۹۰۴۹۰۲
۶ نظر
۵۰۲۵
۶ نظر
۵۰۲۵
پ

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

پورشه به تازگی از خودرو برقی جدید خود با نام تایکان رونمایی کرد. با توجه به ویژگی‌های این خودرو، به نظر می‌رسد آلمانی‌ها قصد دارند وارد یک رقابت تمام عیار با اتومبیل‌های برقی تسلا شوند.

مجله دیجی‌کالا - رضا جلالی: پورشه به تازگی از خودرو برقی جدید خود با نام تایکان رونمایی کرد. با توجه به ویژگی‌های این خودرو، به نظر می‌رسد آلمانی‌ها قصد دارند وارد یک رقابت تمام عیار با اتومبیل‌های برقی تسلا شوند. تایکان به عنوان اولین خودرو اسپورت تماما برقی پورشه، ویژگی‌های جالبی دارد که بعضی از آن‌ها در هیچ یک از خودرو‌های دیگر این شرکت و حتی سایر خودرو‌های برقی بازار یافت نمی‌شود.

اما پیش از آن که به معرفی ویژگی‌های مهم این خودرو بپردازیم، قصد داریم کمی بیشتر با آن آشنا شویم. پورشه بر پایداری تایکان به حفظ محیط زیست تمرکز زیادی داشته است. برای مثال، مشتریان می‌توانند به میل خود مدلی را سفارش دهند که در آن به جای استفاده از چرم، از مواد بازیافتی استفاده شده است. همچنین برای تاکید بر پایبندی این خودرو به منابع انرژی تجدید پذیر، تایکان در سه مکان مختلف دنیا که نمادی از انرژی‌های پاک هستند رونمایی شد.

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

رونمایی از تایکان در آمریکای شمالی در کنار آبشار نیاگارا صورت گرفت تا یادآور انرژی پاک آبی باشد. در اروپا، پورشه یک مزرعه خورشیدی را انتخاب کرد و در آسیا یک مزرعه بادی در فوژیو چین برای این کار انتخاب شد. این خودرو ساز در بیانیه خود اعلام کرده است:

همان‌طور که قدرت شگفت انگیز تولید شده توسط اولین خودرو اسپورت تماما برقی پورشه را تجربه می‌کنیم، این انرژی‌های طبیعی را (هم) با تمام حواس‌مان درک می‌کنیم.

تایکان اولین خودرو اسپورت تماما برقی پورشه است و دو نسخه تولید می‌شود: تایکان توربو که قیمت آن از ۱۵۳۵۱۰ دلار آغاز می‌شود و تایکان توربو اس که ۱۸۷۶۱۰ دلار قیمت دارد.

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

این خودروساز تصمیم دارد تا سال ۲۰۲۰، بیش از ۶.۶ میلیارد دلار در حوزه خودرو‌های برقی سرمایه گذاری کند. در ادامه به ویژگی‌های منحصر به فرد پورشه تایکان می‌پردازیم:

کوتاه‌ترین مدت زمان شارژ

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

پورشه از تایکان به عنوان اولین خودرو برقی یاد می‌کند که به‌جای استفاده از ولتاژ ۴۰۰ که استاندارد اغلب خودرو‌های برقی مانند اتومبیل‌های تسلا است، از نیروی ۸۰۰ ولت استفاده می‌کند. این ویژگی باعث می‌شود تا در زمانی کوتاه‌تر، ظرفیت بیشتری از باتری خودرو پر شود. تایکان در ۲۲.۵ دقیقه می‌تواند میزان شارژ باتری را از ۵ درصد به ۸۰ درصد برساند.

توان بازسازی نیروی برقی

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

خودروساز آلمانی می‌گوید تایکان ظرفیت بالایی برای بازیافت انرژی (تا بیش از ۲۶۵ کیلو وات) دارد. پورشه با استناد به تست‌های رانندگی اعلام کرده است که در حدود ۹۰ درصد از ترمز‌های روزانه را می‌توان به‌جای استفاده از ترمز‌های هیدرولیکی چرخ‌ها، با استفاده از موتور‌های برقی انجام داد. در این صورت با کاهش سرعت خودرو، بخشی از نیروی جنبشی دستگاه به انرژی الکتریکی تبدیل می‌شود که ذخیره آن در باتری می‌تواند انرژی از دست رفته در طول حرکت را جبران کند.

سیستم دنده منحصر به فرد

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

سیستم محرکه این خودرو از هر دو محور عقب و جلو برای حرکت استفاده می‌کند که به دو موتور برقی مجهز است. محور عقب علاوه بر موتور محرک برقی، میزبان جعبه دنده دو سرعته نیز هست. اولین دنده باعث حرکت خودرو با شتاب بیشتر می‌شود و دنده دوم مصرف انرژی و ذخیره آن را حتی در سرعت‌های بالا بهبود می‌بخشد.

کنترل شتاب حرکت

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

مانند سایر اتومبیل‌های پورشه، تایکان نیز به کنترل حرکتی مجهز است که پس از حرکت خودرو و شتاب گرفتن آن، خروجی موتور برقی مدل توربو اس را از ۶۱۶ اسب بخار به ۷۵۱ اسب بخار می‌رساند.

همان باتری با توان خروجی بیشتر

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

استفاده بیشتر از مس در سیم‌های مارپیچی ثابت در ژنراتور باعث می‌شود تا تایکان با وجود استفاده از باتری هم‌اندازه با سایر خودروها، از نیروی خروجی و گشتاور بیشتری برخوردار باشد.

طراحی بهینه برای کاهش مصرف

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

پورشه معتقد است بهینه سازی آیرودینامیکی طراحی بدنه خودرو باعث کاهش مصرف انرژی می‌شود و در عین حال برد حرکت آن را افزایش می‌دهد.

Foot Garages

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

Foot Garages نامی است که پورشه برای سیستم قرار گیری باتری تایکان انتخاب کرده است. این شرکت باتری را در کف قسمت عقب خودرو (محل قرار گیری پای سرنشینان) قرار داده است و مدعی است که این کار علاوه بر راحتی بیشتر سرنشینان عقب، باعث کاهش ارتفاع خودرو نیز شده است.

مدل‌های مختلف رانندگی

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

تایکان ۴ مدل مختلف رانندگی را ارائه می‌کند که شامل حالت‌های Sport، Normal، Range و Sport Plus است. همچنین، حالتی به نام Individual وجود دارد که می‌توان به دلخواه خود آن را شخصی سازی کرد.

طراحی جدید لوگو

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

لوگو پورشه در چراغ عقب خودرو به‌گونه‌ای طراحی شده است که ظاهری شیشه‌ای را القا می‌کند.

پذیرش فرمان‌های صوتی

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

همان‌طور که با گفتن «Hey Siri» می‌توان دستیار صوتی اپل را فعال کرد، با گفتن «Hey Porsche» نیز می‌توان تایکان را فعال کرد تا به فرمان‌های صوتی پاسخ دهد.

طراحی جدید رابط کاربری

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

پورشه می‌گوید رابط کاربری تایکان را از نو طراحی کرده است و اکنون بسیاری از دکمه‌ها جای خود را به صفحه نمایش لمسی داده‌اند. این نمایشگر به‌طور کامل داشبورد را پوشش می‌دهد و در قسمت میانی کنسول نیز حضور دارد.

وجود نسخه عاری از چرم

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

همان‌طور که در ابتدا ذکر شد، پورشه مایل است تایکان را به عنوان یک محصول دوست‌دار محیط زیست معرفی کند. به همین دلیل، این امکان را فراهم کرده است تا مشتریان بتوانند نسخه‌ای را سفارش دهند که به‌جای چرم، از مواد بازیافتی استفاده کرده است.

ساعت گرد روی داشبورد

پورشه تایکان؛ هیولای برقی

تنها ابزار فیزیکی موجود در داشبورد این خودرو که در بالاترین قسمت آن قرار دارد، یک ساعت گرد است که در نقش تایمر نیز عمل می‌کند و به گفته پورشه در محور دید راننده قرار داد تا تمرکز او را بر هم نزند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      ما هم پراید داریم

    • .

      خدایا اینا به چی رسیدن تو ایران برای یه جعبه ۲۵۰ میلیون دلار دزدی میکنن

    • بدون نام

      ادعاش در مورد آیرودینامیک کاملا قابل اثباته و با چشم هم قابل تشخیص، درود به روان طراحانش، دیدن تصاویر خیلی لذت بخشه

    • بدون نام

      ادعاش در مورد آیرودینامیک کاملا قابل اثباته و با چشم هم قابل تشخیص، درود به روان طراحانش، دیدن تصاویر خیلی لذت بخشه

    • سعید

      کاش یه ماشین خوب و خوش قیمت برای ما قشر ضعیف هم بود.هر ماشینی که میاد و خوبه و قیمت اش مناسب تا میای بخری یهو میشه سه برابر.همه چی مثل سراب میمونه.یه پراید ۸۵ با پول عروسی مون خریدیم خیلی داغونه،نگرانم همش میترسم مثل اینهمه بیچاره یه روز بلایی سرمون بیاد. پورشه نمیخوایم خدایا یه چی ک فقط برا بچه مون امن باشه

    • بدون نام

      جانم فقط آینه بغل پراید شیشه رو میاری پایین با انگشت اشاره تنظیمش میکنی داداش لمسیه حالشو ببرین هیچ خودرویی تو دنیا همچين قابلیتی نداره

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج