جاباما
۸۶۸۰۹۸
۱۱ نظر
۵۰۰۹
۱۱ نظر
۵۰۰۹
پ

علیرغم باخت، مسی همچنان در فینال‌ها می‌درخشد

لیونل مسی این بار نتوانست نقش ناجی تیمش را ایفا کند.

وبسایت نود: به نقل از آاس، شنبه شب و در جریان فینال کوپا دل‌ری فصل ۱۹-۲۰۱۸ بارسلونا و والنسیا در ورزشگاه بنیتو ویامارین به مصاف هم رفتند و در کمال تعجب این والنسیا بود که توانست با پیروزی ۲-۱، برای اولین بار بعد از ۱۱ سال قهرمان این رقابت ها شده و بارسا از از کسب دوگانه داخلی محروم کند.

همانند اکثر روزهای فصل، چشم امید طرفداران بارسلونا در این مسابقه هم به لیونل مسی بود و در شرایطی که بازی با برتری ۲-۰ والنسیا در جریان بود، مسی در دقیقه ۷۳ تیمش را به بازی بازگرداند اما این گل هم کافی نبود تا مسی در شبی که یک بار هم تیر دروازه را به لرزه درآورده بود، نتواند به تیمش در راه کسب پنجمین کوپا دل‌ری پیاپی کمک کند.

اما علیرغم این شکست، نگاهی به آمار مسی در مسابقات فینال نشان می‌دهد که او همواره توانسته در این مسابقات روند مثبتی داشته باشد. از زمان حضور در اولین فینال به همراه تیم ملی آرژانتین در رقابت های جام جهانی زیر ۲۰ ساله ها در سال ۲۰۰۵ (دیداری که با برتری ۲-۱ آرژانتین بر نیجریه به پایان رسید) تا فینال شنبه شب، ۱۴ سال گذشته و در طول این سال ها، مسی انواع و اقسام فینال های ملی و باشگاهی را تجربه کرده است.

علیرغم باخت، مسی همچنان در فینال‌ها می‌درخشد

با احتساب فینال های رفت و برگشتی، لئو تاکنون در 35 فینال به میدان رفته و در این مسابقات آمار 24 برد و 11 شکست را برای خود به ثبت رسانده است. با به ثمر رساندن 31 گل، مسی همواره نقش کلیدی خود برای بارسا در این مسابقات را به رخ کشیده است.

11 شکست مسی در فینال ها بین حرفه ملی و باشگاهی او تقسیم شده است. او با بارسلونا 7 بار در فینال ها باخته و به همراه تیم ملی آرژانتین نیز شکست در 4 فینال را تجربه کرده است. احتمالا دردناک ترین شکست از بین این مسابقات، شکست 1-0 با پیراهن تیم ملی آرژانتین در فینال جام جهانی 2014 برابر آلمان بوده است؛ شکستی که مسی را از اضافه کردن جام قهرمانی جهان به کارنامه پرافتخارش بازداشت. نگاه حسرت بار لئو به این جام تا مدت ها در خاطر طرفداران خواهد ماند.

او البته به جز جام جهانی، شکست در سه فینال کوپا آمریکا در سال های 2007، 2015 و 2016 را هم تجربه کرده تا سهم مسی از کوپا آمریکا نیز تنها مدال های نقره باشد. تنها قهرمانی های مسی به همراه تیم ملی در جام جهانی زیر 20 سال و المپیک 2008 به همراه تیم ملی زیر 23 سال آرژانتین کسب شده و او به همراه تیم ملی بزرگسالان هرگز طعم موفقیت در جام های بین المللی را نچشیده است.

شاید بدترین شکست مسی با بارسلونا در یک فینال، به شکست 3-0 بلوگرانا مقابل سویا در سوپرجام اروپای 2006 مربوط باشد. البته مسی در آن سال ها هنوز هم یک بازیکن جوان بود و در حضور رونالدینیو، نقشی محوری در بارسا نداشت. او البته بعدها و در سال های 2009، 2011 و 2015 این شکست را جبران کرد و قهرمانی در سوپرجام اروپا را تجربه کرد.

در دوران ستاره شدن مسی می‌توان به شکست بارسا در سوپرجام اسپانیای 2012 مقابل رئال مادرید اشاره کرد. بارسا که بازی رفت را در نیوکمپ با برتری 3-2 به پایان برده بود، در برنابئو 2-1 باخت تا بعد از 3 فصل متوالی، قهرمانی این جام را واگذار کند. مسی در هر دو دیدار گلزنی کرد اما در نهایت این رئال بود که با گل زده در خانه حریف فاتح سوپرجام می‌شد.

شکست در فینال شنبه شب، به این معنا بود که لئو مسی برای سومین بار طعم باخت در فینال کوپا دل‌ری را می‌چشید. او که شش بار در سال های 2009، 2012، 2015، 2016، 2017 و 2018 قهرمان این جام شده، در فینال 2011 و 2014 نتوانسته به برتری برسد و در هر دو بازی، قهرمانی را به رئال مادرید واگذار کرده است. (1-0 در سال 2011 و 2-1 در سال 2014)

تنها رقابتی که مسی توانسته در 100 درصد فینال هایش به پیروزی برسد، لیگ قهرمانان اروپاست. مسی هرگاه در فینال لیگ قهرمانان حضور داشته برنده بوده است؛ پیروزی 2-0 مقابل منچستریونایتد در سال 2009، پیروزی 3-1 دوباره در مقابل منچستریونایتد در سال 2011 و پیروزی 3-1 مقابل یوونتوس در سال 2015. مسی در فصل 06-2005 لیگ قهرمانان هم به میدان رفت اما برتری 2-1 برابر آرسنال در فینال را به علت مصدومیت از دست داد.

مسی در 4 سال گذشته از رسیدن به فینال این مسابقات بازمانده و در شرایطی که بارسا در این فصل بیش از فصل های قبل به فینال نزدیک شده بود، باز هم ناکام ماند. مسی نشان داده در هر فینال تاثیرگذار خواهد بود اما شاید او برای رساندن بارسا به فینال اروپا بیش از حد تنها است و بارسا برای پیمودن مسیر، به بازیکنان بیشتری برای کمک به مسی نیاز داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آره میدونم تو فینال اروپا هم خیلی درخشید فسی خخخخخخخ.هتریک کردامسال

      پاسخ ها

      • آناتومروس

        پماد خخخخخ.راستی واسه این همه پیگیری هات مرسی

      • Ramin Realy

        خخخخخخخخخخ

      • بدون نام

        بسوززز

    • پسر ایران

      مسی تنهاست تا اینجاشو مسی اوردشون بالا خدایی بعد مسی و رونالدو هیچ تیمی بدون اینا تا اخرش قهرمانیاش مسجل نیست... مگر اینکه یه تیم باشی سوگولی حکومت:))))) ولی اونجا اینجا نیست سیاست تو فوتبال باشه

    • بدون نام

      بارسلون با اینکه باختم بده بازم کینگ مسی کار خودشو میکنه و تو همه بازیا عملکرد خیره کننده ای ب جا میزاره با شیشمین کفش طلاش پنالدو و طرفدارانش دیگه از تو کما در نیومدن . امسالم شیشمین توپ طلا رو بگیره پنالدو و طرفدارانش بدحور حرس میخورن

    • بدون نام

      مطمعنم امسال شیشمین توپ طلا رو هم میگیره کینگ مسی

    • بدون نام

      اخ که چقدر میسوزی از کفش و توپ طلای ششم مسی و جاودانه شدنش در تاریخ ورزش ها

    • بدون نام

      مسی عشقه

    • بدون نام

      اون کسایی که از مسی بدشون میاد خداییش خیلی احمقن . ب جای اینکه از دیدن بازیهاش رکورد شکنی هاش سوپر گلهاش دریبلاش لذت ببرن بهش توهین میکنن در اصل ب خودشون توهین میکنن . مخالفت با مسی جز اینکه حرس بخورین ندارین . چون تا وقتی مسی بازی میکنه کل فوتبال زیر سایشه .مطمعنم تا نوه تا کفش طلا رو هم میتونه بگیره .دیگه تا ابد هیچ بازیکنی نمیاد که ب رکورد افتخارات مسی برسه

    • N

      مسی عشق ب تمااام معنا حتی وقتی بارسا میبازه هم کار خودشو کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج