جاباما
۸۸۳۵۹۶
۷ نظر
۵۲۵۸
۷ نظر
۵۲۵۸
پ

نان لیوانی کم کربوهیدرات؛ بدون گلوتن، بدون شکر و بدون لبنیات

نان لیوانی یک نان کم کربوهیدرات سبک و بسیار لطیف است که در عین حال به طرز جادویی بدون گلوتن، بدون آرد، بدون شکر و بدون فراورده‌های حیوانی است.

برترین‌ها: نان لیوانی یک نان کم کربوهیدرات سبک و بسیار لطیف است که در عین حال به طرز جادویی بدون گلوتن، بدون آرد، بدون شکر و بدون فراورده‌های حیوانی است که مخصوص رژیم غذایی پالئو و همچنین نان مخصوص افراد دیابتی است. علاوه بر این برای افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر نیز توصیه می‌شود.

نان لیوانی کم کربوهیدرات؛ بدون گلوتن، بدون شکر و بدون لبنیات

عده زیادی از ما بدون آنکه حتی باخبر باشیم در وضعیت پیش دیابتی قرار داریم. دیابت یک تهدید واقعی و فراهم کننده شرایطی برای بروز سایر بیماری‌هاست. شما نمی‌توانید نسبت به آن بی تفاوت باشید وقتی که بدانید نیمی از مردم از دیابت خود آگاه نیستند و شاید شما هم یکی از آن جمعیت ۵۰ درصدی باشید. اما چه می‌شود کرد بهترین راه کاهش مصرف مواد قندی و افزودن فیبر به غذاهاست. این مورد بخصوص در مورد قند‌های ساده بیشتر درست است. مشکل ما دقیقا از جایی آغاز می‌شود که خوردن قند‌های ساده و شکر اضافی در غذا‌ها را به مصرف غلات پیچیده و پر سبوس ترجیح می‌دهیم. نان‌های سفید علاوه بر آنکه اصلا با معده شما سازگاری خوبی ندارند به دلیل شاخص گلیسمی بالا، وضعیت خوبی را برای سلامتی فراهم نمی‌کنند. برای مقابله با این وضعیت باید از غذا‌های با پروتئین بیشتر و کربوهیدرات کمتر استفاده کرد یعنی چیزی شبیه به رژیم کتوژنتیک.

نان لیوانی کم کربوهیدرات؛ بدون گلوتن، بدون شکر و بدون لبنیات

نان لیوانی یک نان بدون آرد، بدون گلوتن و کم کربوهیدرات است که با استفاده از مواد پر پروتئین و با حداقل کربوهیدرات درست می‌شود. این نان علاوه بر کم کربوهیدرات بودن و نداشتن گلوتن که به همین دلیل برای بیماران مبتلا به سلیاک توصیه می‌شود، برای کسانی که مشکلات روده‌ای مثل سندرم روده تحریک پذیر دارند نیز خوب است. ما در اینجا از آرد گندم استفاده نمی‌کنیم بلکه یک آرد آجیلی جالب را جایگزین آن می‌کنیم.

نان لیوانی کم کربوهیدرات؛ بدون گلوتن، بدون شکر و بدون لبنیات

آرد بادام یکی از آرد‌های بدون گلوتن آجیلی پر پروتئین و سرشار از مواد مغذی ست. این آرد با آسیاب کردن بادام درست می‌شود. شما می‌توانید هر موقع که شیر بادام ( که دستور تهیه آن را در مطلب شیر بادام؛ شیر گیاهی خوشمزه قبلا توضیح داده‌ایم) درست کردید، تفاله آن را در سینی فر پهن کرده و داخل فر با حرارت حداقل به مدت ۲ تا ۳ ساعت بگذارید تا خشک شود.

کسانی که از تخم‌مرغ به دلیل حساسیت و یا گیاهخوار بودن اجتناب می‌کنند، می‌توانند فلکس اگ یا جایگزین گیاهی تخم‌مرغ را استفاده کنند؛ به این ترتیب که ۱ قاشق غذاخوری تخم کتان یا چیای آسیاب شده را با ۲ و ۱/۲ قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید، بهم بزنید سپس بگذارید به مدت ۵ دقیقه بماند بعد استفاده کنید. این مقدار به اندازه یک تخم‌مرغ است.

مواد لازم برای ۶ نفر

  • روغن: ۱/۲ قاشق چای‌خوری
  • تخم‌مرغ: ۲ عدد (یا جایگزین گیاهی)
  • آرد بادام خیلی ریز: ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ‌پودر: ۱/۲ قاشق چای‌خوری (بدون گلوتن)
  • نمک دریا: ۱/۴ قاشق چای‌خوری

نان لیوانی کم کربوهیدرات؛ بدون گلوتن، بدون شکر و بدون لبنیات

طرز تهیه

۱. روغن را داخل یک ماگ بلند با اندازه حدود ۹ در ۱۲/۵ سانتی متر بریزید. اطراف لبه‌های لیوان را چرب کنید.

نان لیوانی کم کربوهیدرات؛ بدون گلوتن، بدون شکر و بدون لبنیات

۲. تخم‌مرغ‌ها، آرد بادام، بیکینگ‌پودر و نمک را داخل ماگ بریزید. مواد داخل لیوان را با یک چنگال خوب بهم بزنید تا زمانی که صاف و یکدست شود. ماگ را روی کابینت گذاشته و آرام ضربه بزنید تا حفرات هوا از بین بروند.

نان لیوانی کم کربوهیدرات؛ بدون گلوتن، بدون شکر و بدون لبنیات

۳. مایکروفر را روی دمای بالا به مدت ۳ دقیقه بگذارید. پس از پختن نان را از ماگ خارج کنید و با چاقو اسلایس کرده، سرو کنید.

نان لیوانی کم کربوهیدرات؛ بدون گلوتن، بدون شکر و بدون لبنیات

۴. برای نگهداری آن را در پلاستیک گذاشته و در یخچال نگه دارید.

نان لیوانی کم کربوهیدرات؛ بدون گلوتن، بدون شکر و بدون لبنیات

نکات مهم

  • اگر به آجیل آلرژی دارید: مزه نان با آرد آجیلی بسیار عالی است، اما می‌توانید آرد کینوا را جایگزین آن کنید. آرد نارگیل هم گزینه دیگری است البته، چون خیلی رطوبت را جذب می‌کند فقط به ۱/۳ پیمانه آرد نارگیل نیاز دارید و ۲ قاشق روغن دیگر هم اضافه کنید تا نان شما نرم شود. اگر هم با استفاده از غلات مشکلی ندارید، آرد جودوسر گزینه خوبی است.
  • اگر مایکروویو ندارید: می‌توانید این نان را در فر و در دمای ۱۷۵ درجه سانتی گراد بپزید. زمان پختن آن بستگی به ظرفتان دارد و بین ۱۰ تا ۲۰ دقیقه است. البته دقیقا شبیه نان مایکروفر نخواهد شد، چون همانند نمونه مایکوفری نرم و بالشی نخواهد شد، چون نیازمند گرمای سریع است. بهترین روش برای پختن در فر استفاده از سینی کلوچه نازک و روشن است که مواد در آن بصورت یک لایه نازک پهن می‌شود و سریع پخته می‌شود البته باز هم نمونه مایکروفری بهتر است.
  • روش‌های استفاده: نان لیوانی جادویی را می‌توان برش زد و به عنوان نان ساندویچ‌های کوچک بخصوص برای صبحانه استفاده کرد. می‌توان آن را در یک ماهیتابه بدون روغن، تست کرد تا مدل تست فرانسوی شود. این نان بافتی اسفنجی با طعم آجیلی ملایم دارد. برای درست کردن به تعداد زیاد می‌توانید مواد نان را در یک کاسه بزرگ آماده کنید و بعد از چرب کردن لیوانها، داخل آن‌ها به اندازه لازم بریزید.

نان لیوانی کم کربوهیدرات؛ بدون گلوتن، بدون شکر و بدون لبنیات

  • برای اینکه مطمئن شوید که بیکینگ‌پودر شما بدون گلوتن است می‌توانید ۱ سهم از جوش شیرین را با ۲ سهم از کرم تارتار مخلوط کنید.
  • این نان برای کسانی هم که مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر هستند، توصیه می‌شود.

منبع: aspicyperspective

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه جالب

    • بدون نام

      میشه بفرمایید بادام کیلویی چند هست و چند نفر در این اوضاع نابسامان اقتصادی توانایی تهیه این نان را دارند ؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب هر کی نداره نخوره
        انقدر دری وری نبافید زیر مطالب

    • هانی

      تو قوطی رب قشنگتر و شیک تر میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هاااااان!!!! قوطی رب؟ بعد توی مایکروفر قوطی فلزی؟

    • بدون نام

      من شنیدم نباید تو قوطی رب چیزی درست کرد.
      حالا آرد بادام از کجا پیدا میشه؟

    • نیلوفر

      فقط دقت کنید که از مایکروفر که بیرون میاد، خیلی سریع خشک و غیر قابل خوردن میشه (مثل ماگ کیک). زیر یک پارچه تمیز بگذاریدش تا خنک شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج