جاباما
۹۰۷۲۴۸
۵ نظر
۵۰۱۵
۵ نظر
۵۰۱۵
پ

از تهران تا یونان در جست‌وجوی قاتل فراری

پلیس بین‌الملل به دستور بازپرس جنایی تهران مأمور شد قاتلی فراری را که به یونان گریخته است، شناسایی و دستگیر کند.

روزنامه شرق: ساعت ۱:۵۰ بامداد ۱۵ اسفند سال ۹۶ به مأموران پلیس تهران خبر دادند مردی که هدف ضربات چاقو قرار گرفته، بعد از انتقال به بیمارستان جان باخته است. کارآگاهان ویژه مبارزه با قتل پلیس آگاهی پایتخت بعد از اطلاع از این واقعه به بیمارستان رفتند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

پزشکان توضیح دادند این مرد میان‌سال بر اثر اصابت ضربات چاقو دچار خون‌ریزی شدید شده بود و با وجود انتقال او به اتاق عمل و انجام اقدامات درمانی لازم، او جانش را از دست داد.

مقتول مردی ۵۰ ساله به نام هاشم بود که به وسیله پسرش به بیمارستان رسانده شده بود. پسر هاشم گفت: من نمی‌دانم چه کسی پدرم را کشته و انگیزه او از این قتل چه بوده است. پدرم مغازه‌دار است. او با من تماس گرفت و در حالی‌که به‌سختی حرف می‌زد، گفت: او را زده‌اند و درخواست کمک کرد. من سریع با موتور سراغش رفتم و او را سوار کردم تا به بیمارستان برسانم، اما در طول مسیر یک خودروی پژو ما را تعقیب می‌کرد و سعی داشت به ما بکوبد که من به‌سختی توانستم از دست راننده آن فرار کنم و به بیمارستان برسم.

اطلاعات این جوان برای شناسایی و دستگیری قاتل کافی نبود. از طرفی هیچ شاهدی در صحنه درگیری مرگ‌بار وجود نداشت و کارآگاهان که ابتدا نتوانسته بودند سرنخ قابل توجهی به‌دست بیاورند، به بازبینی فیلم دوربین‌های مداربسته مسیر حرکت پسر هاشم پرداختند و بالاخره خودروی پژو را شناسایی کردند.

مأموران بعد از کشف شماره پلاک خودروی موردنظر برای بازداشت مالک آن به نام جواد وارد عمل شدند، اما از این مرد هیچ اثری نبود و او محل زندگی خود را ترک کرده و به مکانی نامعلوم گریخته بود. به‌همین دلیل رسیدگی به پرونده طولانی شد. در این میان پسر هاشم هم دیگر به دادسرا و پلیس مراجعه نکرد و پیگیر پرونده قتل پدرش نشد. همین موضوع ظن مأموران را برانگیخت و آن‌ها به بررسی سوابق پسر هاشم پرداختند تا اینکه فهمیدند او پرونده‌ای به اتهام سرقت مقرون به آزار دارد.

پسر هاشم در آن پرونده به قطع ید محکوم شده، اما به رأی اعتراض کرده و حکم در مقطع تجدیدنظرخواهی به ۱۵ سال حبس تغییر کرده بود، اما پسر جوان که با قرار وثیقه آزاد بود، دیگر خود را به مرجع قضائی معرفی نکرد و در واقع فراری است. کارآگاهان فهمیدند این جوان به‌همین‌دلیل از پیگیری پرونده قتل پدرش صرف‌نظر کرده است.

در این اثنا زنی به دادسرای جنایی مراجعه کرد و با بیان اینکه همسر دوم مقتول است، علیه قاتل شکایت کرد و خواستار دستگیری جواد شد. کارآگاهان که در این مدت تلاش می‌کردند ردی از مرد فراری به‌دست بیاورند، بالاخره با بررسی ارتباطات این فرد به دختری جوان رسیدند که با قاتل در ارتباط بود.

این دختر پشت میز بازجویی نشست و گفت: جواد همان دو سال قبل به من گفته بود با فردی درگیر شده و او را با چاقو زده است. او به من گفت: هیچ راه چاره‌ای جز فرار برایش نمانده است و می‌خواهد هر چه زودتر از کشور خارج شود و به یونان برود. حرف‌های این دختر مسیر تازه‌ای از تحقیقات را پیش ِروی پلیس قرار داد و کارآگاهان با بررسی‌های تخصصی فهمیدند جواد بعد از قتل از کشور خارج شده و به ترکیه رفته است. آن‌ها همچنین پی بردند جواد تا همین چند وقت قبل در ترکیه زندگی می‌کرده و به‌تازگی راهی یونان شده است.

بازپرس جنایی تهران بعد از اطلاع از این موضوع در نامه‌ای به اینترپل از پلیس بین‌الملل خواست قاتل فراری را در یونان شناسایی و دستگیر کنند و به ایران بازگردانند. بنا بر این گزارش، بررسی‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سام

      عاشق خبراتم با پایان باز

      پاسخ ها

      • سبد عبدالحسین زارعی

        خانه ار پای بست ویران است خواجه در فکر نقش ایوان است

    • خان

      خب همچنان ادامه دارد،

    • اکبر

      بله؟چاه نکن بهرکسی. که چات را میکنن

      پاسخ ها

      • ابوالفضل

        چاه مکن بهر کسی
        خاکش رو کجا می ریزی...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج