۸۷۱۰۳۹
۲۵ نظر
۵۰۱۲
۲۵ نظر
۵۰۱۲
پ

کاهش قیمت خودرو ادامه دارد؟

به گفته فعالان بازار خودرو، کاهش قیمت‌ها باعث شده تا کمتر خرید و فروشی در بازار انجام شود و بازار مملو از فروشنده بدون خریدار است.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: به گفته فعالان بازار خودرو، کاهش قیمت‌ها باعث شده تا کمتر خرید و فروشی در بازار انجام شود و بازار مملو از فروشنده بدون خریدار است.

با ابهامات مرجع قیمت‌گذاری خودرو و مطرح شدن بازگشت تعیین قیمت‌ها به شورای رقابت، طی هفته جاری، بازار خودرو روند کاهشی به خود گرفته و روز به روز ادامه دارد.

قیمت خودرو عمدتا تحت تاثیر مسائل روانی بازار است

رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره علت کاهش قیمت خودرو در بازار در روزهای اخیر، گفت: قیمت خودرو عمدتا تحت تاثیر مسائل روانی بازار است؛ در دوره‌ای به دلیل نوسانات ارز، قیمت سازی‌ در فضای مجازی و غیره قیمت خودرو افزایش پیدا کرد.وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تصمیماتی مانند ترخیص خودروهای مانده در کمرگ بر قیمت خودرو در بازار اثر مثبت داشت و قیمت‌ها را کاهشی کرد.

رحمانی با بیان اینکه وزارت تحت امرش برای ساماندهی بازار خودرو و کاهش قیمت‌ها تصمیماتی اتخاذ کرده است، اظهار کرد: حدود ۵۰ هزار دستگاه خودروهای کف پارکینگ در روزهای آینده به مشتریان تحویل داده می‌شود که اثر بسیار خوبی بر بازار دارد.وی تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو را در بهبود شرایط بازار موثر دانست و تصریح کرد: مصوبه مجلس اثر مثبتی بر قیمت خودرو در بازار و کاهش التهابات داشت.

روند ادامه دار کاهشی که بازار خودرو در پیش گرفته قیمت‌ها را واقعی می‌کند

عبدالله رضیان، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگویی گفت: درست است که افزایش قیمت خودروها به دلیل فضای روانی ایجاد شده و کسب سود بوده است، اما با وارد شدن دستگاه قضایی و تصویب طرح ساماندهی بازار خودرو، قیمت‌ها شکسته شده و در چند روز گذشته شاهد کاهش بوده‌ایم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: به طور طبیعی قیمت کنونی خودرو واقعی نیست و این روند ادامه دار کاهشی که بازار خودرو در پیش گرفته است می‌تواند خریداران واقعی را به بازار برگرداند و قیمت‌ها را واقعی کند.

در چند روز آینده قیمت خودرو به قیمت‌های نیمه دوم فروردین بازخواهد گشت

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفت‌وگویی از کاهش قیمت خودرو در بازار خبر داد و گفت: این اُفت قیمت در خودروهای مونتاژی بیشتر به چشم می‌خورد.به گفته وی، ریزش قیمت خودروها نسبت به چهارشنبه و پنج شنبه گذشته بیشتر شده است.

موتمنی تصریح کرد: با وجود روند کاهشی قیمت‌ها، همچنان مصرف کننده خریدی را به دلیل غیر واقعی بودن قیمت‌ها انجام نمی‌دهد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو با بیان اینکه منطقی در افزایش ۸۰ درصدی قیمت خودرو از ۱۸ فروردین تاکنون وجود نداشته است، ادامه داد: بی اساس بودن این افزایش قیمت و حذف قیمت از سایت‌ها سبب ریزش قیمت فعلی شده است که شرایط بازار نشان می‌دهد در چند روز آینده قیمت خودرو به قیمت‌های نیمه دوم فروردین بازخواهد گشت.

به زودی ۱۰۰ هزار خودرو جدید به بازار تزریق می‌شود

صادق نجفی، مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت گفت: با تکمیل خودروهای دارای کسری قطعات، خودروسازان به زودی ۱۰۰ هزار خودرو جدید به بازار عرضه می‌کنند.

مشاور عالی و دستیار ویژه وزیر صمت با اعلام این مطلب، افزود: به‌دنبال تلاش خودروسازان کشور برای تکمیل و تجاری‌سازی خودروهای دارای کسری قطعات پیشرفته، قرار است این خودروها به‌زودی به بازار عرضه شوند.

وی با اشاره به پویش ملی داخلی‌سازی قطعات خودرو، اضافه کرد: پس از آغاز این پویش که توسط شرکت‌های سایپا و ایران‌خودرو به اجرا درآمده، قرار است بخش اعظمی از خودروهای ناقص این شرکت‌ها که به‌دلیلی کسری قطعات در پارکینگ‌ها انبار شده، به‌زودی تکمیل شده و به بازار عرضه شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • برترین هایم

      لعنت به کسانی که توی این یکی دو ساله ماشین یا هر چیز دیگه ای مازاد نیازشان خریدن به امید گرانتر فروختن

      هزاران لعنت

    • بویراحمدی

      به والله مقصر اصلی گرانی خودرو صنعت معدن و تجارته .
      اونا با مافیای خودرو دستشون تو یه کاسه است .
      چرا شورای رقابت و وارد نمیکنید ؟

      پاسخ ها

      • داور

        مقصر اصلی وزیر آقا رحمانی می باشد باطرح مسخره پنج درصد زیر قیمت بازار ایشان باید استیضاح ومحاکمه شود یک بچه هم می دونست این کار باعث هرجمرج می شود آخر چرا این کار رو کرد؟؟؟!!!

    • ر ک

      ازاین دو خودروسازورشکسته چه انتظاری دارید .

    • بدون نام

      شما خودرو بدین بیرون ، بعد اعلام کن ، کو پس ؟ چرا نمیدین بیرون ؟ کدو م کاهش

    • بدون نام

      شاید خخخخههه

    • نعمتی از ابادان

      وجدانا اقای وزیر صنعت تورابه ان خدا تورا دادم به امام رضا ع چقدر داستان چقدر حدیث بی ارزش بابا ای بندگان خدا به این بی خردان مجال ندهید اینها ازبس پول حرام ومفت خوردن ابن کشور را ومردم را بدبخت کردن شما چه ضعفی داربد پیش اینها که مملکت نمیداند دنبال مشکلات خارج از کشور برود یا دنبال یک مشت ادم بی شعور وغارتگر بدود به خدا قسم عرضه ترامپ بیشتر از اینهاست وبدهید 2الی 3میلیون ماشین خارجی وارد کشور کنند

      پاسخ ها

      • به نعمتی آبادان

        کاربر گرامی آخه چرا این مسئول زحمت کش را که در کمک کردن دوستان برای اختلاسگران و گرانفروشان کمکی کرده یا ارز 4200داده ملامت میکنید، ای وامصيبتا پول حلال به قول دکتر احمدی نژاد پول صاحب زمان را به کشورهای کافر بدهند و خودروهای لگنی اونها را وارد کشور کند پس تکلیف خودروسازان دزد خودمان چی میشود، یه کم کم فکر کنید حیف این خودروهای خودمان نیست برویم سوار ماشین کفار باشیم که دست به همه جای این خودروها کشیدن، درسته دزدی نکردن ولی کافر هستند، باز خودروسازان خودمان گرانفروشی و کم کم فروشی رانت بازی و دپویخودرو و زدبند دارند اما خودروهاسون به از دور خیلی زیبا بنظر می رسند اونوقت بریم خودروی خارجی بیاورند درسته ارزانتر و کارایی بیشتر دارند و ایمن هم هستند ولی نه خودروی ملی حرف اول را می زند، حیف است،

    • بدون نام

      بسیاری از عاملیت های فروش و نمایندگان شرکتهای خودرو ساز اخیرا و اشکارا در سایت خود اعلام فروش هر تعداد به قیمت روز را دارند این خودروها از کجا امده مردم که خودشان میفروشند چرا ما یکساله ثبت نام کرده ایم و پولش را داده ایم خود رو ما را نمی دهند پس اگر ندارند این حجم خودرو از کجا در عاملیتها دپو شده و زیر قیمت هست

    • بدون نام

      خالی بند

    • بدون نام

      آقای وزیر فک میکند وسیله شیطنت های رسانه ای میتواند قیمت خودرو را کاهش دهد اتفاقا گرونتر هم شده گرچه خرید و فروش راکد شده اما ترس و نگرانی از آینده مملکت باعث شده که فروشنده خودرو خود احتکار کند و نفروشد و همین عدم خرید و فروش به ضرر مصرف کننده خواهد بود چون خود رو ساز با خیالی راحت حاشیه بازار، خودرو را بر اساس آنچه کاهش قیمت خودرو نامیده میشود به مصرف کننده قالب کند و منطقی به نظر برسد

    • بدون نام

      هیچ کمبود قطعه وجود نداشت ایران خودرو و سایپا خودرو ها را انبار کرده بودند الان که دیدن داره ارزون می شه می خوان روانه بازار کنند

    • بدون نام

      ملت دانا== تمامی امکانات

    • غلامرضا خوشی

      بدبخت شدیم تمامی سرمایه دادیم پراید خریدیم الان حاضرم نصف قیمت هم بدهم کسی جرات خرید ندارد.

    • بدون نام

      ملت دانا== خوشبخت|||||| ملت نادان== بدبخت

    • بدون نام

      انشالله بزودی شاهد از بین رفتن سایپا و ایرانخودرو باشیم
      اگر واردات خودرو آزاد شود پراید به قیمت واقعی اش یعنی ۱۰ میلیون باز خواهد گشت اگر دولتی ها و سود جوها بذارن....

      پاسخ ها

      • علی مطهری

        خدا نابودتون کنه هروقت پراید شد7میلیون حرف بزنید بی دین بی خدا

    • بدون نام

      خودرو 80درصد گران نشده ،قیمت خودروهای داخلی بی ارزش 4برابر شده ،مثلا خودرو اندرو که 59میلیون بود تا پارسال ،امسال 200میلیون شده ،خیلی خنده داره ،تو یکسال پراید شد 59میلیون ،متاسفم برای کسانی که به این آشغالها پول میدن

    • بدون نام

      خودرو 80درصد گران نشده ،قیمت خودروهای داخلی بی ارزش 4برابر شده ،مثلا خودرو اندرو که 59میلیون بود تا پارسال ،امسال 200میلیون شده ،خیلی خنده داره ،تو یکسال پراید شد 59میلیون ،متاسفم برای کسانی که به این آشغالها پول میدن

    • بدون نام

      دروغ گو.خالی بند.

    • بدون نام

      پراید ۷ تومنی رو بردین ۶۰ میلیون بعد ۱۰ میلیون اوردین پایین الان یک ماهه هر روز مینویسین کاهش قیمت خودرو؟‌هه

    • بدون نام

      دلالی که نون این بازار آشفته رو میخوری از خونوادت در میاد شک نکن

    • بدون نام

      همش دروغ... کجا اومده پایین... فقط تو ایرانی ها تیبا صندوق دار ی 5 تمن ارزون شده انگار و پرایدها... تمام... دیگه تغییری بوجود نمیاد... یعنی اجازه نمیدن

    • بدون نام

      همش دروغ کدام خودرو ارزان شده بخدا دیگه بسه دروغگویی مردم خسته شدند .

    • محسن

      اگه واردات ازاد بشه کسی این فرغون های سایپا ایران خودرو سوار نمیشه ‌پس کی می خواد ازد شه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج