چرا برخی پایان «هیولا» را دوست نداشتند؟
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
مجتمع فنی تهران_Fموبایل
کلینیک فرشته_موبایلf
قالیشویی بانو_هدر
رستوران پارسیان_D
زمردی_داخلی1
سفیر بار ساقدوش_1
اپیلاسیون نانا 1
ریزخور_1
کلاسینو_1
لاله زار مال_1
زمردی_داخلی3
اپیلاسیون نانا 3
سفیر بار ساقدوش_3
ریزخور_3
لاله زار مال_3
کلاسینو_3
سفیر بار ساقدوش_4
کلاسینو_4
زمردی_داخلی4
اپیلاسیون نانا 4
لاله زار مال_4
ریزخور_4
زمردی_داخلی2
سفیر بار ساقدوش_2
لاله زار مال_2
کلاسینو_2
ریزخور_2
اپیلاسیون نانا 2
مجتمع فنی تهران_F
کلینیک فرشته_f
۹۰۹۲۶۰
۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۹
۴۶۷۷
یک فیلمنامه‌نویس درباره نقدهایی که به پایان برخی سریال‌ها از جمله «هیولا» می‌شود، چنین می‌گوید: «اصولا جمع‌بندی کردن یک کار سخت‌تر از شروع کردن آن است؛ زمانی که شما به عنوان مخاطب یک سریال را بدون توقع شروع به دیدن می‌کنید مشکلی ایجاد نمی‌شود اما زمانی که به سریال دلبستگی پیدا کرده باشید دوست دارید سریال طوری تمام شود که شما دلتان می‌خواهد و اگر این طور نباشد فکر می‌کنید که کار پایان خوبی نداشته است.»

خبرگزاری ایسنا: یک فیلمنامه‌نویس درباره نقدهایی که به پایان برخی سریال‌ها از جمله «هیولا» می‌شود، چنین می‌گوید: «اصولا جمع‌بندی کردن یک کار سخت‌تر از شروع کردن آن است؛ زمانی که شما به عنوان مخاطب یک سریال را بدون توقع شروع به دیدن می‌کنید مشکلی ایجاد نمی‌شود اما زمانی که به سریال دلبستگی پیدا کرده باشید دوست دارید سریال طوری تمام شود که شما دلتان می‌خواهد و اگر این طور نباشد فکر می‌کنید که کار پایان خوبی نداشته است.»

علی خودسیانی که نگارش سریال‌هایی چون «فصل زرد» (مجید زهتابی)، «نیمکت» (به کارگردانی محمد رحمانیان، «خواستگاران» (کارگردان گلاب آدینه)، «همچون سرو» (بیژن بیرنگ)، «هیئت مدیره» (مازیار میری)‌ و «مرز خوشبختی» (حسین سهیلی‌زاده) را بر عهده داشته است، درباره‌ی کاهش سریال‌های کمدی هم به ایسنا گفت: تولید کار کمدی و نوشتن فیلمنامه‌ای که بتواند مخاطب را با خود همسو کند و در عین حال ارزش هنری خودش را از دست ندهد، بسیار سخت است.

چرا برخی پایان «هیولا» را دوست نداشتند؟

او درخصوص کمبود نیروی متخصص در ژانر کمدی چنین بیان کرد: ما تا دلتان بخواهد نویسنده ملودرام داریم که یا قصه‌ای را با هم‌فکری هم می‌سازند یا از داستان‌های واقعی که در جامعه اتفاق می‌افتد قصه‌شان را می‌نویسند اما نویسندگان کارهای کمدی معمولا کم هستند؛ چون قصه‌سازی در این ژانر ساده نیست.

کارگردان مجموعه نمایشی «بازخوانی یک پرونده» ادامه داد: در ژانر ملودرام چون می‌توانند به موضوعات بیشتری بپردازند، هر کسی که کمی علم نوشتن داشته باشد می‌تواند کار کند؛ یعنی احتیاج به خلاقیت زیاد ندارد اما نوشتن کار طنز تخصصی است و به تبع آن، دستمزدی که یک نویسنده طنز می‌گیرد بیشتر از نویسنده کار ملودرام است. وقتی قدیمی‌های این حرفه در حال حاضر کار نمی‌کنند به دلایل مختلف مثل این که فیلمنامه‌ای را نوشته‌اند اما خریداری نشده یا پولش را ندادند یا این که فیلم اصلا اکران نشده نمی‌توانیم از نیروهای جوان توقع حضور در این عرصه را داشته باشیم. من خودم دو سال است که نصف دستمزد سریالم را طلبکارم؛ آن وقت یک هنرجو با چه انگیزه‌ای بخواهد وارد این عرصه شود!

او یکی از نکاتی که می‌تواند کارهای کمدی را افزایش دهد تربیت نیروهای متخصص دانست و تحقق این امر را مستلزم حضور نیروهای قبلی در این عرصه خواند تا بتوانند نیروهای جدید را پرورش دهند. خودسیانی ادامه داد: کسانی که کمدی می‌نویسند به طور مثال پنج نفر هستند آن‌ها هم هر کدام حدود ۲۰ سال سابقه کار دارند. آدم جدیدی وارد این حوزه نشده است. این افراد هم اگر به کارنامه کاری‌شان نگاه کنید چندین سال آیتم‌نویس بودند بعد پرورش پیدا کردند تا وارد حیطه سریال‌سازی شدند.

این نویسنده در رابطه با افزایش سریال‌های شبکه نمایش خانگی و محدودیت قصه‌گویی در تلویزیون گفت: تماشاگر تلویزیون مردم عام هستند و مخاطب میلیونی دارد اما در شبکه نمایش خانگی این حجم از مخاطب وجود ندارد، در نتیجه برای قصه‌پردازی دست عوامل بازتر است. اما در تلویزیون این‌طور نیست و یک محدودیت‌هایی خود سازمان صداو سیما دارد؛ البته این موضوع فقط در حوزه سریال‌های طنز نیست؛ مثلا «گاندو» ازشبکه سه سیما پخش شد اما نقدهای بسیاری به آن شد این سریال اگر در نمایش خانگی پخش می‌شد این اتفاق نمی‌افتاد. کلا در تلویزیون هر نقدی اتفاق بیفتد صداوسیما مسوول است پس اجازه قصه‌سازی را محدودتر می‌کند.

خودسیانی درباره نقدهایی که به سریال «هیولا» وارد شد، گفت: این موضوع که می‌گویند این سریال پایان خوبی نداشته فقط دامن‌گیر سریال‌های ایرانی نیست. شما در نمونه‌های خارجی هم که نگاه کنید مخاطب چند فصل از یک سریال را دنبال کرده اما قسمت آخرش را دوست نداشته است. اصولا جمع‌بندی کردن یک کار سخت‌تر از شروع کردن آن است. زمانی که شما به عنوان مخاطب یک سریال را بدون توقع شروع به دیدن می‌کنید مشکلی ایجاد نمی‌شود اما زمانی که به سریال دلبستگی پیدا کرده باشید دوست دارید سریال طوری تمام شود که شما دلتان می‌خواهد و اگر این طور نباشد فکر می‌کنید که کار پایان خوبی نداشته است.

او ادامه داد: اما این که چرا پایان یک سریال مطابق میل برخی مخاطبان ساخته نشده است، می‌تواند به عوامل بیرونی و درونی ارتباط داشته باشد. ممکن است علاقه عوامل سازنده متفاوت با این عده از مردم باشد یا این که ممکن است در پایان‌بندی گروه‌های سازنده نگران افکار عمومی باشند یا عوامل سازنده تحت فشار قرار بگیرند که اگر می‌خواهید دوباره کار کنید پایان داستان باید به این شکل باشد.

برچسب ها:
انتشار یافته: 6
در انتظار بررسی:0
Romania
12:42 - 1398/06/29
چون اون هوشنگ معلم باید همچنان در جامعه لجنزار زندگی کند.
Iran, Islamic Republic of
13:34 - 1398/06/29
اولا که آقای مدیری ظاهرا ماموریت دارن که معضلات اجتماعی رو اونقدر به مسخره بگیره تا در نظر مردم عادی جلوه کنه . خدمات دولتی و اختلاس و بانکداری . الحق که بدرستی کارشو انجام داد و امروزه مردم به اختلاسها فقط میخندند . درود به مدیری خائن . ثانیا ایشون عادت دارن به آب بستن توی کارهاشون که اینهم نشون دهنده دروغگو بودن ایشونه در قبال مردم‌ .
Iran, Islamic Republic of
14:25 - 1398/06/29
اگه عین واقعیت بود که مدیری ممنوع الکار میشد
پاسخ ها
بدون نام
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۶/۳۰
نه بابا سر اون چیزایی که تو دورهمی گف بهش بدهکارن نمیتونن چیزی بهش بگن
Iran, Islamic Republic of
20:17 - 1398/06/29
در کل داستانش چی بوده؟
Iran, Islamic Republic of
14:00 - 1398/06/30
یعنی قسمت ۱۸ آخرین قسمتش بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟
نام:
* نظر:
تعداد کاراکترهای مجاز: 450
قوانین ارسال نظر
بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج
شیرآلات زمانی_1
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_1
ادیب_1
سوییچ ایران_1
دکتر نائبی_1
عارفی_1
خرید باکس 1
شیرآلات زمانی_3
دکتر نائبی_3
خرید باکس 3
عارفی_3
ادیب_3
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_3
سوییچ ایران_3
ادیب_4
سوییچ ایران_4
خرید باکس 4
دکتر نائبی_4
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_4
شیرآلات زمانی_4
عارفی_4
سوییچ ایران_2
شرکت ویرا انرژی مهر ماهان_2
شیرآلات زمانی_2
دکتر نائبی_2
ادیب_2
خرید باکس 2
عارفی_2
شاخه نبات_ فوتر موبایل
آیلین_تزریق چربی موبایل
قالیشویی بانو_فوترموبایل
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر موبایل
قالیشویی ادیب_فوتر موبایل
رستوران باغ بهشت_فوتر موبایل
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر موبایل
شفا_فوترموبایل
دکتر عارفی - موبایل فوتر
تدبیرکالا_فوتر موبایل
قالیشویی نوین_فوتر موبایل
تنورستان_فوتر موبایل
رستوران پارسیان_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر موبایل
پارسیس_فوتر موبایل ساختمان
فنی آتل_فوتر موبایل
کلینیک النا_فوتر موبایل
آیلین_فوتر موبایل کاشت ابرو
زمردی_فوتر موبایل اصلی
شفا_فوتر
آیلین_فوتر کاشت ابرو
رستوران باغ بهشت _فوتر
آیلین_تزریق چربی
قالیشویی بانو_فوتر
قالیشویی ادیب_فوتر
کلینیک النا_فوتر
پارسیس_فوتر ساختمان
رستوران پارسیان_فوتر
شاخه نبات_ فوتر
قالیشویی نوین_فوتر
آیلین_فوتر بلفارو
موسسه خیریه زهرا_فوتر
زمردی_فوتر اصلی
دکتر سید مصطفی حسینی_فوتر
تدبیرکالا_فوتر
تنورستان_فوتر
قالیشویی محتشم کاشان_فوتر
فنی آتل_فوتر