جاباما
۸۹۷۶۸۰
۳۰ نظر
۵۰۰۰
۳۰ نظر
۵۰۰۰
پ

آیا همه حرف‌های قلعه‌نویی بی‌حساب است؟

امیر قلعه‌نویی همین امروز و فردا باید منتظر باشد تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال (احتمالا) علیه‌اش اقدامی کند؛ او در تازه‌ترین صحبت‌هایش دوباره همان حرف‌های همیشگی را به زبان آورده که نسبت به او «حب و بغضی» وجود دارد و برنامه‌ریزی‌ای صورت گرفته که تیمش نتیجه نگیرد.

روزنامه شرق: امیر قلعه‌نویی همین امروز و فردا باید منتظر باشد تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال (احتمالا) علیه‌اش اقدامی کند؛ او در تازه‌ترین صحبت‌هایش دوباره همان حرف‌های همیشگی را به زبان آورده که نسبت به او «حب و بغضی» وجود دارد و برنامه‌ریزی‌ای صورت گرفته که تیمش نتیجه نگیرد.

قلعه‌نویی این‌بار به حکم محرومیت خودش هم معترض است و می‌گوید بد کرده به‌خاطر اینکه جو متشنج نشود، نسبت به فحاشی‌های صورت‌گرفته منفعل بوده است؟ او می‌گوید اگر این کارش بد است و فحاشی‌کردن چیز خوبی است، این الفاظ مبارک رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال.

این حرف‌ها حالا برای یک‌بار هم که شده کمیته انضباطی را بر آن داشته تا امیر قلعه‌نویی را فرابخواند و از او برای حرف‌هایی که به زبان آورده دلیل و مدرک بخواهد؛ سؤال اول همین‌جا مطرح می‌شود: آیا چون این‌بار اسمی از رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به میان آمده، امیر قلعه‌نویی فراخوانده شده است؟

آیا امیر قلعه‌نویی برای اولین‌بار است که تیمی، شخصی یا ارگانی را زیر سؤال می‌برد؟ آیا قلعه‌نویی برای اولین‌بار است که می‌گوید علیه خودش و تیمش توطئه می‌کنند تا او را زمین بزنند؟ کسی رقابت‌های آخر فصل گذشته را هنوز از یاد نبرده است؛ جایی که امیر از مهندسی‌شدن بازی‌ها به نفع یک تیم خاص (پرسپولیس) نام برد و حرف‌های تکراری‌اش را دوباره به زبان آورد؛ آیا کسی از امیر قلعه‌نویی برای بیان مهندسی، توضیحی، مدرکی، دلیلی یا چیزی خواست؟

آیا امیر قلعه‌نویی به‌خاطر صحبت‌ها و اتهاماتی که مطرح کرد، محرومیتی طولانی‌مدت نصیبش شد؟ اصلا از ۱۳ فصل پیش تاکنون که او از کلمه «دست‌های پشت‌پرده» استفاده می‌کند و همیشه جریانی را علیه خودش می‌بیند تا به امروز، دلیلی برای اظهاراتش مطرح کرده است؟

چطور می‌شود که این‌بار امیر قلعه‌نویی به‌خاطر یک انتقاد به مراتب ساده‌تر فراخوانده می‌شود، ولی به دلیل اتهامات به مراتب درشت‌تر، کسی اراده نمی‌کند برخوردی با این مربی کند؟ آیا دلیلش فقط این است که این‌بار امیر قلعه‌نویی کمیته انضباطی را نشانه رفته است؟

باید خوش‌بین بود که این‌طور نیست؛ باید خوش‌بین بود که در فدراسیون فوتبال از همین امروز عزمی جدی به وجود آمده که خیلی سریع (نه بعد از گذشته سه تا شش ماه و بعد هم با اکراه) حکمی صادر شود تا دیگر هرکسی به راحتی به خودش اجازه ندهد تفکراتش را بدون فکر و اندیشه به زبان بیاورد؛ شاید این نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر، شروعی باشد برای پایان اتهامات بی‌اساس.

حالا سؤال دومی که در این بین باید مطرح شود این است که آیا همه حرف‌های امیر قلعه‌نویی بی‌اساس است؟ وقتی او از حق‌خوری یا اشتباهات داوری صحبت می‌کند، مشغول مغلطه است و می‌خواهد فضا را به نفع خودش تغییر دهد؟ دادن پاسخ مثبت به این سؤال به آن معنی است که داوران لیگ برتر هرگز اشتباهی نمی‌کنند یا برگزارکننده‌های لیگ هم هرگز دچار خطا نمی‌شوند؛ آیا حرف‌های امیر قلعه‌نویی که درباره مشکلات اجتماعی می‌گوید و آنها را به اتفاقات روی سکو در ورزشگاه مرتبط می‌کند بی‌اساس است؟

قلعه‌نویی در تازه‌ترین حرف‌هایش به مشکلات جوانان ایرانی اشاره می‌کند و می‌گوید: «اعتقاد دارم باید آسیب‌شناسی و ریشه‌یابی کنیم. باید ببینیم آیا این واقعا فوتبال است که هواداران را به این سمت می‌کشاند؟ من می‌گویم خیر. مهم‌ترین مشکل یک جوان در این مملکت دغدغه‌های اقتصادی و بلاتکلیفی است؛ اگر دیپلمش را می‌گیرد یا حالا با این شهریه‌ها به دانشگاه می‌رود و بستر برای عموم آزاد نیست. بعضی‌جاها به رستوران مراجعه می‌کنند با فوق‌لیسانس و لیسانس مثلا می‌گویند فقط بگذارید کار کنیم.

آخر مگر می‌شود. علت اینکه در استادیوم‌ها تنش به وجود می‌آید به بیرون استادیوم برمی‌گردد. جوان، تیمش را دوست دارد و با کلی دغدغه به استادیوم می‌آید. بهشت دنیوی این است که آرامش داشته باشیم و اگر جوان ما آرامش ندارد این اتفاق‌ها رخ می‌دهد. شما بگویید چه دادیم به نسل جوان و انتظار چه خروجی‌ای داریم؟ مشکلات باید ریشه‌یابی شود و ورزشگاه‌ها مرکز ادب شود.

متأسفانه ما را به سمتی بردند که چنین مشکلاتی ایجاد می‌شود. البته همه‌جا مشکل داریم و همه‌چیزمان به‌هم می‌خورد». اینکه امیر قلعه‌نویی دغدغه اجتماعی دارد چیز تازه‌ای نیست؛ او مدت‌هاست با تغییر رویکردش سعی کرده در کنار جوانان باشد و از دغدغه‌های آنها هم بگوید؛ آیا تا به حال پیش آمده که به یکی از مواردی که او به درستی در کنفرانس‌های خبری و گفت‌وگوهایش اشاره کرده رسیدگی شود؟

خودش می‌گوید به‌خاطر حرف‌هایی که می‌زند او را به جاهایی برده‌اند که اصلا نمی‌تواند بیانش کند، ولی باز هم سعی می‌کند در کنار تمامی مسائل فوتبالی به مشکلاتی که این روزها جوانان ایرانی درگیر آن هستند اشاره کند؛ گو اینکه بعضی‌وقت‌ها تحلیل‌هایش سطحی و بعضی‌وقت‌ها هم اطلاعاتش دقیق نیست، ولی همین که برخلاف بسیاری دیگر از مربیان سعی می‌کند دردهای اجتماع را ببیند، نکته مثبتی است که باید برجسته شود.

قلعه‌نویی می‌تواند در بیان اتهامات فوتبالی‌اش «دیو» خشمگینی باشد که (احتمالا) بی‌اساس زمین و زمان را علیه خودش می‌بیند، ولی بیرون از زمین فوتبال (حتی اگر از روی تظاهر) می‌تواند «دلبر»ی باشد که سعی می‌کند دردهای اجتماع را تا حدودی به زبان بیاورد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • س

      قطعا بله

    • ح ن

      حرف حق تلخه امیر چون حقیقت میگه محرومش میکنن لیگ چند ساله که به نفع لنگ مهندسی شده

      پاسخ ها

      • متین

        لایک

      • امی

        چقدر بدبختی .مهندسی یعنی چه؟
        تلاش کنید

      • محمد

        اولا که امیرجونتون همچن شخصی هست که سال ها با تبانی و کثافت کاری این فوتبال، پول های آنچنانی در آورد. مثال خیلی زیاد هست. از اجمد جمشیدیان بگیر تا محمد مهدی نظری و ترائوره و خیلی خیانت های دیگه.

        دوم اینکه چطور فحاشی خوبه اما فقط برای حریف های آقای قلعه نویی و وقتی به خودش میرسه بد میشه؟؟ جریان فحاشی به مایلی کهن رو یادآوری می کنم.
        سوم اینکه: امیرجونتون به لطف دوستی با حسن زاده و‌کمیته اخلاق همیشه در حقش لطف های زیاد شده و اینبار هم با ملاطفت و مهربونی نهایتا چند نیلیون جریمه میشه.
        چهارم اینکه: قلعه نویی اگه خیلی مرد هست و مربیگری بلد هست بره تو تیم های متوسط شهرستانی و قهرمانی بیاره. نه لینکع تو سپاهان و به لطف حواله های آهن و گزهای آلوده به سکه طلا قهرمانی بیاره.

        و در آخر اینکه ظاهرا سوزش شماها در طول چند سال گذشته باعث شده که فحاشی هاتون توی آزادی به همین امیر جونتون رو فراموش کنید. راستی اون فحاشی ها به منصوریان چی شد؟؟

      • بدون نام

        تو چی فحاشی به خدابیامرز هادی نوروزی یادت رفته....بنده خدا رو شماها کشتین
        به علی پروین یادته به علی کریمی یادته؟؟؟؟؟
        کامل توضیح میدادی بهتر بود

    • hm@

      بیشترحرف هاش درسته زمانیکه قهرمان میشد تیمش بیشترین تفاضل گل و بیشترین گل زده روداست ودوسه بار هم روزهای اخرقهرمانی روازدست داده. توهرتیمی که رفته از اس اهوازتامس کرمان وذوب تا تراکتور وسپاهان واستقلال موفق بوده .پارسال دردوبازی با پدسپولیس وپدیده دو پنالتی کاملا ظالمانه به ضررش گرفتن که باعث قهرمانی تیم حکومت شد. درواقع نقش فغانی ازبرانکو بیشتر بود.درفینال حذفی هم باتوجه به انهمه اهانت صبوری بخرج داد.

      پاسخ ها

      • متین

        امسال کاری کردیم که تا 100 ساله آیند فغانی برای سپاهان داوری نکنه

    • بدون نام

      همش بی حساب نیست اما مشکل اینجاست که خودش یه پا مافیاس خخخخخخخ

    • بدون نام

      دقیقا خخخخخخ

    • اصلان

      نان به نرخ روزخوردن کسب وکار سرجوخه قندلی است .اگربه فکرجوانان بودهرسال ماشین چندمیلیاردی نمی انداخت زیرپای پسرش درصورتی جوانان ایران سرشون توسطل اشغال دنبال لقمه نانی هستند.نمی شدحداقل سالی چندجوان را زیربال وپرخودبگیرد بعدنگران جوانان باشداینهمه پول میلیارد میگیردکدوم مدرسه رادرست کرده است.
      اره انتقادکه هزینه ای ازجیبش خرج نکندبراش خوب است.

      پاسخ ها

      • ممد دانیالی

        نه اشتباه نکن علی دنبه خودتون ادم دورو و کثیف و نون به نرخ روز خواره علی پروین دمبه

      • sep

        چه ربطی دارد پول دارد خرج میکند تو خودت برا ارامش خانواده ات کاری نمیکنی یا میگی چون جامعه درد دارد شماها باید درد بکشید ادم کار میکند پول در میارد برا اسایش نه چیز دیگه

      • استراماکونی

        اگه دلش برای جوانان می سوخت پسرش تو رفاه زیادی نبود.
        همش شوبازیه. گروهبان قندل

      • اشکان

        اصلان اگه تو، تو خونه تون چلو مرغ بخوری آدم بدی هستی چون خیلی از مردم نمیتونن مرغ بخورن؟ یا اگه پراید داشته باشی آدم بدی هستی چون خیلی ها پیاده و با اتوبوس میرن بیرون؟
        یه کم فک کن اگه کسی که پول داره و مردم گرسنه رو درک میکنه و اعتراض میکنه هم خیلی خوبه مث امیر قلعه نویی و علی کریمی...
        علی کریمی یه قراداد با الاهلی بست ۵ میلیارد نوش جونش الانم هروقت اعتراض میکنه ما لایکش میکنیم.یا تو میگی حق نداره اعتراض کنه؟؟؟؟؟به قول یه نفر گفت اگه از مظلوم حمایت نمیکنی نکن لااقل به ظالم کمک نکن.
        دوس داری امیر قلعه نویی هم مث ۹۰ درصد پولدارها به دروغ بگه کار هست مردم خودشون بی عرضه هستن کار نمیکنن؟یا به دروغ بگه وضع اقتصادی مردم خوبه؟ موفق باشی داداش اصلان

      • اشکان

        اینم یادم رفت بگم از کجا میدونی به کسی کمک نمیکنه؟
        شاید کمک میکنه واز مرام و معرفت هیچی نمیگه
        اگه کمک کنه و تو بدونی خودت میای میگی اگه کمک میکنی چرا میگی که همه بفهمن
        نمیگی؟؟؟؟؟
        من خودم کلا از فوتبال بازی کردن و مربیگری علی دایی بدم میاد ولی خدایی دوسش دارم فقط به خاطر اینکه توی اتفاقات تلخ با مردم هست و کمک میکنه و هیچ ربطی هم به قرمز و آبی بودنش ندارم

    • شاهرخ

      چند سال پیش تو همین سایتهای خبری درج شد که در ایام محرم که قلعه نوعی تکیه داره و مراسمی رو برگزار میکنه، یکی از مهمانهایش وزیر اطلاعات وقت مملکت بوده! پس شما همین خبر رو که بگیرید میتونید تا تهش برید ببینید چه خبر هست و مردم ما ناآگاه از خیلی مسائل پشت پرده...!

      پاسخ ها

      • sep

        اره پیگیری کنید چرا دولت باید پول بیت‌المال را خرج این دوتا تیم کنند تو این اوضاع اقتصادی بد تو اوضاعی که تورم بیداد میکند مربی خارجی میارن بازیکن خارجی میخرن همش هم با یورو اره پیگیری کنند چرا صد میلیاردی که باید اون سال کمک میکردن به مردم کرمانشاه برا زلزله دادن به این دوتا تیم که تو اسیا حذف نشن راه پیگیری کنید ببینید چرا رئیس جمهور یه کشور پامیشد میرد ترکیه برا یه تیم باشگاهی مذاکره کند

      • Omid

        دروغ گفتن که خرج نداره
        تو از خودت الان حرفی زدی و عمرا اگه بتونی ثابت کنی
        اصلا گیریمم فلان کس بیاد فلان جا
        خب چه ربطی داره
        نکنه هر کی بخواد هر جا بره باید از تو و امثال تو بیان اجازه بگیرن

        خجالت هم خوب چیزیه
        من در تعجب اینم این اقای قلعه نویی کجای شما ها رو سوزند که اینقدر بغض و کینه ازش دارین

      • بدون نام

        دوست عزیز از سپاهان، ذوب آهن، فولاد، پیکان، سایپا و تیمهای نفتی دولتی‌تر وجود نداره. چرا شما چشمتونو روی حقیقت بستین و فقط استقلال و پرسپولیسو سیبل میکنید؟

    • بابک قاسمی

      لیونل مسی بخاطر انتقاد و کلماتی مانند قلعه نوعی ماهها از فوتبال ملی محروم شده ولی ایشان تازه طلبکار هم هست و با کمال پررویی باز هم‌می تازد ک اینها همش بواسطه پشتیبانی نمایندگان اصفهان ور مجلس هست

    • رئوف جلیلیان

      به خداوندی خدا قسم همه حرفاش راسته بابا پارسال یادتون رفته داورا چقدر به نفع گاوپولیس گرفتند وبه ضرر سپاهان و استقلال ای حسن زاده مشکل با استقلالیا داره الان اول فصل وریا رو محروم مکنه لعنت به فوتبال ناپاک

      پاسخ ها

      • یخ فروش

        یه پماد بگیـــــــــــــــر برا سوختگیت داداش

    • تاج چهارفینال آسیا دوقهرمانی دونایب قهرمانی⭐⭐

      تواین فوتبال اگ کسی بر علیه فساد بلند شد محکومش میکنن و هزار تا انگ و تهمت بهش میزنن ک بد جلوش بدن ک مردم حرفاشو باورنکنن. حالا این آقا برعلیه لنگ و فساد و حمایتی ک واس لنگ حکومتی داره میشه بلند شده این بیشرفا دارن خرابش میکنن چون میخان ب فساد و کمک ب لنگ ادامه بدن

    • ا م

      دورد بر امیر که حرف حق را زده کسی که وژدان داشته باشد می دونه که پا ر سال جطوری حق سپاهان را خوردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درود بر سلطان قلبها امیر قلعه نوعی

      • بدون نام

        دقیقه 118 برای سپاهان نیمه نهایی حذفی پنالتی گرفتن که خود قلعه نوعی هم نفهمید چجوری پنالتی شد بعد اینقدر پر رویه که میگه داوری علیه مابود

      • بدون نام

        هر وقت امیر تیمش میبره بخاطر لیاقتش بوده ولی هر وقت باخته به داور باخته واقعا عجب رویی داره

    • بدون نام

      یه دونه ای به مولاژنرال

    • کیسه ی حقیر

      اگه خمیر خان وجود داره بره یه تیم دیگه یا حداقل با پدیده ماشین سازی یا نفت رو قهرمان کنه خمیر به وجود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج