۹۰۸۳۱۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
۱۱ نظر
۵۰۰۱
پ

دادستان تهران: سراغ قطعه‌سازان خواهیم رفت

دادستان تهران با بیان اینکه علل نگهداری چندین هزار خودرو سایپا و ایرانخودرو در پارکینگ های روباز در دستگاه قضا پیگیری خواهد شد، گفت: اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد به سراغ قطعه سازان نیز خواهیم رفت.

خبرگزاری ایسنا: دادستان تهران با بیان اینکه علل نگهداری چندین هزار خودرو سایپا و ایرانخودرو در پارکینگ های روباز در دستگاه قضا پیگیری خواهد شد، گفت: اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد به سراغ قطعه سازان نیز خواهیم رفت.

علی القاصی در حاشیه بازدید سرزده خود از پارگینگ آزادگان؛ محلی که چندین هزار خودرو سایپا به دلیل نقص قطعه نگهداری می شود، بیان کرد: قصد داشتیم که از اینگونه پارکینگ‌ها با حضور مدیران سایپا ر ایرانخودرو از نزدیک بازدید کنیم، گزارشاتی که ما از قبل داشتیم حاکی از این بود که تعداد زیادی از خودروهایی که مدت های قبل تولید شده در این پارکینگ‌ها نگهداری شده و به دلیل نقص قطعه امکان تحویل آن‌ها به مشتری نیست.

وی افزود: برای راستی آزمایی این موضوع امروز از این پارکینگ بازدید کردیم. گزارشاتی که ما داشتیم بیان می کرد که ٦٠ هزار دستگاه خودرو سایپا و حدود ٥٩ هزار دستگاه خودرو ایرانخودرو تولید شده و خیلی از آنها نزیدک به شش ماه در پارکینگ‌های روباز زیر آفتاب بلاتکلیف مانده است. البته ادعا می کنند که به لحاظ نبود قطعه امکان ترخیص آن‌ها نیست.

دادستان تهران تاکید کرد: این‌ها قابل بررسی است. ورود ما به این مسئله هم در جهت راستی آزمایی این موضوع بوده و برای این بوده که مشخص شود عدم تکمیل این خودروها به لحاظ قطعه، عمدی بوده یا غیر عمدی. اگر عمدی باشد موضوع از سوی دستگاه قضا مورد بررسی قرار می گیرد و افرادی هم که در این حوزه قصوری داشته باشند تحت تعقیب قانون خواهند بود و اگر این موضوع به لحاظ نقص قطعه باشد به سراغ قطعه سازان نیز خواهیم رفت.

القاصی توضیح داد: باید مشخص شود که قطعه ساز در عدم تحویل قطعه تعمد داشته و یا امر به لحاظ مشکلات تحریم بوده است. به هر حال قصد ما تعیین تکلیف تمامی خودروهایی است که در اینگونه پارکینگ‌ها بلاتکلیف مانده‌اند. مسئولین سایپا و ایرانخودرو باید پاسخگوی این موضوع باشند. این خودروها برای مدت طولانی زیر نور آفتاب دچار خسارت شده و چند روز دیگر ممکن است به دلیل سرمایش هوا و بارندگی دچار آسیب شوند. می خواهند همین خودروها را به دست مشتری دهند، این خسارت زدن به مردم و مشتری است همه ما مسئول هستیم.


وی ادامه داد: از مسئولین می خواهیم هرچه سریع تر این موضوع را تعیین تکلیف کنند. جلساتی را متعاقب این بازدیدها با مسئولین سایپا و ایرانخودرو و تعدادی از مدیران قطعه ساز خواهیم داشت. حتما موضوع را کارشناسی می کنیم. بنا داریم الزاماتی را در جهت تعیین تکلیف این وضعیت داشته باشیم و کمک کنیم مشکل هر چه سریع‌تر حل شود.

القاصی بیان کرد: ورود ما از این جهت است که مشخص شود که در موضوع تاخیر تحویل و هم در موضوع وضعیت نگهداری این خودرو ها تعمد بوده یا نبوده است، اگر تعمدی در کار باشد در دستگاه قضا قابل بررسی خواهد بود. آنچه مسلم است این خودروهای نگهداری شده زیر آفتاب دچار خسارت می شوند. این خودروها را برای نقص قطعه‌ای زیر آفتاب چندین ماه نگهداری کردند و این خود موجب می شود سایر قطعات خودرو آسیب ببیند و بدنه خودرو از کیفیت اولیه خارج شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید

      اگر مردم نخرن اینهارو خود خودرو ساز ناز که نمی کنه التماسم می کنه که بخرین ... بد عهدی و نامردی اینها غیر قابل توجیهه

    • بدون نام

      برو سراغ اقازاده ها که جنس درجه سه وارد میکنند برو سراغ همسر وزیران که بنزین نامرغوب وارد میکنند برو سراغ اختلاسگران که از بچه های بالا هستند

    • بدون نام

      دمتون گرم سراغ لاستیک سازان هم برید من لاستیک215گرفتم الان میگن1/700یک میلیون وهفتصد،قبل از گرانی حقوق خودم با ماشین مزدا 2000دوکابین،میانگین1/400لان هم 1/400توجنوب باکولر روشن خدایی یک با وجدان تومملکت پیدا میشه بامن تماس بگیذا مشکل 127،راننده استیجاری رو حل کنه،خوزسستان،دزفول سازمان اب ناحیه شمال خوزستان بادرامد میلطارد میلیارد واقعا یکی از بازررسی کل کشور نمیتد تحقیق که چرا ،حدود3میلیون از حقوق هرراننده رومیخورن ناعدالتی تاکی حق خوری تا کی

    • بدون نام

      امروزتا فردا خیلی خیلی دیر هست .

    • بدون نام

      حاجی چی میگی
      طرف پراید تحویل گرفته اتاق تولیدش دوسال قبل بوده
      چهارچرخ ماشین زیر آفتاب تاب ورداشته شما چی میگی
      اینارو باید محاکمه کرد

    • بدون نام

      احسنت این فیلم تمع خودروساز می باشدجناب نه نبود قطع

    • بدون نام

      راه نجات جامعه فقط مطرح کردن معلمان در جامعه است مانند سنگاپور....‌.تا معلم به جایگاه واقعی خود نرسد جامعه دچار مشکلات روز افزون خواهد بود حالا هرکار می خواهید بکنید به هرجا می خواهید سرزده سربزنید ....‌راه نجات فقط ارزش دادن به معلم است ....

    • زمانی،سوادکوه شمالی

      ابزار ایرانی و قطعات ساخت ایران بغیر از چند شرکت محدود اصلا دارای کیفیت نیستند حتی در ابعاد قطعات هم دقت کافی نمیشود،شاید علتش به روز نبودن دستگاه ها،بعضا ساخت قطعات با دستگاه های عهد بوق،نظارت ضعیف،است و نقش اشخاصی که نقش کنترل کیفیت قطعات را بر عهده دارند نباید نادیده گرفت البته شاید سر سری وجود داشته باشد الله اعلم.مثل گمرک ما که هر جنس وارداتی را ترخیص میکنند که آنهم جای شبهه دارد.

    • زمانی،سوادکوه شمالی

      ابزار ایرانی و قطعات ساخت ایران بغیر از چند شرکت محدود اصلا دارای کیفیت نیستند حتی در ابعاد قطعات هم دقت کافی نمیشود،شاید علتش به روز نبودن دستگاه ها،بعضا ساخت قطعات با دستگاه های عهد بوق،نظارت ضعیف،است و نقش اشخاصی که نقش کنترل کیفیت قطعات را بر عهده دارند نباید نادیده گرفت البته شاید سر سری وجود داشته باشد الله اعلم.مثل گمرک ما که هر جنس وارداتی را ترخیص میکنند که آنهم جای شبهه دارد.

    • زمانی،سوادکوه شمالی

      اولا اکثر قطعه سازان با دستگاه های قدیمی و بعضاً بی‌کیفیت کار میکنند،دوما کارخانه ها و بانکها باید سرمایه لازم جهت نوسازی پرسنل و آموزش آنها را در اختیار آنها قرار دهند البته با نظارت تا سر از این سرمایه ها در موارد پیش بینی شده هزینه گردد سوما مسئولیت کنترل کیفیت قطعات را میبایست جدی گرفت و چگونگی تائید قطعات غیر استاندارد باید توسط سازمانی جدا از مجموعه کارخانه بررسی شود.

    • زمانی،سوادکوه شمالی

      اولا اکثر قطعه سازان با دستگاه های قدیمی و بعضاً بی‌کیفیت کار میکنند،دوما کارخانه ها و بانکها باید سرمایه لازم جهت نوسازی پرسنل و آموزش آنها را در اختیار آنها قرار دهند البته با نظارت تا سر از این سرمایه ها در موارد پیش بینی شده هزینه گردد سوما مسئولیت کنترل کیفیت قطعات را میبایست جدی گرفت و چگونگی تائید قطعات غیر استاندارد باید توسط سازمانی جدا از مجموعه کارخانه بررسی شود.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج