۸۶۸۲۶۳
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

یک سال بعد از فینال کیف؛ سقوط رئال مادرید

رئال مادرید یک سال پیش در ۲۶ می ۲۰۱۸ برای سومین بار متوالی قهرمان اروپا شد.

وبسایت نود: یک سال پیش حال و روز هواداران رئال مادرید با وضع امروزشان خیلی فرق داشت. آنها سال پیش در چنین روزی (۲۶ می) بعد از شکست لیورپول، برای سومین بار پیاپی بر جام گوش دراز بوسه زدند و قهرمانی در اروپا را جشن گرفتند. اما امروز، اوضاع دگرگون است. جای کتمان ندارد که هواداران و مقامات باشگاه از نزول تیم در یک سال اخیر آگاه هستند.

و جالب اینجا بود که آغاز سقوط از همان لحظات نخست پس از برد مقابل لیورپول کلیک خورد، حتی پیش از آنکه راموس برای سومین بار پیاپی جام قهرمانی را بالای سر ببرد، گفته های رونالدو در مصاحبه بعد از بازی، شبهات زیادی در مورد آینده ستاره پرتغالی ایجاد کرد و در نهایت این شبهات رنگ واقعیت به خود گرفت و باقی ماجرا هم که مشخص است.

بد نیست نگاهی بیندازیم به سیر اتفاقات مهم رئال مادرید از آن فینال تا به امروز. 365 روز در چند قاب مهم:

26 می تا 31 می؛ جدایی رونالدو و زیدان

سه روز بعد از قهرمانی در اروپا، زیدان بعد از سومین قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان، اعلام جدایی کرد، او عنوان کرد که تصور می کند تیم به تغییر نیاز دارد و به همین دلیل جدا شد.

رونالدو هم بعد از برد در فینال، این صحبت ها را به زبان آورد؛ «در چند روز آینده با هواداران که همیشه کنارم بودند درباره آینده ام حرف خواهم زد. ما تاریخ سازی کردیم و آینده من فعلاً اهمیتی ندارد. چند روز دیگر در این باره حرف خواهیم زد. بازی برای رئال مادرید در این سال ها لذت بخش بود!»

ژوئن؛ انتخاب بحث برانگیز لوپتگی

لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا در فاصله یک روز مانده به آغاز جام جهانی از سمتش برکنار شد. این مربی که در سال ۲۰۱۶ هدایت اسپانیا را بر عهده گرفت و با این تیم شکستی را متحمل نشد بدون اینکه به فدراسیون اسپانیا اعلام کند با رئال مادرید برای قبول هدایت این تیم به توافق رسید و همین موضوع باعث برکناری اش شد. رییس فدراسیون فوتبال اسپانیا که از خبر غیرمنتظره توافق لوپتگی با رئال مادرید برای قبول هدایت این تیم بسیار عصبانی شده بود در تصمیمی شوکه کننده این مربی را از سمتش برکنار کرد.

تنها چند روز بعد، یک ستاره دیگر دم از جدایی زد. این بار نوبت کواچیچ بود که اعلام کند برای فرصت بازی بیشتر قصد دارد رئال مادرید را ترک کند.

جولای؛ جدایی رونالدو

بعد از ۹ سال پرافتخار در رئال مادرید، رونالدو دهم جولای رسماً رئال را ترک کرد. رونالدو بعد از دورانی شگفت انگیز با رئال مادرید که شامل ۴۵۱ گل و ۴ لیگ قهرمانان بود، با برنابئو خداحافظی کرد تا راهی یوونتوس شود. کریستیانو که طی ماه های اخر حضورش در رئال مادرید، رابطه خوبی با پرز نداشت، در نهایت تصمیمش را گرفت و با پیراهن سفید رئال مادرید وداع کرد.

آگوست؛ شکست در سوپرجام مقابل همشهری

رئال مادرید در اولین مسابقه رسمی تحت هدایت لوپتگی طعم تلخ شکست را چشید. تیم لوپتگی در سوپرجام اروپا مقابل اتلتیکو تن به شکست ۴-۲ داد. بعد از این باخت، نیاز به تقویت تیم احساس می شد و رئال مادرید در روزهای باقیمانده توانست ماریانو دیاز را به خدمت بگیرد. بازیکنی که البته در طول فصل موثر کار نکرد.

یک سال بعد از فینال کیف؛ سقوط رئال مادرید

سپتامبر؛ چند نتیجه خوب

رئال مادرید در بازی های داخلی نتایج خوبی گرفت و فرم مناسبی از خود نشان داد. با وجود تساوی در دربی مقابل اتلتیکو، اما رئال مادرید در لیگ قهرمانان به برد خوب 3-0 مقابل رم رسیده بود و هواداران نسبت به آینده خوشبین بودند.

اکتبر؛ اخراج لوپتگی

لوپتگی در این ماه شغلش را از دست داد. رئال مادرید در طی چند بازی در امر گلزنی ناکام بود و طلسم گل نزنی شان به 481 دقیقه رسید. در این بین، شکست 5-1 مقابل بارسلونا در نیوکمپ آن هم بدون مسی، گران تمام شد. رئال مادرید بعد از شکست در ال کلاسیکو، این بیانیه را صادر کرد: « امروز 29 اکتبر سران باشگاه جلسه ای برگزار کردند و طی این نشست، تصمیم گرفته شد قرارداد لوپتگی فسخ و او کنار رود. این تصمیم با تعهد کامل گرفته شده و باشگاه امیدوار است با این تصمیم، در شرایطی که اهداف پیش رو هنوز قابل دسترس هستند، شرایط تیم تغییر کند.»

نوامبر؛ افت با سولاری

رئال مادرید با سولاری شروع خوبی داشت، اما بعد از معرفی او به عنوان مربی دائم، اوضاع تغییر کرد و شکست سنگین 3-0 مقابل ایبار، خط ترمزی شد برای روند خوب تیم در بازی های ابتدایی تحت نظر سولاری. در این میان مشکلات او با ایسکو نیز به رسانه ها کشیده شد و هافبک اسپانیایی به ندرت در ترکیب قرار می گرفت.

دسامبر؛ فراز و نشیب

رئال مادرید در این ماه، شکست تلخ و سنگین 3-0 را در مقابل زسکامسکو در خانه متحمل شد که جای پای سولاری را لغزان کرد. اما بعدتر آنها در جام باشگاه های جهان توانستند جبران کنند و با برد مقابل العین دوباره قهرمانی در این تورنمنت را جشن بگیرند.

ژانویه؛ حضور براهیم و ظهور وینیسیوس

رئال مادرید باز هم شروع خوبی در این ماه نداشت، آنها در ابتدای سال جاری میلادی، مقابل ویارئال متوقف و سپس مقابل سوسیداد شکست خوردند. بعدتر خبرهای خوبی از راه رسید. براهیم دیاز از منچسترسیتی خریداری شد و وینیسیوس که در ترکیب اصلی جایی نداشت، توانست تحت نظر سولاری خوش بدرخشد و در ترکیب اصلی تیم جایی برای خود پیدا کند. بعد از آن هم برد مقابل سویا، امیدهای رئال مادرید را برای باقی فصل زنده نگاه داشت.

فوریه؛ از امید تا سقوط

با حضور برخی جوانان در ترکیب اصلی، رئال مادرید جان تازه ای گرفته بود. تیم سولاری در نیوکمپ در مقابل بارسا در جام حذفی یک تساوی ارزشمند گرفت، در لیگ اتلتیکو را شکست داد و در لیگ قهرمانان آژاکس را در هلند مغلوب ساخت تا روزهای خوبی برای سولاری رقم بخورد. همه چیز مثبت و امیدوارانه پیش می رفت اما فوریه با شکست سنگین خانگی 3-0 مقابل بارسلونا پایان رسید تا رئال مادرید از جام حذفی کنار برود.

مارچ؛ وداع با لیگ، لیگ قهرمانان و سولاری!

سه روز بعد از آن شکست، بارسلونا بار دیگر در برنابئو به برد رسید. این بار با گل راکیتیچ، آنها 1-0 پیروز شدند تا لیگ هم برای رئال مادرید عملاً تمام شده باشد. اوضاع بدتر هم شد و شکست سنگین 4-1 مقابل آژاکس در لیگ قهرمانان، رویای رئال مادرید را در اروپا پایان داد و بعد از سه سال، حکمرانی آنها نیز خاتمه یافت.

چند روز بعد سولاری شغلش را از دست داد و یازدهم مارچ بود که زیدان طی تصمیمی شوک برانگیز تنها کمتر از یک سال بعد از جدایی، به رئال مادرید بازگشت.

آپریل؛ ناکارآمدی زیدان

رئال مادرید تحت نظر زیدان نیز توفیقی نرسید و پیشرفت نکرد. آنها با مربی فرانسوی خود نیز آمار خوبی نداشتند و حتی یک بازی خارج از خانه را هم نبردند. در این میان رئال مادرید به وایکانو و والنسیا باخت و در مقابل لگانس و ختافه هم به تساوی رسید تا مشخص شود مشکلات این تیم کم نیست.

می؛ پایان فصل

رئال مادرید فصل را با شکست مقابل بتیس به پایان رساند تا با 19 امتیاز اختلاف نسبت به بارسلونا، در رده سوم قرار گیرد.

و امروز، 26 می بود. درست یک سال بعد از فینال به یادماندنی در کیف و هتریک در لیگ قهرمانان.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بله اینست رونالدو هنوز کجاشو دیدی.تا۱۰سال دیگه بازیکنی در حد رونالدو گیرتون بیاد پرز خاک تو سر

      بله اینست رونالدو هنوز کجاشو دیدین..تا ۱۰۰سال دیگه بازیکنی در حد رونالدو گیرنمیادبرای رئال

    • بدون نام

      سیستم ور اومده بازی واسه ریال تمومه

    • Amirreza.F.16

      یک سال بعد می نویسین از نا امیدی تا کسب سه گانه

    • بدون نام

      زارت از وقتی وار اومده ریال دیگه باید سثوط کنه به دسته یک

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج