۸۸۷۳۳۵
۴۴ نظر
۵۰۴۷
۴۴ نظر
۵۰۴۷
پ

چهار بار جراحیِ نوجوان ۱۷ ساله به خاطر آپاندیس!

نوجوان ۱۷ ساله کرمانی تاکنون به دلیل آپاندیس و درد در ناحیه شکم ۴ بار زیر تیغ جراحی رفته اما هنوز وضعیت جسمانی مساعدی ندارد و باید مهیای عمل دیگری شود. مادر این نوجوان مدعی است قصور پزشکی باعث بروز این مشکل برای فرزندش شده و قصد دارد موضوع را از طریق قانونی پیگیری کند.

خبرگزاری ایلنا: نوجوان ۱۷ ساله کرمانی تاکنون به دلیل آپاندیس و درد در ناحیه شکم ۴ بار زیر تیغ جراحی رفته اما هنوز وضعیت جسمانی مساعدی ندارد و باید مهیای عمل دیگری شود. مادر این نوجوان مدعی است قصور پزشکی باعث بروز این مشکل برای فرزندش شده و قصد دارد موضوع را از طریق قانونی پیگیری کند.

"مهدیه اسدی" مادر امیرعلی نوجوان ۱۷ ساله‌ای که به دلیل آپاندیس پنجم فروردین ماه امسال در بیمارستان پیامبر اعظم کرمان بستری شده و با گذشت حدود چهار ماه با پشت سر گذاشتن چهار عمل جراحی منتظر است که در صورت بهبود عفونت روده‌هایش برای پنجمین بار تن به تیغ جراحی بسپارد گفت: شب چهارم فروردین بود که امیرعلی گفت از ناحیه شکم احساس درد دارد. ایام تعطیلات نوروز بود و اغلب درمانگاه‌ها تعطیل بودند و به دلیل شدت درد حدود ساعت ۱۱ شب به همراه پدرش راهی بیمارستان پیامبر اعظم (ص) شدند. پدر امیرعلی‌حوالی ساعت ۴.۵ صبح زنگ زد و گفت: می‌گویند مشکوک به سنگ مثانه است؛ گفتم پس فعلا بیایید خانه تا فردا صبح پزشک متخصصی پیدا کنیم و پیگیر درمانش باشیم.

وی افزود: ساعت ۸.۵ صبح پسرم مجددا گفت: دل درد شدید دارم و چون تعطیلات عید بود باز هم مجبور شدیم او را به همان بیمارستان پیامبر اعظم ببریم. پس از معاینه پزشک به ما گفت: مشکل آپاندیس دارد و باید سریعا عمل شود و این در حالی بود که من ندیدم از پسرم آزمایش و سونوگرافی گرفته شود.

چهار بار جراحیِ نوجوان ۱۷ ساله به خاطر آپاندیس!

اسدی ادامه داد: عصر همان روز دکتر ب.م پسرم را در بیمارستان معاینه کرد و رضایت‌نامه گرفت که او را عمل کنند. عمل جراحی چهار ساعت طول کشید. بعد از عمل پسرم مدام حالت تهوع داشت و می‌گفت قفسه سینه و پشتم درد می‌کند. به راحتی قادر به نفس کشیدن نبود و رنگش کاملا سیاه شده بود. از همان شب بعد از عمل تب کرد و رفته‌رفته تبش بالاتر رفت. روز بعد آ‌مدند و به او اکسیژن وصل کردند. مدام وضعیت جسمانی‌اش وخیم‌تر می‌شد. بعد از سونوگرافی و رادیولوژی به ما گفتند که پسرتان باید دوباره جراحی شود.

وی ادامه داد: به دلیل شرایط بد جسمانی پسرم دکتر گفت باید برای عمل جراحی بعدی آماده شود و پسرم برای بار دوم تحت عمل جراحی قرار گرفت و روده اش را بیرون از شکم‌اش قرار دادند و دکتر به من گفت بر اثر پاره‌شدن آپاندیس روده پسرتان سوراخ شده و شکم اش عفونت کرده و ما مجبور شدیم این عمل را انجام دهیم.

مادر امیرعلی می‌گوید: فردی از عوامل بیمارستان به ما گفت که در حین عمل و برداشتن آپاندیس با تیغ جراحی روده اش را پاره کرده اند و طی 3 روز بعد از جراحی دوم شکم پسرم کاملا باز بود و وضعیت جسمی خوبی نداشت. درد پسرم را تشخیص نمی‌دادند و این جراحی ها در حالی انجام می شد که تمام شکم پسرم پر از آبسه های عفونی شده بود و مدام حالت تهوع و تب شدید داشت و در این شرایط هیچ کس به دادمان نمی رسید. هر وقت هم برای دیدن رئیس بیمارستان مراجعه می‌کردیم اجازه ملاقات به ما نمی‌دادند و می گفتند رئیس نیست یا جلسه دارد.

وی اضافه کرد: پزشکان بیمارستان پسرم را مرخص کردند و گفتند نیاز نیست بیمارستان بماند و دچار تب بیمارستانی شده و بهتر است به خانه برود و در منزل استراحت کند تا روند بهبودی اش را ارزیابی کنیم . به همین بهانه پسرم را از بیمارستان ترخیص کردند که بالاخره با تشخیص پزشک دیگری که خودمان به وی مراجعه کردیم برای پسرم سیتی اسکن تجویز کرد که مشخص شد تمام داخل شکم امیرعلی پر از آبسه‌های عفونی شده و به همین خاطر عمل چهارم بعد از 5 ساعت بر روی پسرم انجام شد.

مادر امیر علی با گریه می‌گوید: وقتی پسرم را از اتاق عمل بیرون آوردند تمام شکمش جای بخیه و تیغ جراحی بود. چهار بار شکمش را پاره و 50 تا بخیه زده بودند که متاسفانه با وجود چهار عمل جراحی بر روی شکم پسرم هنوز تب شدید داشت و این بار می گفت کلیه ام درد می کند که با مراجعه به دکتری قبلی سی. تی. اسکن برایش نوشته بود و تشخیص داد که شکم پسرم پر از آبسه های عفونی است گفت من به پزشک جراح نامه نوشتم که بین کلیه و کبد نیز آبسه عفونی وجود دارد و باید در حین عمل برداشته شود ولی متاسفانه همان پزشکی که چهار بار این جراحی ها را بر روی پسرم انجام داده بود این آبسه ها را برنداشته بود.

وی ادامه داد: از مسئولان بیمارستان درخواست کردم که دیگر این پزشک را بالای سر پسرم نفرستند و پزشک دیگری آمد و سریع پسرم را که در کنار چند بیمار عفونی دیگر بود به اتاق ایزوله انتقال داد و پزشک مربوطه حاضر به انجام ساکشن نمی‌شد چرا که اعتقاد داشت بین کبد و کلیه ریسک بالایی دارد و ممکن است خطر داشته باشد ولی به اصرار ما با عمل ساکشن این آبسه های عفونی توسط پزشک مربوطه برداشته شد.

اسدی می گوید: هنوز با گذشت حدود چهار ماه روده پسرم از شکمش بیرون است و به دلیل عدم خون رسانی کبود شده و فعلا دارد دارو مصرف می‌کند که مقدار عفونت داخل شکمش برطرف و فردا با انجام یکسری آزمایشات برای جراحی پنجم روده داخل شکمش قرار گیرد.

وی ادامه داد: 3 ماه پیش از طریق نظام پزشکی شهرستان کرمان از عوامل بیمارستان پیامبر اعظم (ص) و پزشک معالج پسرم شکایت کرده ایم که تاکنون جوابی در این خصوص دریافت نکرده ایم و می‌گویند پرونده در دست بررسی است و هزینه درمان پسرم و عمل های جراحی‌اش برای ما سنگین است به طور مثال همین عمل پنجم حدود 30 میلیون تومان برای‌مان هزینه دارد و ناگزیریم روزانه 3 الی 4 عدد کیسه کلستومی که قیمت آنها بالای 200 هزار تومان می شود را برای درمان پسرم تهیه کنیم.

مادر امیر علی در پایان اضافه کرد: مانده ام در آینده با این وضعیت جسمانی که برای پسرم به وجود آورده اند و چند بار شکمش پاره و بخیه خورده، چطور می‌تواند کار و فعالیت جسمانی داشته باشد.

وی در پایان گفت: آرزویم سلامتی دوباره امیر علی است ولی قصور پزشکی که نسبت به فرزندم صورت گرفت را تا آخر پیگیری خواهیم کرد و امیدوارم این اتفاق برای هیچ خانواده ای تکرار نشود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      ی مشت گاو تو این مملکت شدن دکتر

      پاسخ ها

      • ت

        یه سنوگرافی بگیرد از بچه ببینید کلیه هاش سرجاشه والا این دورو زمونه هیچی بعید نیست

      • بدون نام

        خدابهتون صبر و ب پسرتون شفا ی عاجل بده

    • بدون نام

      خدا لعنتشون کنه

    • بدون نام

      خدالعنت کنه مسءولین رو.که اجازه میدن این قصابها جان مردم روبه خطربندازن

      پاسخ ها

      • فردیس

        مسئولین باید شکایت این خانواده را رسیدگی کند چرا ما مردم بیمارستانها نمی توانیم ریس را ملاقات کنیم اگر عرضه جواب دادن را ندارند استیفای بدهند پول این قدر شیرین است باید به مردم جواب داد

    • یک ایرانی

      یه مشت پزشک بی شخصیت و بیسواد که با جون مردم بازی میکنن . وقتی قانون ضعیف باشه همینه .

      پاسخ ها

      • ب

        پزشک سهمیه ای بهتر ازین نمیشه

    • بدون نام

      خیلی نارحت شدم از ته دلم آرزوی سلامتی برا داداش عزیزم میکنم

    • بی نام

      جای تاسف است در بیشتر استان ها امکان درمان مناسب وجود ندارد یا پزشک پروازی دارند یا یک پزشک کلیه امور را تحت درمان قرار می دهد یعنی جراح متخصص و پزشک متخصص کمتر در شهرستانها و مراکز استانها وجود دارد فقط چند استان و مراکز استان ها مثل فارس آنهم مرکز استان و اصفهان و مشهد تا حدودی وضعیت متفاوت است
      حالا شکایت هم کند راه به جایی نخواهد برد

    • محمد محمد

      خواندم اشک ریختم.دعاهای زیادی داشته ودارم ولی به خدای خودم گفتم خدایا من هیچ ازتونمخوام فقط امیرعلی رو سالم به خانواده برگردون.آمین یارب العالمین

      پاسخ ها

      • کرمانشاه

        محمد محمد عزیز امیدوام خداوند تمام دعاهای شما انسان شریف رو براورده کنه وهرچه از خدا میخواید بهتون بده
        وباز ازخدامیخوام امیر علی وهمچنین تمام مریضا شفا یابند آمین .

    • خسته از ریا و دروغ

      هر بیماری که حس کند در حقش کوتاهی یا سهل انگاری شده میتواند از طریق هیئت انتظامی نظام پزشکی، پزشکی قانونی یا مستقیما از دادگاه تقاضای بررسی و ادعای خسارت کند . در هر شکایت تیم های مختلف پزشکی به جزئیات پرونده بررسی علمی و کتابی میکنند و در همان جلسات قاضی هم وجود دارد .
      اتهاب
      در اینمورد بررسی کامل جز به جز پرونده لازمه
      ولی کلیتی که بنده دریافت کردم بروز ابسه های متعدد شکمی و بعدها انسداد های روده ای هست که بدنبال هر التهاب شکمی و نیز آپاندیس پاره شده رخ داده و می دهد.

      اینکه پارگی خودبخود در اثر التهاب بوده یا در حین جراحی نیاز به یاداشت های عمل و بررسی پاتولوژی نمونه آپاندیس دارد . صرف گفتن یک پرستار ملاک قضاوت نیست

      در هر صورت شاید نیاز به بیش از ۱۰ بار باز کردن شکم و شستشوی آبسه ها دارد.

      و متاسفانه در کل خطر از دست رفتن بیمار در این مواقع بالا هست

    • بدون نام

      میداند دکتر عشقی عملش کنه .........

    • بدون نام

      باورکنین منم دل دردداشتم رفتم بیمارستان امام اهواز گفتن آپاندیسه بایدسریع عملش کنین...برادرم یه شربت معده برام خرید خوب شدم الان نزدیک ۲۳ساله که هنوز خبری ازآپاندیس نشده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الهی نصیب هیچکس نشه که گیره اینجوربه اصطلا دکتر که چه عرض کنم قصاب های بیسوادگیرکنی مریض میشه موش ازمایشگاهی....الهی خداشفاش بده

    • بدون نام

      خواهر من در آموزش وپرورش تا معلم بخواهد به دانش آموزی کوچکترین حرفی بزند از همه جا در بوق وکرنا میدمند که چی شد؟؟؟؟؟ میدونید چرا چون، خود کرده رو تدبیر نیست!! معلمی که وقتی ارباب رجوع بهش مراجعه میکنه رو با نهایت احترام و چایی بدرقه میکنه، چون معلم بدبخت مثل دکترها برای ارباب رجوع وقت تعیین نمیکنه. ولی حالا چی؟؟ زندگی یک جوان در خطره؟؟ جان یک آدم درمیانه. پس از حقت نگذر

    • بدون نام

      خواهر من در آموزش وپرورش تا معلم بخواهد به دانش آموزی کوچکترین حرفی بزند از همه جا در بوق وکرنا میدمند که چی شد؟؟؟؟؟ میدونید چرا چون، خود کرده رو تدبیر نیست!! معلمی که وقتی ارباب رجوع بهش مراجعه میکنه رو با نهایت احترام و چایی بدرقه میکنه، چون معلم بدبخت مثل دکترها برای ارباب رجوع وقت تعیین نمیکنه. ولی حالا چی؟؟ زندگی یک جوان در خطره؟؟ جان یک آدم درمیانه. پس از حقت نگذر

    • بدون نام

      شکایت از پزشک کلا به هیچ جا نمیرسه

      پاسخ ها

      • علیم

        دقیقا چون این قصور ها در جمع خودشون در وزارت بهداشت برسی میشه و هیچ وقت خودشون بر علیه خودشون رای نمیدن . مثل اینکه از یه قاضی به قوه قضاییه شکایت کنی ...
        خدا شفاش بده .

    • بدون نام

      خدا لعنتشون کنه این پسر بیچاره رو به این روز دراوردن خدا بهش شفا بده امیدوارم زودتر خوب بشی امیر علی عزیز.

    • بدون نام

      باید پیش دیوان عدالت شکایت کنید

    • اوسیراک

      این دولت که آب بردش و کاری بری کسی نمکنه ولی اگه خدا معجز داره حق مردم مظلومه تو همین دنیا از مسولان ما بگیره

    • بدون نام

      بيچاره.. چقدر اسفناک و چقدر غم انگیز

    • بدون نام

      خداوند شفایشان بدهد

    • metti

      وقتی با هر سهمیه آبکی هر شاسکولی بره دانشگاه و دکتر مهندس شه وضعیت بهتر از این نمیشه

    • بدون نام

      این وضعیت بهداشت ودرمان مردم است آنوقت آقای وزیر هی شعار میدهد که چنین وچنان هست درمان مردم بله سر تهرانیها سلامت کی پاسخ گوی این پدر ومادر وآن جوان زجر کشیده است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطور با جان مردم بازی می کنید این معصوم چه گنا هی کرده است

    • رها

      تاسف باید خورد به خاطر این بیمارستان و پرسنل بی مسولیت

    • مدو

      سلام پدر من هم یه عمل بای پس قلب انجام داد بعدش قفسه سینش عفونت کرد ده بار شکافتن و دوختن اخر سر هم غضروف وسط سینه رو برداشتن، خدا نگذره ازشون

    • بدون نام

      پزشکان ایرانی در خارج اگر مشغول باشند در بیمارستانها حالا اگر خارجیا قبول کردن با مدرکی دکترا انموقع دکتر ایرانی فقد کارش یا پانسمان یا نظافتچی همین اینا دکتر واسه ایران اما خارج وقیافه میگیرن اعتبار خارج از ایران ندارن دکترای خوب متخصص از ایران رفتن

    • بدون نام

      بی شرفا

    • بدون نام

      باتمام احترامی که برای شهدا جانبازان وخانواده های محترمشون قائل هستم ولی اینا همون پزشکانی هستند که بدون داشتن بهره هوشی مناسب برای علم خطیر پزشکی با سهمیه های مختلف وارد این عرصه شده اند امیدوارم این پسر عزیز سلامت باشند

    • بدون نام

      خدا به دادشون برسه، امان از بی توجهی و سهل انگاری تو بیمارستان ها

    • بدون نام

      وای وای وای چی بگم ....حالم خیلی بد شد اشکم در اومد خدا خودش به پسر عزیزت رحم کنه انشالله به لطف خدا سالم بشه من از ته دلم براش دعا میکنم.لطفا هرکی می خونه برای سلامتی دعا کنه.

    • بی نام

      چقدر از خواندن این خبر ناراحت شدم از ته دل آرزوی سلامتی براشون دارم،خدا از کسانی که باعث از بین رفتن سلامتی این جوون شدن نگذره و به سزای عملشون برسونه.

    • مهری هزاروندی

      مشابه همین اتفاق برای برادرم در بیمارستان آریا اهواز افتاد.

    • کمیل

      فقط باید بگم خدا به دادمون برسه توبدمملکتی گیرافتادیم این مملکت ادمویادکارتون علی باباوچهل دزدبغداد میندازه

    • ali

      خدا لعنت کنه اون دکتر بی شرف رو که با جون مردم بازی میکنه

    • بدون نام

      خدا از دکترش اگر عمدا سهل انگاری کرده نگذره اگه بچه خودش بود اینطور عملش میکرد اون وجدان کاری که میگن وقسم پزشکی شون کجاس!!!!!!!!!!

    • عباس

      بیمارستانهای دولتی از امریکا و انگلیس برای مردم ایران خطرناکترند چون در این مملکت پزشکان خدایی میکنند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عباس جان باهات موافقم دوست عزیز
        همین بلا رو سر دخترمنم آوردن ،،
        دخترمن هم ،باید دوباره بره اتاق عمل،
        دخترم تو بیمارستان خصوصی ،بالاترین هزینه، عمل کرده ، ولی دکتر بیسواد ،بیشعور ،ما رو داغون کرد، دکترعمل تخمدان رو نصفه ونیمه انجام داده،،،،،،
        خدا لعنتشون کنه،

    • بدون نام

      وقتی با پول یا سهمیه برند رشته پزشکی ، و بابت همون سهمیه داشتن تو دانشگاه با بدترین نمره بازم پاس بشن بیشتر از این انتظار دارین؟؟
      این چیزا زیاد تو دانشکده پزشکی هست

    • بدون نام

      بعد مجيد حسيني ميشينه تو تلويزيون ميگه ظرفيت پزشكي زياد شه تا يه مشت بي سواد دكتر شن اينجوري كنن بعد مردم هم براش ديت ميزنن اتفاقا بايد تعداد كمتر و گزينش علمي و اخلاقي خوبي بشن بعدش هر چقدر درآمد هم داشتن به هيچكي مربوط نيست شرايط رو سخت كنن ولي با سواد و متعهد باشن درآمد روزي ١٠٠ميليون هم اگه داشتن نوش جونشون
      من كشوراي ديگه بودم هزينه درمان ايران كمه نسبت به بقيه جاهاولي دكتر خوب هم زياد داريم ولي دكتراي غيرانتفاعي و سهميه كم نيستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج