جاباما
۸۹۰۶۴۹
۵ نظر
۷۹۴۸
۵ نظر
۷۹۴۸
پ

با ۱۰ تپانچه برتر جهان و کشور سازنده آن‌ها آشنا شوید

حلیل ادامه مطلب ما از بهترین تپانچه‌های جهان بر اساس نمرات هر یک در زمینه دقت، بُرد، قابلیت اطمینان، قدرت نفوذ، ظرفیت خشاب، تعداد تولید شده، تعداد استفاده کنندگان و دیگر ویژگی‌های قابل توجه این سلاح انفرادی بوده است.

برترین‌ها: بهترین تپانچه‌های جهان کدامند؟ بهترین تپانچه مدرن کدام است و چرا؟ تحلیل ادامه مطلب ما از بهترین تپانچه‌های جهان بر اساس نمرات هر یک در زمینه دقت، بُرد، قابلیت اطمینان، قدرت نفوذ، ظرفیت خشاب، تعداد تولید شده، تعداد استفاده کنندگان و دیگر ویژگی‌های قابل توجه این سلاح انفرادی بوده است. در این مطلب تنها به تپانچه‌های مدرن پرداخته شده است که اکنون در سرویس قرار دارند.

۱۰. Walther P۹۹ (آلمان)

با ۱۰ تپانچه برتر جهان و کشور سازنده آن‌ها آشنا شوید

تپانچه Walther P۹۹ برای نیرو‌های پلیس و مشتریان غیرنظامی در اواسط دهه ۱۹۹۰ طراحی شده و تولید آن از سال ۱۹۹۷ آغاز شد. این تپانچه اکنون در بیش از ۱۰ کشور توسط نیرو‌های پلیس مورد استفاده قرار گرفته و تحت لیسانس در لهستان و برخی ایالات آمریکا توسط کمپانی Smith & Wesson تولید می‌شود هر چند در هر دو مورد قاب تپانچه ساخت آلمان است. تپانچه Walther P۹۹ توسط نیرو‌های ارتش فنلاند، عراق و برخی نیرو‌های پلیس در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این تپانچه دارای ضارب چخماقی با قاب پلیمری و ماشه فولادی است. تپانچه آلمانی P۹۹ با گلوله‌های کالیبر ۱۹ میلیمتری دارای لگد کوتاه بوده و سلاح بسیار قابل اعتمادی است. این تپانچه دارای نشانگر پر بودن و نشانگر کشیده شدن ضارب و البته دکمه غیرمسلح کردن روی غلاف بالای لوله است. ظرفیت خشاب P۹۹ بین ۸ تا ۱۶ گلوله متغیر بوده و بسته به کالیبر و نسخه متفاوت است. این سلاح دارای یک ریل زیر لوله است که می‌توان هدفگیری لیزری، چراغ قوه‌های تاکتیکی و دیگر ابزار‌ها را روی آن نصب کرد.

۹. Beretta PX۴ Storm (ایتالیا)

با ۱۰ تپانچه برتر جهان و کشور سازنده آن‌ها آشنا شوید

تپانچه Beretta PX۴ Storm توسعه مدرن تپانچه Beretta ۸۰۰۰ Cougar و جدیدترین تپانچه نیمه اتوماتیک این برند است که برای رقابت با Glock ۱۷ محبوب طراحی شده است. این سلاح بیشتر برای نیرو‌های پلیس و مشتریان غیرنظامی طراحی شده و تولید آن در سال ۲۰۰۴ آغاز گردید و اکنون توسط نیرو‌های پلیس در دستکم ۱۱ کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. گارد ملی ونزوئلا نیز از همین تپانچه استفاده می‌کند.

این سلاح انفرادی دارای گلوله‌های ۱۹ و ۲۱ میلیمتری است و از قوی‌ترین و مدرن‌ترین پلیمر‌ها ساخته شده است. غلاف متحرک آن از فولاد ساخته شده و با سیستم عقب نشینی عمل می‌کند. ۴ مدل از این تپانچه وجود دارد که هر کدام سیستم شلیک خاص خود را دارند. تپانچه PX۴ Storm دارای خشابی دو لایه با ۱۷ گلوله است، اما می‌توان از خشاب‌های با گنجایش ۲۰ گلوله نیز روی آن استفاده کرد. برد موثر این تپانچه ۵۰ متر با گلوله ۱۹ میلیمتری و ۲۵ متر با گلوله‌های ۴۰ و ۴۵ میلیمتری است. ریل زیر لوله این تپانچه نیز برای نصب اکسسوری‌ها مناسب است.

۸. HK USP (آلمان)

با ۱۰ تپانچه برتر جهان و کشور سازنده آن‌ها آشنا شوید

تپانچه USP یا Universal Slebstlade Pistole (تپانچه خود مسلح کن جهانی) محصولی از کمپانی آلمانی Heckler & Koch است که توسعه آن از سال ۱۹۸۹ آغاز شد. هدف از طراحی این تپانچه تولید یک محصول جدید در چندین نسخه مشتق شده از Heckler & Koch MK۲۳ بود که علاوه بر نیرو‌های نظامی و پلیس، برای افراد غیرنظامی نیز مناسب باشد. تولید این تپانچه در سال ۱۹۹۳ آغاز شده و بازار ایالات متحده برای مشتریان غیرنظامی و ارتش‌ها و نیرو‌های پلیس در سراسر جهان را نشانه گرفته بود. اکنون این تپانچه در بیش از ۲۰ کشور مورد استفاده نیرو‌های نظامی است.

نمونه اولیه تپانچه USP دارای گلوله‌ها ۴۰ میلیمتری بود، اما بعد‌ها امکان استفاده از گلوله‌های مرسوم ۱۹ میلیمتری، ۴۵ میلیمتری و ۳۷.۵ میلیمتری نیز در آن ایجاد شد. این تپانچه دارای یک قاب فلزی تقویت شده و غلاف متحرک یک تکه‌ای فولادی است که مقاومت بالایی در برابر خوردگی دارند به نحوی که می‌توان آن را برای مدت طولانی در آب نمک نگه داشت. کمپانی آلمانی سازنده چنان از دوام و کارآیی محصول خود اطمینان دارد که برای آن گارانتی مادام العمر در نظر گرفته و عمر مفید آن ۲۰.۰۰۰ بار تیراندازی محاسبه شده است. خشاب USP تا ۱۵ گلوله را در فضایی دوبخشی در خود جای می‌دهد. دقت این تپانچه تا مسافت ۵۰ متری بسیار بالا بوده و حداکثر برد آن نیز حدود ۶۰ متر است.

۷. FN Five Seven (بلژیک)

با ۱۰ تپانچه برتر جهان و کشور سازنده آن‌ها آشنا شوید

تپانچه Five Seven توسط کمپانی بلژیکی Fabrique Nationale (FN) طراحی شده و عدد‌های موجود در نام آن به مهمات غیرمعمول ۵.۷ میلیمتری آن اشاره دارد. هدف اصلی از طراحی این تپانچه ساخت سلاحی انفرادی برای نفوذ در جلیقه‌های ضد گلوله با ابعاد، وزن و عقب نشینی منطقی بود. این تپانچه برای اولین بار در سال ۱۹۹۶ معرفی شده و در ابتدا تنها در اختیار نیرو‌های نظامی و پلیس قرار می‌گرفت. در حال حاضر تپانچه Five Seven در نیرو‌های نظامی بیش از ۲۰ کشور جهان از جمله ایالات متحده مورد استفاده قرار می‌گیرد و نمونه مورد استفاده افراد غیرنظامی نیز در سال ۲۰۰۴ معرفی شد. خشاب این تپانچه دارای گلوله‌های بسیار مدرن ۵.۷x۲۸ میلیمتری با شتاب بسیار بالاست.

در مسافت نزدیک این گلوله قدرت بالایی برای نقوذ در جلیقه ضد گلوله، کلاهخود و شیشه‌های بالستیک دارد. بر اساس ادعای کمپانی سازنده، این تپانچه تا مسافت ۱۰۰ متری در جلیقه‌های معمول CRISAT که ترکیبی از کولار و تیتانیوم است و تا مسافت ۳۰۰ متری نیز در جلیقه‌های ضد گلوله PAGST نفوذ می‌کند. همچنین تپانچه Five Seven تنها تپانچه‌ای است که می‌توان در آن از گلوله‌های رسام، و گلوله‌های با سرعت کمتر از سرعت صوت نیز استفاده کرد. خشاب دو بخشی این تپانچه تا ۲۰ گلوله را در خود جای می‌دهد و برد موثر آن تا حدود ۱۰۰ متر عنوان شده است.

۶. Smith & Wesson Military & Police (ایالات متحده)

با ۱۰ تپانچه برتر جهان و کشور سازنده آن‌ها آشنا شوید

تپانچه Military & Police توسط کمپانی Smith & Wesson طراحی شده و برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ معرفی شد و همانطور که نام آن نشان می‌دهد در ابتدا برای استفاده‌های صرفاً نظامی ساخته شده بود. این تپانچه در بیش از ۲۰ کشور و عمدتاً برای نیرو‌های پلیس مورد استفاده قرار می‌گیرد و علاوه بر ایالات متحده، نیرو‌های پلیس عراق، لبنان، پرو و سنگاپور نیز آن را به خدمت گرفته‌اند.

تپانچه مذکور دارای سیستم عقب نشینی کوتاه و ماشه دو مرحله‌ای است. نمونه ۱۹ میلیمتری نظامی دارای خشابی با گنجایش ۱۷ گلوله است و دو خشاب دارد. برد موثر این تپانچه ۵۰ متر عنوان شده و نمونه‌های مختلفی از آن با حجم و برد‌های مختلف در دسترس است. زیر لوله این تپانچه نیز دارای یک ریل مخصوص است که برای نصب نشانه گیر‌های لیزری یا چراغ قوه‌های تاکتیکی به کار گرفته می‌شود.

۵. CZ.۷۵ (جمهوری چک)

با ۱۰ تپانچه برتر جهان و کشور سازنده آن‌ها آشنا شوید

تپانچه CZ.۷۵ در کارخانه نظامی Ceska Zbrojovka در چکسلواکی سابق ساخته شده که برای استفاده نظامی و به طور ویژه برای صادرات طراحی شده است. تولید این تپانچه در سال ۱۹۷۶ آغاز و در سال اول تنها ۲.۰۰۰ قبضه از آن تولید شد. اما در سال‌های بعد تعداد قبضه‌های ساخته شده در هر سال از مرز ۲۰.۰۰۰ قبضه نیز گذشت که نشان از درخواست بالا برای این سلاح انفرادی داشت. تا سال ۲۰۰۷ بیش از یک میلیون قبضه تپانچه CZ.۷۵ تولید شد.

تولید این تپانچه همچنان ادامه داشته و دائماً در حال مدرن شدن و بهبود کیفیت است. این تپانچه نیز اکنون در خدمت ارتش و نیرو‌های پلیس بیش از ۲۰ کشور جهان بوده و نسخه‌های کپی و کلون شده بسیاری از آن در دیگر کشور‌ها تولید می‌شود. لیسانس ساخت این تپانچه به کمپانی سوییسی ITM فروخته شده، اما محبوب‌ترین کپی آن با نام Springfield P۹ در ایالات متحده، NZ.۷۵ در چینف Jericho ۹۴۱ در اسرائیل، سری Tanfoglio در ایتالیا، AT.۸۸ و Sphinx ۲۰۰۰ در سوییس و البته Sarsilmaz M۲۰۰۰ در ترکیه است.

تپانچه CZ.۷۵ طراحی زیبا و خارق‌العاده‌ای داشته و بسیار کارآمد، دقیق و خوش دست برای نگه داشتن و شلیک کردن است. بدنه این تپانچه کاملاً از فولاد ساخته شده و خشاب دو بخشی آن تا ۱۶ گلوله را در خود جای می‌دهد. CZ.۷۵ یک تپانچه بسیار دقیق و نقطه زن بوده و برد موثر آن ۵۰ متر برآورد شده است.

۴. SIG Sauer P۲۲۶ (آلمان)

با ۱۰ تپانچه برتر جهان و کشور سازنده آن‌ها آشنا شوید

تپانچه SIG Sauer P۲۲۶ در دهه ۱۹۸۰ و بر اساس نمونه‌های قبلی P۲۲۰ طراحی شده و به طور ویژه برای ارتش ایالات متحده و به عنوان جانشینی برای کلت‌های M۱۹۱۱ ساخته شد. استفاده آزمایشی ارتش ایالات متحده از این تپانچه در سال ۱۹۸۲ آغاز شده و دو سال بعد تکمیل شد. اگر چه قابلیت و کارآمدی این تپانچه توسط ارت تایید شد، اما به دلیل قیمت بالا، ارتش تصمیم گرفت که نمونه ایتالیایی Beretta ۹۲FS را به دلیل قیمت کمتر جایگزین آن سازد. با وجود این شکست، تپانچه SIG Sauer P۲۲۶ بسیار محبوب شده و اکنون در بیش از ۳۰ کشور مورد استفاده نیرو‌های نظامی و پلیس و بخش امنیتی قرار می‌گیرد.

این تپانچه اکنون در اختیار گارد ساحلی ایالات متحده، مارشال‌هایی هوایی فدرال، اف بی آی، بخش امنیت داخلی و تعدادی دیگر از سرویس‌های پلیسی و امنیتی این کشور است. نیرو‌های ویژه بریتانیا موسوم به SAS و نیرو‌های ویژه دریایی ایالات متحده نیز قرار دارد. تپانچه SIG Sauer P۲۲۶ از سلاح‌های محبوب مشتریان غیرنظامی نیز بوده و هنوز هم در ایالات متحده و آلمان تولید می‌شود. این تپانچه دارای قاب استاندارد آلومینیومی یا استیل ضد زنگ است. نمونه ۹ میلیمتری با قاب آلومینیومی ۸۷۰ گرم وزن داشته در حالی که نسخه استیل کمی سنگین‌تر بوده و ۱.۱۸۰ کیلوگرم وزن دارد.

نمونه‌های مختلف این تپانچه از ۱۲ تا ۲۰ گلوله در خشاب خود دارند. این تپانچه بسیار بادوام و دقیق بوده و نمونه‌هایی از آن در چین و ایران (PC.۹ ZOAF) ساخته شده است.

۳. Beretta ۹۲ (ایتالیا)

با ۱۰ تپانچه برتر جهان و کشور سازنده آن‌ها آشنا شوید

تپانچه Beretta ۹۲ محبوب‌ترین سلاح در نوع خود در جهان است که در سال ۱۹۷۲ در ایتالیا و توسط کارلو برتا، جوزپه مازتی و ویتوریو واله طراحی شد. تا سال ۱۹۷۶ تنها حدود ۵.۰۰۰ قبضه از آن تولید شده و بعد از آن بود که تولید در تعداد انبوه آغاز گردید. این تپانچه به کشور‌های زیادی صادر شده و برخی کشور‌ها نیز نمونه‌های تحت لیسانس آن را تولید می‌کنند. یک نمونه از Beretta ۹۲ اکنون در تمام بخش‌های ارتش ایالات متحده به خدمت گرفته شده است. اکنون نسخه ۹۲ یک پلتفرم قدیمی است و تپانچه‌های بسیاری مدرنی جایگزین آن شده است.

Beretta ۹۲ اکنون در بیش از ۴۰ کشور جهان در خدمت نیرو‌های نظامی قرار داشته و علیرغم قدمت بالایش در میان افراد غیرنظامی نیز همچنان محبوب است. این تپانچه حتی در مسافت‌های طولانی نیز دقیق بوده و در ساخت آن از آلیاژ‌های سبک استفاده شده تا وزن کلی سلاح کاهش یابد. این موضوع البته طول دوره خدمت تپانچه ایتالیایی را کاهش داده که بین ۴.۰۰۰ تا ۶.۰۰۰ مورد تیراندازی متفاوت بوده و پس از این تعداد تیراندازی در مواردی باعث آسیب به شلیک کننده شده است. نمونه‌های مدرن Beretta ۹۲ دارای عمر مفید بسیار بالایی بوده که تا ۱۷.۵۰۰۰ مورد تیراندازی بدون مشکل را تضمین می‌نماید.

تنها نقطه ضعف Beretta ۹۲ حجم بالا و سنگینی آن است که مخفی کردن و شلیک با آن را دشوار می‌سازد. خشاب Beretta ۹۲ گنجایش ۱۵ گلوله را دارد و برد مفید آن حدود ۵۰ متر است. نمونه‌های مختلفی از Beretta ۹۲ در کشور‌هایی مانند برزیل، ترکیه، مصر، فرانسه و آفریقای جنوبی با نام‌های دیگر یا تحت لیسانس تولید می‌شود.

۲. SIG Sauer P۳۲۰ (آلمان/سوییس)

با ۱۰ تپانچه برتر جهان و کشور سازنده آن‌ها آشنا شوید

تپانچه SIG Sauer P۳۲۰ در سال ۲۰۱۴ معرفی شده و برای جایگزینی کلت M۹ در ارتش و نیروی هوایی ایالات متحده ساخته شد. این تپانچه در نهایت توسط آمریکایی‌ها با نام M۱۷ مورد استفاده قرار گرفته و نمونه‌هایی از آن برای فروش در بازار‌های غیرنظامی نیز ساخته شده است. این تپانچه ماژولار چند کالیبری دارای سیستم عقب نشینی کوتاه بوده، قاب آن از پلیمر و غلاف متحرک آن از استیل ضد زنگ ساخته شده است. خشاب‌های این تپانچه بسته به کالیبر خود از ۱۰ تا ۱۷ گلوله را در خود جای می‌دهد و امکان باز کردن قطعات آن بدون نیاز به وسیله خاصی وجود دارد. همچنین SIG Sauer P۳۲۰ امکان نصب تمامی اکسسوری‌های کاربردی را دارد.

۱. Glock ۱۷ (اتریش)

با ۱۰ تپانچه برتر جهان و کشور سازنده آن‌ها آشنا شوید

در سال ۱۹۸۰، ارتش اتریش اعلام کرد که به یک تپانچه جدید نیاز دارد که آن را جانشین نمونه‌های قدیمی سازد. علیرغم رقابت چندین کمپانی مشهور، در نهایت این کمپانی Glock تا آن زمان ناشناخته بود که برنده مزایده شد و در سال ۱۹۸۲ تولیدات آن در اختیار ارتش اتریش قرار گرفت. Glock ۱۷ توسط نیرو‌های پلیس کشور نیز مورد استفاده قرار گرفته و تولید انبوه آن در سال ۱۹۸۶ آغاز گردید. در سال‌های بعد این تپانچه جدید و غیرمعمول به یکی از محبوب‌ترین سلاح‌های دستی تبدیل شد و توسط ارتش‌ها و پلیس‌های کشور‌های مختلفی مورد استفاده قرار گرفت.

اکنون این تپانچه در اختیار بیش از ۵۰ کشور جهان بوده و کپی‌ها و کلون‌هایی از آن در سراسر جهان ساخته شده است. این تپانچه که در دوران معرفی‌اش یک طراحی انقلابی و متفاوت داشت بسیار کارآمد، ساده، سبک و ارزان است. Glock ۱۷ طراحی ساده با بخش‌های متحرک بسیار کمی است که در کنار خشاب تعداد آن‌ها تنها به ۳۳ قطعه می‌رسد. تنها با استفاده از یک پین یا ناخن می‌توان این تپانچه را در کمتر از یک دقیقه باز کرده و گیر کردن گلوله در آن به ندرت رخ می‌دهد و البته عملکرد بسیار ساده‌ای نیز هنگام شلیک دارد.

وزن کم این تپانچه از طریق ساخت بخش‌های عمده سلاح مانند قاب آن از پلیمر محقق شده است. تنها لوله، غلاف متحرک و مکانیزم ماشه Glock ۱۷ از فلز ساخته شده‌اند. علیرغم ساخته شدن این تپانچه از پلیمر، Glock ۱۷ به خوبی می‌تواند بین دما‌های منفی ۴۰ درجه تا مثبت ۲۰۰ درجه سانتیگراد کار کند و امکان زنگ زدن آن نیز وجود ندارد، زیرا تمامی قطعات فلزی آن با یک لایه ضد زنگ زدگی محافظت می‌شوند. Glock ۱۷ به معنای ساده باعث ایجاد انقلابی در زمینه سلاح‌های انفرادی شد به نحوی که امروزه تقریباً تمام سازندگان سلاح‌های دستی از قاب‌های پلیمری استفاده می‌کنند.

قدرت نفوذ گلوله Glock ۱۷ بسیار قابل توجه بوده و لوله آن توان شلیک بیش از ۳۶۰.۰۰۰ گلوله را دارد. این عدد بسیار قابل توجه و حیرت‌انگیز است وقتی که بدانید تپانچه‌های مدرن امروزی تنها حدود ۴۰.۰۰۰ گلوله را پیش از روبرو شدن با مشکل شلیک خواهند کرد. خشاب این تپانچه نیز که از پلیمر ساخته شده بین ۱۹ تا ۳۳ گلوله را در خود جای می‌دهد.

منبع: military.today

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خوب بود ولی هیچی ۴۵ وبچه ش؛ لاما نمیشه هردو جزو برترین کلت از نظر خودم هست نوغان و استار هم دوستان داشتن که استار بسیار بهتر از برتا ( ۹ میلمتری )هست .برتا بزرگ وحجیم هست برا همین زیاد طرفدار نداره

    • بدون نام

      فشنگ fn اصلا پیدا نمیشه ولی بسیار ویژه و خارق العادس و همچنین خودشم خیلی گرون

    • بدون نام

      فشنگ سلاح fn بسیار ویژه و گرونه و کمیاب خودشم 2500 دلاره تو خارج!

    • traveler

      G18 - desert eagle - m1911 و.....

    • جمشید شاه قاسی

      این رفقائی که کامنت گذاشتن آدرس نمی دن چرا؟!! منظور آدرس جاهائی که ازین کوچولوها پیدا میشه البته!...بسیار مشتاق می باشیم!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج