جاباما
۸۹۲۵۶۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

بستنی با طعم میکروب نخورید

تابستان و فزونی گرمای هوا هوس خوردن بستنی را بیشتر می کند ، اما مهمتر از کاهش گرمای بدن و عطش تابستانی توجه به بهداشتی بودن نوع بستنی است که می خوریم ، بازرسان بهداشتی در استان فارس این روزها بیشتر مراقبند که واحدهای صنفی بستنی سالم و عاری از آلودگی میکروبی عرضه کنند.

خبرگزاری ایرنا: تابستان و فزونی گرمای هوا هوس خوردن بستنی را بیشتر می کند ، اما مهمتر از کاهش گرمای بدن و عطش تابستانی توجه به بهداشتی بودن نوع بستنی است که می خوریم ، بازرسان بهداشتی در استان فارس این روزها بیشتر مراقبند که واحدهای صنفی بستنی سالم و عاری از آلودگی میکروبی عرضه کنند.

کارشناس مسوول واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان کوار با اعلام تعطیلی شش واحد عرضه کننده بستنی سنتی در کوار به دلیل تخلف بهداشتی گفت: با اجرای طرح نظارتی و تشدید بازرسی بر واحدهای صنفی حساس در فصل گرما، شش واحد بستنی بندی متخلف در سطح شهر کوار پس از دریافت حکم قضایی از سوی واحد بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان با همکاری ماموران اماکن نیروی انتظامی، تعطیل شدند.

بستنی با طعم میکروب نخورید

زهرا قاسمی روز شنبه اعلام کرد: مهمترین دلیل تعطیلی در این واحدها را توجه نکردن به موارد بهداشتی و مثبت بودن نمونه گیری ‌های میکروبی است ، واحدهای متخلف تعطیل شده تا رفع کامل نواقص بهداشتی و تایید کارشناسان تعطیل هستند.

او ادامه داد: بازرسان بهداشت محیط این شبکه تمامی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و صنوف حساس را در شهرستان مورد بررسی و بازدید قرار می دهند و در صورت مشاهده مشکلات بهداشتی با خاطیان برخورد قانونی می شود.

قاسمی هدف از بازدید و برخورد قضایی را پیشگیری از بروز مشکل بهداشتی در جامعه و حفظ سلامت مردم دانست و تاکید کرد: شهروندان می ‌توانند در صورت مشاهده تخلف بهداشتی در واحدهای صنفی‌، مراتب را به مراکز بهداشت و یا کارشناسان سامانه نظارتی ۱۹۰ اطلاع دهند.

کوار در فاصله ۴۶ کیلومتری جنوب شیراز در استان فارس قرار دارد.

بر اساس پژوهشهای انجام شده برخی از بستنیهای سنتی ، آلوده به انواعی از میکروارگانیسم های بیماری زاست که می تواند سبب بروز عفونت غذایی و مسمومیت با علائمی چون اسهال، استفراغ، دل پیچه و سردردهای شدید شود.

این بستنی ها به فرض این که با شیرهای پاستوریزه تولید شوند، ممکن است از طریق خامه به کار رفته در آنها که معمولا غیرپاستوریزه است، منجر به مسمومیت شود.آلودگی های ثانویه ای را هم که هنگام عرضه محصول باعث افزایش بار میکروبی بستنی می شود نباید نادیده گرفت.

تمام مراحل تهیه و تولید بستنی های سنتی در اماکن و مغازه های سطح شهر اگر به صورت دستی انجام شود احتمال بروز آسیبهای میکروبی را تشدید می کند. کمرنگ شدن نظارت بازرسان بهداشت در این زمینه آسیبها را تشدید میکند.

میکروبهای موجود در بستنی سنتی به طور کلی ممکن است از دو منبع حاصل می شود؛ یکی آلودگی هایی که هنگام تولید یا توزیع بستنی به وجود می آید و دیگری آلودگی مواد اولیهای که در تولید بستنی به کار می رود. آلودگی هایی که هنگام تولید و عرضه بستنی به وجود می آیند، از سه راه لوازم و ابزار، کارگران و هوا وارد بستنی می شود و تمام موادی که در تولید بستنی به کار می روند از قبیل شیر، خامه، شکر، ثعلب، زعفران و گلاب هر کدام به نوبه خود ممکن است موجب آلوده شدن بستنی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج