۸۷۸۴۶۴
۲۵ نظر
۵۲۰۵
۲۵ نظر
۵۲۰۵
پ

چرا زنان قوی از درون شکننده‌اند؟

زمانی که ما با زنان قوی روبه‌رو می‌شویم، فکر می‌کنیم که آن‌ها اعتمادبه‎نفس بالایی دارند. یک شغل مناسب، یک خانواده دوست داشتنی، رابطه عاطفی سالم، سلامتی و ...، اما پشت همین لبخند و روحیه بالا، زنانی با دل‌های شکسته قرار دارند. اما چرا؟

برترین‌ها: زمانی که ما با زنان قوی روبه‌رو می‌شویم، فکر می‌کنیم که آن‌ها اعتمادبه‎نفس بالایی دارند. یک شغل مناسب، یک خانواده دوست داشتنی، رابطه عاطفی سالم، سلامتی و ...، اما پشت همین لبخند و روحیه بالا، زنانی با دل‌های شکسته قرار دارند. اما چرا؟ چرا چنین تضادی در درون و بیرون زنان قدرتمند وجود دارد؟ اگر دوست دارید دلایل این را بدانید، با ما در ادامه همراه باشید.

چرا زنان قوی از درون شکننده‌اند؟

آن‌ها تنها به خودشان تکیه می‌کنند

زنان قوی دوست دارند که مستقل باشند. آن‌ها به کمک دیگران نیازی ندارند و در واقع ترجیح می‌دهند که روی پای خودشان بایستند. آن‌ها دوست دارند که در مقابل دیگران، فردی با اعتماد‎به‌نفس بالا به نظر آیند. تحقیقات نشان داده که آن‌ها این شخصیتشان را دوست دارند و به آن افتخار می‌کنند. اما مشکل اینجاست که آن‌ها جز به خودشان به هیچ فرد دیگری تکیه نمی‌کنند و در واقع نمی‌خواهند قبول کنند که همه ما آدم‌ها گاهی به کمک یکدیگر محتاجیم.

درخواست کمک کردن از نظر آن‌ها نشانه ضعف است، از این رو از آن بیزارند. اما روانشناسان به این نتیجه رسیده اند که کمک گرفتن نه تنها بد نیست و فرد را ضعیف نشان نمی‌دهد، بلکه این فرصت را به فرد مقایل نیز می‌دهد که در مواقع نیاز، او نیز متقابلا درخواست کمک کند و خجالت نکشد.

دیگران بار مشکلاتشان را روی شانه آن‌ها می‌اندازند

طبیعی است، فردی که همیشه خودش را قوی نشان دهد، تکیه‎‏گاهی برای دیگران می‌شود. در واقع دیگران در مواقع مشکلات، مدام به سمت آن‌ها می‌آیند و بار ناراحتی‎هایشان را بر شانه آن‌ها می‌اندازند. طبق تحقیقات، از آنجایی که افراد قوی بسیار مسئولیت پذیر هستند، با آغوش باز تکیه گاهی برای دیگران می‌شوند. اما خودشان هیچگاه در مورد مشکلات و ناراحتی‎هایشان با دیگران حرف نمی‌زنند، می‌خواهد مشکلات مالی باشد یا عاطفی و... همین می‌شود که آن‌ها نه تنها ناراحتی‌های خود، بلکه مشکلات دیگران را هم بر دوش می‌کشند.

آنها در مورد مشکلاتشان با دیگران حرف نمی‌زند

اگر چه دیگران زنان قوی را شانه‌ای برای گریه‎هایشان می‌بینند، اما خود این زنان در مواقع ناراحتی و مشکلات، به سمت هیچکسی نمی‌روند. همین خصوصیت باعث می‌شود که آن‌ها هر روز تنها و تنهاتر شوند که در نهایت ممکن است که به افسردگی بیانجامد.

زنان قوی ناراحتی‌های خود را پشت لبخندشان پنهان می‌کنند، آنها نه تنها در مقابل دوستان، بلکه در کنار خانواده‎شان هم همین‌ هستند. تحقیقات ثابت کرده که انسان برای شاد بودن و تحمل سختی‎ها، نیاز به برقراری ارتباط با اطرافیان دارد. از این رو زنان قوی که ناراحتی هایشان را در خود می‌ریزند، به تدریج دچار بیماری‌های روحی روانی می‌شوند.

چرا زنان قوی از درون شکننده‌اند؟

او مراقب دیگران است، اما خودش را فراموش می‌کند

زنان قوی همیشه حامی خانواده و دوستان خود هستند. هر موقع که آن‌ها به کمک نیاز داشته باشند، آن‌ها در صف اول ایستاده‎اند، با خنده‌های آن‌ها می‌خندند و با گریه هایشان اشک می‌ریزند؛ اما زمانی که نوبت نیاز‌های خودشان می‌شوند، همه را فراموش می‌کنند. آنها آنقدر ناراحتی‎هایشان را در خود می‌ریزد که دیگران فکر می‌کنند هیچ ناراحتی و مشکلی در زندگی‎شان ندارد. در واقع آن‎ها آنقدر مشکلاتشان را به رویشان نمی‌آورند که دیگران هم فراموش می‌کنند که آن‌ها هم ممکن است گاهی روز بدی را پشت سر گذاشته باشند.

از دردهای جسمانی‎شان چیزی نمی‌گویند

زنان قوی جدا از مشکلات روحی، درد‌های جسمانی خودشان را نیز پنهان می‌کنند. به عنوان مثال آن‌ها هرگز از ناراحتی‎هایشان در مقابل پدر و مادر یا فرزندانشان حرف نمی‌زنند، اما نمی‌دانند که با این کار در نهایت به قلبشان هم آسیب می‌رسانند. تحقیقات نشان داده که سرکوب کردن احساسات منفی، فشار زیادی را به قلب وارد می‌کند که در نهایت منجر به مشکلات قلبی می‌شود.

پشت قدرت آن‎ها، داستانی تلخ نهفته است

حتما این جمله معروف را شنیده‎اید که «اگر دردی مرا نکشد، قوی‎ترم می‌کند.» این همان چیزی است که محققان به آن رسیده‎اند. زنی که مشکلات زیادی را تحمل کرده باشد یا از یک اتفاق تلخ جان سالم به در برده باشد، قوی‌تر می‌شود. در واقع او چند بار افتاده و حال با قدرت بیشتری ایستاده است. او یاد گرفته که در مواقع سختی چگونه از خودش دفاع کند. اما این بدین معنی نیست که او دیگر هیچ ناراحتی در زندگی‌اش ندارد.

زنان قدرتممند زمانی که بیرون از خانه هستند، در محیط کار، در میهمانی‎ها، ماسک به صورت می‌زنند، اما زمانی که در تنهایی خود به سر می‌برند، با واقعیت تلخ زندگی‎شان مواجه می‌شوند. آن‌ها احساس می‌کنند که در مقابل انتظارات بالای دیگران نباید کم بیاورند. طبق تحقیقات، همین خود کنترلی آن‌ها در مقابل دیگران منجر به آسیب روحی‎شان می‌شود. از این رو، زمانی که در تنهایی به شکست‌ها و مشکلات شخصی خودشان فکر می‌کند، با تلنگری غرق در اشک می‌شود.

منبع: brightside

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا

      واقعا همینطوره. داستان زندگی منه. خیلی وقتا واقعا کم میاریم و هیچی حالمون رو خوب نمیکنه. دوستان دعا کنید برای آرامش روح و جسم .دعا کنید تو اوج مشکلات و سختی ها هرگز کمر هیچکس خم نشه . سخته تو زندگی دست تنها بودن..................................................

      پاسخ ها

      • dr,setayesh

        خدا همیشه پشت و پناهت باشه دوست عزیز ولی‌ قوی باش. قوی تر از همیشه

      • عشق=علی یاسینی

        میدونی یکبار یکی میاد تو زندگیت میشه همه کست میشه هم نفست عشقت کسی که با فکرش میخوابی تموم دنیات تو رویات بشه یه آدم که می پرستیش.کسی که با دیدنش دلت و قلبت بکوبه وابسته بهش بشی. راه که میره، وقتی بخنده تو دلت کیلو کیلو قند آب می کنن.ولی یه دفعه ضربه ازش میخوری خیانت میبینی اینا باعث میشه اعتماد از دست بدی و خودت و بسازی تا به همه ثابت کنی تو خودت میتونی روی پا خودت وایسی،به همه بگی من قوی ام .مدام بخندی و بهش فکر نکنی.اما کسی نمیدونه نابود میشی با یه تشابه اسمی یه عطر یه ظاهر یه تیپ آشنا.و سعی میکنی خودت رو خوب جلوه بدی و بخندی.دردناک ترین لحظات زندگیت میشه این مواقع.
        من خودمم از این دسته ام .

      • بدون نام

        یک مطلب زرد دیبگه.زنهای قوی هرگز مطالب زرد و عوام پسند نمی خونند

      • بدون نام

        کاربر ۱۵:۵۶
        مشکل شما اینه که با روانشناسی آشنایی نداری و فکر میکنی آدمای قوی از فضا اومدن یا اسطوره ای هستن!
        نه اونام آدمن و همه آدما گهگاهی به مسایل زرد یا سطح پایین توجه میکنن. فرق آدم قوی و با فرهنگ با یه آدمه عامی اینه که آدم عامی خیلی زیاد و همیشگی و دايمی پیگیر این مسایله ولی اون آدم سطح بالا به ندرت

    • بدون نام

      بسیار عالی

    • کبرا

      دقیقا

    • بدون نام

      عالیییی

    • فروغ

      من شکسته وحساسم،سنم زیادنیست اما انگار صدسالمه، تمام دردهارورودوشم می کشم امابروزنمیدم ازدرون ویرانم؛ اماهمیشه میخندم ومایه تسکین دیگران،قویم وباقلبم پیش میرم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینه شکست نداریم اصلا

    • بدون نام

      بنظرم این برای مردان نیز صادق است

    • بدون نام

      اغلب این زنان متاسفانه در زندگی مشترک مشکلات زیادی دارند

    • یک زن

      خیلی خوب بود،ممنون.

    • یک زن

      خیلی خوب بود،ممنون.

    • یک زن

      خیلی خوب بود،ممنون.

    • کوه استوار

      یاد گرفتم به کسی، بالاخص به هیچ مردی تکیه نکنم. حالا دارم پزشکی می خونم و آینده ی روشنی رو برای بچه هام می سازم :-)

      پاسخ ها

      • عشق=علی یاسینی

        هزار الله و اکبر موفق باشی انشاالله

      • بدون نام

        طلاق گرفتین دوست من؟

      • بدون نام

        به نظرمن تاحالا به اینجا رسیدی باید شکر گزار . . مردابایدباشیابهت کار دادن یا بهآموزش یا

    • بدون نام

      مطلب فوق العاده ای بود مرسی از مترجم

    • بدون نام

      ولی متاسفانه درصد بالایی از زنان هستن که آبروی زنان قوی ومتکی به نفس رو برده ن.مگه زنها از مردان چی کم دارن؟مردها کلا از زنان قوی وباهوش بدشون میاد،اینکه که همه دنبال زنهای خنگ هستن!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب چنین مردایی معلومه سطح شخصیتی پایینی دارن و اصولا زنهای سطح بالا به چنین مردهایی نگاه هم نمیکنن

    • بدون نام

      البته زن قوی و باهوش با زن سلطه جو ،گستاخ ،پررو ،دهن دریده،خودشیفته ی خودبزرگ پندار که همه ش می خواد دستور بده که وانمود کنه قوی است خیلی فرق داره ،خیلی ،خیلی .

      زنی که یک منشی ساده است تو بیمارستان اما آنقدر برا اطرافیان قیافه می گیره که انگار پروفسوره و یکسره میگه من شاغلم و فلان زن دارن خرج اش رو میدن ، مطمئنا با هوش نیست تازه به دوران رسیده است .

    • ناشناس

      به نظر شما تو شرایط الان که زنان پا به پای مردان کار می کنن و تو محیطی کاری هر طور رفتار با یک خانم میشه تو باید فقط پوست کلفت باشی توی خونه هم که باید نقش مادری و همسری رو خوب ایفا کنی ....حالا با این شرایط مگه میشه قوی نبود بایدهم قوی بود و هم شکننده متاسفانه زن بودن یعنی فداکاری یعنی از خود گذشتگی ...

    • بدون نام

      درمورد شکنندگی زنان نظریه نوشتند خانم میگه مابه مردان احتیاج نداریم ج چه ربطی داره معلومه به روانشناس احتیاج دارین شما امثال شما که آمارتون هم الی ماشالله بالاست خخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج