۸۶۸۸۳۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ترامپ، بولتون را کنار گذاشت؟

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به اختلاف نظر عمیق میان رئیس جمهوری آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید اشاره کرد و نوشت که ترامپ با اعلام مواضعی پیرامون ایران و کره شمالی خلاف آنچه بولتون مطرح کرده، او را کنار زد.

خبرگزاری ایرنا : روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به اختلاف نظر عمیق میان رئیس جمهوری آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید اشاره کرد و نوشت که ترامپ با اعلام مواضعی پیرامون ایران و کره شمالی خلاف آنچه بولتون مطرح کرده، او را کنار زد.

این روزنامه آمریکایی به سفر چهارروزه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به ژاپن اشاره کرد و افزود که وی در این سفر برخلاف اظهارات جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی ناقض قطعنامه های شورای امنیت نبوده است.

ترامپ همچنین در حالی که بولتون سال ها است برای تغییر رژیم در ایران تلاش می کند، در سفر خود به ژاپن آشکارا اعلام کرد که به دنبال براندازی در این کشور نیست.

نیویورک تایمز همچنین در گزارش خود اشاره کرد که ترامپ در محافل خصوصی درباره تندروی و جنگ طلبی بولتون جوک گفته و به طنز گفته است که بولتون او را گرفتار جنگ می کند.

براساس این گزارش، ترامپ و بولتون در رویکردهای خود به شدت اختلاف دارند. رئیس جمهوری آمریکا با شعار خروج از جنگ های بی پایان به قدرت رسید و مذاکره با کره شمالی در محور سیاست خارجی خود قرار داده است. اما بولتون حامی اقدامی نظامی بوده و با این ادعا که کره شمالی قابل اعتماد نیست، همواره مخالف مذاکره با این کشور بوده است.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، شکاف میان رئیس کاخ سفید و مشاورش در هفته های اخیر با خودداری ترامپ از اعزام شمار زیادی از نیروهای آمریکایی به خاورمیانه در واکنش به ادعای وجود تهدید از سوی ایران و همچنین با بی اهمیت جلوه دادن آزمایش های موشکی کره شمالی به اوج رسید.

ترامپ همچنین روز دوشنبه در کنفرانس خبری در توکیو با صراحت فاصله رویکرد خود را از بولتون نشان داد و گفت: ایران فرصت تبدیل شدن به کشوری بزرگ با همین نظام را دارد. ما به دنبال تغییر رژیم نیستیم. می خواهم این را به صراحت بگویم.

نیویورک تایمز همچنین نوشت که پس از این اظهارات رئیس جمهوری آمریکا، بولتون هیچ اظهارنظری نکرد و در ضیافت شام حاضر نشد. چندین مقام آمریکایی گفتند که بولتون محافل خصوصی ناخرسندی خود را از ترامپ ابراز کرده است. یک مقام آمریکایی نیز گفت که ترامپ در جمع های خصوصی گفته است: اگر دست جان (بولتون) بود، اما اکنون در چهار جنگ درگیر بودیم.

براساس این گزارش، ترامپ از نتیجه اقدامات بولتون در مورد ونزوئلا نیز ابراز نگرانی کرده است. باوجود آنکه بولتون به دنبال جلب حمایت مقام های ارتش ونزوئلا از خوان گوایدو سرکرده مخالفان این کشور بوده، ارتش ونزوئلا همچنان به نیکلاس مادورو رئیس جمهوری این کشور وفادار است و ماه گذشته یک کودتا را ناکام گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خخخخخخخخخ این خبرها تو قوطی هیچ عطاری پیدا نمیشه ..همین الان اسکای نیوز گفت بولتون وارد امارات متحده عربی شده ..پس چرا ماموریت بهش داده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج