جاباما
۸۸۹۸۸۰
۴ نظر
۵۷۲۷
۴ نظر
۵۷۲۷
پ

غول‌پیکرترین و با‌ظرفیت‌ترین کشتی‌های تفریحی اقیانوس‌نورد

کشتی‌های کروز علاوه بر کابین مسافران که معمولا فضایی شبیه اتاق‌های هتل دارند، دارای امکانات متنوعی مثل رستوران‌های مختلف، امکانات فرهنگی مانند سینما، فروشگاه‌های گوناگون، امکانات تفریحی متنوع از استخر و تفریح‌های آبی تا حتی در برخی از نمونه‌های بزرگ، پیست کارتینگ و ماشین‌بازی برقی هستند.

روزنامه جام‌جم: حتما اسم کشتی‌های کروز را شنیده‌اید؛ نوعی از کشتی‌های مسافری که برای سفر‌های تفریحی استفاده می‌شوند. این کشتی‌ها علاوه بر کابین مسافران که معمولا فضایی شبیه اتاق‌های هتل دارند، دارای امکانات متنوعی مثل رستوران‌های مختلف، امکانات فرهنگی مانند سینما، فروشگاه‌های گوناگون، امکانات تفریحی متنوع از استخر و تفریح‌های آبی تا حتی در برخی از نمونه‌های بزرگ، پیست کارتینگ و ماشین‌بازی برقی هستند. در واقع تجربه سفر با این نوع کشتی‌ها به ویژه کشتی‌های کروز بسیار بزرگ مانند اقامت در هتلی با امکانات گوناگون بوده که بر آب‌های اقیانوسی روان است.

یکی از تاریخی‌ترین و نام‌آشناترین کشتی‌های گردشی، کشتی بزرگ تایتانیک بود که ۲۶ فروردین ۱۲۹۱/ ۱۵ آوریل ۱۹۱۲ در پنجمین روز از اولین سفر مسافری‌اش از لندن به سمت نیویورک با حدود ۲۲۲۴ مسافر، با کوه یخی برخورد کرده و غرق شد و فقط ۷۱۰ نفر از مسافرانش جان سالم به در بردند، اما از آن سال‌های دور تاکنون صنعت ساخت کشتی‌های گردشی با سرعت زیادی پیشرفت کرده است.

این روز‌ها سفر با کشتی‌های گردشی به یکی از جذاب‌ترین، خاطره‌انگیزترین و البته گران‌قیمت‌ترین سفر‌های دریایی تبدیل شده است؛ به طوری که بسیاری از این سفر‌ها با هدف رفتن به مقصد خاصی انجام نمی‌شود، بلکه مسافران فقط برای چند روز اقامت در این کشتی‌های زیبا از مبدایی حرکت می‌کنند و پس از چند روز اقیانوس‌گردی به همان نقطه بازمی‌گردند. در ادامه با ده نمونه از غول‌پیکرترین و با‌ظرفیت‌ترین نمونه‌های این کشتی‌های تفریحی اقیانوس‌نورد آشنا خواهیم شد. برگرفته از: The Humble Rich, The Beautiful Life, The Muster Station

سمفونی دریا‌ها (MS Symphony of the Seas)

غول‌پیکرترین و با‌ظرفیت‌ترین کشتی‌های تفریحی اقیانوس‌نورد

سمفونی در حال حاضر بزرگ‌ترین کشتی کروز دنیاست که از سال ۱۳۹۷ فعالیتش را آغاز کرده و از لحاظ ساخت به عنوان خواهر کشتی هارمونی دریا‌ها شناخته می‌شود. ساخت این کشتی حدود سه سال در کارخانه کشتی‌سازی اس‌تی‌ایکس فرانسه زمان برده و شرکت کشتی‌های مسافرتی رویال کاریبین اینترنشنال مالک آن است. طول این کشتی در حدود ۳۶۱ متر و ارتفاعش ۵/۷۲ متر است.

این کشتی با ۱۸ عرشه برای ۵۵۱۸ تا حداکثر ۶۶۸۰ مسافر و ۲۲۰۰ نفر خدمه ظرفیت دارد. در این کشتی رویایی ۲۲ رستوران، ۲۴ استخر و ۲۷۵۹ کابین تعبیه شده است. این کشتی ۲۲۸۰۸۱ گیگاتُن وزن دارد و پهنه اقیانوس را با سرعت ۴۱ کیلومتر بر ساعت می‌پیماید. امکاناتی مانند پارک آبی کودکان، زمین بسکتبال استاندارد، پیست اسکی روی یخ، دو صخره مصنوعی ۱۳ متری برای صخره‌نوردی و همچنین پارک بزرگی با بیش از ۲۰ هزار گونه گیاه استوایی نیز در این کشتی فراهم شده است!

شیفته دریا‌ها (MS Allure of the Seas)

غول‌پیکرترین و با‌ظرفیت‌ترین کشتی‌های تفریحی اقیانوس‌نورد

این کشتی تفریحی نیز تحت مالکیت رویال کارائیب اینترنشنال است. این کشتی خواهر کشتی سراب دریاهاست. فرآیند ساخت این کشتی از بهمن ۱۳۸۴/ فوریه ۲۰۰۶ در تورکوی فنلاند آغاز و در سال ۱۳۸۹/ ۲۰۱۰ به آب انداخته شد. این کشتی تا سال ۱۳۹۵ که هارمونی کارش را آغاز کرد، بزرگ‌ترین کشتی تفریحی دنیا بود. «شیفته دریاها» اولین کشتی‌ای است که در تمام طول سال مشغول برگزاری سفر‌های تفریحی در ناحیه دریای کارائیب است.

طول این کشتی با همتای قدیمی‌تری که دارد به نام سراب دریا‌ها (Oasis of the seas) تقریبا برابر و معادل ۳۶۰ متر است. سایر ویژگی‌های ابعادی و ساختی این دو کشتی نیز کاملا مشابه است؛ ۲۲۵۲۸۲ گیگاتُن وزن دارند و با سرعت ۹/۴۱ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کنند. با این تفاوت که سراب دریا‌ها یک سال زودتر به آب انداخته شد. به همین علت هر دوی این خواهر‌های دوقلو در یک جایگاه قرار می‌گیرند.

از جمله امکانات این کشتی رویایی می‌توان به فضای دو طبقه برگزاری مراسم‌ها، آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۱۳۸۰ نفر، پیست اسکی روی یخ، ۲۵ سالن غذاخوری، رستوران و کافی‌شاپ با نمای دریا اشاره کرد. همچنین این کشتی برای تأمین انرژی نیز مجهز به سیستم‌های مولد خورشیدی شده است.

هارمونی دریا‌ها (Harmony of the Seas)

غول‌پیکرترین و با‌ظرفیت‌ترین کشتی‌های تفریحی اقیانوس‌نورد

شرکت کشتیرانی رویال کاریبین اینترنشنال از معروف‌ترین مجموعه‌های ارائه‌دهنده سفر با کشتی‌های کروز عظیم‌الجثه و مجهز است. همان‌گونه که اشاره شد کشتی هارمونی دریا‌ها و سمفونی دریا‌ها هر دو در کارخانه کشتی‌سازی فرانسوی اس‌تی‌ایکس ساخته شده‌اند با این تفاوت که هارمونی سه سال بزرگ‌تر است و پس از چهار سال ساخت از سال ۱۳۹۵ فعالیتش را آغاز کرده است.

وزن این کشتی غول‌پیکر ۲۲۶۹۶۳ گیگاتُن و طولش در حدود ۳۶۲ متر است و با حداکثر سرعت ۴۶ کیلومتر بر ساعت اقیانوس را می‌پیماید. این کشتی نیز مانند سمفونی ۱۸ عرشه دارد که ۱۶ عرشه آن در اختیار مسافران است. همچنین با داشتن ۲۷۴۷ سوئیت در مجموع برای بیش از ۵۰۰۰ مسافر گنجایش دارد. هارمونی نیز مانند خواهرش از امکانات بی‌نظیر تفریحات آبی متنوع مانند شبیه‌ساز موج‌سواری، مجموعه‌های ساحلی و ۲۳ استخر شنا، پارک آبی مجهز، ۲۰ رستوران و فضای آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۱۴۰۰ نفر برخوردار است.

آیدانوا (AIDAnova)

غول‌پیکرترین و با‌ظرفیت‌ترین کشتی‌های تفریحی اقیانوس‌نورد

آیدانوا از جدیدترین کشتی‌های کروز است که در کارخانه کشتی‌سازی آلمانی مِیر‌ورفت (Meyer Werft) برای شرکت کشتی‌های تفریحی آیدا ساخته شد. مراحل ساخت این کشتی در مرداد ۱۳۹۷/ آگوست ۲۰۱۸ به پایان رسید و اولین سفر تفریحی‌اش را در ۲۸ آذر ۹۷ از جزیره تِنِریف در جزایر قناری آغاز کرد. آیدانوا اولین کشتی در جهان است که به صورت کامل از گاز طبیعی مایع استفاده می‌کند.

برای کاهش هزینه طراحی و همچنین گازسوز بودن این کشتی شرکت کشتیرانی کارنیوال کروز نیز سفارش نمونه مشابه آن را داده که تا سال آینده تحویل خواهد شد. طول این کشتی تفریحی ۳۳۷ متر، وزن آن ۱۸۳۹۰۰ گیگاتُن است و گنجایش ۶۶۰۰ مسافر را دارد.

ام‌اس‌سی مراویلیا (MSC MERAVIGLIA)

غول‌پیکرترین و با‌ظرفیت‌ترین کشتی‌های تفریحی اقیانوس‌نورد

مراویلیا بزرگ‌ترین کشتی تفریحی شرکت کشتیرانی ام‌اس‌سی کروز بود که در کارخانه شانتیر دِآتلانتیک فرانسه ساخته شده است. این کشتی از دو سال پیش (سال ۱۳۹۶) فعالیت خود را آغاز کرده است. مراویلیا با ۴۵۰۰ نفر گنجایش، زمانی که فعالیتش را آغاز کرد، چهارمین کشتی تفریحی بزرگ دنیا بود. تا امسال مسیر حرکتی این کشتی تفریحی بیشتر در قسمت غربی دریای مدیترانه متمرکز بود، اما گفته می‌شود از پاییز امسال به سمت آمریکا خواهد رفت و سفر‌های ام‌اس‌سی در بخش شمالی آمریکا را به‌عهده می‌گیرد.

از امکانات این کشتی تفریحی می‌توان به مسیر پیاده‌روی طولانی با سقف ال‌ای‌دی، پارک آبی با سرسره‌های آبی متنوع، آموزش‌های صخره نوردی با طناب، اسپا، سالن آمفی تئاتر و بیش از ۱۰ فضای غذاخوری و رستوران اشاره کرد. طول این کشتی در حدود ۳۱۵ متر و وزنش ۱۷۱ هزار و ۵۹۸ گیگاتُن است و ۱۵ عرشه برای مسافرانش دارد. مراویلیا با سرعت ۴۲ کیلومتر بر ساعت اقیانوس را می‌پیماید.

نمونه جدید این کشتی با نام ام‌اس‌سی بلیسیما (MSC Bllissima) نیز ساخته و از فروردین امسال فعالیت خود را در دریای مدیترانه آغاز کرده و قرار است برای سال آینده به خلیج‌فارس و محدوده آب‌های امارات متحده عربی منتقل شود.

طیف دریا‌ها (Spectrum of the Seas)

غول‌پیکرترین و با‌ظرفیت‌ترین کشتی‌های تفریحی اقیانوس‌نورد

نسل جدیدی از کشتی‌های تفریحی شرکت کشتیرانی رویال کارائیب اینترنشنال است که فروردین امسال اولین سفر خود را از بارسلون به مقصد شانگ‌های در مدت ۴۶ شب انجام داد. محل اصلی فعالیت این کشتی در اقیانوس آرام و شرق آسیا خواهد بود.

امکانات این کشتی تفریحی بزرگ شامل ۱۱ رستوران، ۱۵ کافی‌شاپ، سه استخر، اسکی روی آب، بازی‌های آبی، امکانات بدنسازی و اسپا، صخره‌نوردی، ترامپولین در ارتفاع، مسیر دویدن، شهربازی، مسابقات ماشین‌سواری و آمفی‌تئاتر است. طول این کشتی تازه وارد حدود ۳۴۷ متر و وزنش ۱۶۹ هزار و ۳۷۹ گیگاتُن است.

این کشتی ظرفیت ۴۲۴۶ تا ۴۹۰۵ مسافر را دارد و با سرعت ۴۱ کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند.

کوانتوم دریا‌ها (Quantum of the Seas)

غول‌پیکرترین و با‌ظرفیت‌ترین کشتی‌های تفریحی اقیانوس‌نورد

این کشتی تفریحی سر‌دمدار خانواده دیگری از کشتی‌های تفریحی شرکت کشتیرانی رویال کارائیب اینترنشنال است که از سال ۱۳۹۰/ ۲۰۱۱ در کارخانه کشتی‌سازی آلمانی مِیر وِرفت مراحل ساخت آن پیش‌رفت و در پاییز ۱۳۹۳/ ۲۰۱۴ تکمیل شد. سفر‌های اول این کشتی در محدوده ایالت نیوجرسی آمریکا انجام و پس از آن برای ادامه مأموریت‌هایش راهی شانگ‌های شد و در حال حاضر سفر‌هایی را بین چین، ژاپن و کره‌جنوبی انجام می‌دهد. این کشتی دارای ۱۶ عرشه مسافری است که هشت عرشه دارای چشم‌انداز به سمت اقیانوس است. همچنین دارای ۲۰۹۰ اتاق و سوئیت دو طبقه با ظرفیت ۴۱۸۰ تا ۴۹۰۵ مسافر است.

کوآنتوم با طول ۳۴۷ متر و وزن ۱۶۸ هزار و ۶۶۶ گیگاتُن با سرعت ۴۱ کیلومتر بر ساعت، اقیانوس را می‌پیماید. از امکانات متنوع این کشتی رویایی می‌توان به سالن‌های ورزشی سرپوشیده، محفظه پرواز در خلأ، شبیه‌ساز موج‌سواری، صخره‌نوردی، غواصی، رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متعدد اشاره کرد. گفتنی است خواهر‌های همتای کوانتوم با نام‌های سرود دریا‌ها (Anthem of the Seas) و شادی دریا‌ها (Ovation of the Seas) نیز به تر‌تیب در سال‌های ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ وارد آب‌های آزاد شدند.

منابع: The Humble Rich, The Beautiful Life, The Muster Station

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کارگر

      خوش به حال هرکی پول اقامت و سفر توی این کشتی ها رو داره

      پاسخ ها

      • زینال

        واسه خودشون گرون نیست یک هفته سفر چهارصد دلار

    • بدون نام

      پراید!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حکومت مردم فریب

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج