۸۹۴۳۷۵
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

هند از پاکستان خواست بر اقداماتش بازنگری کند

دولت هند امروز (پنج‌شنبه)، از پاکستان خواسته تا درخصوص اقدام جدید این کشور مبنی بر تنزل روابط دیپلماتیک با هند، تجدید نظر کند؛ این اقدام از سوی پاکستان، پس از آن صورت گرفت که "وضعیت ویژه" کشمیر، توسط هند لغو شد.

ایسنا: دولت هند امروز (پنج‌شنبه)، از پاکستان خواسته تا درخصوص اقدام جدید این کشور مبنی بر تنزل روابط دیپلماتیک با هند، تجدید نظر کند؛ این اقدام از سوی پاکستان، پس از آن صورت گرفت که "وضعیت ویژه" کشمیر، توسط هند لغو شد. هند اعلام کرده که مورد مذکور، مسئله‌ای داخلی است و با هدف توسعه این منطقه صورت گرفته است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت ملی‌گرای نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند، طی اقدام جدیدش با لغو وضعیت ویژه ایالت کشمیر، امکان تجارت مردم خارج این ایالت را در این منطقه فراهم کرده است؛ این اقدام به گفته دولت هند، جهت نظارت بیشتر انجام گرفته است.

هند از پاکستان خواست بر اقداماتش بازنگری کند

اسلام‌آباد در واکنش به این تصمیم پارلمان هند، مراودات تجاری بین پاکستان و هند را به حالت تعلیق درآورده است و در تازه‌ترین تنش‌زایی‌ها، امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرده که فعالیت خط قطار هند را متوقف می‌کند.

وزارت امور خارجه هند درخصوص اقدام پاکستان، اخیرا با لحنی مسالمت‌آمیز گفته است: "دولت هند، از اقدامات اعلام شده پاکستان، متاسف است و خواستار آن است که این کشور، درباره اقدامش تجدید نظر کند تا کانال‌های ارتباطات دیپلماتیک حفظ شود".

به گفته پلیس و رهبران محلی کشمیر، در این منطقه از روز یک‌شنبه، شبکه‌های موبایل و سرویس‌های اینترنت قطع شده است و دست‌ کم ۳۰۰ نفر از سیاست‌مداران و جدایی‌طلبان جهت کنترل تظاهرات، دستگیر شده‌اند.

رهبران محلی کشمیر نیز درخصوص تصمیم مودی مبنی بر لغو وضعیت ویژه کشمیر و تقسیم این ایالت به دو ناحیه فدرالی و متعاقب آن، کنترل بیشتر دولت هند بر این منطقه، هشدار به مقابله داده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این شعله درگیری از سر پست فطرت ناتانیاهو بلند میشود که حاصل سفر چندین ماه گذشتهاش بصورت محرمانه به پاکستان بود وهمچنین قرارداد لغو شده موشکهای ضد تانکش به هندوستان که ۵۰۰ میلیون دلار ارزش قراردادش بود،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج