جاباما
۹۰۴۴۳۹
۱ نظر
۵۰۰۲
۱ نظر
۵۰۰۲
پ

پایان مرحله گروهی جام جهانی

هیچ نماینده‌ای از بسکتبال آسیا و آفریقا صعود نکرد

مرحله گروهی جام جهانی بسکتبال با برگزاری دیدارهای سوم چهار گروه دوم این مرحله و کنار رفتن ترکیه از جمع برترین‌ها به پایان رسید.

روابط عمومی فدراسیون بسکتبال: در گروه E آمریکا در یک دیدار کاملا یک طرفه ۹۸ - ۴۵ ژاپن را شکست داد و با سه برد از سه مسابقه مقتدرانه راهی مرحله بعد شد. ژاپن هم با سه باخت در این گروه جایگاه چهارم را کسب کرد و راهی جدول تعیین رتبه‌های ۱۷ به بعد شد.

از همین گروه جمهوری چک در اولین حضورش در جام جهانی یک شگفتی بزرگ خلق کرد و ۹۱ - ۷۶ ترکیه را شکست داد. ترکیه که تا پیش از شروع جام یکی از مدعیان صعود به مراحل بالای جام بود با این شکست و با رکورد دو باخت و یک برد موفق به صعود از گروه نشد.

در گروه F رقابت‌ها برزیل ۸۴ - ۷۳ مونته‌نگرو را شکست داد و با سه برد از سه مسابقه راهی مرحله بعد شد. مونته‌نگرو با دو برد و یک باخت از این گروه صعود نکرد. یونان هم در یک بازی نزدیک ۱۰۳ - ۹۷ نیوزیلند را شکست داد و با دو برد و یک باخت از این گروه صعود کرد. نیوزیلند با این شکست شانس کسب سهمیه اقیانوسیه از طریق جام جهانی را از دست داد.

فرانسه بهترین تیم گروه G در یک دیدار نسبتا راحت ۹۰ - ۵۶ جمهوری دومنیکن را شکست داد و با امتیاز کامل راهی مرحله دوم رقابت‌ها شد. دومنیکن شگفتی‌ساز این دوره از رقابت‌ها با دو برد و یک باخت همراه فرانسه راهی مرحله بعد این مسابقه شد. در همین گروه آلمان ۹۶ - ۶۲ اردن را شکست داد و با یک برد به جدول تعیین رتبه‌های ۱۷ به بعد رفت. اردن هم با این شکست، با سه باخت راهی همین جدول شد.

در گروه هشتم رقابت‌ها استرالیا در یک بازی بسیار تماشایی ۸۷ - ۸۲ تیم مدعی لیتوانی را شکست داد و با سه برد راهی دور دوم شد. استرالیا با صعود از این مرحله و باتوجه به عدم صعود نیوزیلند، سهمیه اقیانوسیه برای المپیک را تصاحب کرد. لیتوانی هم با یک باخت و دو شکست به عنوان تیم دوم این گروه راهی مرحله بعد رقابت‌ها شد. از همین گروه کانادا ۸۲ - ۶۰ سنگال را برد. هر دو تیم راهی جدول تعیین رتبه‌های ۱۷ به بعد شدند.

به این ترتیب تیم‌های آرژانتین، لهستان، ونزوئلا و روسیه در گروه I، صربستان، اسپانیا، ایتالیا و پورتوریکو در گروه J، آمریکا، برزیل، یونان و جمهوری چک در گروه K و فرانسه، استرالیا، لیتوانی و جمهوری دومنیکن در گروه L برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌ها تلاش خواهند کرد.

نیجریه، چین، ساحل عاج و کره جنوبی در گروه M، تونس، آنگولا، ایران و فیلیپین در گروه N، ترکیه، نیوزیلند، مونته‌نگرو و ژاپن در گروه O و آلمان، کانادا، سنگال و اردن در گروه P برای کسب یکی از عنوانی ۱۷ تا ۳۲ تلاش خواهند کرد. در این مرحله تیم‌ها براساس تعداد برد (مجموع بردهای دور اول و این مرحله) رده‌بندی خواهند شد. هر تیمی که بیشترین تعداد برد را بین چهار گروه این مرحله به دست بیاورد جایگاه هفدهم را تصاحب خواهد کرد.

اگر تعداد بردهای دو تیم مساوی باشد، تفاضل گل تعیین کننده تیم برتر خواهد بود. تیم ملی بسکتبال ایران این امکان را دارد تا در صورت پیروزی مقابل آنگولا و فیلیپین و در صورتی که چین دستکم یک باخت در این مرحله ثبت کند، سهمیه المپیک را تصاحب کند. سایر نمایندگان آسیا به دلیل قرار گرفتن در گروه‌های سخت‌تر شانس کمتری برای کسب این سهمیه دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقدر ریز و کامل ،ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج