۸۸۰۵۶۵
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

کمبود داروهای خارجی با تولید داخل برطرف می‌شود

معاون وزیر بهداشت گفت: اقلام دارویی که برند خارجی دارند مشابه تولید داخلی شان را داریم و داروهای تولید داخل می توانند کمبود آنها را برطرف کند.

خبرگزاری مهر: محمدرضا شانه ساز سرپرست غذا و دارو عصر امروز در بیست و هشتمین جلسه ستاد اطلاع رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور که در وزارت کشور برگزار شد، اظهار کرد: ما در مقطعی نسبت به سال گذشته کمبود دارو داشتیم اما این کمبود کمتر از ۲۰ قلم است. در صورتی که در سال گذشته این کمبود، سه رقمی بود.

وی افزود: امروز تعداد اقلام کمبود دارو کاهش قابل توجهی پیدا کرده است.

شانه ساز گفت: البته این نکته را یادآور شوم وقتی اعلام می‌شود دارویی کم است ۳ الی ۴ ماه طول می‌کشد تا بیمار بتواند باور کند این کمبود جبران شده و مشکلی در تهیه دارو ندارد.

کمبود داروهای خارجی با تولید داخل برطرف می‌شود

سرپرست غذا و دارو گفت: این را قاطعانه اعلام می‌کنم که کشورهایی که تحریم‌ها را در ایران اعمال کردند در کشورهای خودشان کمبود دارو دارند و این کمبود در این کشورها هم وجود دارد.

وی تصریح کرد: اکثر داروهایی که ما در داخل کشور کمبود داریم داروهای خارجی هستند که مشابه تولید داخلی شأن را هم داریم.

سرپرست غذا و دارو اظهار داشت: البته ما باید بر روی ارز و تخصیص آن به داروهای مختلف نظارت کنیم و البته هر داروی خارجی که تولید داخلی اش را داشته باشیم در اولویت چندم ما برای واردات قرار می‌گیرد.

شانه ساز خاطرنشان کرد: ما به پزشکان توصیه می‌کنیم داروهای خارجی که مشابه داخلی دارند را، نمونه داخلی شأن را تجویز کنند تا برای تهیه داروی شان استرسی نداشته باشند.

سرپرست غذا و دارو ادامه داد: به مصرف کنندگان داروهای ایرانی این اطمینان را می‌دهیم که داروهای ایرانی در نهایت دقت تولید می‌شوند و روی مراحل تولیدشان نظارت کافی است. همچنین بر روی پخش داروهای ایرانی هم نظارت ویژه ای داریم.

وی گفت: اگر هموطنان کمبود دارویی را داشتند و یا در تهیه داروی شان مشکلی داشتند با سامانه ۱۴۹۰ تماس بگیرند تا بتوانیم آنها را برای تهیه داروی شأن از نزدیکترین داروخانه به آنها راهنمایی کنیم.

شانه ساز افزود: آن چیزی که در حوزه دارو و نقل انتقال پول و ارز در این حوزه ما را اذیت می‌کند تفاوت نداشتن تخصیص ارز به دارو و سایر اقلام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نخندون مارو!
      داروهای داخلی 1/100 تاثیر داروهای خارجی رو نداره

    • بدون نام

      به قیمت جان بیمار داروهای بی کیفیت خیلی از داروهای داخلی فقط به زیان بیمار است تفاوت کیفیت خیلی زیاد به مریض ها رحم نمی کنید.

    • روشن بین

      دروغگو...من خودم چند هفته برای ساده ترین داروها از این داروخانه به اون داروخانه میروم،مثلا فلوکستین،واقعا زشته اگه بگید این دارو را بلد نیستیم تولید کنیم.
      بیش از 50 سال فرمول این دارو در دنیا استفاده می شود،

      بوپروپیون، سولوویت...بازم بگم

    • بیمار سرطانی

      عجب چه شعار زیبا وقشنگی...در داخ سرهمبندی میشود
      ماهیانه باید داروی سرطان را بین ۷ ال ۸ میلیون خریدار کنم با حقوق بازنشسته...مرگ انسانها مگر ارزس درد؟؟.....من ۶۷ سال عمر کردم ولی وای بحال شما...که بچه وجوانان ببشماری دارند پر پر میشون کسی فریاد رس نیست....ازماگذشت مهم هم نیست چند مدت دیگر بمانیم...ولی این رفتار در خور ملتی بزرگ نیست....در سراسر جهان بیماران خاص از بیمه رایگان ومراقبت ویژه برخوردار....تمام هزینه وحتی مراقبت وکمک هزینه تحت پوشش دولت است!!
      اینجا باید رفت التماس کرد ساید فرجی سود.
      بعص داروها د. تعرفه پزسکی تعریف نشد،دکتر فوق تخصص هم حق تچویز ندار.حتی نسخه آزاد...چون در دادگاه نظام پزسکب محاکمه میشود.....کجای کارید شعارندهید...از دست سما آرزوی مرگ میکنند جوانان در گیر ....

    • بدون نام

      داروهای داخلی هم داروهستند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج