۸۶۸۸۲۹
۴ نظر
۵۰۱۵
۴ نظر
۵۰۱۵
پ

خبرسازی رسانه عربی درباره سفر ظریف به عراق

پیگیری‌ها از منابع مطلع حاکی از این است که ادعای روزنامه العرب لندن مبنی بر ناکام ماندن تلاش وزیر امور خارجه کشورمان برای دیدار با آیت‌الله سیستانی در جریان سفر اخیرش به عراق، اساساً مردود است.

خبرگزاری تسنیم،: روزنامه العرب لندن امروز سه‌شنبه مدعی شد، «محمدجواد ‎ظریف» پس از سه شبانه‌روز اقامت در ‎بغداد و پس از تلاش بسیار برای دیدار با ‎سیستانی مرجع شیعیان عراق، موفق نشد چون سیستانی حاضر به این دیدار نشد و برنامه سفر ظریف به نجف به طور ناگهانی حذف شد.

اما پیگیری‌ها از منابع مطلع در این زمینه نشان داد این مطلب اساساً نادرست است و ظریف در مجموع کمتر از چهل ساعت در عراق بوده است. وزیر امور خارجه ایران در این سفر حدود ۲۰ ساعت در بغداد، ۱۴ ساعت در کربلا و تنها یک ساعت (در روز ۲۱ ماه مبارک رمضان) در نجف اشرف حضور داشته و چهار ساعت را نیز در مسیر گذرانده است.

از طرفی طبق روال معمول، علما در روز بیست و یکم رمضان با شهروندان عادی یا مقامات دولتی به‌صورت رسمی ملاقات نمی‌کنند . لذا با اطلاع از این موضوع، درخواستی هم برای ملاقات با علما از سوی ظریف و همراهانش وجود نداشته است.

با یک بررسی ساده، ابتدایی و سرانگشتی می توان متوجه شد که خبر العرب هیچ پایه و اساسی نداشته و هدف از انتشار آن صرفاً تحریف و تحت الشعاع قرار دادن ماهیت و دستاوردهای سفر اخیر ظریف به عراق بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مگه نمیشد یک روز زودتر یا دیرتر بره یا یکروز بیشتر بمونه تا ملاقات کنه ..پس ۲۱ رمضان بهانه است چون فرداش امکان ملاقات بوده .مگه اینکه کلا نپذیرفته باشه و موندن بیفایده بوده

    • بدون نام

      حتما نپذیرفته که تو نجف نمونده و الا یک روز میموند تا ۲۲ رمضان بشه و ملاقات عادی بشه ..نه رفیق ربطی به ۲۱ رمضان نداره موضوع قابل توجیه نیست. تکذیب میشد راحتتر بود

    • بدون نام

      ببخشید قانع نشدم مرسی اه

    • بدون نام

      نه بابا، رفته بود زیارت کربلا و نجف،یوخت فکرنکنید رفته التماس کنه...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج