جاباما
۹۰۳۵۹۷
۷ نظر
۶۳۸۴
۷ نظر
۶۳۸۴
پ

انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

مدل کشیدن خط چشم نیز برای هر چشم با چشم دیگر متفاوت است. در ادامه این مقاله به طور کامل‌تر در مورد خط چشم خواهید دانست. از انواع مدل‌های خط چشم گرفته تا نحوه کشیدن خط چشم و خرید آن را خواهید آموخت.

برترین‌ها: یکی از اقلام آرایشی مورد علاقه بسیاری از خانم‌ها، خط چشم است. خط چشم می‌تواند گرمای خاصی به آرایش شما بخشیده و آن را به مراتب زیباتر کند. استفاده از خط چشم باعث می‌شود تا چشمان کشیده‌تر و درشت‌تری داشته باشید. اما خط چشم انواع مختلفی دارد. همچنین مدل کشیدن خط چشم نیز برای هر چشم با چشم دیگر متفاوت است. در ادامه این مقاله به طور کامل‌تر در مورد خط چشم خواهید دانست. از انواع مدل‌های خط چشم گرفته تا نحوه کشیدن خط چشم و خرید آن را خواهید آموخت.

انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

انواع خط چشم

همانطور که اشاره کردیم، خط چشم انواع مختلفی دارد. در ادامه به توضیح انواع مختلف آن خواهیم پرداخت.

خط چشم مایع

خط چشم مایع یکی از مدل‌های نسبتا سخت خط چشم است و اکثرا برای افراد حرفه‌ای کاربرد دارد. برس مویی این مدل خط چشم، به طور کامل روی چشم تخوابیده و از این رو باید در هنگام استفاده از آن، ظرافت و دقت به خرج دهید. چراکه کوچک‌ترین تکان و لرزش دست، می‌تواند باعث سیاه شدن چشم‌ها گردد. استفاده از این مدل خط چشم باعث می‌شود تا مژه‌های شما نیز پرپشت به نظر برسند. همچنین می‌توانید خطوط باریک و دقیق را با آن رسم کنید.

نکته حائز اهمیت اینکه پس از استفاده از این محصول باید قدری صبر کنید تا به طور کامل خشک شود؛ به این ترتیب از ریختن خط چشم و سیاه شدن دور چشم جلوگیری خواهید کرد.

انواع خط چشم با برندهای مختلف را از اینجا بخرید:

انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

خط چشم مدادی

انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

یکی از قدیمی‌ترین، پرطرفدارترین یا رایج‌ترین مدل‌های خط چشم، خط چشم مدادی یا مداد چشم است. استفاده از این مدل خط چشم برای همه افراد، از افراد مبتدی گرفته تا حرفه‌ای، توصیه می‌شود. با تراش کردن و تیز کردن نوک این مداد‌ها قادر خواهید بود که خطوط باریک گوشه چشم را ترسیم کنید؛ اگرچه این کار باخط چشم مایع تمیزتر و دقیق‌تر خواهد شد.

برخلاف خط چشم‌های دیگر، از این محصول می‌توان در داخل چشم نیز استفاده کرد. پیشنهاد می‌کنیم از خط چشم‌های مدادی مرغوب استفاده کنید؛ چراکه خط چشم‌های نامرغوب پس از مدت کوتاهی زیر چشم را سیاه خواهند کرد.

خط چشم‌ مدادی با بهترین کیفیت را از اینجا بخرید:

انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

خط چشم ماژیکی

از دیگر انواع خط چشم، می‌توان به خط چشم ماژیکی اشاره کرد. این نوع خط چشم را می‌توان در دسته خط چشم‌های مایع قرار داد. سری این خط چشم‌ها درست مانند ماژیک است و از این رو استفاده از آن به نسبت سری‌های مویی راحت‌تر است. یکی از ویژگی‌های مثبت این نوع خط چشم، ماندگاری بالای آن است. اما از آنجاکه غلظت این خط چشم نسبتا زیاد است، شستن و پاک کردن آن نسبتا سخت و دشوار خواهد بود. به همین دلیل لازم است که در هنگام استفاده از آن، دقت لازم را به خرج دهید.

انواع خط چشم ماژیکی با برندهای مختلف را از اینجا تهیه کنید:

انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

خط چشم ژله‌ای

انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

خط چشم‌های ژله‌ای، به گونه‌ای از خط چشم نسبت داده می‌شود که حالت کرمی داشته و اکثرا در ظرف‌های کوچک نگه داری می‌شود. برای استفاده از این نوع خط چشم می‌بایست از براش مخصوص استفاده کنید. از آنجاکه این نوع خط چشم، پایه کرمی دارد، ماندگاری بالایی داشته و از طرفی پاک کردن آن دشوار خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم در صورت استفاده از سایه‌های غلیظ، این مدل خط چشم را مورد استفاده قرار دهید. نکته دیگری که باید توجه داشته باشید این است که هر بار پس از استفاده از این محصول، حتما درب آن را ببندید تا از خشک شدن آن جلوگیری کرده باشید.

خط چشم ژله‌ای با بهترین کیفیت را از اینجا بخرید:

انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

انواع مدل‌های کشیدن خط چشم

حال که با انواع مدل‌های خط چشم آشنا شدید، با انواع مدل‌های کشیدن خط چشم آشنا خواهید شد. این تقسیم بندی بر اساس فرم چشم‌های مختلف می‌باشد.

خط چشم مناسب چشم‌های پفدار

انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

اگر چشم‌های پفداری دارید، باید با استفاده از خط چشم، پف چشم‌ها را از بین برده و پلک هایتان را بزرگتر نشان دهید. برای شروع، خط چشم مورد نظر خود را انتخاب کرده و آن را از وسط چشم به سمت بیرون بکشید. انتهای خط چشم خود را کمی خارج‌تر از خط اصلی چشم کشیده و حالت گربه‌ای شکل ایجاد کنید. در قسمت داخلی چشم، خط چشم را باریک‌تر کنید. به این ترتیب خط چشم شما حالت گربه‌ای خواهد داشت و توجهات را از پف پلک دور خواهد کرد.

خط چشم مناسب چشم‌های ریز

با داشتن چشم‌های ریز، احتمالا بخواهید که آن‌ها را درشت‌تر نشان دهید. نکته‌ای که در این مورد باید در نظر داشته باشید این است که با چشم‌های ریز، به هیچ عنوان داخل چشم خود را خط نکشید؛ چراکهاین کار باعث می‌شود چشم‌هایتان کوچکتر به نظر برسد. توصیه می‌کنیم که خط چشم خود را خیلی پهن نکشید و تعادل را حفظ کنید. همچنین گوشه‌های خط چشم را خارج از خط اصلی چشم بکشید تا چشمان شما کشیده به نظر برسد.

خط چشم مناسب چشم‌های درشت

انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

اگر چشم‌های درشتی دارید، تبریک می‌گوییم! چشم‌های شما بهترین گزینه برای کشیدن خط چشم هستند. خط چشم‌های پهن و دنباله دار می‌توانند چشمان شما را بزرگ‌تر نیز نشان دهند. اگر فرم چشم‌های شما گرد است، خط چشم خود را به سمت بیرون کشیده و یا خط چشم‌های گربه‌ای را امتحان کنید تا چشم‌های شما کشیده به نظر برسند.

خط چشم مناسب چشم‌های گود

مدل خط چشم مناسب برای چشم‌های گود، خط چشم باریک است. قسمت‌های داخلی چشم را یک خط نازک کشیده و کمی آن را دنباله دار کنید. خط چشم‌های پهن، گودی چشم شما را بیشتر نمایان کرده و به طور کلی توصیه نمی‌شود. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که در زیر خط چشم خود، از سایه‌های تیره استفاده نکنید. زیرا این کار، باز هم گودی چشمان شما را بیشتر خواهد کرد.

خط چشم برای چشم‌های فاصله دار

اگر چشمان شما فاصله نسبتا زیادی با یکدیگر دارند، بهتر است در هنگام کشیدن خط چشم، تمرکز خود را بیشتر روی قسمت‌های داخلی چشم بگذارید. تیره کردن قسمت‌های داخلی چشم، تا حدی باعث ایجاد خطای دید گشته و فاصله چشمان شما را کمتر نشان خواهد داد. همچنین می‌توانید در قسمت داخلی چشم‌ها خط چشم بکشید. پیشنهاد می‌کنیم قسمت خارجی چشم‌ها را به صورت طبیعی کشیده و آن را بلندتر از خط مژه‌ها نکشید.

چند نکته کلی در مورد استفاده از خط چشم

انواع خط چشم و طرز استفاده از آن‌ها

۱. سعی کنید تا حد ممکن، داخل چشمان خود را خط چشم نکشید. زیرا باعث کوچک نشان دادن چشم‌ها می‌گردد.

۲. خط چشم خود را بیش از اندازه پهن نکنید. این کار، ماهیت اصلی خط چشم را از بین خواهد برد!

۳. خط چشم را بیش از اندازه خارج خط طبیعی چشم و مژه‌های خود نزنید و سعی کنید حالت طبیعی آن را حفظ کنید.

۴. در هنگام استفاده از خط چشم‌های مایع و ماژیکی، تمام دقت خود را به خرج دهید.

۵. پس از اینکه خط چشم خود را کشیدید و مطمئن شدید که کاملا خشک شده، از ریمل استفاده کنید.

۶. اگر قصد کشیدن خط چشم باریک و ظریفی دارید، از خط چشم‌های مایع یا ماژیکی نازک استفاده کنید.

۷. برای کشیدن خط چشم، تا حد ممکن به آیینه نزدیک شوید و این کار را به هیچ عنوان از دور انجام ندهید.

۸. در هنگام کشیدن خط چشم، پلک خود را نکشید. تنها با کمک دست آن را ثابت نگه دارید.

۹. اگر از سایه‌های غلیظ استفاده می‌کنید، خط چشم مدادی مناسب شما نخواهد بود؛ بهتر است از مدل‌های دیگر استفاده کنید.

۱۰. اگر در حین کشیدن خط چشم به هر دلیلی خط چشم تان خراب شد، برای پاک کردن آن از دست خالی استفاده نکنید! بلکه آن را با پاک کننده‌های آرایشی مناسب پاک کنید.

سخن آخر

همانطور که می‌دانید، چشم یکی از مهم‌ترین اعضاء صورت است. از این رو حتما از آن مراقبت کرده و به آن رسیدگی کنید. به همین دلیل توصیه می‌کنیم از محصولات آرایشی مرغوب، خصوصا خط چشم‌های باکیفیت استفاده کنید تا چشمان شما دچار هیچ مشکل یا حساسیتی نشوند. بهترین نوع خط چشم‌هایی که در ایران می‌توانید مورد استفاده قرار دهید، انواعی از آن هستند که دارای مجوز سازمان غذا و دارو باشند.

اگر در مورد خرید یا استفاده از خط چشم، نکته یا پیشنهادی دارید، آن را در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مطالب مفیدی بود من تشکر میکنم از طرف تمام مردها

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی خاصیت ابلهه

    • بدون نام

      ولی خدایی نمی ارزه آدم اینجور چیزارم از دیجیکالا بخره
      واسه یه خط چشم 20 تومنی 10 تومنم هزنیه ارسال بدم؟ خب میرم از مغازه میخرم
      چه کاریه؟..

    • Soori

      من عاشق کشیدن خط چشمم

    • تينا

      تو دهنت رو ببند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خخخخخخ

    • بدون نام

      من دوس دارم یاد بگیرم ک چجوری میاونم خط چشم موازی بکشم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج