جاباما
۹۰۳۷۴۱
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

۵ میلیارد پوند؛

پنجره تابستانی رکورد تاریخ را شکست!

پنج لیگ معتبر برتر دنیا هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد پوند هزینه پنجره تابستانی خود کرده اند، که نسبت به رکورد قبلی که در سال ۲۰۱۸ ثبت شده، ۸۰۰ میلیون پوند افزایش یافته است.

ورزش سه: پنج لیگ معتبر برتر دنیا هزینه ای بالغ بر ۵ میلیارد پوند هزینه پنجره تابستانی خود کرده اند، که نسبت به رکورد قبلی که در سال ۲۰۱۸ ثبت شده، ۸۰۰ میلیون پوند افزایش یافته است.

سرانجام پس از ماه ها که از آغاز پنجره نقل و انتقالاتی تیم های اروپایی گذشته بود، شب گذشته مهلت تیم ها به پایان رسید و به همین دلیل بود که طی ساعات پایانی روز دوم سپتامبر ۲۰۱۹، تعداد اخبار نقل و انتقالاتی تیم های مختلف رو به فزونی گذاشت و در این بین شاید مهم ترین انتقال را بتوان به مائورو ایکاردی اختصاص داد، که از اینترمیلان به پاری سن ژرمن پیوست.

پس از پایان پنجره نقل و انتقالاتی در فوتبال اروپا، خبرگزاری بی بی سی (بخش ورزشی) اقدام به انتشار گزارشی در رابطه با خرید ۵ لیگ برتر و خبرساز فوتبال دنیا کرده که در ادامه به آن می پردازیم.

*باشگاه های لیگ برتر در مجموع یک میلیارد و ۴۱ میلیون پوند تا پایان روز هشتم آگوست که آخرین مهلت نقل و انتقالات در این لیگ بود، هزینه کردند.

*در این بین ۵ باشگاه برتر فوتبال اسپانیا در مجموع یک میلیارد و ۲۴ میلیون پوند هزینه کرده اند که دو برابر هزینه آنها در تابستان ۲۰۱۷ است.

*نکته جالب توجه اینکه، تمام باشگاه ها در سری آ، بوندسلیگا و لوشامپیونه در فرانسه، رکوردهای جدیدی را ثبت کردند.

*باشگاه های لالیگا در مجموع رقمی بیشتر از یک بیلیون دلار را برای اولین مرتبه در تاریخ هزینه کردند؛ که انتقال گریژمان از اتلتیکو مادرید به بارسلونا با رقم ۱۰۸ میلیون پوند، ژائو فیلیکس سانچز از بنفیکا به اتلتیکومادرید با ۱۱۳ میلیون پوند و ادن هازارد از چلسی به رئال مادرید با مبلغ ۹۰ میلیون پوند را می توان مهم ترین ها قلمداد کرد.

حتی طبق تخمین هایی که انجام شده، باشگاه های حاضر در لیگ اسکاتلند مبلغی در حدود ۲۵ میلیون پوند هزینه کرده اند که بیشتر آن متعلق به دو رقیب قدیمی یعنی گلاسکورنجرز و سلتیک است و این در حالی است که سایر باشگاه های بزرگ این لیگ سعی کرده اند، بیشتر از بازیکنان قرضی استفاده کنند یا بازیکنانی که قراردادشان با باشگاه هایشان تمام شده است را به خدمت بگیرند؛ روشی که هزینه های کمتری به آن ها تحمیل می کند.

دن جونز، مدیر گروه تجاری ورزشی دیلویت که یکی از چهار شرکت بزرگ حسابرسی دنیا به شمار می رود، می گوید، این میزان هزینه، بی سابقه است و تحت تاثیر عوامل مختلفی هدایت می شود؛ نظیر قراردادهای جدید برای حق پخش تلویزیونی و تغییرات در ترکیب تیم ها که نتیجه تغییرات مدیریتی است.

او می گوید:« بهبود عملکرد مالی باشگاه های اروپایی همچنین باعث شده تا نیاز آنها برای فروش بازیکنان بزرگشان کاهش یابد.

دن جونز همچنین در مورد پریمیرلیگ می گوید :« با این حال هزینه لیگ برتر انگلیس در حال کاهش است. نگاهی به لیگ برتر انگلیس نشان می دهد، در این تابستان هزینه ترانسفر بازیکنان از رکورد قبلی پایین تر است و هزینه ای که صرف شده پایین ترین میزان نسبت به سال ۲۰۱۵ است.»

جونز نتیجه گیری می کند: « در حالی که این سطح از هزینه ها در مقایسه با درآمدها ۱۱ درصد از سال ۲۰۱۱ کاهش یافته، ما هنوز انتظار افزایش دستمزدها نسبت به درآمدهای باشگاه ها را در سال های آینده داریم.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج