جاباما
۸۹۳۲۳۸
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

اتوبوس‌های برقی پایتخت افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران از برنامه‌های شهرداری برای افزایش اتوبوس‌های برقی‌ پایتخت خبر داد و گفت: در حال حاضر این اتوبوس‌ها فقط در مسیر میدان خراسان تا ۱۷ شهریور فعال است.

خبرگزاری فارس: پیمان سنندجی مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران درباره وضعیت اتوبوس‌های پایتخت اظهار داشت: در حال حاضر شرکت واحد اتوبوسرانی تهران دارای ۵ هزار و ۹۲۶ دستگاه اتوبوس در بخش عمومی و خصوصی است که از این تعداد هزار و ۳۴۲ دستگاه در بخش عمومی و ۴ هزار و ۵۸۴ دستگاه آن در بخش خصوصی قرار دارد.

وی افزود: از کل اتوبوس‌ها ۳ هزار و ۳۸۲ مورد آن دیزل، ۲ هزار و ۴۸۰ دستگاه گاز سوز و ۶۴ دستگاه برقی است همچنین متوسط طول عمر ناوگان ۱۱.۵ سال است که ۳ هزار و ۲۳۲ دستگاه معادل ۵۴ درصد ناوگان فرسوده است.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران ادامه داد: بر اساس برنامه ۵ ساله توسعه شهر تهران به طور کلی ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جهت نوسازی و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس جهت توسعه ناوگان اتوبوسران در سال در نظر گرفته شده است.

سنندجی در مورد اتوبوس‌های برقی خاطرنشان کرد: در اتوبوس‌های برقی اتصال و ارتباط قسمت برق ۸۰۰ ولت ورودی اتوبوس‌ها تنها از طریق سیستم پانتوگراف عایق شده بر روی سقف اتوبوس امکان پذیر بود بنابراین در صورت قطع ارتباط شاخک از خطوط بالاسری، اتوبوسران باید به جهت انجام فرآیند ارتباط مجدد، شخصاً اقدام می‌کرد ولی اکنون با تمهیدات پیش‌بینی شده و اصلاح زیرساخت ها این مشکل برطرف و دیگر نیازی به تنظیم با دست توسط راننده نیست.

وی از توسعه و افزایش اتوبوس‌های برقی پایتخت خبر داد و گفت: در حال حاضر تنها مسیر میدان خراسان تا انتهای ۱۷ شهریور دارای اتوبوس برقی است و در تلاشیم برای دو مسیر دیگر نیز امکان را فراهم سازیم.

مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی تهران یادآور شد: شهرداری به موضوع خرید اتوبوس‌های جدید برقی و نوسازی اتوبوس‌های قبلی اهتمام داشته و مقدمات لازم در این زمینه در حال انجام است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج