۸۶۸۴۲۲
۸ نظر
۵۰۰۰
۸ نظر
۵۰۰۰
پ

صیادمنش: برمی‌گردم و دینم را به استقلال ادا می‌کنم

اللهیار صیادمنش اواخر سال گذشته با انتقالی بزرگ از استقلال به فنرباغچه ترکیه پیوست.

فرهیختگان: اللهیار صیادمنش اواخر سال گذشته با انتقالی بزرگ از استقلال به فنرباغچه ترکیه پیوست. انتقال بازیکنی ۱۷ساله از لیگ ایران به ترکیه درحالی رقم خورد که صیادمنش با حضور در تیم‌های ملی پایه و تورنمنت‌های مختلف، شهرت قابل‌توجهی میان فوتبال‌دوستان پیدا کرده اما در ادامه حضورش در استقلال او را بیشتر از هر زمان دیگری در کانون توجهات قرار داد.

با این حال، عمر صیاد در استقلال بیشتر از یک فصل نبود و او سرانجام با قراردادی پنج ساله به فنرباغچه ترکیه پیوست تا به این شکل در مسیر فوتبالی‌اش تغییراتی را ایجاد کرده باشد؛ تغییر مسیری که شایعات زیادی را به وجود آورده و سروصداهایی را به پا کرد.

به همین بهانه انتقال جنجالی صیاد فوتبال ایران که از وی به‌عنوان الماس استقلال نیز نام برده می‌شد، سراغ اللهیار رفته و گفت‌وگویی را با وی انجام دادیم. متن مصاحبه «فرهیختگان» با مهاجم جوان و جدید فنرباغچه ترکیه را در ادامه می‌خوانید.

اللهیار از آخرین وضعیتت برایمان صحبت کن، کم‌پیدایی!

بعد از اینکه لیگ برتر به پایان رسید برای استراحت به شهرمان در شمال بازگشتم. فعلا استراحت می‌کنم و در عین حال تمرینات اختصاصی‌ام را هم انجام می‌دهم تا هرچه زودتر به شرایط ایده‌آل بدنی بازگردم. شرایط بد نیست و خداراشکر فعلا مشغولیم.

وضعیت مصدومیتت به کجا رسید؟ چقدر طول کشید دوباره به میادین برگردی؟

صبح و بعدازظهر مشغول فیزیوتراپی هستم و چند روز آینده را باید به این امر بپردازم تا کامل مشکلم برطرف شود. البته در چند جلسه تمرینی اخیر استقلال بدون مشکلی در تمرینات گروهی تیم شرکت کرده و مشکل چندانی نداشتم، اما برای اینکه کامل به شرایط تمرین و مسابقه برگردم، چند روز دیگر کار دارم.

یک‌سری شایعه‌ها ایجاد شده بود مبنی‌بر اینکه بعد از قرارداد با فنرباغچه اگر برای استقلال بازی می‌کردی، قراردادت فسخ می‌شد یا خیلی شائبه‌ها و صحبت‌های دیگر در این زمینه که به مصدومیت بلندمدت تو ارتباط داشت. در این خصوص مفصل توضیح می‌دهی؟

این موضوع همان‌طور که گفتید شایعه محض بود که اگر بازی کنم، قراردادم فسخ می‌شود یا جریمه می‌شوم. هیچ تیم حرفه‌ای در دنیا از این بندها برای بازیکنانش نمی‌گذارد و مشخص نیست این صحبت‌ها چرا و روی چه حسابی مطرح شده است. این موضوع و بند که اگر با تیمی قرارداد ببندید، حق ندارید دیگر تیم سابق‌تان را همراهی کنید در هیچ‌جا و در هیچ آیین‌نامه و اساسنامه‌ای حتی در فیفا یا کشورهای عضو وجود ندارد. هیچ تیمی بندی نمی‌گذارد که اگر برای تیم قبلی‌ات بازی کردی یا اگر مصدوم شوی، نمی‌توانی دیگر برای ما بازی کنی. این کار در هیچ‌جای دنیا مرسوم نیست. هیچ بند و قراری نبود و اگر در این مدت برای استقلال بازی نکردم، فقط به خاطر مصدومیت بود.

بعد از مصدومیت در بازی با فولاد، در چند مقطع دیگر مصدوم شدی و همین موضوع به شایعات دامن زد.

درست است. مصدومیت قبلی‌ام در آستانه برطرف شدن بود که دوباره مصدوم شدم و همین حواشی نیز به مسائل دامن زد و این درحالی بود که اگر بی‌محابا برمی‌گشتم و می‌خواستم بازی کنم، به‌طور یقین آینده فوتبالی‌ام به خطر می‌افتاد. فقط این را بدانید درحالی این شایعه‌ها مطرح شد که قراردادم با استقلال به‌گونه‌ای بود که اگر من ۳ بازی دیگر برای این تیم به میدان می‌رفتم، حدود ۲۰۰ میلیون تومان که رقم قابل‌توجهی بود به قراردادم اضافه می‌شد. من ۱۷ بازی برای استقلال انجام دادم و طبق قرارداد اگر در ۲۰ بازی برای تیمم به میدان می‌رفتم، این مبلغ را دریافت می‌کردم که این موضوع بین آپشن‌های قراردادم وجود داشت.

پستی را در فضای مجازی منتشر کرده و با هواداران استقلال درددل کردی، هرچند از برخی گلایه داشتی.

اگر گلایه‌ای بود، از دست هوادارنماها بود و منظورم آنها بود، در غیر این صورت تکلیف هواداران استقلال مشخص است و مطمئن باشید تا ابد جایگاه هوادار واقعی استقلال که همیشه به من لطف داشته در قلب من باقی می‌ماند. آنهایی که در هر شرایطی فحاشی می‌کنند، هوادارنما هستند و مشخص هم نیست استقلالی هستند یا پرسپولیسی و یا اصلا طرفدار فوتبال باشند! کسی که فوتبال را بفهمد حتما تصمیمی را که گرفتم، درک می‌کند و حتما متوجه می‌شود که من برای پیشرفت خودم این کار را انجام داده‌ام‌.

پس دلخوری از مجموعه استقلال و هواداران واقعی‌اش نداری؟

خیر. من هرچه دارم از استقلال دارم و هیچ دلخوری‌ای از طرفداران این تیم ندارم. آنها همیشه به من محبت دارند و در هرکجا که من را می‌بینند آخرین شرایطم را می‌پرسند و همیشه پیگیر کارهایم هستند.

با این حال، آنها دوست داشتند برای فصل‌های بعدی می‌ماندی و به صورت کامل دینت را به استقلال ادا می‌کردی.

من اگر از استقلال رفتم، مطمئنا این موضوع برای استقلال از لحاظ مالی ابعاد بسیار خوبی داشت، ضمن اینکه به یک تیم بزرگ اروپایی پیوستم که هر بازیکن آسیایی دوست دارد در این تیم بازی کند. من به تیم رقیب یا تیم کوچکی نپیوستم بلکه به فنرباغچه‌ای رفتم که از تیم‌های مطرح و بزرگ به شمار می‌رود. ابتدای فصلی که سپری شد از تیم‌های بسیاری پیشنهاد داشتم اما در نهایت استقلال را با میل و علاقه شخصی خود انتخاب کردم و دوست داشتم پیراهن این تیم را بپوشم. با این حال، شرایط مسابقات و مصدومیتم به‌گونه‌ای پیش رفت که یک ماه من را از میادین دور کرد و واقعا راه رفتن برایم سخت شده بود. وقتی هم به آمادگی صددرصد برای بازگشت به میادین رسیدم و خواستم بازی کنم دوباره دچار یک سرماخوردگی شدید شده و این موضوع یک هفته دیگر از تمرینات دورم کرد و درنهایت هم اتفاقات تلخ بعدی رخ داد تا به‌طور کلی فصل را از دست بدهم.

شایعه دیگری مطرح شد مبنی‌بر اینکه پول رضایتنامه‌ات صرف تسویه‌حساب با شفر می‌شود.

از این بابت اطلاعی ندارم و فقط این را می‌دانم که اگر شفر با تیم دیگری قرارداد ببندد، استقلال نباید دیگر به این مربی پولی بدهد، ضمن اینکه موضوع ترانسفر شدن من قبل از برکناری سرمربی استقلال کلید خورده بود و فکر نمی‌کنم این دو موضوع ربطی به هم داشته باشد.

با شفر در این یک سال راحت بودی؟

بله و فصل خوبی را در کنار وی داشتم.

با توجه به اتفاقاتی که برای استقلال درحال رقم خوردن است، فکر می‌کنی این تیم برای فصل بعد چه سرنوشتی داشته باشد؟

امیدوارم هر اتفاقی می‌افتد، استقلال بتواند موفق باشد و عنوان قهرمانی فصل بعد به این تیم برسد و آرزو می‌کنم من هم یک‌بار دیگر به این تیم برگردم و بتوانم یک‌بار دیگر لباس تیم محبوبم را بر تن کنم. من هرچه دارم مدیون استقلال هستم و یک روز برای ادای دین دوباره به این تیم برمی‌گردم.

پس فکر می‌کنی دوباره یک روز به استقلال برگردی؟

توکل به خدا. هرچه خدا بخواهد. من دوست دارم باز هم برای استقلال بازی کنم و امیدوارم چه با حضور من و چه بدون من این تیم موفق باشد و بتواند دوباره به جایگاه واقعی‌اش برگردد. امیدوارم قهرمانی‌های پیاپی و به‌خصوص قهرمانی آسیا نیز در آینده برای این تیم به ارمغان بیاید.

سرنوشتت مثل فرهاد مجیدی شد. از این جهت که مجیدی هم در اوج جوانی و شهرت از استقلال جدا شده و به راپیدوین پیوست.

آقا فرهاد جزء اسطوره‌های استقلال است و فکر نمی‌کنم در این تیم کسی مثل او یا ناصرخان حجازی محبوب شود و ما اصلا خودمان را در آن سطح نمی‌بینیم‌.

رسانه‌های مشهور ترکیه‌ای به انتقالت از استقلال به فنرباغچه پرداخته و ابعاد مختلف این موضوع را بررسی کرده‌اند و برخی نیز تیتر زدند «سرمایه‌گذاری بزرگ؛ اللهیار را ارزان خریده‌ایم!» فکر نمی‌کنی می‌شد روی انتقالت با تامل بیشتری تصمیم‌گیری کرد؟

من از این موضوع گلایه‌ای ندارم و اتفاقا فکر می‌کنم به تیم بزرگی پیوسته‌ام. فنرباغچه تیم کوچکی نیست که بخواهم از این انتقال ناراضی باشم. در هرصورت هدف من بعد از ترکیه، رسیدن به لیگ برتر انگلیس است و امیدوارم به‌زودی این امر برایم محقق شود.

گویا زیر نظر استعدادیاب‌های آرسنال قرار داری؟

من هم این خبر را شنیدم و امیدوارم در آینده فوتبالی‌ام اتفاقات خوبی برایم رقم بخورد.

برای این انتقال از بازیکنان ایرانی شاغل در ترکیه مشورت نگرفتی؟

خیر. رابطه چندانی با آنها ندارم.

به تیم ملی چقدر فکر می‌کنی؟

صددرصد پیراهن تیم ملی را می‌خواهم و امیدوارم بتوانم پیراهن تیم ملی بزرگسالان را بالاخره بر تن کنم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هانیه

      استقلال تیمی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالا چغندر هم اظهار نظر میکنه...

      • بدون نام

        هانیه آدمه یا هاپو...؟؟؟

      • بدون نام

        اینو که خود کیسه ها هم میدونن، یه چیز جدیدتر میگفتی هانیه خانم

    • ج

      زیاد خودت را تحویل میگیری وقتی دراستقلال بودی چه کارکردی بیشتر حضورت در تیم استقلال مصدوم بودی

    • اشکان

      موفق باشی...
      ایشالا به آرزوهات برسی و به تیم های بزرگتر بری ولی با لژیونر شدنت قشنگ درویش( مدیرعامل) سابق سایپا رو قهوه ای کردی همون که مدام برات حاشیه درست کرد تا بری پرسپولیس.
      دمت گرم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ایشون گفته برمیگردم و دینم رو ادا میکنم. ما قزوینیها هم منتظریم حتی شده برای چند ثانیه برگرده. برگرد عمو جان

    • بدون نام

      شما همتون هوادار نما هستین. اللهیار برو موفق باشی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج