۸۹۲۹۰۲
۱۸ نظر
۵۰۰۴
۱۸ نظر
۵۰۰۴
پ

ثبات نسبی قیمت‌ها در بازار خودرو

بررسی امروز (یکشنبه) بازار خودروهای‌ داخلی، خارجی و مونتاژی حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها در مقایسه با یک هفته گذشته است.

خبرگزاری ایرنا: بررسی امروز (یکشنبه) بازار خودروهای‌ داخلی، خارجی و مونتاژی حاکی از ثبات نسبی قیمت‌ها در مقایسه با یک هفته گذشته است.

کارشناسان معتقدند افزایش عرضه گروه سایپا در یکی دو هفته اخیر موجب شده تا ثبات قیمت‌ها را در این گروه خودروسازی شاهد باشیم.

امروز هر دستگاه پراید ۱۱۱ به ۴۸ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۴۴ میلیون تومان، پراید ۱۳۲ به ۴۶ میلیون تومان، تیبا صندوق دار ۵۰.۵ میلیون تومان، تیبا ۲ به ۵۷ میلیون تومان و ساینا ۵۷.۵ میلیون تومان قیمت خوردند که در مقایسه با هفته گذشته تغییر آنچنانی نداشت.

فعالان بازار خودرو، اما کاهش عرضه گروه ایران خودرو در هفته‌های قبل و همچنین افزایش قیمت چهار مدل خودروی این گروه (که بعدا آن را تکذیب کردند) را سبب ساز راه افتادن موج افزایش جدید قیمت در بازار عنوان کردند، اما به گفته آنان از چهارشنبه هفته گذشته (نهم مردادماه)‌قیمت خودروهای این گروه نیز کاهشی شد.

بطور نمونه هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که هفته گذشته ۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می شد، امروزبه ۸۱ میلیون تومان رسید و تیپ ۵ آن از حدود ۹۹ میلیون تومان در هفته گذشته به ۹۵ میلیون تومان رسیده است.

همچنین امروز هر دستگاه سمند ال. ایکس ۷۸ میلیون تومان و پژو ۴۰۵ به ۷۴ میلیون تومان رسید.

کارشناسان معتقدند اگر عرضه محصولات ایران خودرو همچون روزهای گذشته ادامه داشته باشد، قیمت‌ها تا چند روز دیگر تعادلی خواهد شد.

در گروه خودروهای وارداتی، امروز هر دستگاه سانتافه ۸۱۰ میلیون تومان، سوناتا ۷۰۰ میلیون تومان، توسان ۷۲۰ میلیون تومان، النترا ۴۸۵ میلیون تومان و سراتو آپشنال ۴۸۰ میلیون تومان قیمت خوردند.

در گروه مونتاژی‌ها نیز هر دستگاه جک اس ۵ به حدود ۲۷۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ به ۳۱۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ به ۲۷۳ میلیون تومان، هایما اس ۵ به ۲۵۵ میلیون تومان، چانگان ۱۷۰ میلیون تومان، مزدا ۳ به ۳۷۰ میلیون تومان و سیتروئن سی ۳ به ۳۶۵ میلیون تومان رسید که بجز یکی دو خودرو که تغییر اندکی داشتند، سایر خودروها بدون تغییر قیمت بودند.

هفته گذشته «رضا رحمانی»‌وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از خاتمه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اعلام کرد:‌ برنامه کلی دولت، به ثبات رساندن قیمت خودرو است، برای تحقق این مهم چند گام لازم است که نخستین آن، به تعادل رسانیدن تولید خودرو است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      شما به این قیمتها میگین قیمت منسفانه خدا لعنت کند ایران خودرو با سایپا

    • A.R

      عجیبه که مردم این خودروهارو میخرن! قیمت ثبت نامی این خودروها تو کارخونه دست کم ۲۰تا۳۰میلیون پایینتره و از اونجایی که شرکتهای خودروسازی مخصوصا ایرانخودرو یکسال طول میکشه تا خودرو رو تحویل بده دلال جماعت هم دارن جولان میدن!

    • A.R

      عجیبه که مردم این خودروهارو میخرن! قیمت ثبت نامی این خودروها تو کارخونه دست کم ۲۰تا۳۰میلیون پایینتره و از اونجایی که شرکتهای خودروسازی مخصوصا ایرانخودرو یکسال طول میکشه تا خودرو رو تحویل بده دلال جماعت هم دارن جولان میدن!

    • بدون نام

      تا پراید نیاد ده میلیون نمیخرم مردم نخرید این لگنو مدیران ایران خودرو وسایپا به نمایندگان مجلس باج میدادن واسه گرونی خودرو

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بشین تا بشه ۱۰تومن

    • ایرج

      چقدر راحت به این قیمتها عادت کردید و میگید ثبات. قیمتها سه برابر شده. واقعا خجالت آوره. ثبات وقتیه که به قیمتهای قبل برگرده. پرایدی که 20 میلیون هم براش زیاد بود حالا شده 49 بعد با بیشرمی میگید ثبات. بسیار متاسفم.

    • دروغگو دشمن خداست

      لعنت بر شما مدیران دروغگو دو هفته قبل پژو تیپ ۵ قیمت ۸۸ ملیون بوده الان که گرانتر شده

    • بدون نام

      چرا نمیزارید خودرو وارد بشه که قیمتها بشکنه ومردم از این فشار بیان بیرون و خودرو سازان داخلی یکمی خودشون رو جمع کنن نتونن هر بلایی سر این مردم بدبخت بیارن .

    • بدون نام

      کاهش عرضه خودرو توسط خودرو سازان برای افزایش قیمت است چون از دلالها پورسانت می گیرند چطور است که خودرو سازان به تعهدات قبلی عمل نمیکنند ولی در بازار خودرو موجود است

    • بدون نام

      خودرو سازان بجای عمل به تعهدات خودرو را به بازار ازاد و دلالها می دهند تا پورسانت خودشون رو بگیرند همه تعهدات مسکوت مانده ولی بازار پر است از ماشین با قیمت ازاد

    • بدون نام

      اگر خودرو سازان مدعی ساخت خودرو خوب هستند صادر کنند و تعرفه واردات خودرو را صفر کرده و وار دات خودرو کارکرده ازاد شود

    • بدون نام

      دولت میگذاشت الان باید جوانان ماهنورد میساختیم ولی هنوز گیر چارتا قوطی کبریتیم ....

    • بدون نام

      خوب کلاه بزارین سر ما ملت . تثبیت چی؟ خداوکیلی چه خبره این قیمتها. به خدا نامردترین نامردهایین.

    • بدون نام

      اخه دولتی که نمیتونه جلو گرانی رابگیره به چه دردی میخوره شمادیدیته توایران چیزی گران بشه بعدبازارزان بشه نه فقط مردم راحی بدبخت ترمیکنن

    • بدون نام

      هنوز قیمتها چهار برابر ارزش خودرو هستند

    • بدون نام

      خدا از کسانی که درحق مردم ظلم می کنند نخواهد گذشت

    • بدون نام

      همه این قیمتها ۵ برابر ارزش خودرو هستند

    • بدون نام

      تعرفه بالای واردات خودرو مردم را بازیچه دست خودروسازان کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج