۹۰۴۲۲۵
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

نه بارسلونا «نیمار» را می‌خواست، نه رئال «پوگبا» را

دوشنبه که آخرین روز پنجره نقل و انتقالات تابستانی بود، ۱۵ قرارداد در اسپانیا امضا شد. این پنجره در حالی بسته شد که باشگاه‌های لالیگا ۱.۳ میلیارد یورو بازیکن خریدند.

ایران ورزشی: دوشنبه که آخرین روز پنجره نقل و انتقالات تابستانی بود، ۱۵ قرارداد در اسپانیا امضا شد. این پنجره در حالی بسته شد که باشگاه‌های لالیگا ۱.۳ میلیارد یورو بازیکن خریدند.

سال گذشته، این مبلغ ۸۸۸ میلیون یورو بود و به این ترتیب امسال هزینه باشگاه‌ها برای خرید بازیکن بسیار بیشتر شده است. با این حال، تمام صحبت‌ها در روز سه‌شنبه درباره دو بازیکنی بود که سرانجام انتقال نیافتند.

نیمار در پاری‌سن‌ژرمن ماندنی شد و پل پوگبا در منچستریونایتد اما طرفداران بارسلونا و رئال مادرید این حس را داشتند که این انتقالات هرگز قرار نبود انجام شود، چون هیچ‌کدام از این دو باشگاه نه پول کافی برای خرید این بازیکنان را داشتند و نه اینکه اراده لازم را داشتند.

هر چند منچستریونایتد رسماً اعلام کرد که اگر پیشنهاد خوبی برای پوگبا دریافت کند - پیشنهادی که بیشتر از مبلغی باشد که آنها برای خرید پوگبا پرداخته بودند - آن را به صورت جدی بررسی می‌کنند اما منابع نزدیک به این ماجرا می‌گویند که چنین پیشنهادی هرگز از راه نرسید.

پوگبا همیشه می‌گفت که دوست دارد به رئال مادرید برود. او تا آخرین روز انتقالات داشت توییت‌های مربوط به رئال را لایک می‌کرد. بخشی از طرفداران منچستریونایتد هم گفته بودند که بر سر راه جدایی او نخواهند ایستاد.

کارشناسان بر این باور بودند که اگر او می‌خواهد برود، بهتر است فروخته شود و اوله‌گونار سولشر، مربی یونایتد هم با فروش او موافق بود، به شرط آنکه این انتقال در اوایل تابستان انجام می‌شد تا او بتواند بودجه لازم برای خریدهای دیگر را به دست بیاورد.

اما هیچ خبری از پیشنهاد مادرید نبود. اگر آنها ۱۶۰ میلیون یورو پیشنهاد می‌دادند، ممکن بود انتقال انجام شود اما رئال مادرید که ۱۰۰ میلیون یورو بابت خرید ادن آزار پرداخته بود، علاقه خاصی به جذب پوگبا نداشت. آنها حاضر نبودند مبلغ هنگفت دیگری برای یک بازیکن دیگر بپردازند.

بارسلونا تابستان را در حالی سپری کرد که پیشنهادهای گوناگونی برای جذب دوباره نیمار آماده ساخت اما جوزپ ماریا بارتومئو، رئیس باشگاه از همان ابتدا گفت که متوجه شده سران باشگاه فرانسوی با هیچ قیمتی حاضر به فروش نیمار نمی‌شوند.

بارسا پیشنهاد پول به همراه بازیکن به پاری‌سن‌ژرمن داد اما این پیشنهادها هرگز به نتیجه نمی‌رسیدند، چون اول اینکه خود این بازیکنان حاضر نبودند به پاریس بروند و دوم اینکه بارسلونا از نظر مالی اوضاع خوبی نداشت.

گفته می‌شود ساموئل اومتیتی، ایوان راکیتیچ، عثمان دمبله، آرتور ملو، ژان کلر تودیبو و نلسون سمدو حاضر نشده‌اند راهی پاری‌سن‌ژرمن شوند، یا اینکه فروخته شوند تا از درآمد حاصل از فروششان نیمار خریداری شود.

تنها فیلیپه کوتینیو بود که راضی به انتقال بود و او هم در نهایت به صورت قرضی راهی بایرن مونیخ شد و به این ترتیب کار برای جذب نیمار دشوارتر از گذشته شد.

طرفداران دو باشگاه سؤال مشابهی را می‌پرسیدند: اگر رئال امکان خرید پوگبا را نداشت و اگر بارسلونا هرگز نمی‌توانست نیمار را جذب کند، چرا ماجرای انتقال آنها تا این حد طول کشید؟

زین‌الدین زیدان، مربی رئال مادرید درخواست کرده بود که پوگبا برای این تیم خریداری شود. باشگاه احساس وظیفه می‌کرد که نسبت به خرید این بازیکن علاقه نشان دهد. به محض آنکه پنجره نقل و انتقالات تابستانی انگلیس بسته شد، احتمال انتقال پوگبا به صفر میل کرد و رئال مادرید هم اجازه داد که ماجراهای انتقال این بازیکن کمرنگ شود. اما بارسلونا تا آخرین روز انتقالات، دست از بازی خود برنداشت. آنها آشکارا و به صورت علنی، دو سفر به پاریس داشتند تا با لئوناردو، مدیر ورزشی پی‌اس‌جی مذاکره کنند اما در هیچ‌کدام از این دو جلسه، دو طرف به توافق نزدیک هم نشدند. رابطه بین دو باشگاه هرگز بهبود نیافته است. بارسلونا ارتباطش با مؤسسه قطر و هواپیمایی قطر را قطع کرده است. آنها از نحوه انتقال نیمار به پاری‌سن‌ژرمن که با پرداخت مبلغ فسخ قرارداد او انجام شد هم ناراضی هستند.

لئوناردو، توماس توخل و طرفداران پی‌اس‌جی از دست این بازیکن برزیلی خسته شده‌اند اما سران باشگاه حاضر به فروش او نبودند.

اما اگر سرنوشت انتقال نیمار محتوم بود، چرا بارسلونا تا این حد علنی به سراغ خرید او رفت؟ همانطور که رئال مادرید حس می‌کرد باید نشان دهد که برای خواسته زیدان ارزش قائل است، بارسلونا هم می‌خواست نشان دهد که دوست دارد دوست صمیمی لیونل مسی را به نوکمپ برگرداند.

مسی می‌خواهد بارسلونا دوباره در لیگ قهرمانان اول شود. آنها آخرین بار در سال ۲۰۱۵، زمانی که نیمار در این تیم بازی می‌کرد قهرمان شده بودند. به باور مسی، نیمار یکی از معدود بازیکنانی روی کره زمین است که هماهنگی کامل با او دارد. مسی حاضر بود زمین و زمان را به هم بدوزد تا نیمار به بارسلونا برگردد اما مشکل بارسلونا این بود که آنها پول هنگفتی صرف خرید آنتوان گریزمان و فرنکی د‌یونگ کرده بودند.

روزنامه اسپورت چاپ کاتالونیا تقریباً در همه روزهای تابستان عکس نیمار را در صفحه اول خود کار کرد. آنها در آخرین روز انتقالات تیتر زدند: «نیمار ۲۰۲۰». گفته می‌شود که قرارداد نیمار به نحوی است که در تابستان سال آینده، او دارای حق فسخ خواهد بود. به این ترتیب بارسلونا فرصت دارد تا تابستان سال بعد، ۱۷۰ میلیون یورو درآمد داشته باشد و مبلغ فسخ قرارداد او را بپردازد. البته اگر آنها بخواهند این کار را انجام دهند. تا ۱۲ ماه بعد، خیلی چیزها ممکن است عوض شود.

طرفداران منچستریونایتد همچنان از دست ماجرای پوگبا عصبانی هستند اما سؤال اصلی این است: زیدان تا چه زمانی مربی رئال مادرید خواهد بود و از باشگاه خواهد خواست که پوگبا را بخرد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج