۸۹۲۵۶۰
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

سعیدی: نباید نگران کشتی باشیم

سرپرست دبیر کلی کمیته ملی المپیک گفت: کار برای المپیک ۲۰۲۰ به خوبی پیش می‌رود و امیدوارم کاروان کیفی و موفقی در توکیو داشته باشیم.

خبرگزاری ایسنا: سرپرست دبیر کلی کمیته ملی المپیک گفت: کار برای المپیک ۲۰۲۰ به خوبی پیش می‌رود و امیدوارم کاروان کیفی و موفقی در توکیو داشته باشیم.

کیکاوس سعیدی در مورد روند کار کمیته ملی المپیک در سال المپیک ۲۰۲۰ بیان کرد: ما از ابتدا شروع کاردر کمیته ملی المپیک تا الان ۴۲ جلسه هیات اجرایی برگزار کردیم و از همان ابتدا هدف‌گذاری برای المپیک ۲۰۲۰ انجام شد. با مشورت با وزیر ورزش سرپرست کاروان را انتخاب کردیم و کار رصد برنامه های فدراسیون های المپیکی به خوبی پیش می رود.

* امیدوارم کاروان کیفی و موفقی در توکیو داشته باشیم

او در پاسخ به این پرسش که پیش بینی تعداد سهمیه ها به چه صورت است، تاکید کرد: در طول تاریخ، عمدتا در چهار یا پنج رشته مدال گرفته ایم و اخیرا کاراته هم اضافه شده است. در شمشیربای و تیراندازی هم امید داریم.

راه سختی برای فدراسیون ها در پیش است چون سیستم کسب سهمیه المپیک تغییر کرده و برای نمونه کاراته باید ۱۰یا ۱۱ مرحله مسابقه بدهد تا سهمیه اش مشخص شود. کار خوب جلو می رود و جای نگرانی نیست و امیدوارم کاروان کیفی و موفقی در توکیو داشته باشیم.

نباید نگاه بدبینانه داشته باشیم چون یک سال فرصت داریم و نباید خوشبین باشیم و کار را ساده بگیریم. اما فدراسیون ها با جدییت کار خود را روی کسب سهمیه المپیک گذاشته اند.

*زمان برای المپیکی شدن فضای ایران داریم

سعیدی در پاسخ به این پرسش که فضای ایران المپیکی نیست و به رغم جلساتی که برگزاری کرده اما خروجی مشخصی را عنوان نکرده است، گفت: کار کمیته ملی المپیک قهرمان سازی نیست وظیفه ما پشتیبانی و نظارت است.

متولیان هر حوزه فدراسیون ها هستند که به تناسب سطح بازی ها، میزان آمادگی برنامه های خودشان را تدوین کرده اند و در حال پیاده سازی هستند. البته چالش ها و مشکلاتی هم هست که ما درک می کنیم. در مورد فضای المپیکی شدن ایران هنوز زمان داریم و از ابتدای سال ۹۹ فضا المپیکی شود، مناسب است.

* وظیفه کمیته ملی المپیک تامین تجهیزات تخصصی رشته ها نیست

او در پاسخ به این پرسش که کاروان کیفی در المپیک معنی ندارد و چرا این بحث مطرح می شود، تصریح کرد: سه سطح فدراسیون المپیکی داریم یکی آنهایی که مدال می گیرند، دوم فدراسیون هایی که شانس سهمیه المپیک دارند و نیم نگاهی به سکو دارند و سطح سوم فدراسیون هایی که شانس کسب سهمیه المپیک و مدال ندارند.

شرایط فنی و پشتیبانی هر رشته متفاوت است. وضعیت بودجه را همه می دانیم شرایط خاصی دارد و باید منابع را مدیریت کنیم.

بودجه کمیته ملی المپیک حدود ۱۰درصد افزایش داشته که در بودجه فدراسیون ها لحاظ کرده ایم. وظیفه کمیته ملی المپیک تامین تجهیزات تخصصی هر رشته نیست بلکه اعزام و پشتیبانی کاروان است اما سعی می کنیم در کنار ورزشکاران و فدراسیون ها خودمان را ببینیم و نیاز ها و مشکلاتشان را مرتفع کنیم.

آقای صالحی امیری در تلاش است در صورت تخصیص از خزانه داری ۹۰درصد بودجه فدراسیون ها را در شش ماه اول سال پرداخت کند هر چند که این بودجه مشکلات فدراسوین ها را کفایت نمی کند.

* کمیته ملی المپیک در امور داخلی فدراسیون ها ورود نمی کند

سعیدی در پاسخ به این پرسش که بودجه به فدراسیون فوتبال می دهد یا نه؟ همچنین کمیته ملی المپیک می گوید در مسائل فنی دخالتی ندارد اما در بحث انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال امید ناراحتی هایی پیش آمد؟ گفت: جدول توزیع بودجه در قالب جدول به هیات اجرایی ارائه می شود ما سال گذشته مبلغ ۲۴۰ میلیون تومان به فوتبال دادیم اما نگاهی به فدراسیون فوتبال می شود این است که درآمد زا است. در سال ۹۸ پرداختی به فوتبال نداشتیم.

در بحث مداخله باید بگویم کمیته ملی المپیک در امور داخلی فدراسیون ها ورود نمی کند. گلایه از این جهت مطرح شد که مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک از گزینه اطلاع داشته باشند وگرنه خود ارکان فدراسیون تصمیم می گیرند و ما احترام می گذاریم.

وضعیت ارتباط فدراسیون فوتبال با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش خیلی خوب است و هیچ گونه اختلافی نیست و اختلاف مربوط به بیرون است. آقای صالحی امیری هیچ موقع در مسائل اختلافی ورود نمی کند و هر زمان وارد شده در جهت تعامل بوده است.

او ادامه داد: کمیته ملی المپیک همیشه حامی فدراسیون ها بوده است و هیچ موقع فدراسیون را مقابل خود نمی بیند. برای کسب سهمیه فوتبال هم باید خوشبین باشیم و امیدواریم خواسته مردم ما محقق شود بعد از ۴۳ سال به المپیک راه پیدا کنیم.

* بودجه ای که برای فدراسیون ها مصوب کردیم عدالت محور است

سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که ویلموتس قرار است به عنوان مشاور در کنار تیم امید باشد و این مسئله بار مالی خواهد داشت، تاکید کرد: این را اجازه بدهید دوستان در فدراسیون فوتبال خودشان پاسخ بدهند.

اما نکته ای که می خواهم بگویم این است بودجه ای که برای فدراسیون ها مصوب کردیم عدالت محور است و ما برای فدراسیون سقف تعیین کرده ایم که سقف آن هم ۲میلیارد ۲۰۰ میلیون تومان است.

این سیاست را داریم منابع را زودتر دریافت کنیم و آقای صالحی امیری نشست های زیادی داشتند و حتی قرار شد ۱۸ میلیارد از سهم درآمدی دولت برای المپیک۲۰۲۰ به ما اختصاص داده شود که البته شاید در دریافت آن ابهام باشد.

او ادامه داد: البته ما کار انتخاب حامیان مالی را در دستور کار قرار دادیم و در هیات اجرایی کلیات آن تصویب شد و برابر قانون فراخوان عمومی داده ایم و بعد از فراخوان مرحله دوم، پیشنهادها کارشناسی می شود و در نهایت حامیان مالی انتخاب می شود و بخشی از مشکلات مالی کمیته ملی المپیک برطرف می شود البته زمان داریم و مشکلی نیست.

سعیدی در مورد اینکه برخی اسپانسرها در دوره های قبل تعهدات خود را انجام نداده اند و برای این مسئله چه برنامه ای دارند، تصریح کرد: شش ماه کمیسیون بازاریابی کمیته ملی المپیک کار کرد تا چهارچوب ها مشخص شود و قطعا با رعایت صلاح کمیته ملی المپیک جای نگرانی نیست.

*فدراسیون ها باید بودجه خود را مدیریت کنند

سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک در پاسخ به این پرسش که ستاد عالی بازی ها تدبیری در مورد بحث مدیریت هزینه ها در فدراسیون ها داشته است و اگر رییس فدراسیون تعهدی در مقابل تعداد سهمیه ها داد اما در نهایت آن تعداد سهمیه به دست نیامد، متعهد هم شده است که در برابر ناکامی خود هم پاسخگو باشد؟ تصریح کرد: ما باید به فدراسیون ها اعتماد کنیم و در سطح قابل قبولی اعتماد را داریم و بررسی های کارشناسی فدراسیون ها احترام می گذاریم.

نگاهمان این است که بودجه ای که در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد باید مدیریت شود و اولویت گذاری شود و ما خودمان در کمیته ملی المپیک این کار را انجام داده ایم.

در مورد بخش دوم باید بگویم، بین پیش بینی و واقعیت فاصله دارد من ۴۲ سال کار حرفه ای ورزش کرده ام و کاملا برایم ملموس است. عوامل مختلفی برای روی سکو رفتن ورزشکار درگیر است. البته هر مسئولی باید در مقابل عملکرد خود پاسخگو باشد. کمیته ملی المپیک پاسخگوی سکو و نتایج نیست بلکه پشتیبان کاروان است و هر موفقیتی به دست آید متعلق به آن رشته است.

*اعضای هیات اجرایی ارکان اجرایی کمیته ملی المپیک هستند و ایجاب می کند در سفرهای رسمی حضور داشته باشند

سعیدی در مورد اینکه چرا اعضای هایت اجرایی همراه صالحی امیری به سفرهای خارجی می روند، تصریح کرد: نمی توانم این را بپذیرم و خیلی جای بحث دارد. اعضای هیات اجرایی ارکان اجرایی کمیته ملی المپیک هستند و ایجاب می کند در سفرهای رسمی حضور داشته باشند .

البته برخی اجلاس ها هم هست که کمیته ملی المپیک هزینه خود را پرداخت نمی کند مانند اجلاس سوئیس. برای کسب کرسی و شناخته شدن این الزام را ایجاد می کند و اینکه یک نفر برود یا نه فکر نمی کنم در منابع مالی ورزش کشور تاثیری داشته باشد.

* اینکه در بازدید مسئولان، پرداختی صورت گیرد انتظار معنا داری نیست

او در مورد اینکه مطالبه ورزشکاران در بازدیدهای مسئولان ورزش عملی نمی شود و می گویند این بازدید ها چه فایده ای دارد، تاکید کرد: من خودم سال ها ورزشکار بوده ام و در خوابگاه ها زندگی کرده ام و مشکلات ورزشکاران را درک می کنم.

اما اینکه در بازدید مسئولان، پرداختی صورت گیرد انتظار معنا داری نیست. در بازدیدها بحث نظارت مسئولان مطرح است و کادرفنی دغدغه و مشکلات خود را بگوید و در نهایت آمادگی ذهنی بیشتری فراهم شود تا نگرانی ها رفع شود اما نباید فکر کنیم. باید رابطه مستقیمی بین بازدید و مسائل مالی وجود داشته باشد.

*در حال برطرف کردن ایرادهای نگارشی اساسنامه هستیم

سعیدی در مورد اساسنامه کمیته ملی المپیک هم گفت: اساسنامه در ۹ ورژن تدوین شد بعد از تصویب هیات اجرایی در مجمع و در IOC هم تایید شد.

در نهایت برای دولت ارسال شد و در کارگروهی در دولت، کلیات اساسنامه تایید شد البته ایراد های نگارشی داشته ایم که در حال رفع آن هستیم اما تغییرات محتوایی وجود نداشت و پس از آن به صحت دولت خواهد رفت.

*نباید نگران کشتی باشیم

سعیدی در مورد نگرانی هایی که در مورد کشتی و وزنه برداری وجود دارد، تصریح کرد: دبیر از قهرمانان به نام کشتی ایران است سازوکارها و تدابیر لازم را آماده خواهد کرد و نباید در کشتی نگران باشیم بلکه باید فرصت داد.

قراراست در جلسات آتی کمیته ملی المپیک شرکت کند و برنامه ها را اراده کند. علی مرادی هم یک مرتبه برنامه ها را ارائه داد. امیدوارم با تمام ظرفیت و امکاناتمان برای المپیک ۲۰۲۰ مهیا شویم.

او در مورد حمایت کمیته ملی المپیک از برخی ورزشکاران خاص نیز گفت: براساس اقتضاها تصمیم گیری می شود باید از ورزشکاران ملی حمایت کنیم و حالا بعدا در این مدت صحبت خواهیم کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بقدری نگرانی تولید شده که نگرانی برای کشتی و کلا ورزش از اولویت نگرانیها خارج شده

    • بدون نام

      نگران خونه غذا مدرسه دانشگاه پول تو جیبی پول سفر و نگران اینکه شب بخوابی و صبح که بیدار شی فقیر و فقیرتر شدیم ووووووووووووو انواع نگرانیها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج