جاباما
۸۹۱۴۸۲
۱۸ نظر
۵۱۲۹
۱۸ نظر
۵۱۲۹
پ

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

بعضی از خودرو‌ها طرفداران زیادی داشته و برخی از مردم خرید خودرو‌های قدیمی را ترجیح می‌دهند. به این ترتیب ما تصمیم گرفتیم که ۲۰ خودروی قدیمی محبوب را به شما معرفی کنیم.

برترین‌ها: در کشور‌های پیشرفته غربی و شرقی، عمر مفید خودرو‌ها تنها ۵ سال بوده و بعد از آن باید به دنبال خرید خودرویی جدید و بروز باشید. پیشرفت فناوری‌ها و مهندسی تولیدکنندگان خودرو عاملی برای توسعه و ساخت محصولاتی با کیفیت شده و به همین علت باید گفت که خودرو‌های جدید، بروزتر، سریع‌تر و آینده نگرانه‌تر هستند؛ بنابراین مردم اشتیاق زیادی به خرید محصولات جدید داشته و کمتر به خودرو‌های قدیمی توجه می‌کنند.

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

اما هنوز هم بعضی از خودرو‌ها طرفداران زیادی داشته و برخی از مردم خرید خودرو‌های قدیمی را ترجیح می‌دهند. به این ترتیب ما تصمیم گرفتیم که ۲۰ خودروی قدیمی محبوب را به شما معرفی کنیم. محصولات لیست ما سن و سالی بیش از ۱۰ سال داشته و برخی از آن‌ها بیش ۱۵ سال سن دارند؛ اما هنوز هم در کشور‌هایی مانند ایالات‌متحده آمریکا و در سال ۲۰۱۹ خرید و فروش می‌شوند.

استون‌مارتین رپید (Aston Martin Rapide)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

در سال ۲۰۱۰ کمپانی استون‌مارتین تولید مدل چهار درب رپید را آغاز کرد. اکنون پس از گذشت ۹ سال هنوز هم این خودرو قدرتنمایی کرده و بدون تغییرات زیادی به فروش می‌رسد. رپید هنوز هم با استفاده از پلتفرم VH Gen ۳ تولید شده و هیچ مشکلی ندارد. مدل AMR رپید از پیشرانه‌ای با توان ۵۸۰ اسب‌بخار استفاده کرده و توان فنی آن را می‌توان با برخی از خودرو‌های برقی جدید و بروزِ امروزی مقایسه کرد. اما این چیزی از ارزش‌های رپید کم نکرده و ظاهر جذاب و تکامل یافته آن را باید ستایش کرد. رپید سدانی فوق‌العاده از کمپانی استون‌مارتین برای تمام دوران است.

فورد تاروس (Ford Taurus)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

کمپانی فورد در سال ۲۰۲۰ رسما با مدل تاروس خداحافظی کرده و ظاهرا تاروس در برابر شاسی‌بلند‌های مختلف بازار و میل کمپانی فورد به ساخت کراس‌اوور‌های جدید ناتوان و بی‌بضاعت بوده است. تاروس بدون هیچ تغییری در طول سال‌های گذشته به تولید رسید. تاروس در این مدت براساس همان پلتفرمی ساخته شد که در جریان نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۹ معرفی شده بود. کمپانی فورد در سال ۲۰۱۳ اقدام به بروزرسانی پلتفرم مذکور کرد؛ اما تاروس مثل سابق به تولید رسیده و امروزه می‌توان تعدادی از آن‌ها را در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های کمپانی فورد مشاهده کرد.

لکسوس جی‌ایکس (Lexus GX)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

کمپانی لکسوس بدون هیچ تغییری و حدود ۱۰ سال است که مدل جی‌ایکس را تولید می‌کند. جی‌ایکس در سال ۲۰۱۸ فروش بسیار بدی را تجربه کرد و کمپانی لکسوس تنها موفق به تولید ۲۶ هزار دستگاه جی‌ایکس شد. مدل ۲۰۲۰ لکسوس جی‌ایکس کمی بروزرسانی شده؛ ولی باطن آن مانند ۱۰ سال پیش بوده و هنوز هم باید آن را خودرویی قدیمی دانست. جی‌ایکس جز معدود کراس‌اوور‌های بازار و نسبتا بزرگ بوده و امروزه در کنار مدل ال‌ایکس به فروش می‌رسد.

لوتوس اوورا (Lotus Evora)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند
لوتوس اوورا در سال ۲۰۱۰ به عنوان جایگزنی مناسب برای مدل‌های الیزه و اکسیج معرفی شده و تمام ویژگی‌های مدل‌های مذکور را داشت. نسخه اولیه اوورا پیشرانه ۳.۵ لیتری V۶ و ساخته شده توسط کمپانی تویوتا داشت و توان آن ۲۷۶ اسب‌بخار بود. کم‌کم لوتوس پیشرفته‌هایی کرده و در نهایت قدرتمندترین نسخه اوورا به پیشرانه GT۴۳۰ با قدرت ۴۳۰ اسب‌بخار مجهز شد. در حال حاضر مدل جدید اوورا جی‌تی با توان ۴۱۶ اسب‌بخار و در کشور‌های آمریکا و کانادا به فروش می‌رسد.

رولزرویس گوست (Rolls-Royce Ghost)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

رولزرویس گوست را باید نهایت ظرافتِ یک خودروساز فوق‌العاده دانست؛ اما ما رولزرویس را به دلیل عدم بروزرسانی مدل گوست مقصر می‌دانیم! گوست در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۰۹ معرفی شد و اندکی بعد به تولید رسید. رولزرویس از آن زمان تاکنون هیچ تغییری در مدل گوست ایجاد نکرده و فقط در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۴ اقدام به بروزرسانی ظاهری و.. آن کرده و به این ترتیب تمام مدل‌های گوست را باید مانند نسخه اولیه آن‌ها دانست!

تویوتا ۴ رانر (Toyota ۴Runner)


۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

اکنون نسل پنجم تویوتا ۴ رانر به تولید می‌رسد. ۴ رانر در نمایشگاه خودروی تگزاس به آمریکایی‌ها معرفی شد و از سال ۲۰۱۰ تاکنون در ایالات‌متحده آمریکا به فروش می‌رسد. ظاهر ۴ رانر در سال ۲۰۱۳ اندکی تغییر کرد و نسخه TRD Pro ۴ رانر هم به تولید رسید. ولی با گذشت سال‌های دراز هنوز ۴ رانر هیچ تغییر بزرگی نسبت به نسخه اولیه خود نداشته است.

دوج جورنی (Dodge Journey)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

دوج سابقه‌ای طولانی در تولید خودرو‌های قدیمی داشته و به همین علت باید گفت که مدل جورنی آخرین خودروی کمپانی دوج در لیست ما نیست! جورنی در سال ۲۰۰۷ و در نمایشگاه خودروی فرانکفورت معرفی شد. جورنی تا سال ۲۰۰۹ در ایالات‌متحده آمریکا فروخته نشد. این محصول تغییرچندانی نسبت به نسخه اولیه خود نداشته و فقط در سال ۲۰۱۱ جلو پنجره، فرمان و سیستم تعلیق آن بروزرسانی شده‌اند. در سال ۲۰۱۷ دوج مدل Crossroad Plus خودروی جورنی را معرفی کرد؛ اما باز هم جورنی هیچ تفاوتی نسبت به نسخه اولیه خود نداشت.

فورد فلکس (Ford Flex)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند
کمپانی فورد به تازگی طیف جدیدی از محصولات شاسی‌بلند را به تولید رسانده است. اما فراموش نکنید که فورد فلکس هنوز هم وجود دارد! فلکس در سال ۲۰۰۷ و در نمایشگاه خودروی نیویورک معرفی شد و فورد برای اولین بار در فرایند ساخت خودروی مذکور از پلتفرم D۴ استفاده کرد. بعد‌ها مهندسان فورد پلتفرم فلکس را تغییر داده و از آن برای ساخت مدل تاروس و اکسپلورر استفاده شد. فلکس در طول سال‌های گذشته تغییرات زیادی نداشته و تنها در سال ۲۰۱۴ بخشی از بدنه، ظاهر و فضای کابین آن بروزرسانی شده است.

نیسان ۳۷۰ زِد (Nissan ۳۷۰Z)


۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند


نیسان ۳۷۰ زِد بازار را رها نکرده و هنوز هم به فروش می‌رسد. کمپانی نیسان مدل رودستر ۳۷۰ زِد را برای سال ۲۰۲۰ معرفی کرده و نسخه‌ای ویژه و خاص از محصول فوق‌العاده خود را در سال ۲۰۱۹ عرضه کرده است. ولی باید توجه داشت که ۳۷۰ زدِ بروزرسانی‌های زیادی دریافت نکرده و هنوز هم با همان مشخصات قبلی به فروش می‌رسد.

نیسان جی‌تی - آر (Nissan GT-R)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

اکنون نزدیک به ۱۰ سال است که نیسان جی‌تی - آر در بازار ایالات‌متحده آمریکا حضور داشته و هنوز هم به عنوان سوپراسپرتی قدرتمند در نمایشگاه‌های خودرو حضور دارد. نیسان جی‌تی - آر تغییرات مختلفی را تجربه کرده و مدل ۲۰۲۰ آن به پیشرانه ۵۶۵ اسب‌بخاری مجهز شده و توان آن تنها ۸۵ اسب‌بخار بیشتر از مدل ۲۰۰۹ است! البته نسخه‌هایی خاص از نیسان جی‌تی - آر مانند مدل نیسمو با قدرت ۶۰۰ اسب‌بخار تولید شده‌اند. اما شاسی، پیشرانه و گیربکس خودروی مذکور هیچ تغییر خاص و قابل توجهی نکرده است. قیمت جی‌تی - آر در سال ۲۰۰۹ حدود ۴۴ هزار دلار بود؛ اما برای خرید آن در سال ۲۰۱۹ باید حدود ۱۱۴ هزار دلار پرداخت کرد.

دوج چلنجر (Dodge Challenger) ۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

چلنجر فعلی در سال ۲۰۰۸ و با استفاده از شاسی قدیمی Chrysler LX به تولید رسید. ولی باید توجه داشت که استخوان‌های پیر و قدیمی هرگز از جذابیت‌های چلنجر کم نکرده‌اند و دوج در سال ۲۰۱۸ بیش از ۶۶ هزار چلنجر را به فروش رسانده است. چلنجر در انواع مختلفی به تولید رسیده و از آن جمله باید به نسخه‌های ۷۰۷ و ۸۴۰ اسب‌بخاری آن اشاره کرد.

تویوتا لندکروزر (Toyota Land Cruiser)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

لندکروزر هم مانند لکسوس LX و GX بوده و با تغییرات کمی نسبت به سال‌های گذشته به فروش می‌رسد. لندرکروزر J۲۰۰ در سال ۲۰۰۷ به عرصه رقابت‌ها پا گذاشت و اندکی بعد به تولید انبوه رسیده و با استقبال زیادی مواجه شد. استقبال از لندکروزر بسیار زیاد بود و امروزه می‌توان لندکروزر را یکی از قدیمی‌ترین شاسی‌بلند‌های کمپانی تویوتا دانست. لندکروزر در میان تمام خودرو‌های موجود در لیست ما یک شگفتی بوده و نسبت به سایر خودرو‌های مذکور کمترین بروزرسانی را در طول ۱۱ سال اخیر دریافت کرده است.

تویوتا سکویا (Toyota Sequoia)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

امروزه SUV‌ها و کراس‌اوور‌ها بسیار پرطرفدار بوده و به همین دلیل است که تویوتا هنوز تولید و فروش مدل سکویا را بدون هیچ تغییر خاصی نسبت به سال ۲۰۰۸ ادامه می‌دهد. سکویا تغییر زیادی نکرده و اخیرا تویوتا نسخه TRD Pro آن را با جلوپنجره جدید، سیستم تعلیق متفاوت و... عرضه کرده است.

دوج گرند کاروان (Dodge Grand Caravan)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند
چلنجر و جورنی در لیست ما تنها نبوده و دوج گرند کاروان در کنار آنهاست. نسخه ۲۰۱۹ خودروی مذکور از پلتفرم مدل ۲۰۰۷ کمپانی دوج استفاده کرده و هیچ تفاوت چشمگیری نسبت به دوج کاروانِ نمایشگاه خودروی دیترویت ۲۰۰۷ ندارد! در سال ۲۰۱۱ کمپانی دوج به سراغ بدنه و کابین کاروان رفت و جزئیات آن را کمی تغییر داد. در این خودرو از پیشرانه ۳.۶ لیتری V۶ به همراه گیربکسی شش سرعته و اتوماتیک استفاده شده و فروش آن تا سال ۲۰۲۰ ادامه خواهد داشت.

تویوتا توندرا (Toyota Tundra)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

احتمالا تویوتا در سال ۲۰۲۱ نسخه جدید توندرا را معرفی خواهد کرد. ولی در حال حاضر ما باید از همان پیکاپ مدل ۲۰۰۷ استفاده کرده و دلخوش به تغییرات اندکِ نسخه‌های مختلف توندرا باشیم. نسل دوم توندرا در نمایشگاه خودروی شیکاگو و در سال ۲۰۰۶ معرفی شد. از آن زمان تاکنون تویوتا توندرا بروزرسانی‌های‌مختلفی را دریافت کرده است. برای مثال کمپانی تویوتا در سال ۲۰۱۰ از پیشرانه ۴.۶ لیتری V۸ در توندرا استفاده کرده و نسخه‌هایی مانند ۱۷۹۴ Edition و TRD Pro را به تولید رساند. با این حال توندرا مانند سابق بوده و از نظر عملکرد و... تفاوت چندانی با نسخه سال ۲۰۰۷ ندارد.

لکسوس ال‌ایکس (Lexus LX)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

لکسوس ال‌ایکس را باید همانند مدل جی‌ایکس، یک دایناسور جذاب دانست! شاسی‌بلند مذکور از سال ۲۰۰۷ تولید شده و نسل سوم آن در نمایشگاه خودروی شیکاگو معرفی شده بود. در آن زمان ما شاهد افزوده شدن جلوپنجره جدید، چراغ‌هایی متفاوت و... بودیم و به غیر از این‌ها چیز دیگری به لکسوس ال‌ایکس افزوده نشده و تفاوت چندانی نسبت به مدل‌های پیشین خود ندارد.

مازراتی گرن‌توریزمو (Maserati GranTurismo)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

مازراتی در سال ۲۰۰۷ گرن‌توریزمو را معرفی کرد. خودروی مذکور برای اولین‌بار در نمایشگاه خودروی ژنو و به همراه پیشرانه ۴.۲ لیتری V۸ با توان ۴۰۰ اسب‌بخار معرفی شد. اکنون بیش از ۱۰ سال از آن زمان گذشته و گرن‌توریزمو از پیشرانه‌ای ۴.۷ لیتری V۸ با توان ۴۵۴ اسب‌بخار استفاده می‌کند. ولی پلتفرم گرن‌توریزمو هیچ تفاوتی نسبت به سال ۲۰۰۷ نداشته و هنوز هم مانند گذشته است.

نیسان فرانتیر (Nissan Frontier)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

نیسان فرانتیر یکی از قدیمی‌ترین خودرو‌های موجود در لیست ما است. نسل فعلی فرانتیر در سال ۲۰۰۵ و در نمایشگاه خودروی دیترویت معرفی شده و از آن زمان تاکنون، چند بروزرسانی ساده مانند جلوپنجره جدید و... را دریافت کرده است. به طور کلی نیسان فرانتیر فعلی هیچ تفاوتی نسبت به ۱۵ سال گذشته ندارد!

شورلت اکسپرس (Chevrolet Express)

۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

اکسپرس از سال ۱۹۹۵ تاکنون به تولید رسیده و در طول ۲۵ سال گذشته هیچ تغییر قابل توجه و متمایزی نسبت به نسخه اولیه خود نداشته است. این محصول در سال ۲۰۰۳ چهره جدیدی به خود گرفت و کمی امروزی شد.

فورد سری ئی (Ford E-Series) ۲۰ خودروی قدیمی که هنوز هم در دنیا مشتری دارند

از نظر فورد سری‌ئی مانند سال ۱۹۹۲ فروش نداشته و به همین دلیل چند کامیونت جدید را جایگزین آن کرده است. اما فورد هنوز هم تولیدِ سری ئی را ادامه داده و از همان پلتفرم سال ۱۹۹۲ استفاده می‌کند. امروزه برای خرید سری‌ئی باید حدود ۳۲ هزار دلار پرداخت کرد.

منبع: motor۱

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • oxin door

      مطمئنی اینا قدیمین

    • بدون نام

      خودرویی که ۹ سال از تولیدش گذشته قدیمی محسوب میشه
      اون وقت پراید این همه سال با همون پلتفرم قدیمیش تولید میشه و حتی هر سال مزخرف تر از سال پیش ،واقعا جای تاسف داره
      ظلمی که صنعت خوروسازی توی این ۴۰ سال در حق مردم کرده هیچ وقت فراموس نمیشه

    • بدون نام

      پرایدو یادتون رفت..کجا گیر کردیم...

    • بدون نام

      به اینها یک لگن هم اضافه کنین که ۳۰ساله مشتری داره و ملت بیچاره میخرن اون هم پراید ۴۰میلیونی

    • سبحان

      عجججججب چقدر قدیمی و زشت بودن
      پژو و پراید خوبن بروز و قابل اطمینان

    • گمانم

      به به لوتوس اوورا

    • بدون نام

      اینا قدیمین؟
      ماشینایه مارو ببینن چی میگن

    • خالخال تورک

      واقعا سگ این گزارشها میارزه به چرند وپرند های اون تروریست حسین پناهی

    • از اینها موخام

      عجب اینها قدیمی بودن بفرستید ایران ما از اینا می خوایم.

    • ابوبکر بغدادی

      دادا پراید چی؟
      ماشینا تو ایران از بین نمیرن بلکه از حالتی به حالت دیگه تبدیل میشن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من یک پراید مدل86 دارم اما حاضر نیستم با پراید مدل بالا عوضش کنم چون هر سال بدتر از سال قبل تولید میشه

    • بدون نام

      پراید پس چی؟با همون مدل ۲۰ سال پیش و البته چند اپشن کمتر مثل زه و شیشه بغل عقبی .که همچنان مشتری پرو باقرص و پیش خریدی داره.دیگه ازاین کمپانی موفقتر؟؟؟؟!!!

    • بدون نام

      210 مگه قدیمیه. بابا پراید فک کنم بااین وضع 100سال خودشم تجربه کنه توایران

    • روح اله

      پراید چرا تو لیست نیست؟

    • بدون نام

      خدایا چنین شتابان ما کجا میریم

    • بدون نام

      این ماشینا هیچ وقت قدیمی نمیشن

    • بدون نام

      لعنت به خودروسازهای خائن ما و. حامیانش

    • سهیل

      این ماشین ها هم زه بغل ندارن ولی هر گردی که گردو نیس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج