۸۶۸۲۰
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

انتقاد دوباره دادکان از علی‌آبادی

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: فکر می‌کنم مربی و عوامل فدراسیون نمی‌خواهند تیم ملی پیش از جام‌جهانی بازی سختی داشته باشد تا مبادا ذهنیت‌ها نسبت به تیم ملی باز هم منفی شود. دادگان ابراز امیدواری کرد، ان‌شاءالله کفاشیان و همکارانش با آرامش به جام جهانی بروند و کسانی هم که شرایط ورزش را ناهنجار می‌کنند، وضعیت را درک کرده و ورزش بروند.

ایسنا: محمد دادگان درباره وضعیت فوتبال ایران در آستانه جام جهانی ۲۰۱۴ و انتقادهایی که از فدراسیون می‌شود، گفت: یک بعد ماجرا این است که ما شرایطی داشته باشیم که برخی تیم‌ها نخواهند با ما بازی تدارکاتی داشته باشند اما بعد دیگر این است که ما خودمان نخواهیم با تیم‌های بزرگ بازی کنیم.

وی افزود: با این که تقویم تیم‌های بزرگ دنیا تقریبا بسته شده اما می‌توانیم بازی‌های تدارکاتی خوبی را ترتیب دهیم. چنان که در زمان ما آلمان به ایران آمد و در کرواسی که سوم جهان بود، با این تیم بازی کردیم. فکر می‌کنم مربی و عوامل فدراسیون نمی‌خواهند تیم ملی پیش از جام‌جهانی بازی سختی داشته باشد تا مبادا ذهنیت‌ها نسبت به تیم ملی باز هم منفی شود.

دادگان درباره اینکه گفته می‌شود برخی کشورها حاضر نیستند با ایران بازی کنند، گفت: چرا می‌خواهیم کشور خود را محدود کنیم؟ هر کشوری که با ما بازی کند، باید افتخار کند با کشور سرافرازی مثل ایران بازی می‌کند. چطور کشورها با تیم ملی والیبال ما بازی می‌کنند و فقط با فوتبال ما بازی نمی‌کنند؟

رییس سابق فدراسیون فوتبال همچنین گفت: وقتی به کرواسی رفتیم، این کشور به ما پول داد چون رنکینگ ما در فیفا بسیار خوب بود. همچنین کره‌جنوبی با مبلغ خوبی از ما دعوت کرد در این کشور با آنها بازی کنیم. حالا هم می‌شود چنین شرایطی را ایجاد کرد.

در ادامه خبرنگاری از دادگان پرسید که در زمان جام‌جهانی ۹۸ و ۲۰۰۶ روسای فدراسیون فوتبال ایران برکنار شدند، آیا چنین سرنوشتی در انتظار کفاشیان هم هست، دادگان پاسخ داد: من پس از جام جهانی برکنار شدم. اکنون هم هیچ چیز غیرممکن نیست اما کفاشیان و همکارانش زحمت می‌کشند و آن تفکراتی که زمان ما بود دیگر وجود ندارد.

وی ادامه داد: آن زمان افراد زیاده‌خواهی بودند که همه چیز را برای خود می‌خواستند و حالا هم از ورزش هم دل نمی‌کنند. جامعه ورزشی و حتی جامعه سیاسی کشور آنها را نمی‌خواهد اما نمی‌خواهند باور کنند. آنها خیلی دوست داشتند مرا پیش از جام جهانی بردارند اما خوشحالم که نتوانستند. آنها هنوز می‌خواهند خودشان را مطرح کنند و نام خود را در کنار افراد ورزشی قرار می‌دهند. جامعه ما بیدارتر از این است که به آنها اجازه چنین کاری دهد. ان‌شاءالله کفاشیان و همکارانش با آرامش به جام جهانی می‌روند و کسانی هم که شرایط ورزش را ناهنجار می‌کنند، وضعیت را درک می‌کنند و می‌روند.

بازیکن سال‌های دور پرسپولیس درباره شهرآورد پایتخت که این هفته برگزار می‌شود، گفت: قطعا داربی همیشه مسائل خودش را داشته اما مهم‌ترین بحثی که حالا وجود دارد، این است که مردم دیگر این فوتبال را قبول ندارند و شاید تنها برای تماشای داربی به ورزشگاه بیایند. آنقدر در فوتبال ما ناهنجاری وجود داشته که دیگر کسی برای بازی‌های استقلال و پرسپولیس به ورزشگاه نمی‌رود. امیدوارم داربی این هفته خوب از آب در بیاید و بازیکنان علاوه بر این که بار فنی زیادی به بازی می‌دهند، جایگاه اخلاقی را هم حفظ کنند تا مردم از دیدن بازی لذت ببرند.

دادگان همچنین درباره مساله مصرف قلیان توسط چند بازیکن فوتبال که در روزهای اخیر مطرح شد، گفت: همه اینها از یک نوع مدیریت اشتباه در فدراسیون و باشگاه‌ها ناشی می‌شود. متاسفانه مدیریت فعلی نتوانسته بر محیط کارش حاکمیت لازم را اعمال کند. وقتی اتفاقی در داوری، مدیریت یا اخلاق صورت می‌گیرد و راحت از کنار آن عبور می‌کنیم، تبدیل به ناهنجاری می‌شد و تماشاگران را هم از ورزشگاه‌ها فراری می‌دهد.

وی ادامه داد: قبول دارم که فوتبال ما اکنون زیبا نیست اما یکی از دلایل اصلی حضور نیافتن مردم در بازی‌های پرسپولیس و استقلال این است که مردم مدیریت ورزش ما را از بالا تا پایین قبول ندارند. امیدوارم بازی استقلال و پرسپولیس خوب باشد و بازیکنان اخلاق را رعایت کنند تا خانواده‌ها هم دوباره به فوتبال اعتماد کنند و فرزندانشان را به این سمت بفرستند. لازمه رشد فوتبال همین است وگرنه در آینده لطمه‌های بیشتری به فوتبال ما وارد می‌شود.

در ادامه خبرنگار ایسنا پرسید که با اعلام شدن رای پرونده محسن قهرمانی به نظر می‌رسد که فدراسیون برای اولین بار وجود فساد در فوتبال ایران را پذیرفته است، آیا وجود فساد در فوتبال ایران زنگ خطری محسوب نمی‌شود، دادگان پاسخ داد: نمی‌خواهم از قهرمانی دفاع کنم اما نظر شخصی‌ام این است که قهرمانی نباید به تنهایی محکوم می‌شد. تا وقتی کسی بالای سر او نباشد، نمی‌تواند چنین کاری کند. یقینا قهرمانی تنها نیست و خیلی‌ها به همراه او هستند.

وی افزود: ما سیگارفروشی را که در کنار خیابان دکه دارد می‌گیریم اما کسی که با تریلی سیگار وارد کشور می‌کند، بازداشت نمی‌کنیم. سوال من این است که مگر می‌شود قهرمانی خودش به تنهایی چنین تصمیمی گرفته باشد؟ مطمئنا افراد بیشتری پشت قضیه هستند. اطلاعات من در این باره جامع است و هرکسی بخواهد آنها را در اختیارش قرار می‌دهم ولی نمی‌خواهم آبروی کسی را ببرم.

رییس سابق فدراسیون فوتبال همچنین گفت: چرا فدراسیون فوتبال و ستاد رسیدگی به تخلفات حرفه‌ای مدیرانی را که تخلف مالی کرده‌اند، محروم نمی‌کند، آیا در ۵، ۶ سالی که این آقایان در فدراسیون هستند، فقط قهرمانی متخلف بوده است. افراد دیگری هم هستند که باید به مردم جوابگو باشند.

دادگان در ادامه و در پاسخ به این سوال که ورزش ایران پس از انقلاب چه دستاوردهایی داشته است، گفت: پیش از انقلاب در المپیک‌ها از کشتی و وزنه‌برداری مدال می‌گرفتیم و حالا هم در این دو رشته همین‌طور هستیم، اما در برخی از رشته‌ها مثل بسکتبال و والیبال پیشرفت‌هایی داشته‌ایم. باید قبول کنیم که ورزش ما پس از انقلاب رشد داشته اما رشد ما جهشی نبوده است.

دادگان که به همراه مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در شیرخوارگاه آمنه حضور پیدا کرده بود درباره حضورش در این مکان گفت: در جشن ۵۰ سالگی پرسپولیس وقتی متوجه شدم هدایایی برای من در نظر گرفته شده، تصمیم گرفتم این هدایا را به شیرخوارگاه آمنه اهدا کنم. البته نمی‌خواستم این مساله رسانه‌ای شود. هرکسی بتواند با توجه به وسع خودش به این گونه مکان‌ها کمک کند، شرایط بهتری خواهیم داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج