۸۸۹۸۴۷
۳۸ نظر
۵۰۸۳
۳۸ نظر
۵۰۸۳
پ

خوشبختی یعنی با مادرشوهرت خوب باشی!

در این مطلب به بهانه مورد توجه قرار گرفتن بنر‌های شهرداری زنجان برای اصلاح روابط عروس و مادرشوهر در شبکه‌های اجتماعی، توصیه‌هایی به عروس‌ها و مادرشوهر‌ها خواهیم داشت.

روزنامه خراسان - بنفشه دولت‌آبادی: بعضی از حرف‌ها نقل امروز و دیروز نیست؛ حتی نقل امسال و پارسال هم نیست؛ مثل همین سابقه اختلاف بین مادرشوهر و عروس که ریشه در طرز فکری قدیمی و صد البته اشتباه دارد، اما انگار قصد ندارد از بین بعضی زنان، رخت ببندد. در این بین، اگر کمی منصفانه‌تر به این قضیه توجه کنیم، با اندکی صبر و خویشتن‌داری به راحتی می‌توانیم از این سد‌های ارتباطی که خودمان (به اشتباه) درست کرده‌ایم، عبور کنیم. به راستی این همه انرژی که در طول تاریخ به پای این گونه اختلافات ریخته شده، این همه دل شکستن‌ها و اشک‌ها که به پای این طرز فکر قدیمی ریخته شده و این همه رنج و غصه که بر عروس‌ها و مادرشوهر‌ها در طول تاریخ بشریت روا شده، به چه دلیل بوده است؟

در این مطلب می‌خواهیم بگوییم رابطه عروس و مادر شوهر هم می‌تواند لبریز از عشق و محبت باشد. قبل از هر چیز، بیاییم این پیش داوری‌های ذهنی و عقاید کهنه را کنار بگذاریم.

در ادامه و به بهانه مورد توجه قرار گرفتن بنر‌های شهرداری زنجان برای اصلاح روابط عروس و مادرشوهر در شبکه‌های اجتماعی، توصیه‌هایی به عروس‌ها و مادرشوهرها خواهیم داشت.

خوشبختی یعنی با مادرشوهرت خوب باشی!

۶ توصیه به عروس خانم‌ها

سعی کنید نگرش‌های منفی درباره مادر شوهر را از ذهن دور کنید و چنین تصوراتی بر رفتار و گفتارهایتان تاثیری نگذارد. قرار است در یک فرایند تدریجی شما مادرشوهرتان را آگاهانه و از صمیم قلب دوست بدارید. قطعا شما نمی‌توانید مادر شوهرتان را اندازه مادر خودتان دوست داشته باشید، اما می‌توانید او را به عنوان یک مادر و یک زن دوست داشته باشید.

احترام به پدر و مادر همسر و کمک به آن‌ها از رموز مهم دست‌یابی به خوشبختی در زندگی‌مشترک است چراکه احترام به آن‌ها در واقع نوعی احترام به همسر خودتان است و با این کار در دل همسرتان به جایگاه ویژه‌ای دست خواهید یافت و متقابلاً احترام به پدر و مادر خود را با این کار تثبیت می‌کنید.

هیچ‌گاه نکات منفی خانواده همسرتان را به دیگران و به خصوص خانواده خودتان بازگو نکنید. اگر زمانی مسئله‌ای شما را به شدت آزرده خاطر کرد، می‌توانید به آرامی و در یک فرصت مناسب به همسرتان گوشزد کنید تا شوهرتان خودش مشکل را مدیریت کند و موضع‌گیری بین شما و مادر شوهرتان ایجاد نشود.

فراموش نکنید همه انسان‌ها نقطه ضعف‌هایی دارند. خود شما هم عاری از اشکال نیستند. سعی کنید اگر اشتباهاتی در رفتار مادرشوهرتان دیده شد، آن را ببخشید و فراموش کنید. در مقابل خاطرات و اتفاقات خوب را به یاد بیاورید. کش دادن اتفاقات ناگوار چیزی جز افزایش احساس خشم و نفرت عاید شما نمی‌کند.

خوشبختی یعنی با مادرشوهرت خوب باشی!

حسادت را کنار بگذارید. عشق و محبت بین هر مادر و فرزندی وجود دارد. بین مادر شوهر و همسر شما هم عشق و محبت مادر و فرزندی طبیعی است. آن را به رسمیت بشناسید. این عشق و محبت میان آن‌ها باعث بی اعتنایی و کم شدن عشق به شما نمی‌شود و جایگاه شما به عنوان همسر و شریک زندگی برای همیشه در ذهن شوهرتان پابرجاست.

به یاد داشته باشید لازم نیست همه صحبت‌ها و رفتار‌های مادرشوهرتان را جدی بگیرید و همه آن را تحلیل کنید و به عبارتی غرض‌ورزانه بدانید. بعضی از رفتار‌ها و صحبت‌ها را نشنیده بگیرید و با یک لبخند از کنار آن‌ها بگذرید.

۶ توصیه به مادرشوهر‌ها

به استقلال فکری و سلیقه شخصی عروس خود احترام بگذارید چراکه این کارتان تاثیری مستقیم بر آرامش زندگی پسرتان دارد. گرمی زندگی‌مشترک آن‌ها در دور بودن از دخالت‌ها و اظهارنظر‌های غیر لازم است.

گفتار و رفتارتان به گونه‌ای باشد که عروس‌تان شما را تایید و تکریم کند و از شما درس زندگی بیاموزد. در ضمن پسرتان را به حمایت همه جانبه از همسرش تشویق کنید و از او بخواهید که به همسر خود احترام بگذارد. همچنین در مهمانی‌ها به حریم خصوصی عروس خود احترام بگذارید و وارد بحث‌های زنان دیگر درباره معایب عروس‌هایشان نشوید و کنایه نزنید.

در مقابل برخی ناملایمات و ناپختگی‌ها، صبورانه رفتار کنید. فراموش نکنید او تجربه شما را ندارد و ممکن است در بعضی مواقع رفتاری که مورد پسند شماست، انجام ندهد. به او ایراد نگیرید. شما هم این مسیر را طی کرده‌اید، تعصبات غیرمعقول و عقاید گذشته را کنار بگذارید.

خوشبختی یعنی با مادرشوهرت خوب باشی!

بسیاری از حسادت‌ها و کدورت‌ها در اثر منفی‌نگری و پیش‌داوری‌های نادرست به وجود می‌آید. سعی کنید با یک گفت‌وگوی صمیمانه، اعتماد عروس‌تان را به خود جلب و مثبت‌اندیشی را در وی تقویت کنید. نگذارید سنت و عقاید گذشته این ذهنیت را در شما و او شکل دهد که حسادت و کدورت در عروس و مادر شوهر طبیعی است.

برای حضور در مراسم خانوادگی به شخص خودش زنگ بزنید و او را دعوت کنید نه این که به پسرتان ارجاع دهید که به عروس‌تان بگوید. شاید بسیاری از همین مسائل ساده و پیش پا ا فتاده منشأ بسیاری از کدورت‌ها باشد. با این کار نشان می‌دهید به او احترام می‌گذارید.

عروس‌تان رقیب شما نیست. مطمئن باشید محبت‌های زوجی جایگاه خودش و محبت مادر و فرزندی هم جایگاه خاص خود را دارد. همان‌طور که شما خودتان عشق و محبت‌های مختلفی را با همسر، والدین و فرزندان‌تان تجربه کرده‌اید، پسر شما هم می‌تواند عشق و محبت را با چنین افراد مختلفی تجربه کند. در این گونه موارد حساس نباشید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مادرشوهر عصا بدسته؟ یعنی 50 سال با پسرش تفاوت سنی داره؟ عروسهای بدجنس فکر می کنند خودشون همیشه بیست ساله می مونند؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه فکر کنیم مادرشوهر مادر خودمونه و بهش احترام بذاریم مشکلی پیش نمیاد

      • بدون نام

        به شرطی که اونم فکر کنه عروس دخترشه و ادای محبت رو درنیاره

      • بدون نام

        مادرشوهر من یه جادوگره ، اصلا درست بشو نیست بعد 18 سال که باهاش مدارا کردم الان آرزوی مرگشو میکنم

    • بدون نام

      اگه آدم عاشق شوهرش باشه میتونه مادرشوهرشو دوست داشته باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مادر بزرگم می گفت اگه شوهرتو دوست داری از کسی که اونو تربیت کرده تشکر کن با رفتارت

    • طناز

      مادرشوهرها اکثرشون رومخن!!! مگه فرشته هاشون بقیه موزی وآب زیرکاه، مادر شوهر من خودش جوون شوهرش سالم وسرحال ،۳تاپسر دیگم داره مجردن ؛ اونوقت سرش درد میگیره زنگ میزنه شوهرمن ۴۵کیلومتربیادببرش دکتر!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم فکر کن فقط شوهر تو رو داره شاید اونا براش وقت نمیذارن و به فکرش نیستند

      • بدون نام

        خب وقتی پسرا زن میگیرن میشن دردونه ی مامانشون، بگو اگه میخواد اذیت کنه میسپارمش به خدا، اینطوری هم اعصابت آرومه هم خدا خودش حساب همه چیزو داره

    • بدون نام

      خوشبختی یعنی اینکه مادر شوهرت انقدر برای خودش گار و تفریح و سرگرمی.داشته.باشه که دیگه براش مهم نباشه تو داری چیکار می کنی همین که سالمید و باهم خوبید خوشحال و راضی باشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدا قسمت بکنه ایشالله

      • بدون نام

        عزیزم مال من اینجوریه، ولی میگه شما هم با من بیایید تو این تفریحات

    • بنده ی خدا

      اغلب ماایرانی هانگاهمان تودهنه دیگرانه که چه می گویندحتی اقصی نقاط کشوراین معظل وجوددارد.به عنوان مثال دریکی ازشهرهای مجاورمان بیماری نزدپزشک میره بااولین نسخه بهبودپیدامی کنه وبرعکس بیماری نزددکتردیگری می رودولی نسخه آن پزشک کارسازنیست بعدش خانم ها دورهم جمع میشن وکارشناسی می کنندفلان پزشک خیلی خوبه وفلان پزشک خوب نیست خلاصه این اظهارنظردهن به دهن منطقه ی وسیعی را اشغال می کنه وهمان مثله یه کلاغ وچهل کلاغ میشه.حالامساله یه مادرشوهرهم همینطور است براثرتبلیغ نادرست وغیراصولی متاسفانه نام این فرشته ی زحمت کش به خوبی یادنمیشه البته توهرقشری ازجامعه خصوصا خانواده که کوچکترین جامعه است همه مثل هم نیستندخوب است بدهم هست.درمجموع افکار,,سلیقه,نظر,طرزبرخورد,آداب ورسوم,ودیگرصفات انسانها, باهم فرق دارند.بالاخره انسان جایزالخطاست هرکس باشه مرتکب خلاف خواهدشد.نمیشه فرد بایه خلاف کوچک ویاسهوی بگیم فلانی خوب نیست.پس جیزی راکه برای خودت نمی پسندی برای دیگران هم مپسند.

    • Dr. setayesh

      کاش احترام همه بزرگترها و حفظ کینم هر کسی ک میخواد باشه ما آریایی هستیم از نسل کوروش احترام توي خون ماست.من ب‌ا اينکه هنوز ازدواج نکردم ولی احترام خیلی از آدمایی ک بدی کردن در حقمن نگه میدارم.

    • بدون نام

      مادرشوهر من که خدا ازش راضی نشه هیچوقت، گندی به زندگی من و شوهرم زد که تا قیامت این گند پاک نمیشه. زندگیمون رو خراب کرد. خاک نگیرتش

    • بدون نام

      خیلی عالی بود
      مرسی

    • بدون نام

      حالا من با مادر شوهر حسودم که یکسره گیر اینه که من از دخترش جلو نزنم چجوری رفتار کنم ،خود خود نامادری سیندرلا به شدت حسود به شدت !

      یه غذا درست کنم خوشمزه بشه مهمونا تعریف کنن ،بینوا نمی دونه چکار کنه ،فوری سیصد تا مثال میاره که دستپخت فلانی رو ندیدید !!!!!
      با داماداش که هرررررگزز هم صحبت نباید بشی وگرنه یه حرفی برات درست میکنه ،

      خودش و دخترانش دوازده ماه سال دکتر اند بس که حسودن سلامت نیستند .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مادرشوهرت درگیر عقده است.تا درمان نشه زندگی هودش و بقیه همینه.

    • بدون نام

      متاسفانه دختراي و عروسهاي ايراني تحت جو سنت قرار دارند و حتي با داشتن مادر شوهر خوب بازم بهانه و ايراد ميگيرند .

    • بدون نام

      بعضی از مادرا برای دختر خودشون از مادرشوهرم بدترن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمونه اش مادر من که دخالت نابجا میکنه

      • بدون نام

        آخه آدم میتونه جواب مامان خودشو ولی جواب مادرشوهر و نه

    • بدون نام

      همیشه هم مادر شوهرا بد نیستن
      الان مادر شوهر خود من خییییلی خوبه وجالبیش اینجاست که همیسه هم طرف منو میگیره به جای پسرش

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه مثل تو خوش شانس نیستن

      • رزا

        دقیقا اینجور مادرا چو پسرشون رو دوست دارن کاری می کنن که زندگیش حفظ بشه

    • بدون نام

      مادر شوهر من تو سن ۳۵ سالگی تصادف می کنه و از دنیا میره در حالی که شوهرم ۱۵ ساله بود .دوست مامانم بوده و همه میگن فوق العاده مهربون و دلسوز بوده،نه اینکه چون فوت شده دارم میگم ؛ خواهر شوهرام به اون رفته ان و مهربون و دلسوزن و همیشه طرف عروس خانواده رو می گیرن و پشتیبان ما بودن البته خدارو شکر شوهر خوبی دارم

    • بدون نام

      قلبم از دست این مادر شوهرم خونه،خدا ازش نگذره،داغونم،خسته شدن دیگه خدایا راهی نجاتی

    • هانی

      شما عروسا فکر میکنید مادرشوهر نمیشید خودتون؟؟
      مادرای خودتونم مادرشوهر یکی دیگه ان اوناهم موزی و اب زیرکاهن اوناهم حسود خونه خراب کنن؟؟ فقط مادرشوهرخودتون بده؟؟
      یذره حسادت و‌کینه رو بزارید کنار خودتون خوب باشید واس آرامش خودتون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا طوری صحبت میکنید که انگار فقط عروسا بدن ؟! شاید مادرشوهرا بد باشن

    • منظرظهره

      من خودم مادر شوهرم خدا میدونه هر کاری از دستم بر بیاد برای عروسام میکنم ولی اول آخر از مادر شوهر خوششون نمیاد عیب خانواده هاشونو چه کوچک چه بزر گ زیبا جاوه میدن وحسنات اقوام شوهر رو زیر سوال میبرند من که فقط به خاطر خدا ودل خودم وپسرم ونوم کوتاه میام

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا باهاتون موافقم

    • بدون نام

      چرا نظرات پخش نمیشه ،منم طبق قوانین ارسال میکنم و هیچ توهین و بی احترامی به احدی نمی کنم.
      حتی در موارد اجتماعی هم این مشکل هست ،چرا؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        برترینها سلیقه ای میذاره

    • رهااااا

      نقش شوهر به عنوان پل ارتباطی و مشخص کننده حد و حدود طرفین بسیار مهنه

    • بدون نام

      خدایا شاهدی که خانواده و فامیل همسرم ،در حق من ظلم کردند،تهمت زدند،بی احترامی کردند،حق من رو ندادند،قلبم شکسته،تو مرهم قلبم باش،داد منو تو بستان ای عدل کل.

    • بدون نام

      عروس های امروزی مادر شوهر رو میخورن...

    • بدون نام

      اگر آدم از خدا نترسه از هیچ چیز و هیچ کس و هیچ کاری هم نمی ترسه. اگر به خاطر خدا انسان از خیلی چیزها گذشت کنه، حسود نباشه و بدونه پیش خدا گم نمیشه، زندگیها بهتر می شه. ولی افسوس ...

    • بدون نام

      مادر شوهر خوب مادرشوهر مرده است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج