستارگان دیگری که در فهرست خرید قطعی این تیم حضور دارند، در فصل آینده یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ فوتبال باشگاهی ترکیه خواهد بود.

الماسی که شفر مدام از او صحبت می‌کرد، حالا دیگر از استقلال جدا شده و بازیکن رسمی فنرباغچه خواهد بود، هرچند مقدمات و مراحل رسمی عقد قرارداد با حضور مقامات باشگاه ترکیه‌ای و خود بازیکن به‌زودی در رسانه‌ها و وب‌سایت رسمی فنرباغچه کلید خواهد خورد. تست پزشکی - ورزشی نیز در راه است که رسمی است، اما جای نگرانی برای این ستاره جوان آملی وجود نخواهد داشت.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      میبینیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج