۸۷۰۸۰۸
۳ نظر
۵۰۳۰
۳ نظر
۵۰۳۰
پ

نان هویج فنلاندی؛ این نان زرد با رگه‌های نارنجی!

نان لقمه‌ای هویج فنلاندی یک نان زرد رنگ خوشمزه است که با سبزی هویج و شیرینی عسل درست می‌شود. این نان مخمری می‌تواند جایگزین خوبی برای نان صبحانه همراه با کره و عسل باشد.

برترین‌ها: نان لقمه‌ای هویج فنلاندی یک نان زرد رنگ خوشمزه است که با سبزی هویج و شیرینی عسل درست می‌شود. این نان مخمری می‌تواند جایگزین خوبی برای نان صبحانه همراه با کره و عسل باشد.

نان هویج فنلاندی روشی خوب برای استفاده از هویج و گنجاندن کاروتن در رژیم غذایی است. اگر می‌خواهید یک نان زرد رنگ زیبا داشته باشید که رشته‌های نارنجی رنگی را هم همانند تزئین در خودش دارد، نان هویج فنلاندی پیش روی شماست. من این نان را به شما یاد می‌دهم، چون دوست داریم بدانید که با هر چیزی می‌توان نان درست کرد از گوجه و بادمجان گرفته تا هویج و کدو و کلم. این نان بر خلاف نان کدو سبز و شکلات که قبلا به شما یاد دادم یک نان واقعی است و اصلا شبیه کیک نیست. شما برای درست کردن این نان از مخمر استفاده می‌کنید و نه جوش شیرین.

این نان به صورت رول درست می‌شود و شما می‌توانید لقمه‌های نان را به صورت جداگانه داشته باشید بدون آنکه بخواهید نان را اسلایس کنید. من نام کامل آن را به شما گفتم، چون می‌خواهم در روز‌های آینده باز هم نان هویج به شما آموزش بدهم و این یکی از ساده‌ترین آنهاست. روش درست کردن آن شبیه نان لقمه‌ای است که قبلا به شما گفتم. دو مرحله ور آمدن دارد و به صورت رول‌های کوچک درست می‌شود. میزان پف نان به این بستگی دارد که شما چقدر آن را بگذارید ور بیاید. البته موقع پختن در فر از قالبی استفاده کنید که فاصله کمی بین نان‌ها بیفتد. ظرف من کمی بزرگ بود و نان‌ها کمی پهنتر شدند بنابراین اگر بخواهید می‌توانید آن‌ها را شبیه به نان لقمه‌ای شکم پر که آموزش دادم درست کنید. البته حتی می‌توانید بدون قطعه کردن آن را به صورت کامل در قالب لوف قرار دهید و یک نان کلاسیک داشته باشید.

مواد لازم:

  • شیر ولرم: ۳/۴ پیمانه
  • مخمر فوری: ۱ قاشق غذاخوری
  • آرد: ۲ و ۱/۴ پیمانه
  • هویج: ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • عسل: ۱ قاشق غذاخوری
  • کره: ۲۵ گرم نرم شده

نان هویج فنلاندی؛ این نان زرد با رگه‌های نارنجی!

طرز تهیه:

۱. شیر گرم و مخمر را در کاسه‌ای بریزید و با هم مخلوط کنید. کنار بگذارید تا عمل بیاید.

۲. آرد را کامل الک کنید. نمک، هویج و عسل را در کاسه بریزید آن‌ها را با چنگال مخلوط کنید. اگر همزن کاسه‌ای دارید می‌توانید آن‌ها را در کاسه همزن قرار دهید و قطعه خمیرگیر را نصب کنید.

نان هویج فنلاندی؛ این نان زرد با رگه‌های نارنجی!

۳. وقتی که مخمر عمل آمد آن را در کاسه بریزید. حالا با دست خوب بهم بزنید اگر در کاسه همزن است، قطعه ورز دادن خمیر را نصب کنید. من همه را با هم مخلوط کردم.

نان هویج فنلاندی؛ این نان زرد با رگه‌های نارنجی!

۴. کره نرم شده را به کاسه اضافه کنید و حالا خوب مخلوط کرده و با دست ورز دهید. اگر خمیر خیلی چسبناک است، ۱ قاشق غذاخوری آرد به آن اضافه کنید.

نان هویج فنلاندی؛ این نان زرد با رگه‌های نارنجی!

۵. خمیر را به شکل توپ درآورید و آن را در کاسه‌ای چرب قرار دهید. روی آن را با حوله آشپزخانه یا سلفون بپوشانید و بگذارید در جایی گرم بماند تا دو برابر شود. معمولا ۱ ساعت طول می‌کشد تا دو برابر شود.

نان هویج فنلاندی؛ این نان زرد با رگه‌های نارنجی!

۶. وقتی خمیر دو برابر شد، سطح کار را آرد پاشی کنید و خمیر را به شکل یک مستطیل دراز درآورید.

نان هویج فنلاندی؛ این نان زرد با رگه‌های نارنجی!

۷. حالا آن را به ۱۲ قسمت تقسیم کنید. یعنی ابتدا ۴ قسمت مساوی و سپس هر قطعه به ۳ قسمت تقسیم می‌شود. سعی کنید قطعات مساوی باشد. خمیر‌ها را گرد کنید و به شکل توپ درآورید.

نان هویج فنلاندی؛ این نان زرد با رگه‌های نارنجی!

۸. حالا ظرفی را چرب کرده و توپک‌های خمیری را در آن قرار دهید. بین آن‌ها کمی فاصله بگذارید. فاصله نه خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد. اگر فاصله کم باشد به هم می‌چسبند و مثل نان لقمه‌ای که قبلا یاد دادیم خواهند شد اگر هم فاصله خیلی زیاد باشد پهن و نازک می‌شوند. حالا دوباره یک حوله آشپزخانه را روی آن‌ها قرار دهید و بگذارید ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

نان هویج فنلاندی؛ این نان زرد با رگه‌های نارنجی!

۹. همزمان که خمیر‌ها استراحت می‌کنند، فر را با دمای ۲۰۰ درجه سلسیوس (حداقل ۱۹۰ درجه) گرم کنید.

۱۰. روی خمیر‌ها را بردارید، آن‌ها دو برابر شده‌اند، حالا آن‌ها را داخل فر قرار دهید تا کاملا پخته شوند. سینی فر باید در طبقه وسط قرار گیرد.

نان هویج فنلاندی؛ این نان زرد با رگه‌های نارنجی!

۱۱. وقتی روی آن‌ها کمی تیره شد، وقت درآوردن نانهاست. این کار حداقل ۲۰ تا ۲۵ دقیقه طول می‌کشد. نان‌ها را از فر درآورید بگذارید توی سینی کمی خنک شوند. اگر نانتان کمی خشک است، یک حوله خیس را روی آن قرار دهید.

۱۲. برای نگهداری نان‌ها آن‌ها را در ظرفی دربسته و در کابینت به مدت ۲ تا سه روز نگه دارید، در غیر اینصورت آن‌ها را در فویل قرار داده و سپس در کیسه‌ای زیپ لاک در فریزر به مدت ۱ تا ۲ ماه نگهداری کنید. می‌توانید آن‌ها را گرم با مربا، خامه، کره بادام زمینی یا هر چیزی که دوست دارید، سرو کنید. نوش جان!

نان هویج فنلاندی؛ این نان زرد با رگه‌های نارنجی!

نکات مهم

  • از استفاده زیاد از آرد بپرهیزید، چون خمیر نان‌هایی که با میوه و سبزی هستند کمی چسبناک هستند.
  • برای اینکه مخمر شما عمل آید بهتر است کمی شکر داخل شیر بریزید اغلب مخمر‌ها برای آمدن نیازمند غذایی هستند که توسط شکر تامین می‌شوند.
  • وقتی فر را روشن کردید، یک کاسه آب جوش داخل آن بگذارید تا نان شما خشک نشود. بهتر است که این کاسه نزدیک ظرف نان توی فر باشد.
  • می‌توانید خمیر نان را بدون تکه کردن و به صورت کامل داخل قالب لوف قرار دهید و یک لوف نان داشته باشید.
  • می‌توان این نان را برای صبحانه و همراه با عسل و یا مربا سرو کرد. این نان چندان شیرین نیست البته شیرینی آن کمی هم به هویجی که استفاده می‌کنید بستگی دارد، چون ۱ قاشق عسل به تنهایی نمی‌تواند نانی شیرین به شما بدهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کلا فقط همین یه مدل عنوان نوشتن رو بلدین؟این نان زرد ، این غذای ترکی ، این سوپ لذیذ

    • بدون نام

      فرمون کجا بود

    • من نان کدو درس کردم فوق اعاده شده بود عالی نرم وپنبه میخام هوچ امتحان کنم

      من نان کدو درستکردم عالی شد نان هوبچ میخام امتحان کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج