جاباما
۸۹۲۹۳۴
۳۰ نظر
۵۰۴۹
۳۰ نظر
۵۰۴۹
پ

کدام بازیگر زن بیشتر می‌فروشد؟

در چهار ماه نخست امسال بیشتر بازیگران معروف زن در کشورمان روی پرده سینماها آمده‌اند و محبوبیت خود را یک‌بار دیگر به بوته محک گذاشته‌اند.

شهروند: ترکیب فیلم‌های روی پرده، درحال حاضر شرایط خاصی دارد. اتفاقی‌که می‌توان گفت چند وقتی بود رخ نداده بود و آن چیزی نیست مگر حضور -تقریبا- تمام استارهای سینمای ایران از ابتدای ‌سال تاکنون. درواقع اگر ترانه علیدوستی را که چند سالی می‌شود جز سریال شهرزاد در هیچ کار دیگری بازی نکرده بود، فاکتور بگیریم، بیراه نیست اگر بگوییم کمتر استار و سوپراستاری است که در چهار ماه نخست امسال روی پرده نیامده و محبوبیتش یک‌بار دیگر به بوته محک گذاشته نشده باشد.

کدام بازیگر زن بیشتر می‌فروشد؟

اتفاقی که می‌تواند نشان دهد ستاره‌های ما در قیاس با همدیگر چه شرایطی دارند و به‌نحو طعنه‌آمیزی نشان می‌دهد که اگر فیلم، فیلم نباشد و واجد محبوبیت و جذابیت اولیه نباشد، هیچ‌کدام از ستاره‌های ما واجد آن محبوبیتی نیستند که توان بالا کشیدن آن فیلم را داشته باشند. این امر متاسفانه به‌خصوص در مورد بازیگران زن مصداق تقریبا صددرصدی دارد...

لیلا حاتمی

یکی از معتبرترین بازیگران سینمای ایران؛ که اگرچه با حضورش هر فیلمی را ارتقا می‌دهد و آن را بدل به فیلمی جدی می‌کند، اما کارنامه‌اش نشان می‌دهد واجد آن محبوبیتی نیست که باعث فروش فیلمی شود. با این‌که در ماجرای سریال نهنگ آبی ثابت شد که نبودنش قطعا می‌تواند پروژه‌ای را با سر زمین بزند.لیلا امسال با فیلم "ما همه با هم هستیم" یک‌بار دیگر ثابت کرد فیلم پرفروش در کارنامه‌اش حکم کیمیا را دارد. البته این فیلم، یک فیلم معمولی نبود و حجم شایعات پیرامونش آن را فیلمی بدنام کرده بود، اما اگر در نظر آوریم که این فیلم ٢٠‌میلیارد تومانی که در آن پرفروش‌ترین بازیگران سال‌های اخیر ازجمله مهران مدیری، گلزار، جواد عزتی و... حضور دارند، تاکنون تنها ١٠‌میلیارد فروخته، معنای شکست محض را خوب متوجه می‌شوید.لیلا پارسال هم دو فیلم خوک و بمب را بر پرده داشت. هر دو فیلم‌های محترم و متفاوت؛ اما در آنها نیز لیلا حاتمی نتوانست به تنهایی فیلم‌ها را از نظر مالی موفق کند. خوک کمتر از ٢‌میلیارد فروخت و بمب هم ٧‌میلیارد تومان؛ تا تنها امید لیلا برای داشتن فیلمی پرفروش به فیلم "مردی بدون سایه باشد"- که آن‌هم بعید است بفروشد!

الناز شاکردوست

بازیگر فیلم‌های تجاری از زمانی‌که تغییر جهت داده و به سینمای جدی‌تر روی آورده، با این‌که جدی‌تر گرفته می‌شود، اما در این‌که آیا آن جادوی محبوبیت را هنوز با خود دارد یا نه، تردیدهای جدی وجود دارد. یک زمانی الناز شاکردوست معروف بود به این‌که به تنهایی برای نجات فیلم‌های کم‌هزینه‌ای از نوع فیلم‌های حسین فرحبخش کافی است. او اما در دوره جدید فعالیتش یک خفگی ٤میلیاردی را دارد، یک سراسر شب اکران نشده را، و یک شبی که ماه کامل شد پرادعا و عظیم را که با وجود تمامی حمایت‌های آشکار و نهان تلویزیون و نهادهای مختلف ١٥‌میلیارد فروخته است. مبلغی چشم‌گیر، البته برای فیلمی عادی، نه فیلمی که شاید هزینه تولیدش چیزی در همین حد و حدود شده باشد و اگر قرار بود هزینه تبلیغات گشاده‌دستانه‌اش را خود تهیه‌کننده از جیب بپردازد، چیزی در همین حدود هم باید به تلویزیون می‌پرداخت.

مهناز افشار

اکران فیلم جدید مهناز افشار که قسم نام دارد، دو سه روزی بیشتر نیست که آغاز شده، بنابراین درباره فروشش نمی‌شود قضاوت درستی کرد. اما به‌هرحال بودن بازیگری چون افشار، با تمام حواشی و شایعاتی که در یکی دو‌سال اخیر با او همراه بوده، می‌تواند اکران گرمی را رقم بزند.گذشته از فیلم خوک که مهناز افشار در آن حضوری کوتاه در نقش خودش داشت، این بازیگر جنجالی آخرین بار با دارکوب و لس‌آنجلس- تهران روی پرده آمده. فیلم‌هایی با موفقیت نسبی که دارکوب ٢میلیارد فروخت و لس‌آنجلس- تهران اما کمی بیشتر در حدود ٧میلیارد- که البته با حواشی پرتعداد و انواع و اقسام انتقاداتی که از فیلم شد، نتوانست فیلمی موفق لقب گیرد. حالا بعد از ده‌ها حاشیه و جنجال مهناز افشار در قسم باید نشان دهد که در سینما نیز واجد آن محبوبیتی هست که در فضای مجازی دارد یا نه. او با فالوورهای میلیونی‌اش، اگر فقط بتواند آنها را به سالن‌ها بکشاند، قسم فیلمی پرفروش خواهد شد....

پریناز ایزدیار

با این‌که در سه‌سال اخیر با پرشی بلند از حد و اندازه یک بازیگر تلویزیونی به یک بازیگر موفق سینمایی ارتقا یافته، اما بی‌تردید مهمترین ‌سال کاری‌اش امسال است که با دو فیلم مهم و پرفروش با فاصله از دیگر بازیگران زن مهمترین بازیگر زن سینمای ایران بوده است. پریناز ایزدیار امسال با دو فیلم متری شیش‌ونیم و سرخپوست در صدر فهرست بازیگران زن ایستاده. هر دو فیلم‌هایی مهم و جدی و تحسین‌شده، که در هر دو در کنار نوید محمدزاده حضور یافته- که گفته می‌شود محبوب‌ترین بازیگر حال حاضر سینمای ایران است و هوادارانش فروش فیلم‌هایش را تضمین می‌کنند. متری شیش‌ونیم ٢٨‌میلیارد فروخته و سرخپوست هم ١٣ میلیارد؛ تا‌ سال درخشانی برای پریناز ایزدیار رقم خورده باشد..

سحر قریشی

جنجالی‌ترین بازیگر دو ماه اخیر سینمای ایران که همین چند روز پیش مهناز افشار را متهم کرد که از ورود سحر قریشی به سینمای ایران هراسان است، شاید یادش رفته که او تازه امسال وارد سینمای ایران نشده و سالیان‌سال است که نامش را در تقریبا تمام پروژه‌های دفتر حسین فرحبخش، فیلم‌های مسعود ده‌نمکی و... می‌بینیم. قریشی که در کارنامه‌اش ٣٥ فیلم سینمایی دارد، همین امسال هم دو فیلم روی پرده داشته- که البته روی‌هم ٤‌میلیارد نفروخته‌اند.

سحر قریشی امسال فیلم‌های ایکس لارج و نیوکاسل را روی پرده داشته. ایکس لارج سه‌ونیم‌میلیارد فروخته و نیوکاسل هم ٧٠٠‌میلیون تومان؛ تا معلوم شود فاصله ادعا و واقعیت، فاصله کمی نیست!

باران کوثری

زمانی از مهمترین بازیگران سینمای ایران بود، اما در سال‌های اخیر با میل به سمت سینمای اجتماعی حضورش در سینمای عامه‌پسند کمرنگ و کمرنگ‌تر شده. امسال اما با فیلم سرکوب ظاهرا به قصد جبران مافات آمده. با این‌که بعید است این اتفاق با این فیلم رخ دهد!باران کوثری در سه‌سال اخیر با فیلم‌های لانتوری، عرق سرد، سد معبر و آستیگمات حضوری سنگین در متن سینمای اجتماعی داشته. چیزی در مایه‌های ملکه سینمای مستقل- که در سینمای مستقل آمریکا به بعضی از بازیگران اطلاق می‌شود. این فیلم‌ها البته به جز لانتوری خوب نفروخته‌اند. اما این راهی است که این بازیگر انتخاب کرده و آگاه از این دشواری‌ها بوده.آنهایی که بی‌حسی موضعی را دیده‌اند، خبر از حضور درخشان باران کوثری در آن فیلم می‌دهند. باید منتظر ماند و دید آیا آن اتفاق با بی‌حسی موضعی رخ خواهد داد یا با سرکوب؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ کدوم ازین فیلما خوب نبودن مردمم به خاطر همین تبلیغای بازیگرا ی الکی رفتن دیدن،میتونم بگم سرخپوست ما همه با هم هستیم و... اگه بازیگراش رو نداشت داستانش چیزی نبود که مردم به خاطرش برن سینما

      پاسخ ها

      • حقیقت تلخه

        زنها اصولا بر اساس ظاهرشون مدت کوتاهی بفروش اند چون جوامع همچنان زن رو انسان دارای استعداد نمی دونه و فقط سر زیبایی زنها چک و چونه می زنند

      • بدون نام

        واقعا متاسفم واسه سلیقه سینماییت صد در صد سرخپوست از همه لحاظ چه فنی چه فیلمبرداری چه داستان همه چی یه سروگردن بالاتر از تمام فیلمها بود

    • بدون نام

      فقط پریناز

    • بدون نام

      فقط الناز شاکر دوست .
      بازیهاش فوق العاده است . صدای بسیار زیبا و گیرایی هم دارند .

    • من

      سحر قریشی هست اما سارا بهرامی نیست خنده داره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سارابهرامی به جز دارکوب اونهم به زور گریم چه کارشاخصی داره من که از دیدن دارکوب متاسف شدم برای بهرامی بیشترگریم جایزه برد تابازیگر

    • بدون نام

      لیلا حاتمی

    • بدون نام

      لیلا حاتمی

    • بدون نام

      جاست لیلا حاتمی

    • بدون نام

      لیلا حاتمی❤

    • بدون نام

      سرکار خانم لیلا حاتمی❤❤

    • بدون نام

      نویسنده این متن خودش رو واسه مهناز افشار کشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      همشون چندش

    • بدون نام

      لیلا خانونم حاتمی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مجسمه یخی

    • بدون نام

      لیلا جان حاتمی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مرگ

    • مهسا

      فقط پریناز ایزدیار...
      خیلی خانوم و خوشگله

      پاسخ ها

      • آناهیتا

        تو هم خوشگلی مهسا جون

    • sh

      بیشتر میفروشند؟؟؟!!!

    • بدون نام

      نظرم رو در مورد پیر افشار درج نکردید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        پیر مغز زن ستیزهای لعنتیه که زن رو اشیاء و کالا می بینند

      • بدون نام

        پیری رو خوب اومدی

      • بدون نام

        چون بیشعوری

    • بدون نام

      سحر قريشي خداييش خيلي زاقارته

    • بدون نام

      پریناز ایزدیار بازیش عالیه

    • بدون نام

      هر کدام که خشکلتره .....

    • آراد

      مهناز آشغال

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج