جاباما
۸۸۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۳۲
۱ نظر
۵۰۳۲
پ

«ستاره ساز»؛ برنامه‌ای برای آینده فوتبال ایران

برنامه تلویزیونی «ستاره ساز» چندماهی است که به منظور استعدادیابی نسل جوان روی آنتن شبکه سه می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان: برنامه تلویزیونی «ستاره ساز» که چندماهی است پخش خود را از شبکه سه سیما آغاز کرده است، اکنون به روز‌های پایانی فصل نخست خود رسیده است؛ رویدادی جذاب و رقابتی که تاکنون پای آن به قاب تلویزیون نرسیده بود.

«ستاره ساز»؛ برنامه‌ای برای آینده فوتبال ایران

«ستاره ساز» که روز‌های فینال خود را سپری می‌کند با اجرای محمدرضا احمدی و تهیه کنندگی جواد فرحانی مسابقه‌ای برای کشف استعداد‌های نوجوان در رده سنی مهمی از فوتبال است. این برنامه توانسته جمعی از فوتبالیست‌های مستعد را از گزینش چند هزار نوجوان علاقمند به فوتبال گرد هم آورد و طی مراحل مختلف آماده سازی و رقابت، آن‌ها را به جامعه آینده دار فوتبال ایران معرفی کند.

نکته مهم در ساخت و بها دادن به چنین برنامه هایی، زمینه‌هایی است که برای بهبود عدالت اجتماعی و فراهم آوردن شرایطی به منظور کشف استعداد از مناطق محروم به وجود خواهند آورد. هرچند همواره اولین‌ها بهترین‌ها نیستند و ساخت چنین برنامه‌هایی می‌تواند در فصول بعد و اندوختن تجربه‌ها بهتر شود، اما عدالت اجتماعی نکته‌ای است که نمی‌توان به آسانی از کنار آن گذشت. در کشوری ۸۰ میلیونی با اقوام و سرزمین‌های گوناگون و در شرایطی که در اغلب تخصص‌ها شاهد تمرکزگرایی در تهران هستیم، جوانان شهرستانی می‌توانند زمینه ساز برون رفت از گره‌های بسیاری باشند.

«ستاره ساز»؛ برنامه‌ای برای آینده فوتبال ایران

کلیشه تهرانی بودن همواره پاشنه آشیل بسیاری از مشکلات ما بوده و آکادمی‌های فوتبالی نیز عمدتا در پایتخت و تحت امکانات بهتری راه اندازی شده اند. در چنین وضعیتی تولید و تشویق برنامه‌هایی نظیر «ستاره ساز» می‌تواند موجب تمرکززدایی و ایجاد بهتر عدالت اجتماعی شود. کما اینکه از میان نوجوانان برتر راه یافته به مرحله نهایی این برنامه نیز می‌توان چنین برداشتی را کرد؛ فرزندانی از مناطق محروم که اولین تجربه حضور در اجتماعی بزرگ را تجربه می‌کنند و آرزوی اکثریت آنان کمک به خانواده هایشان است.

از سویی در چنین برنامه‌هایی می‌توان مبانی دیگری جز ورزش کردن، نظیر فرهنگ پهلوانی و اخلاقِ ورزشی را رشد و سرلوحه نوجوانان از سنین پایین قرار داد. این نکته از آن جنبه اهمیت دارد که در مدارس و آکادمی‌های روز فوتبال، کمتر به اصول سنتی و تربیتی گذشته توجه می‌شود. اما «ستاره ساز» از حضور حداقل ۴ پیشکسوت فوتبال در مقام داور و مربی سود می‌برد که همراهی آن‌ها با نوجوانان در طی مراحل آماده سازی و تمرین می‌تواند کوهی از تجربه را همراه داشته باشد که هر جوانی در شهرستان این فرصت را به راحتی در اختیار نخواهد داشت.

اکنون که «ستاره ساز» در پایان راه فصل نخست خود به سر می‌برد امیدواریم برای فصل‌های بعدی این برنامه روند کشف استعداد‌ها به شکلی فراگیرتر صورت پذیرد و شاهد آن باشیم برای آینده فوتبالی ستارگان برتر خود نیز برنامه‌ای به خصوص طراحی شده باشد. چراکه نباید فراموش کرد، رهاسازی این نوجوانان مستعد می‌تواند زحمات شکل گرفته تا اینجا را به نابودی برساند؛ لذا توجه به سرنوشت آنها، عدم رهاسازی و برنامه ریزی برای حضور حرفه‌ای در مدارج بالاتر می‌تواند «ستاره ساز» را از یک برنامه تلویزیونی صِرف به یک آکادمی استعدادیابی فوتبالی تبدیل کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ان شاء الله

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج