جاباما
۸۶۸۰۴۶
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

عجیب و باورنکردنی؛ مورینیو فکرش را هم نمی‌کرد!

روزگاری بهترین سرمربی جهان بود اما حالا مشخص نیست ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی و پرافتخار، فصل بعد هدایت چه تیمی را بر عهده خواهد داشت.

ورزش سه: ژوزه مورینیو، سرمربی پرتغالی و پرافتخار، که در ماه دسامبر سال گذشته و بعد از پذیرش شکست برابر لیورپول از سمت هدایت منچستریونایتد برکنار شد، در ماه های اخیر بارها خبر از بازگشت به عرصه مربیگری در ابتدای فصل آتی داده اما آینده او در هاله ای از ابهام قرار دارد.

در اواخر فصلی که گذشت اخبار حاکی از توافق او با رئال مادرید بود اما در نهایت فلورنتینو پرز ترجیح داد با زین الدین زیدان دوباره به توافق برسد و این گزینه منتفی شد. در ادامه نام باشگاهی مطرح شد که درخشان ترین روزهای چند دهه اخیر خود را با مورینیو سپری کرده بود اما به نظر می رسد آنتونیو کونته فاصله ای تا نیمکت اینتر ندارد.

عجیب و باورنکردنی؛ مورینیو فکرش را هم نمی‌کرد!

پاری سن ژرمن و بایرن مونیخ، دو نام بعدی مطرح شده در رسانه ها برای عقد قرارداد با مورینیو بودند اما پی اس جی که چند روز قبل قرارداد توماس توخل را تمدید کرد و مدیران بایرن مونیخ نیز امروز خبر از تمایل برای ادامه همکاری با نیکو کوواچ دادند.

با جدایی مکس آلگری، از مورینیو به عنوان یکی از نامزدهای هدایت یوونتوس نام برده شد اما به نظر می سد رابطه نامناسب با هواداران و سبقه اینتری مورینیو باعث شده وی شانسی برای هدایت بیانکونری نیز نداشته باشد.

تکلیف نیمکت تیم های بزرگی چون آرسنال، منچسترسیتی، لیورپول و تاتنهام نیز برای فصل بعد تقریبا مشخص است و شاید در این میان تنها میلان و بارسلونا تیمی باشد که از حفظ گنارو گتوزو و ارنستو والورده اطمینان ندارد، اما شرایط این تیم ها نیز تفاوت چندانی با یوونتوس برای مورینیو نمی کنند.

عجیب و باورنکردنی؛ مورینیو فکرش را هم نمی‌کرد!

در این شرایط به نظر می رسد دیگر تیمی در اروپا نمانده که خواهان جذب آقای خاص باشد و باید دید آینده او در نهایت کجا رقم خواهد خورد. مورینیو روزگاری بهترین سرمربی جهان بود اما حالا کمتر تیمی خواهان همکاری با این سرمربی پرتغالی است.

اما چرایی عدم توافق مورینیو با تیم های معتبر اروپایی شاید بسته به اتفاقات یک دهه اخیری باشد که این سرمربی پرافتخار پرتغالی رقم زده است. از زمان جدایی از اینتر و حضور در رئال مادرید، حواشی مورینیو به اوج رسیده و شاید کمتر تیمی تمایل به پذیرش این همه حاشیه و دو دوستگی و حتی چند دستگی را در تیم خود داشته باشد.

عجیب و باورنکردنی؛ مورینیو فکرش را هم نمی‌کرد!

در رئال مادرید، مورینیو تقریبا با همه بزرگان رختکن درگیر شد و به نظر می رسد همین دلیل اجازه نداد فلورنتینو پرز یک بار دیگر با وی به توافق برسد. از ایکر کاسیاس گرفته تا سرخیو راموس، په په، کریستیانو رونالدو و ...، تقریبا ستاره ای در برنابئو نبود که رابطه چندان مثبتی با سرمربی پرتغالی در هنگام جدایی داشته باشد.

مورینیو رابطه بارسلونا و رئال مادرید را به بدترین شکل ممکن رساند و تصویر زشت فرو کردن انگشت در چشم تیتو ویلانووا باعث شد دیگر کمتر کسی در اسپانیا خواهان بازگشت آقای خاص باشد.

عجیب و باورنکردنی؛ مورینیو فکرش را هم نمی‌کرد!

در ادامه و بعد از پذیرش هدایت چلسی، در فصول اول به نظر می رسید اوضاع رختکن استمفوردبریج آرام است و آبی های لندن با فتح مقتدرانه لیگ برتر، دوباره چهره ای موفق و همیشه برنده از مورینیو به تصویر کشیدند اما یک درگیری در ابتدای فصل همه چیز را خراب کرد.

رفتار تند مورینیو با اوا کارنیرو، پزشک زن چلسی از همان ابتدای فصل رختکن چلسی را تبدیل به جهنم کرد و عبارت "موش های خائن" در توصیف بازیکنانی به زعم او خائن از جمله ادن هازارد و دیگو کاستا، پایان دومین سکانس حضور آقای خاص در لندن را رقم زد.

در فصل اول حضور در منچستریونایتد شرایط نسبتا آرام پیش رفت اما انتقادهای مکرر از لوک شاو و در ادامه دیگر بازیکنان و البته درگیری با پل پوگبا، گرانترین خرید تاریخ باشگاه، شرایط یونایتد را بحرانی ساخت و در نهایت سندروم فصل سوم در اولدترافورد نیز گریبان مورینیو را گرفت و در هنگام جدایی، کمتر کسی از رفتن آقای خاص از یونایتد ناراحت بود.

عجیب و باورنکردنی؛ مورینیو فکرش را هم نمی‌کرد!

ترس از شکست برابر رقبای همیشگی و تاکتیک های دفاعی مورینیو خصوصا در مقابله با تیم های بزرگ باعث شده بود به زعم هواداران یونایتد، این تیم از فلسفه خود فاصله بگیرد و جدایی، فصل پایانی سناریوی حضور او در اولدترافورد بود.

درگیری های متوالی با ستاره ها، حواشی پررنگ با داوران و دست اندرکاران و البته نتایچ نه چندان درخشان نسبت به گذشت مورینیو، باعث شده حالا کمتر تیمی در اروپا پروژه خود را به دست او بسپارد و بر خلاف یک دهه قبل، رفتار آقای خاص دیگر خریداری در اروپا ندارد.

آریا فاطمی مقدم

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بره به جهنم مردک الدنگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت برو

    • بدون نام

      بهترین مربی جهان

    • اسماعیل سلامی

      کور بشه اونیکه نبینه .آقای خاص دوستداشتنی رو

      پاسخ ها

      • مورینیو

        آفرین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج