۸۷۱۷۲۹
۱۹ نظر
۵۰۰۹
۱۹ نظر
۵۰۰۹
پ

نتانیاهو: ایران دروغ می‌گوید

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و معاون پیشین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی طی دیدار در فلسطین اشغالی، ایران را به دروغگویی و تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم کردند.

خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، مدعی شد که تهران علی‌رغم وجود برجام، بازهم تلاش می‌کند که به سلاح اتمی دست یابد.

نتانیاهو طی دیدار با «اُلی هاینونن» معاون پیشین مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در فلسطین اشغالی، مدعی شد: «خیلی واضح است که ایران دروغ می‌گوید. ایران به حرکت به سوی زرادخانه بمب‌های اتمی ادامه می‌دهد و اما هم متعهد هستیم که آنها را متوقف کنیم».

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل» وی همچنین از ادعاهای ضد ایرانی هاینون مبنی بر مخفی‌کاری در برنامه اتمی و نقض توافق هسته‌ای تشکر کرد.

هاینون هفته جاری طی مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های مختلفی ضمن متهم کردن ایران به نقض تعهدات ذیل برجام، مدعی شده بود که تهران می‌تواند در عرض ۶ یا ۸ ماه مواد هسته‌ای کافی برای یک سلاح اتمی تولید کند اما ساخت بمب اتم مقدار بیشتری طول می‌کشد.

وی دانشمندان صنعت هسته‌ای ایران را «بهترینِ بهترین‌ها» در این رشته توصیف کرده اما در تناقض‌گویی آشکار با گزارش‌های آژانس ادعا کرد: «(ایران) برنامه منسجمی برای تولید سلاح اتمی داشت اما بعد از توقف این طرح، به آژانس اتمی اطلاع نداد و آنها نیز (گفتند) که گذشته برنامه هسته‌ای ایران برایشان افشا شده است».

هاینون که اکنون به‌عنوان مشاور ارشد در ضد ایرانی‌ترین لابی صهیونیستی آمریکا یعنی «بنیاد دفاع از دموکراسی» (FDD) شاغل است، با اذعان به عدم آسیب دیدن ایران از فشارهای اقتصادی واشنگتن، افزود: «آنها از (تصمیم ترامپ برای خروج از برجام) خوشحال شدند. آنها فناوری غنی‌سازی دارند و می‌توانند سانتریفیوژهای بیشتری بسازند. آنها قادر خواهند بود در برابر تحریم‌های بسیار زیادی تاب بیاورند».

ادعاهای نتانیاهو و هاینون در حالی است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۱۵ گزارش متوالی از زمان اجرایی شدن برجام پایبندی ایران به تمامی تعهداتش در این توافق را تأیید کرده است. جدیدترین گزارش فصلی آژانس، هفته گذشته منتشر شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به تلاش برای ساخت سلاح اتمی متهم می‌کند که رهبر انقلاب اسلامی در ماه فروردین سال ۱۳۹۰ با صدور فتوایی ساخت و کاربرد هرگونه سلاح اتمی را «حرام» اعلام کرده و فرمودند: «ما کاربرد این سلاح‌ها را حرام، و تلاش برای مصونیت بخشیدن ابنای بشر از این بلای بزرگ را وظیفه‌ همگان می‌دانیم».

حدود یک سال پیش (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷) بود که دولت آمریکا به دستور ترامپ، به بهانه‌های واهی و ادعاهای تکراری از توافق بین‌المللی برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به «برجام» خارج شده و تمام تحریم‌های هسته‌ای ذیل این توافق را در دو بازه ۹۰ و ۱۸۰ روزه مجددا اعمال کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیکار

      این پدر سک از ترس جانش مجبور دروغ گوید اگر کشوری ده برابر بزرگتراز کشور ات نابودیت روزشماری می کند مجبوری دروغ بگو تا عمرا بیشتر شود این وراجیها دیگه عادی شد

      پاسخ ها

      • @@ قهرمان ابی @@

        نتانیاهو دفع قبل به تو‌گفتم دهانت را ببند چون اگر دهانت را‌نبندی مجبورت میکنم میز کار خود را غیب کنی پس خفه.

    • بدون نام

      اینثدربگوایران میخوادسلح اتمی بسازه که اگرنخوادبسازه بسازه

    • بدون نام

      دروغگو خودتی بیشرف

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چه کسی به اینها مجوز داشتن بمب اتم داده که حالا ایران را به بهانه اینکه شاید میخواهد بمب اتم داشته باشد محکوم میکنند .اسرائیل موجودیتش هم جعلی هست چه برسد به اینکه بمب اتم هم دارد و بخواهد برای دیگران با اینهمه جنایت تعین تکلیف کند

    • مهدی

      از حماقت های افراد غیر سیاسی در پست های مسئول سیاست کلان امروز جهان این است. که زمانی از قلدری فراوان در مورد کشوری استفاده میکنند.و خسارت طولانی وتاریخی را تحمیل میکنند.
      هرگز نباید فراموش کنند که آن ملت نمی تواند هم محرومیت موضوعی آنها را تحمل کند و هم خسارت ناشی از آن.روزی خواهد رسید که هم محروم نباشد و هم مسببین خسارت را حذف نماید.متاسفانه در عصر حاضر بی فکر ترین ها و ناشی ترین ها در قلدری کشور های سلطه گر حاکم هستند.

    • بدون نام

      چه خطری دارد

    • فضولباشی

      یابوی نادان وقتی کشورت سلاح اتمی تولیدمی کندوتحت هیچ قانونی هم درنمی ایدتوغلط می کنی ایران رامتهم می کنی اگرمن قدرتی داشتم حتما بمب می ساختم وبه موقع برسرتوابله می انداختم که خفه شوی

    • کهنه سرباز وطن

      نخست وزیر احمق رژیم صهیونیستی مثل رئیس جمهور احمق آمریکا یی ها با کشیدن نقشه های تاریخ گذشته و قدیمی مثل نقشه های که برای صدام و عراق لشکر کشی کردند فکر می کنند که میتوانند به بهانه های واهی جاسوس های خودشان رو وارد سایت ها ی نظامی و موشکی و هسته ای کشورمان کرده و جاسوسی کنند درست همان طور که با صدام و قذافی رفتار کردند غافل از اینکه کشورمان و رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران با شگرد های ناجوانمردانه این ابلهان آشنای داشته و هیچوقت اجازه چنین کاری رو به آنها نمیدهند .

    • بهلول

      آگه خیلی بده چرا شما انبار تسلیحات اتمی تون را نابود نمیکنید تا بفیه کشورها از شما یاد بگیرند و دنبال کار بد نرند اقای راستگو؟!

    • ماغر

      راست میگویید ایران دروغ گو هست مسئولین دروغ میگویند نه مردم فقیر

    • بدون نام

      صددرصد

    • بدون نام

      بیشرف صبر کن بعد شصت روز سلاح برات رو میکنیم

    • آراد نیلی

      آدم دورغگو همه را به کیش خود پندارد.اسرائیل این غده سرطانی یک جهان به آتش کشیده تا بقای خود به دست بیاره هر اتفاًقی که برای مسلمانان پیش می آید ریشه آن در دستان اسرائیل جناتیکاره برای اون فرقی نمی کند ایرانی باش یا امریکایی یا هر جای جهان که باشی میانمار یمن افریقا امریکای لاتین.

    • بدون نام

      شما دروغ می گوید!شماکه بمب اتم دارید و به هیچ ارگان اتمی بین المللی اجازه بازرسی نمی دهید!پس حق اظهارنظر درمورد ایران نداریدوایران به قوانین بین المللی پایبند بوده

    • مجتبی

      تو خودت اول دروغگو ی عالمی ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برجام باتلاق ایران بودسریتل ۲۴امریکایی ۱۷سال پیش ساختن ریس جمهورایران نامش حسن ومعاونشجوادچرا؟؟؟!»»»»

    • بدون نام

      این قاتل هزاران کودک و سالخورده و مردم مظلوم فلسطین ادعا میکند که ایران به دنبال ساخت بمب اتم هست که دروغ محض هست ولی باید پرسید چه کسی به اینها اجازه داده که بمب اتم داشته باشند ولی دیگر کشورها را از داشتن آن منع میکنند و حتی به بهانه اینکه شاید روزی به دنبال به دست آوردن آن باشند

    • مسگر قابل

      برپدر دروغگو لعنت ای نتان یابو دروغگوتر از تو ترومپت مگر پیدا می شود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج