۸۸۸۷۴۵
۱۸ نظر
۵۰۰۱
۱۸ نظر
۵۰۰۱
پ

اخذ مالیات از خانه‌های خالی تاثیری بر قیمت‌ ندارد

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که اخذ مالیات از خانه‌های خالی تاثیری بر کنترل قیمت مسکن ندارد،‌ گفت:‌ عده‌ای از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده اما نتوانسته‌اند اقساط آن را پرداخت کنند، به همین دلیل بانک‌ها خانه‌های این افراد را تملک کرده اند.

خبرگزاری تسنیم: دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان این‌که اخذ مالیات از خانه‌های خالی تاثیری بر کنترل قیمت مسکن ندارد،‌ گفت:‌ عده‌ای از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده اما نتوانسته‌اند اقساط آن را پرداخت کنند، به همین دلیل بانک‌ها خانه‌های این افراد را تملک کرده اند.

فرشید پورحاجت با بیان این‌که بخشی از خانه‌های خالی کشور متعلق به بانک‌هاست، اظهار کرد:‌ این مسئله بیشتر در تهران صادق است، از طرف بخش دیگری از خانه‌های خالی موجود در کشور به این موضوع برمی‌گردد که اشخاصی برای خرید مسکن از بانک‌ها تسهیلات دریافت کرده‌اند، اما نتوانسته‌اند اقساط آنرا بازپرداخت کنند و به همین دلیل نیز بانک‌ها این قبیل خانه‌ها را تملک کرده‌اند.

وی با بیان این‌که گفته می‌شود بانک‌ها در بخش مسکن ساخت و ساز می‌کنند درست است، ادامه داد:‌ قبلا بانک‌ها این کار را می‌کردند و ساختمان‌های زیادی در تهران وجود دارد که آنها را بانک‌ها ساخته‌اند. به‌عنوان مثال در محله سیروس تهران صندوق سرمایه‌گذاری مسکن بانک مسکن ساخت و ساز انجام داده است.

وی با اشاره به این که نمی‌توان ارزیابی درستی از این داشت که چه میزان از این خانه‌های خالی را می‌توان برای سیاست‌های کنترلی دولت به کار گرفت،‌ تاکید کرد:‌ اساسا ۵ درصد واحدهای مسکونی در کشورها باید به‌عنوان ذخیره جهت استفاده ابزاری دولت برای کنترل بازار وجود داشته باشد، اما در ایران نتوانسته‌ایم از این ابزار به درستی استفاده کنیم.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با یادآوری این‌که بر اساس آمار نفوس و مسکن سال ۹۵ بالغ بر ۱.۳ میلیون واحد مسکونی نسبت به خانوار کمبود داشته‌ایم، اظهار کرد:‌ معتقدم اخذ مالیات بر خانه‌های خالی تاثیر آنچنانی در کنترل قیمت‌ها نمی‌گذارد، چراکه گرانی‌های مسکن ریشه در تورم عمومی کشور دارد. این گرانی‌ها دومینه‌وار آغاز شده و در تمام مناطق حتی مناطق کم‌برخوردار شهری نیز افزایش قیمت به دلیل تورم را شاهد بوده‌ایم.

پورحاجت پیش‌تر با یادآوری افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی قیمت مسکن طی یکسال و چند ماه گذشته، اظهار کرد: هزینه های تولید مسکن متاثر از مولفه های متعددی است؛ مصالح ساختمانی و دستمزدها روی قیمت تمام شده تاثیر بیشتری دارند. بخش دیگری از هزینه ها مربوط به دستگاه‌های متخلف خدمات رسان از جمله آب، برق، شهرداری، خدمات مهندسی و ... است.

وی با بیان اینکه هزینه ساخت به تنهایی بدون خدمات به طور متوسط به ۳.۵ میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: به عنوان مثال در هر مترمربع ساختمان ۵ طبقه ۱۰۰ کیلوگرم فولاد مصرف می شود. قیمت هر کیلوگرم نیز حدود ۵۰۰۰ تومان است که هزینه بسیار بالایی را به تولیدکننده وارد می کند.

دبیر کانون سراسری انبوه سازان با اشاره به این که حدود ۲.۵ درصد هزینه‌های تمام شده مسکن مربوط به سیمان است، یادآور شد: بر اساس آخرین برآوردها در اهواز که توسط دانشگاه شهید چمران انجام داده، متوسط هزینه هر مترمربع واحد مسکونی به حدود ۳.۹ میلیون تومان افزایش یافته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جناب انبوه ساز نفوذ امثال شما بزاره تاثیر زیادی داره.
      شما ترس از دادن مالیات برای هزاران خانه خالیتون دارین

    • ساسان

      اره چون بر میگرده به پولدار ها و گردن کلفت ها که آنها هم دور زدن و رشوه دادن و پارتی بازی را خوب بلد هستند.....دلم میخواست این قانون واسه قشر متوسط و ضعیف بود روز دوم اجرای میکردند .کلی هم داخل تلوزیون و اخبار و روزنامه از محاسن این کار بزرگ انقلابی تعریف میکردند.....ما را به شما امید نیست شر نرسانید

    • ساسان

      اره چون بر میگرده به پولدار ها و گردن کلفت ها که آنها هم دور زدن و رشوه دادن و پارتی بازی را خوب بلد هستند.....دلم میخواست این قانون واسه قشر متوسط و ضعیف بود روز دوم اجرای میکردند .کلی هم داخل تلوزیون و اخبار و روزنامه از محاسن این کار بزرگ انقلابی تعریف میکردند.....ما را به شما امید نیست شر نرسانید

    • متذکر

      اکاذیب بافته شده توسط این فرد برای تثبیت قیمتهای تخیلی مسکن است. در حالیکه اگر مسکن براساس هزینه های ساخت و میزان مصالح بکار رفته و با یک سود عالانه قیمت گذاری شده و مابقی شده قیمت فروش بعنوان مالیات اخذ شود دیگر کسی نمی تواند قیمت تخیلی بدهد. وگرنه اگر مالیات درصدی از قیمت فروش باشد باعث گرانتر شدن قیمت مسکن میشود!

    • کارشناس

      اگر مسکن قیمت گذاری گردد با توجه به گران شدن مصالح کاملاً مشخص میشود که فاصله بین قیمتهای واقعی مسکن با قیمتهای ارائه شده بسیار زیاد است و تمام تلاش این افراد و سودجویان حفظ قیمتهای تخیلی با هر ترفند و توجیهی است. درحالیکه حاضر نسیتند ملکشان قیمت گذاری شود!
      تنها راه خروج مسکن از بن بست سقوط آزاد قیمت مسکن است و تلاش برای عادی جلوه دادن قیمتهای تخیلی مسکن را برای سالهای دور در کما نگه خواهد داشت!

    • بدون نام

      لطف کنید راجب خریدهای انبوه مسکنهای مهر پردیس که گاهن به چندین بلوک یازده طبقه میرسد و دلالی املاک با استفاده از گرون کردن املاک توضیح بدهید

    • بدون نام

      قیمتهای تخیلی خریدار پیدا نخواهد کرد و با هیچ کلکی هم نمیشود این قیمتها را به مردم تحمیل کرد!
      همه مردم در جریان گرانی های چند برابری قیمت مسکن آنهم بدون دلیل بوده اند و می دونن آنموقع که قیمت مصالح افزایش پیدا نکرده بود بازهم قیمتها چند برابر بالا رفته است. پس با این اراجیف نمی توان قیمتهای توهمی رو حفظ کرد!!!!

    • بدون نام

      مالیات باید فقط مازاد قیمت واقعی باشد نه درصدی از آن!

    • بدون نام

      افزایش قیمت مصالح فقط می تونسته باعث افزایش 5 درصدی قیمت مسکن شه نه افزایشهای 5 الی 6 برابری قیمت آن!!!!!!!!!!!!
      سقوط آزاد قیمت مسکن حتمیه

    • بدون نام

      مالیات بر خانه های خالی و کسانیکه بیش از یک خانه دارن قیمت مسکن را شدیدا پایین میاورد

    • بدون نام

      کسی که در آخر پول مالیات را خواهد پرداخت کسی نیست جز مصرف کننده.پس زیاد سخت نگیرید که به ضرر خودمون تموم میشه

    • من

      شما انجام بدید اگه تاثیر نداشت اونوقت بگید... از چی میترسید؟

    • حمید فرساد

      چون‌برای اثبات خالی بودن آپارتمان ضوابطی از قبیل میزان‌مصرف آب و گاز وبرق ممکنه در نظر گرفته شود و مالکین برای اینکه ثابت کنند از این خدمات استفاده شده به طور ظاهری از اینها استفاده خواهند کرد تا قبض آنها نشان دهنده استفاده از ملک باشد که از مالیت معاف شوند، از این‌جهت ضرر هنگفتی به لحاظ استفاده بیش از حد از منابع برق و آب وگاز به مملکت وارد خواهدشد. به علاوه نسبت به بسیاری افراد که گاه بگاه به علت شغل یا ماموریت یا مسافرت موقت ممکن است مشمول این طرح گردند اجحاف خواهد شد.

    • بدون نام

      شما ها از دادن مالیات بادادن رشوه فرار کرده اید ولی قانون گرفتن مالیات از مالکان چندین واحد بنا به نظر کارشناسان در افت قیمت مسکن تاثیر فوقالعادی دارد مگر با مافیای مسکن روبرو شوند که با اخذ مالیات خانه های خالی مخالفت می کنند

    • بدون نام

      فقط سقوط قیمت مسکن و واقعی شدن آن می تواند سازندگان طماع را از ضررهای مکرر نجات دهد وگرنه همچنان باید بابت طماعی خودشان ضرر بدهند!

    • بدون نام

      قیمت واقعی هر متر مسکن حداکثر متری 50 هزار تومانه!!!!!!

    • بدون نام

      استفاده از آب و برق و گاز برای اثبات خالی نبودن ملک به منظور معافیت از مالیات خانه یا آپارتمان خالی از سکنه موجب ضررهنگفتی به این منابع حیاتی کشور است.

      پاسخ ها

      • ب

        شما غصه منابع کشور رو میخوری یا فکرخونه های خالی خودتی؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج