۹۰۸۵۰۴
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

بن‌یاسین: از نکونام خاطره خوبی ندارم!

انس بن یاسین، مدافع تیم‌ملی فوتبال اردن که کاپیتان دوم این تیم نیز محسوب می‌شود، برای امضای قرارداد با فولاد‌خوزستان وارد ایران شد و بلافاصله بعد از توافق با این باشگاه، شاگرد جواد نکونام در فولاد شد.

فرهیختگان: انس بن یاسین، مدافع تیم‌ملی فوتبال اردن که کاپیتان دوم این تیم نیز محسوب می‌شود، برای امضای قرارداد با فولاد‌ خوزستان وارد ایران شد و بلافاصله بعد از توافق با این باشگاه، شاگرد جواد نکونام در فولاد شد. این مدافع ۳۰ ساله که بیش از ۱۰۰ بازی برای تیم‌ملی کشورش انجام داده و هفت گل ملی را نیز در کارنامه دارد، طبق توافقات صورت گرفته، قراردادی یک‌ساله با فولاد بسته تا به این ترتیب تبدیل به اولین بازیکن اردنی شود که در فوتبال ایران حضور خواهد داشت.

این بازیکن اردنی همچنین روز گذشته با حضور در تمرینات تیم فولاد، ضمن معرفی به بازیکنان، تمرینات خود را آغاز کرد. این مدافع تاکنون در تیم‌های نجران و الرائد عربستان، الوحده و الظفره امارات، القادسیه کویت و الفیصلی اردن بازی کرده است و حالا در فولاد، فوتبالش را ادامه خواهد داد. گفت‌وگو با این بازیکن را در ادامه می‌خوانید.

بن‌یاسین: از نکونام خاطره خوبی ندارم!

چطور شد که به فولاد پیوستی؟

بعد از اینکه پیشنهاد این باشگاه قدیمی و قدرتمند به دستم رسید، با کمی تحقیق متوجه شدم که فولاد در گذشته چندین قهرمانی را در فوتبال ایران کسب کرده و امسال نیز با هدف تکرار این قهرمانی‌ها کارش را آغاز کرده است. بنابراین خیلی فکر نکردم و برای تغییر فضا، بعد از چند فصل بازی در اردن، به پیشنهاد تیم ایرانی پاسخ مثبت داده و فولاد را برای ادامه فعالیت انتخاب کردم.

نکته مهم این بود که بیشتر تیم‌های ایران در قبال تعهدات خود به بازیکنان خارجی پایبند نیستند، ولی من در تحقیقاتم به این نتیجه رسیدم که فولاد از این لحاظ باشگاه منظمی به‌شمار می‌رود و پرداختی‌هایش همیشه به‌موقع بوده و پرونده آنچنانی در این خصوص ندارد.

ظاهرا شناخت خوبی از فولاد داری!

از خیلی‌ها درباره این تیم سوال کردم و با شناخت به اهواز آمدم. از نزدیک امکانات فولاد را با چشم دیدم و خوشحالم که به یک تیم حرفه‌ای پیوستم. فولاد از تیم‌های قدمت‌دار ایران است و هواداران خونگرم و پرشماری دارد که اتفاقا طی این یکی، دو روز به بنده لطف زیادی داشته‌اند. از سوی دیگر از تیم آخرم یعنی الفیصلی نیز خاطرات خوبی دارم و امیدوارم این تیم نیز در ادامه موفق باشد.

از هواداران هم تشکر می‌کنم که در این مدت به من لطف داشتند و حتی برخی از آنها نیز انتخاب تیم جدید مرا تبریک گفتند. من با الفیصلی اردن خاطرات خوبی دارم و هیچ‌گاه این خاطرات را فراموش نمی‌کنم، با این حال الان دیگر بازیکن فولاد هستم و تمام توان و تمرکزم را برای این تیم می‌گذارم تا بتوانیم یک قهرمانی دیگر با این تیم به‌دست آورده و به افتخاراتم اضافه کنم. سال گذشته نیز با الفیصلی قهرمان اردن شدیم و امیدوارم افتخاراتم در فوتبال امسال با فولاد ادامه پیدا کند.

جواد نکونام را چقدر می‌شناسی؟

در هر صورت نکونام معرف حضور خیلی‌هاست و فوتبالی‌ها در آسیا او را می‌شناسند. نکونام قبلا مربی تیم‌ملی ایران بوده و سال‌ها کاپیتانی این تیم را در کارنامه دارد و سال‌های سال در لالیگا بازی کرده و افتخارات زیادی دارد. الان هم او به‌عنوان یک مربی جوان ‌انگیزه زیادی برای موفقیت دارد و در همین راستا تجربیات گذشته‌ای که دارد می‌تواند به او در امر مربیگری کمک زیادی کند.

من هم به شخصه سعی می‌کنم در راه موفقیت فولاد به نکونام و سایر ارکان باشگاه کمک کرده تا دست در دست هم امسال یک قهرمانی دیگر را برای این باشگاه ایرانی به‌دست بیاوریم.

چند‌بار جلوی تیم‌ملی ایران بازی کرده‌ای؟

سه مرتبه مقابل ایران بازی کردم؛ دو بار در اردن و یک‌بار در ورزشگاه آزادی در سال 2009 که اتفاقا با یک گل که نکونام به‌ثمر رساند این دیدار را واگذار کردیم. آن زمان خیلی جوان و حدود 20 سالم بود که تازه به ترکیب اصلی تیم‌ملی اردن راه یافته بودم. از آن بازی خاطرات خوبی ندارم و جالب اینکه حالا نیز شاگرد کسی شده‌ام که در آن دیدار با گل وی، تیم کشورم شکست خورد.

از فوتبال ایران و اتفاقات لیگ برتر نیز اطلاعاتی داشتی؟

بله، کم و بیش از فوتبال ایران در گذشته شناخت داشتم. مثلا می‌دانستم که تیم برانکو در این سه سال در فوتبال ایران قهرمان شده است. من برای مدتی در امارات به‌صورت قرضی در الوحده بازی کردم که در این مدت شاگرد برانکو بودم و برایم جالب توجه بود که این مربی در فوتبال ایران به این افتخارات دست پیدا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج