جاباما
۸۷۰۳۴۷
۱۱ نظر
۵۱۰۶
۱۱ نظر
۵۱۰۶
پ

۹ مورد از عجیب‌ترین حیوانات جهان

اگر مشتاق دیدن عجیب‌ترین حیوانات جهان هستید، پس بیایید در این لیست با تعدادی از این حیوانات شگفت انگیز آشنا شویم.

برترین‌ها: شاید هیچ چیز همانند دیدن حیوانات شگفت انگیز باعث نشود که توریست‌ها دوربین‌های خود را به سرعت بیرون بکشند و شروع به فیلمبرداری یا عکس برداری کنند. ممکن است شما هم به دنبال پنج حیوان برتر و معروف آفریقا باشید یا در سواحل گالاپاگوس، به دنبال شیر‌های دریایی بگردید. به هر حال نمی‌توان انکار کرد که حیوانات، بخشی از زیبایی‌های طبیعت و از عجایب این جهان به حساب می‌آیند.

اما اگر به شما بگوییم که شیرها، خرس‌ها و ببرها، فقط بخش کوچکی از جامعه حیوانات هستند چه؟ اگر به شما بگوییم که حیوانات بسیار عجیب‌تری در سرتاسر جهان وجود دارند چه؟ موجوداتی که هیچکس حتی از وجود آن‌ها خبر هم ندارد.

اگر شما هم مشتاق دیدن عجیب‌ترین حیوانات جهان هستید، پس بیایید در این لیست با تعدادی از این حیوانات شگفت انگیز آشنا شویم.

۱. لاکپشت دریایی نورافشان

۹ مورد از عجیب‌ترین حیوانات جهان

این خزنده، چندی پیش در جزایر سلیمان توسط یک راننده تاکسی عادی کشف شده است. این حیوان که جزو حیوانات نورافشان به حساب می‌آید، تنها خزنده‌ای است که چنین قابلیتی دارد. با توجه به گفته‌های دیوید گروبر _ همان راننده تاکسی _ که یکی از زیست شناسان دانشگاه براوچ است، نور سبز و قرمز این گونه‌ی جانوری، به دلیل وجود آلیاژی به نام بایو فلورسنت در بدنش می‌باشد.

طبق گفته‌های او، این رنگ‌ها می‌توانند وسیله‌ای برای ارتباط برقرار کردن و یا استتار در تپه‌های دریایی باشند. جالب است بدانید که لاکپشت دریایی نورافشان گاهی رگه‌هایی از رنگ آبی را نیز از خود ساطع می‌کند.

۲. پانگولین (مورچه خوار فلس دار)

۹ مورد از عجیب‌ترین حیوانات جهان

اگر یک مورچه خوار و یک گورکن با یکدیگر ازدواج کنند، بچه‌ی آن‌ها چه موجودی خواهد شد؟ پانگولین. یکی از عجیب‌ترین پستانداران در میانه‌ی آسیا و آفریقا پانگولین‌ها هستند که زبانی دراز برای شکار کردن مورچه‌ها و موریانه‌ها دارند و پوستی فلس دار بدن آن‌ها را می‌پوشاند؛ ویژگی‌هایی که در هیچ پستاندار دیگری مشاهده نمی‌شود! متاسفانه این ویژگی‌ها، او را به حیوانی نادر و بسیار با ارزش برای شکارچیان غیرقانونی تبدیل کرده است. به همین سبب پانگولین هم اکنون در لیست حیوانات در معرض انقراض قرار دارد.

۳. قورباغه بلورین

۹ مورد از عجیب‌ترین حیوانات جهان

یک قورباغه‌ی خال خالی شیشه‌ای که اعضای بدن او از بیرون مشخص هستند. این قورباغه‌ها در مرکز و جنوب آمریکا یافت می‌شوند.

آیا من اینطور فکر می‌کنم، یا این قورباغه واقعاً به قورباغه‌ی معروف کرمیت شباهت دارد؟ گونه‌های زیادی از این قورباغه‌های بلورین وجود دارند، اما این یکی، یک کشف کاملاً جدید است و برای اولین بار در سال ۱۹۷۳ در کاستاریکا کشف شد. اگرچه ممکن است رنگ سبزِ روشن بدنش در نگاه اول شما را جذب کند، اما جالب‌ترین ویژگی این حیوان این است که قلب و سایر اعضای بدن آن به طور واضحی مشخص هستند. این حیوان یک اینچ طول دارد.

۴. آکسولوتل (ماهی راه رونده‌ی قرمز مکزیکی)

۹ مورد از عجیب‌ترین حیوانات جهان

فقط من اینطور فکر می‌کنم، یا این حیوان واقعاً شبیه به شخصیت پوکمون است؟ آکسولوتل یک سمندر کوچک است که به راحتی در اطراف مکزیکو سیتی یافت می‌شود و در حال حاضر در لیست حیوانات در حال انقراض است. این حیوان پلک ندارد و می‌تواند اعضای بدنش را بازتولید کند.

۵. خورشید ماهی

۹ مورد از عجیب‌ترین حیوانات جهان

خورشید ماهی در آملند هلند یافت می‌شود. این ماهی فقط در آب‌های گرم زندگی می‌کند و سنگین‌ترین ماهیِ استخوانی در جهان است که ۲ تن وزن دارد. در کشور‌هایی همچون کره، تایوان و ژاپن، خورشید ماهی غذای خوشمزه‌ای محسوب می‌شود.

۶. بز کوهی سایگا

۹ مورد از عجیب‌ترین حیوانات جهان

این بز‌های کوهی به خاطر بینی بزرگ و انعطاف پذیرشان به راحتی قابل تشخیص هستند و در روسیه، ازبکستان و قزاقستان زندگی می‌کنند. بینی بزرگ آن‌ها، از وارد شدن گرد و خاک به مجرای تنفسی آن‌ها جلوگیری کرده و دمای خون آن‌ها را تنظیم می‌کند. در سال ۲۰۱۵، متاسفانه حدود ۱۲۰ هزار بز کوهی سایگا به علت یک بیماری واگیردار کشته شدند.

۷. عنکبوت شاخ دار

۹ مورد از عجیب‌ترین حیوانات جهان

عنکبوت‌های شاخدار در جنگل‌های تایلند زندگی می‌کنند. این گونه‌های جانوری، از آن دسته حیواناتی است که دوست دارید در طبیعت ببینید، اما اصلاً دوست ندارید در خانه با او رو به رو شوید. این عنکبوت هشت چشم دارد و برآمدگی‌های شکمش، همانند شاخ به نظر می‌آیند. این عنکبوت خاص در جنگل‌ها و دشت‌های آسیا یافت می‌شود.

۸. تمساح غریال

۹ مورد از عجیب‌ترین حیوانات جهان

کروکودیل هندی یا تمساح غریال در نواحی جنوبی هند یافت می‌شود. این ماهیخوار، در آب‌های هند زندگی می‌کند و پوزه دراز و باریک او با ۱۱۰ دندان پر شده‌اند که در کشتن و شکار ماهی، کمک شایانی به او می‌کند. دانشمندان معتقدند که تنها ۲۳۵ تمساح غریال در جهان موجود است.

۹. خفاش ماهی لب‌قرمز

۹ مورد از عجیب‌ترین حیوانات جهان

شما نمی‌توانید به یک خوک رژ لب بزنید، اما ظاهراً رژ لب زدن برای یک ماهی امکان پذیر است. خفاش ماهی لب قرمز، در نزدیکیِ جزایر گالاپاگوس زندگی می‌کند. این ماهی عجیب به خاطر وجود چین و چروک روی بدنش، شاخ دارد و به جای شنا کردن در دریا، بیشتر به قدم زدن در آن مشغول است. این ماهی هم، یکی از انواع ماهی‌های نادری است که شاید در هیچ یک از آب‌های جهان پیدا نشود.

منبع: foxnews

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مملی هستم

      الکی میگه!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لال شو

    • بدون نام

      عامل انقراضشون چیه؟خب معلومه انسانه دیگه

    • Niloofar

      خفاش ماهی لب قرمز توی همه ی لیست ها هست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آره

    • بدون نام

      امیییییییییررررر

      پاسخ ها

      • امییییییییرررر

        بللللللللیییی

    • بدون نام

      امیییییییییررررر

    • بدون نام

      شماره چهار یک نوع سمندره بهش نمیگن ماهی
      گریال درسته نه غریال از رو متن عربی که ترجمه نکردید

    • من

      آکسولوتل خوشگل بود

    • بدون نام

      شماره یک لاک پشت نورافشان جالبه چون نوشته توسط یک راننده تاکسی عادی کشف شده بعد نوشته همون راننده زیست شناس دانشگاه براوچه ،زیست شناس دانشگاه شده راننده تاکسی انگار ایرانه مردم بعداز کار میرن مسافرکشی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج